Adrie Koster
Moderator: mods
Het is natuurlijk wel een enorme cultuurshock. Van een keiharde straatvechter naar een koster...
Alleen het simpele gegeven dat Adrie Koster er tot dusverre in zijn trainerscarriere blijk van heeft gegeven dat hij in ieder geval wel beschikt over enige innerlijke beschaving (b.v. nooit nagetrapt naar RKC terwijl hij daar best reden toe had) is al een behoorlijk pluspunt.
Laten we eerlijk zijn, een coach heeft wat invloed (m.n. op het gebied van de wedstrijdcoaching) maar in het algemeen wordt die invloed van een coach zwaar overschat. De stelling dat een coach zo goed is als zijn materiaal gaat niet helemaal, maar wel voor een belangrijk deel op.
Wat dit betreft zie ik ook niet veel verschil tussen HtC en Koster. In ieder geval is bij HtC gebleken dat hij qua wedstrijdcoaching niet uitblinkt en dus niet beter zal zijn dan Koster.
En qua veldtraining, het aspect waarin HtC kennelijk zo ontzettend goed is, hoeft Koster ook niet veel onder te doen. Elke boerenlul die (een trainingsboekje) kan lezen en een beetje moeite doet kan namelijk een aardige veldtraining in elkaar zetten.
Verder schijnt Koster een liefhebber te zijn van aanvallend voetbal met een sterke voorkeur voor 4-3-3.
Als hij dat in het begin niet te hard van de daken schreeuwt, b.v. door te reppen over het setten van een nieuwe trend, om vervolgens over een paar maanden te stellen dat alles louter en alleen om het resultaat gaat en dat het hem "worst is" hoe dat wordt bereikt, heeft Ajax wat mij betreft al vooruitgang geboekt. Zelfs bij mindere resultaten.
Alleen het simpele gegeven dat Adrie Koster er tot dusverre in zijn trainerscarriere blijk van heeft gegeven dat hij in ieder geval wel beschikt over enige innerlijke beschaving (b.v. nooit nagetrapt naar RKC terwijl hij daar best reden toe had) is al een behoorlijk pluspunt.
Laten we eerlijk zijn, een coach heeft wat invloed (m.n. op het gebied van de wedstrijdcoaching) maar in het algemeen wordt die invloed van een coach zwaar overschat. De stelling dat een coach zo goed is als zijn materiaal gaat niet helemaal, maar wel voor een belangrijk deel op.
Wat dit betreft zie ik ook niet veel verschil tussen HtC en Koster. In ieder geval is bij HtC gebleken dat hij qua wedstrijdcoaching niet uitblinkt en dus niet beter zal zijn dan Koster.
En qua veldtraining, het aspect waarin HtC kennelijk zo ontzettend goed is, hoeft Koster ook niet veel onder te doen. Elke boerenlul die (een trainingsboekje) kan lezen en een beetje moeite doet kan namelijk een aardige veldtraining in elkaar zetten.
Verder schijnt Koster een liefhebber te zijn van aanvallend voetbal met een sterke voorkeur voor 4-3-3.
Als hij dat in het begin niet te hard van de daken schreeuwt, b.v. door te reppen over het setten van een nieuwe trend, om vervolgens over een paar maanden te stellen dat alles louter en alleen om het resultaat gaat en dat het hem "worst is" hoe dat wordt bereikt, heeft Ajax wat mij betreft al vooruitgang geboekt. Zelfs bij mindere resultaten.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Alles goed en wel, maar ook Koster moet zien kampioen te worden met een inferieure verdediging. Daar doet de terugkeer van Davids, Kennedy en Leonardo niks aan af.Arwin schreef:Ik neem aan dat eind oktober, na de interland periode, rond de wedstrijd tegen NEC de ziekenboeg voor een groot deel leegstroomt. Dan heeft Koster dus weer Bakircioglu, Davids en Leonardo tot zijn beschikking. Dan wil ik ook wel direct weer beter voetbal en resultaten zien, geen excuses dat dat allemaal nog wel komt. Ajax moet kampioen worden dit jaar.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Ik vind dat Ajax best wel wat aardige verdedigers heeft rondlopen. Het probleem is vooral dat de verdediging als geheel niet functioneert. Er is weinig communicatie en soms krijg ik zelfs het gevoel dat men maar wat doet.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Alles goed en wel, maar ook Koster moet zien kampioen te worden met een inferieure verdediging. Daar doet de terugkeer van Davids, Kennedy en Leonardo niks aan af.
