John Jaakke
Moderator: mods
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
- Ajaciedjuh
[/quote]MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:
Barbertje moet hangen! Het is veel belangrijker dat er een onafhankelijke commissie komt die gaat uitzoeken wat er allemaal fout gaat en hoe dit aangepakt moet worden. Als blijkt dat uit het onderzoek een aantal mensen grote fouten hebben gemaakt, dan moet dat consequenties hebben.
Dit is de juiste volgorde. Nu wordt alleen een zondebok gezocht om de frustraties weg te werken. Over een half jaar hebben we dan waarschijnlijk weer dezelfde problemen / signalen als de oorza(a)k(en) niet worden aangepakt.
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op ma okt 15, 2007 8:27 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Helemaal juist! Dit soort onzin heeft nu niet zoveel zin. Laten we nou eerst eens kijken wat er fout gaat en hoe dat beter moet.Ajaciedjuh schreef:Barbertje moet rollen! Het is veel belangrijker dat er een onafhankelijke commissie komt die gaat uitzoeken wat er allemaal fout gaat en hoe dit aangepakt moet worden. Als blijkt dat uit het onderzoek een aantal mensen grote fouten hebben gemaakt, dan moet dat consequenties hebben.
Dit is de juiste volgorde. Nu wordt alleen een zondebok gezocht om de frustraties weg te werken. Over een half jaar hebben we dan waarschijnlijk weer dezelfde problemen / signalen als de oorza(a)k(en) niet worden aangepakt.
Nu worden er twee mensen aangepakt waarvan voor veel mensen die aan zo'n actie meedoen niet eens duidelijk is wat ze dan allemaal wel niet verkeerd hebben gedaan. Ik bedoel, als Huntelaar die penalty tegen Slavia binnenschiet en we wel door die voorronde heen waren gekomen was dit waarschijnlijk niet gebeurd. En dat terwijl we het dan toch echt over dezelfd mensen en hetzelfde beleid hebben.
Nil volentibus arduum
- LouisXIV & co
Dat is echt te simpel geredeneerd. Dan doe je alsof het hele voetbal van toevalligheden aan elkaar hangt waar geen ionvloed op uitgeoefend kan worden en dat Ajax verder perfect opereert. Feit is dat Ajax al een tijd lang slecht voetbalt en een matige verdediging heeft. Dat is stuctureler dan het missen van één penalty. (Wie zegt dat we bij het benutten trouwens wél door waren gegaan? Dan wordt zo'n wedstrijd ook anders en gaat Slavia meer druk zetten. Had onze verdediging dat aangekund? Het antwoord kwam later van Zagreb)Marillion schreef:Ik bedoel, als Huntelaar die penalty tegen Slavia binnenschiet en we wel door die voorronde heen waren gekomen was dit waarschijnlijk niet gebeurd. En dat terwijl we het dan toch echt over dezelfd mensen en hetzelfde beleid hebben.
In eerste instantie ligt dat aan de spelers en de trainer. Maar als die voortdurend vervangen worden onder invloed van een TD, dan kun je zeggen dat die TD niet deugt. Maar als die TD vervolgens ook steeds vervangen wordt, dan moet je weer een trapje omhoog kijken op die hiërarchische ladder. Wie is die man die steeds de verkeerde mensen op de verkeerde plaats neerzet? En zelf blijft zitten?
Daarbij is het Jaakkes taak NIET om zich te bemoeien met het aanstellen van een trainer. Hij moet de directie controleren. Maar het lijkt er sterk op dat hij over zijn functie heen regeert en zich wel degelijk met de werving bemoeit. Die geluiden zijn erg sterk en worden natuurlijk behoorlijk bevestigd door zijn eigen optreden in Studio Voetbal (en elders) waar hij doodleuk beweert dat Co geen kandidaat is.
