Wie moet Henk ten Cate opvolgen?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet Henk ten Cate opvolgen?

Martin Jol
5
6%
Jose Mourinho
21
27%
Marco van Basten
14
18%
Louis van Gaal
15
19%
Adrie Koster
3
4%
Co Adriaanse
10
13%
Iemand anders, te weten:
10
13%

Totaal aantal stemmen: 78

LucaS

Bericht door LucaS » ma okt 15, 2007 10:17 am

En het schaduwlijstje was bluf (Bron: Ten Cate)
I think I lost my fucking headache

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » ma okt 15, 2007 10:19 am

Dat zei ie inderdaad, de dag nadat Defour liet weten niet naar Ajax te willen komen omdat ie niet zo kort voor het begin van de belgische competitie Sneijder wou komen opvolgen.

Vóórdat Defour die uitspraak deed heb ik niemand bij Ajax horen zeggen dat ze hem niet wilden hebben. Integendeel.
Jöhnk schreef:
666 schreef:Defour wilde niet, en in reactie daarop verklaarde ten Cate dat Defour op dat moment niet aan de orde was.
666, je verdraait het weer eens. HTC zei, en dat weet ik heel zeker: 'ik heb geen interesse in Stefan Dufour'.

Back on topic maar weer: de opvolging.

Marco van Basten heeft hetzelfde probleem als Henk ten Cate: teveel trainer, te weinig coach. Bij Barcelona hebben ze destijds heel goed gezien dat je in zo'n geval een duo aan moet stellen dat elkaars sterke en zwakken punten aan kan vullen.

Dus wat mij betreft: Rijkaard de baas op de bank, van Basten de baas op het trainingsveld.
Laatst gewijzigd door 666 op ma okt 15, 2007 10:24 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma okt 15, 2007 10:22 am

Wat een slappe uitzending. Ten Cate goochelde creatief met dagen en data zodat het leek alsof arme Henk het slactoffer was. En dat het grote boze Ajax eigenlijk van hem afwilde. Hij kwam absoluut niet overtuigend over, maar dat is mijn mening.

En Van Basten als nieuwe coach van Ajax??? Damn.. de gifbeker moet helemaal leeg he? :00001595.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma okt 15, 2007 10:24 am

666 schreef:Dat zei ie inderdaad, de dag nadat Defour liet weten niet naar Ajax te willen komen.
Ja, dus? Hij wilde hem niet, daar gaat het om.

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » ma okt 15, 2007 10:33 am

...en zonder Sneijder was er ook nog geen man overboord. 4-2-4 wordt opeens een hele logische keus nadat de club er niet in slaagt een vervanger te scoren.

Ajax is al tijden bezig met Defour, maar een dag nadat de speler Ajax afpoeiert zegt de coach opeens dat ie geen interesse had. Dat ga je toch niet serieus nemen? Zoiets hoort gewoon bij het transferspelletje. Spelers die niet komen waren achteraf altijd niet zo interessant, de derde keus die wél komt had achteraf al vanaf het begin alle vertrouwen. Luque was een topspeler nadat Riera niet haalbaar bleek.

Geloof jij soms ook dat de trainer spelers als Delorge en Colin bovenaan z'n verlanglijstje had staan? Dat soort brandhout komt alleen binnen als technisch directeur en scoutingsteam geen beter alternatief kunnen bedenken.
Laatst gewijzigd door 666 op ma okt 15, 2007 10:37 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Sign your name on
the dotted line:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma okt 15, 2007 10:36 am

LucaS schreef:En het schaduwlijstje was bluf (Bron: Ten Cate)
En dat voor een professionele organisatie. Ik snap best dat je af en toe moet liegen voor je eigen bestwil, maar Ajax mag uberhaupt niet in de situatie komen dat het gewoon geen schaduwelftal klaar heeft. Het is godverdomme onvoorstelbaar. Wat een godvergete rukclub is het af en toe toch.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma okt 15, 2007 10:40 am

666 schreef:Ajax is al tijden bezig met Defour, maar een dag nadat de speler Ajax afpoeiert zegt de coach opeens dat ie geen interesse had. Dat ga je toch niet serieus nemen? Zoiets hoort gewoon bij het transferspelletje.
Er worden zoveel spelletjes gespeeld. Er zijn ook zat spelers die schermen met interesse van Ajax om er een beter contract uit te slepen of zichzelf in de picture te zetten. Op het moment dat HTC zijn naam niet eens weet en zo stellig beweert dat ie niet geinteresseerd is, dan ga ik er ook van uit dat dat zo is.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op ma okt 15, 2007 10:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma okt 15, 2007 10:40 am

Tja, volgens HTC 'moest je toch je club verkopen'. Toppunt van amateurisme zoiets. Welke MONGOOL heeft er in godsnaam geen schaduwelftal klaar staan bij een club als Ajax waar je bij voorbaat weet dat je beste spelers op ieder moment weggekocht kunnen worden.