Dit alles is waarschijnlijk een logisch gevolg van het snelwegvoetbal cq vechtvoetbal waar Ten Cate op heeft ingezet. Dat moet Koster dus aanpakken. Om te beginnen door Stam duidelijk te maken dat echt helemaal niemand zit te wachten op zijn rushes en dat het idee dat hij de grote leider is die de lijnen moet uitzetten een grote vergissing was. Stam heeft bij grote clubs gespeeld vanwege zijn kwaliteiten als mandekker en niet vanwege zijn inspeelpasses met buitenkantje rechts, tactisch inzicht of zijn charismatische optredens voor TV en in de kleedkamer.
Helemaal mee eens. De verdedigers van Ajax doen individueel gezien niets onder voor Alcides, Addo, Da Costa en Kromkamp, maar bij PSV is de defensieve organisatie gewoon stukken beter.Jöhnk schreef:Ik vind dat Ajax best wel wat aardige verdedigers heeft rondlopen. Het probleem is vooral dat de verdediging als geheel niet functioneert. Er is weinig communicatie en soms krijg ik zelfs het gevoel dat men maar wat doet.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Alles goed en wel, maar ook Koster moet zien kampioen te worden met een inferieure verdediging. Daar doet de terugkeer van Davids, Kennedy en Leonardo niks aan af.
Dit alles is waarschijnlijk een logisch gevolg van het snelwegvoetbal cq vechtvoetbal waar Ten Cate op heeft ingezet. Dat moet Koster dus aanpakken. Om te beginnen door Stam duidelijk te maken dat echt helemaal niemand zit te wachten op zijn rushes en dat het idee dat hij de grote leider is die de lijnen moet uitzetten een grote vergissing was. Stam heeft bij grote clubs gespeeld vanwege zijn kwaliteiten als mandekker en niet vanwege zijn inspeelpasses met buitenkantje rechts, tactisch inzicht of zijn charismatische optredens voor TV en in de kleedkamer.
-
Koster weet precies wat van hem verwacht wordt. Ajax moet terug naar rustig vaarwater en wij zijn wel de laatsten die nu moeten zeuren over een kampioenschap. Verder denk ik dat je de rol van de trainer/coach onderschat. Ten Cate was een vechtertje die altijd en overal de confrontatie zocht. Een paar spelers (Sneijder oa.) konden daar geen genoeg van krijgen. Sneijder was ook al z'n kruidvat met een kort lontje. Maar die constante confrontatie's gaan ook tegen je werken. Ik denk dat heel veel spelers een keer genoeg krijgen van het constante gezeur. Ten Cate kan spelers beter maken, maar ook een hoop spelers slechter. Je ziet het met Urby die zonder vertrouwen loopt te voetballen. Bij sommige spelers werkt zijn aanpak niet of nauwelijks.Jim schreef:Het is natuurlijk wel een enorme cultuurshock. Van een keiharde straatvechter naar een koster...
Terug naar Koster: we mogen niks verwachten van hem, maar stiekem heb ik wel goede hoop. Kijk z'n palmares maar na, het is gewoon geen slechte coach.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
We mogen niks verwachten? Ik verwacht dat een coach van Ajax altijd voor het kampioenschap gaat! Dat mogen we verwachten!GangstaRiB schreef:Terug naar Koster: we mogen niks verwachten van hem, maar stiekem heb ik wel goede hoop. Kijk z'n palmares maar na, het is gewoon geen slechte coach.
Met een fitte selectie doet Ajax absoluut ook mee voor het kampioenschap. En met minder neem ik geen genoegen! (kan helaas m'n seizoenskaart niet inleveren als het niet lukt)
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Ik ga om te beginnen die Koster maar eens het voordeel van de twijfel geven. Ik hoop dat hij Ajax kampioen maakt en dat we ineens, als een Paard van Troje a contrario, een nieuwe Van Gaal hebben binnengehaald (want wie was najaar '91 nou gecharmeerd van Louis?)!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Laten we Koster inderdaad maar eens even de tijd geven. Dat zal voor het Ajax publiek wel weer niet meevallen maar het is de enige manier om mee te doen in de strijd om het kampioenschap. We hebben rust nodig. Als Koster kan zorgen voor een stabiele situatie en ondertussen wat lijn kan aanbrengen in het spel doen we gewoon mee om de prijzen. Laten we beginnen met de verdediging want onze cijfers vallen op dat gebied bepaald niet mee.