Jaakke heeft daarnaast een duidelijke hotlijn met Cruijff (gisteren ook weer bevestigd door Van Gelder) waardoor laatstgenoemde dus gewoon de dienst uitmaakt. Ik heb geen parlementaire enquête nodig om te concluderen dat dát geen ideale situatie is en naar mijn mening de basis van alle kwaad.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!
Klopt helemaal. Maar ik bedoelde aan te geven dat veel mensen die nu staan te roepen om het vertrek van Jaakke dan hun mond niet hadden opengedaan. Zo simpel werkt het in de voetbalwereld volgens mij wel.LouisXIV & co schreef:Dat is echt te simpel geredeneerd. Dan doe je alsof het hele voetbal van toevalligheden aan elkaar hangt waar geen ionvloed op uitgeoefend kan worden en dat Ajax verder perfect opereert. Feit is dat Ajax al een tijd lang slecht voetbalt en een matige verdediging heeft. Dat is stuctureler dan het missen van één penalty. (Wie zegt dat we bij het benutten trouwens wél door waren gegaan? Dan wordt zo'n wedstrijd ook anders en gaat Slavia meer druk zetten. Had onze verdediging dat aangekund? Het antwoord kwam later van Zagreb)Marillion schreef:Ik bedoel, als Huntelaar die penalty tegen Slavia binnenschiet en we wel door die voorronde heen waren gekomen was dit waarschijnlijk niet gebeurd. En dat terwijl we het dan toch echt over dezelfd mensen en hetzelfde beleid hebben.
Nil volentibus arduum
- LouisXIV & co
Voor een deel heb je ongetwijfeld gelijk. Maar dat als tegenargument gebruiken is een drogreden, omdat dat een andere discussie is. Het gaat erom: doet Jaakke het goed of niet.Marillion schreef:Klopt helemaal. Maar ik bedoelde aan te geven dat veel mensen die nu staan te roepen om het vertrek van Jaakke dan hun mond niet hadden opengedaan. Zo simpel werkt het in de voetbalwereld volgens mij wel.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!
En ik zou graag zien dat we daar nu eerst eens op een juiste manier naar gaan kijken. Als hij niet goed functioneert moet hij misschien wel worden vervangen maar als de volgende kandidaat dan op dezelfde voet verder gaat schieten we er per saldo niet zoveel mee op.
Ik vind het persoonlijk nogal moeilijk om als buitenstaander (want dat zijn we als supporter in deze) te oordelen over het functioneren van een voorzitter. Ik heb geen idee hoe die man functioneert. Wij moeten het doen met wat geruchten die via mensen als Cheque van Gelder naar buiten komen. Maar hoeveel waarde moet ik daar aan hechten?
Het is voor ons veel makkelijker om te kijken naar het functioneren van de club op technisch gebied. We kunnen kijken naar het vertoonde spel, de kwaliteiten van de selectie, aan- en verkopen, doorstroming van de jeugd. Maar of Jaakke het goed doet of niet? Ik vind dat toch een redelijk lastige vraag.
Ik vind het persoonlijk nogal moeilijk om als buitenstaander (want dat zijn we als supporter in deze) te oordelen over het functioneren van een voorzitter. Ik heb geen idee hoe die man functioneert. Wij moeten het doen met wat geruchten die via mensen als Cheque van Gelder naar buiten komen. Maar hoeveel waarde moet ik daar aan hechten?
Het is voor ons veel makkelijker om te kijken naar het functioneren van de club op technisch gebied. We kunnen kijken naar het vertoonde spel, de kwaliteiten van de selectie, aan- en verkopen, doorstroming van de jeugd. Maar of Jaakke het goed doet of niet? Ik vind dat toch een redelijk lastige vraag.
Nil volentibus arduum
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Niet alleen Jaakke. Die ontslagen koffiejuffrouw van Willem II vraagt zich nu nog steeds af wat Co van koffie afweet.
LouisXIV & co schreef:Jaakke bemoeit zich te veel met dingen waar hij a) geen verstand heeft en b) zich niet mee moet bemoeien. Daarom: opzouten.