Hoe KUN je beweren dat het vertrek van Sneijder onverwachts was. Die jongen ging de hele zomer al weg! Bovendien vond hij de 4 weken die ze de tijd hadden om een vervanger voor Babel en Sneijder te vinden ook erg kort. Kom op zeg.

Laten we hopen dat MvG weinig vertrouwen in HtC had en daarom de hand bewust op de knip gehouden heeft, maar ondertussen wel contacten heeft gelegd met Defour en Aissati zodat die zsm aangetrokken kunnen worden. Davids ernaast en je middenveld is compleet. Gabri naar Chelski :headbang.gif:

Goede verdediger erbij en een nieuwe spits aub.
Face your fears and live your dreams, No Fear

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » ma okt 15, 2007 10:45 am

Jöhnk schreef:Op het moment dat HTC zijn naam niet eens weet en zo stellig beweert dat ie niet geinteresseert is, dan ga ik er ook van uit dat dat zo is.
Altijd makkelijk om uitspraken van trainers te geloven wanneer het je zo uitkomt en als onzin af te doen wanneer dat beter in je straatje past. Als een trainer zegt dat ie zonder problemen z'n contract bij Ajax uitdient als de club geen accoord met Chelsea bereikt geloven we hem toch ook niet?

Ik ga er vanuit dat trainers, spelers, voorzitters en alle anderen in het voetbal in principe liegen en bedriegen tot het tegendeel bewezen is. List en bedrog is nou eenmaal een essentieel onderdeel van het vak. In de slangenkuil van het voetbal is de waarheid vaak levensgevaarlijk.
Sign your name on
the dotted line:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma okt 15, 2007 10:46 am

Laten we hopen dat MvG weinig vertrouwen in HtC had en daarom de hand bewust op de knip gehouden heeft, maar ondertussen wel contacten heeft gelegd met Defour en Aissati zodat die zsm aangetrokken kunnen worden. Davids ernaast en je middenveld is compleet. Gabri naar Chelski
Klinkt me als muziek in de oren!

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » ma okt 15, 2007 10:47 am

De Dominee schreef:Welke MONGOOL heeft er in godsnaam geen schaduwelftal klaar staan bij een club als Ajax waar je bij voorbaat weet dat je beste spelers op ieder moment weggekocht kunnen worden.
Martin van Geel?
Sign your name on
the dotted line:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma okt 15, 2007 10:48 am

666 schreef:Altijd makkelijk om uitspraken van trainers te geloven wanneer het je zo uitkomt en als onzin af te doen wanneer dat beter in je straatje past.

Jij zegt het.
Als een trainer zegt dat ie zonder problemen z'n contract bij Ajax uitdient als de club geen accoord met Chelsea bereikt geloven we hem toch ook niet?
Jawel hoor. Ik heb altijd gezegd: HTC wilde graag naar Chelsea en Ajax wilde van HTC af. Als Ajax minder graag van HTC af had gewild dan had HTC automatisch ook minder graag naar Chelsea gewild.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op ma okt 15, 2007 10:51 am, 3 keer totaal gewijzigd.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma okt 15, 2007 10:49 am

Thomas schreef:
En dat voor een professionele organisatie. Ik snap best dat je af en toe moet liegen voor je eigen bestwil, maar Ajax mag uberhaupt niet in de situatie komen dat het gewoon geen schaduwelftal klaar heeft. Het is godverdomme onvoorstelbaar. Wat een godvergete rukclub is het af en toe toch.
Er zal best één of andere vorm van een lijstje geweest zijn, maar of dat dan ook meteen haalbare spelers waren, is maar zeer de vraag. Een speler als Defour kan daar best op gestaan hebben, maar dat zegt niets over de haalbaarheid van zo'n speler.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma okt 15, 2007 10:49 am

Correct. Hoe competent ik die man ook acht, dit is falen van de bovenste plank. Ik vraag me alleen af of er echt geen goede vervangers op het oog waren of dat HtC en MvG het niet eens konden worden over hen (Defour).

Defour en bijvoorbeeld Aissati zijn spelers als Perez. Met zulke spelers kan HtC weinig tot niks. Die heeft liever Suarez/Leonardo types.

Ach, ik hoop ook alleen maar. Sec gezien zijn wij gewoon supporter van een walgelijk amateuristisch 'bedrijf'.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 15, 2007 10:53 am

Wat wil je nou zeggen, Dominee? Perez, Leonardo en Suárez zijn aanvallers terwijl Aissati en Defour middenvelders zijn.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma okt 15, 2007 10:55 am

GangstaRiB schreef:
Laten we hopen dat MvG weinig vertrouwen in HtC had en daarom de hand bewust op de knip gehouden heeft, maar ondertussen wel contacten heeft gelegd met Defour en Aissati zodat die zsm aangetrokken kunnen worden. Davids ernaast en je middenveld is compleet. Gabri naar Chelski
Klinkt me als muziek in de oren!
Klinkt mij als tamelijk naïef in de oren. Dat zou namelijk betekenen dat Van Geel kwalificatie voor de CL op zou willen offeren om Ten Cate kwijt te raken. Dat zou de positie van Van Geel onhoudbaar maken.