Sign your name on
the dotted line:
.............................
the dotted line:
.............................
-
Bij Barcelona begreep ook niemand wat Cruijff nou met Rijkaard wilde. Topvoetbal is iets anders dan subtopvoetbal of degradatievoetbal. Van Basten is een prima trainer voor Ajax.GangstaRiB schreef:Het lijkt me nu duidelijk dat Johan nog steeds een hele grote invloed heeft op het beleid van Ajax en dat daardoor de beste trainers van Nederland (Adriaanse en Van Gaal) nooit meer terug zullen keren.
Ik irriteer me steeds meer aan dat orakel uit Barcelona die z'n eigen agenda erop na houdt.
-
Rijkaard doet het inderdaad goed bij een club die de financiele middelen heeft om leuke dingen te doen. Bij Ajax heb je te maken met 6 b-categorie spelers en 5 a-categorie voetballers... ben benieuwd wat Van Basten daarvan maakt.Jöhnk schreef:Bij Barcelona begreep ook niemand wat Cruijff nou met Rijkaard wilde. Topvoetbal is iets anders dan subtopvoetbal of degradatievoetbal. Van Basten is een prima trainer voor Ajax.GangstaRiB schreef:Het lijkt me nu duidelijk dat Johan nog steeds een hele grote invloed heeft op het beleid van Ajax en dat daardoor de beste trainers van Nederland (Adriaanse en Van Gaal) nooit meer terug zullen keren.
Ik irriteer me steeds meer aan dat orakel uit Barcelona die z'n eigen agenda erop na houdt.
Van Basten zal wel heel veel krediet krijgen, omdat hij toch een grote naam is. Maar als ook Van Basten in het drijfzand komt met slecht voetbal.. wat doen we dan?
Dat vind ik iets te kort door de bocht. Als je net alles hebt gewonnen krijg je het verzadigingseffect, dat zie je zo vaak. Bij het Franse elftal was dat bijvoorbeeld ook zo.
Maar op dit moment is Barcelona weer het beste van het beste hoor. Er mag geen twijfel bestaan over wie kampioen van Spanje wordt.
Maar op dit moment is Barcelona weer het beste van het beste hoor. Er mag geen twijfel bestaan over wie kampioen van Spanje wordt.
Mwoah, ik moet het nog zien. Kan iemand die wat meer in het Spaanse voetbal zit mij vertellen wie precies verantwoordelijk is voor de aankoop van Henry? Is die door Rijkaard zijn strot geduwd of wilde hij hem zelf graag hebben?
Ik snap die aankoop namelijk niet. Met Messi, Ronaldinho en Eto'o stond er al een top aanval. Met Dos Santos en Krkic erachter is dat an sich voldoende. Waarom nog een sterspeler erbij?
Ik snap die aankoop namelijk niet. Met Messi, Ronaldinho en Eto'o stond er al een top aanval. Met Dos Santos en Krkic erachter is dat an sich voldoende. Waarom nog een sterspeler erbij?
Face your fears and live your dreams, No Fear
Spanje is één van de zwaarste competities ter wereld. Daar kun je gewoon niet tig wedstrijden op het hoogste niveau spelen voordat je fysiek volgroeid bent.
Je ziet het aan Messi: die is nu pas écht onhoudbaar. En Dos Santos en Krkic zijn niet van het niveau van Messi.
Verder betwijfel ik of je Barca überhaupt ziet spelen, want ze zijn mede dankzij Henry een onhoudbare aanvalsmachine. Bij Barca doet namelijk iedereen mee.
Je ziet het aan Messi: die is nu pas écht onhoudbaar. En Dos Santos en Krkic zijn niet van het niveau van Messi.
Verder betwijfel ik of je Barca überhaupt ziet spelen, want ze zijn mede dankzij Henry een onhoudbare aanvalsmachine. Bij Barca doet namelijk iedereen mee.
-
- AT Toto winner 15/16
- LouisXIV & co