Nu vind ik toch al dat Van Geel erg uit de wind gehouden wordt in de media momenteel. Hij doet alsof hij slachtoffer is geworden van de hele situatie, maar hij is in feite natuurlijk blij met de kans die hij kreeg om van Ten Cate af te komen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma okt 15, 2007 10:55 am

Het gaat me meer om de types. HtC houdt van zwervers, onvoorspelbare jongens. 'Moeilijke' types.

MvG meer van strategen, denkers.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma okt 15, 2007 10:58 am

Duke schreef:
Thomas schreef:
Er zal best één of andere vorm van een lijstje geweest zijn, maar of dat dan ook meteen haalbare spelers waren, is maar zeer de vraag. Een speler als Defour kan daar best op gestaan hebben, maar dat zegt niets over de haalbaarheid van zo'n speler.
We weten inmiddels dat daar ook vd Vaart en Modric op stonden. Prima vervangers, maar onhaalbaar bleek dat te zijn. Daarnaast hadden ze ook interesse voor Prieto en Riera. Dit waren niet de slechtste alternatieven, maar bleken onhaalbaar. Als je dat dan gewoon verteld, dan is er wat meer begrip.

Wat je Ajax wel kunt verwijten (MvG) is dat je behalve een lijstje ook de haalbaarheid toetst. Je kan tenslotte ook een lijstje met Ronaldino, Messi en zo maken. Ik zeg niet dat dat niet gedaan is (Riera is schijnbaar afgeketst op het dreigement van de Spaanse bondscoach en Prieto waren ze al rond, maar was het salariscomponent toch niet!? haalbaar), maar dat is toch raar. Daarvoor zijn de spelersmakelaars, maar die hebben vaak een dubbele pet op. Kortom, veel tegenstrijdigheden die van buitenaf vreemd lijken (amateuristisch). Het resultaat is ook zo (geen uitgebalanceerde selectie met ontbrekende basis functies: creativiteit). Dat is gewoon slecht en daarvoor moeten de verantwoordelijke op aan gesproken worden.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 15, 2007 10:59 am

Duke schreef:Nu vind ik toch al dat Van Geel erg uit de wind gehouden wordt in de media momenteel. Hij doet alsof hij slachtoffer is geworden van de hele situatie, maar hij is in feite natuurlijk blij met de kans die hij kreeg om van Ten Cate af te komen.
Natuurlijk wordt MvG beschermd. De RvC (en in het bijzonder Jaakke) moet wel, want als deze directie faalt, is dat de druppel. Er zijn al te veel technische mensen gesneuveld.

Dat toont ook aan hoe scheef het zit, want als het ene orgaan er baat bij heeft dat het andere orgaan aanblijft, maar tegelijkertijd dat orgaan moet controleren, is alle controle weg.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 15, 2007 11:01 am

De Dominee schreef:Het gaat me meer om de types. HtC houdt van zwervers, onvoorspelbare jongens. 'Moeilijke' types.

Een beetje kort door de bocht, want bij Barcelona speelden Deco en Xavi alles. En geloof mij maar als ik zeg dat bij Chelsea Lampard ook niet op de bank gezet wordt.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma okt 15, 2007 11:01 am

Als dit waar is dan mag Van Geel van mij oprotten.

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma okt 15, 2007 11:09 am

Bertje schreef:
De Dominee schreef:Het gaat me meer om de types. HtC houdt van zwervers, onvoorspelbare jongens. 'Moeilijke' types.

Een beetje kort door de bocht, want bij Barcelona speelden Deco en Xavi alles. En geloof mij maar als ik zeg dat bij Chelsea Lampard ook niet op de bank gezet wordt.
HtC was dan ook niet degene die de opstelling maakte bij Barca.

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma okt 15, 2007 11:11 am

Jöhnk schreef:
Als dit waar is dan mag Van Geel van mij oprotten.
Het schaduwlijstje was geen bluf. Het was wél bluf dat het een goed schaduwlijstje was. Ze waren namelijk óf niet haalbaar, óf niet goed genoeg.

LucaS

Bericht door LucaS » ma okt 15, 2007 12:48 pm

Ik weet de letterlijke woorden niet meer, maar Tan Cate zei wel degelijk dat het schaduwlijstje naar buiten werd gebracht voor de publieke opinie en niet omdat er werkelijk een fatsoenlijk lijstje was
I think I lost my fucking headache

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma okt 15, 2007 1:39 pm

LucaS schreef:Ik weet de letterlijke woorden niet meer, maar Tan Cate zei wel degelijk dat het schaduwlijstje naar buiten werd gebracht voor de publieke opinie en niet omdat er werkelijk een fatsoenlijk lijstje was
Ik heb het vanmorgen nog zitten kijken. Dat was eind vorig seizoen dat die medeling werd gedaan. Daarna hebben er wel degelijk mensen op het lijstje gestaan (zie eerdere post van mij).

Gesloten