Nil volentibus arduum
Ik heb een gevoel dat het goed gaat komen. MVG gaat gewoon zijn klasse een keer bewijzen en tovert 2 spelers in de winterstop erbij.
Koster is de rust zelve en dat hebben we nu nodig. Geen wonderen, wel meer zelfvertrouwen bij de spelers en dat is nodig. Dan komt het wel goed.
Hoop op een Del Bosque-scenario
Koster is de rust zelve en dat hebben we nu nodig. Geen wonderen, wel meer zelfvertrouwen bij de spelers en dat is nodig. Dan komt het wel goed.
Hoop op een Del Bosque-scenario
IK GELOOF!!!!!!
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Eerst zien, dan geloven.Rishi schreef:Ik heb een gevoel dat het goed gaat komen. MVG gaat gewoon zijn klasse een keer bewijzen en tovert 2 spelers in de winterstop erbij.
En zou twee spelers wel genoeg zijn?
Als Davids bij z'n rentree z'n oude niveau in de verste verte niet benadert, Stam blijft aansukkelen, Chelsea of Juve een bod op Huntelaar doet dat MvG van Jeroen Slop niet mag weigeren, en Suarez volgende week door een boerenkoolvoetballer van NEK een maand of zes van het veld wordt geschopt betwijfel ik of onze technisch directeur daar een antwoord op heeft.
En dat zou wel moeten. Een TD moet voor alle worst case scenarios een passend rampenplan klaar hebben liggen. Een TD die zegt dat een transfer onverwacht komt geeft daarmee z'n eigen falen toe.
Elke speler (en elke trainer) kan op elk moment vertrekken, z'n carriere beeindigen, een maandenlange blessure oplopen, onder de tram wandelen of om andere redenen langdurig of permanent niet meer beschikbaar zijn. Als technisch directeur dien je voor elke mogelijkheid een Plan B te hebben en ook nog eens in staat zijn om dat plan vóór het eind van de transferperiode uit te voeren.
MvG en de scouting wekken op geen enkele manier de indruk in staat te zijn tot transfers die er niet al maanden van tevoren aan zitten te komen.
Ik vrees daarom het ergste voor onze interimtrainer.
Sign your name on
the dotted line:
.............................
the dotted line:
Wat een onzin. Van iedere willekeurige club kan je verwachten dat het in de problemen komt als bovenstaande zich voordoet. Als zekerheidjes geen zekerheidjes meer zijn, je beste voetballers weggekocht worden én gebleseerd raken etc etc. Als Barcelona opeens zonder Messi, Ronaldinho, Eto'o, Dos Santos moest spelen en Xavi plotseling zijn niveau niet meer haalt en Deco weggekocht wordt, is het ook kut met peren.666 schreef:
En zou twee spelers wel genoeg zijn?
Als Davids bij z'n rentree z'n oude niveau in de verste verte niet benadert, Stam blijft aansukkelen, Chelsea of Juve een bod op Huntelaar doet dat MvG van Jeroen Slop niet mag weigeren, en Suarez volgende week door een boerenkoolvoetballer van NEK een maand of zes van het veld wordt geschopt betwijfel ik of onze technisch directeur daar een antwoord op heeft.
Als je zo wilt handelen heb je binnen de kortste keren een selectie van 50 spelers, allemaal even ontevreden.
Face your fears and live your dreams, No Fear
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Valt niet te vergelijken. Bij Barcelona kunnen ze gewoon "nee" zeggen als de concurrentie wil komen winkelen. Bij Ajax is elke speler per direct vertrokken als er een rijke engelse, spaanse of italiaanse club op de stoep staat.
Zeker bij oudere spelers als Stam of Davids moet je altijd uitgaan van de mogelijkheid dat het heel snel bergafwaarts kan gaan.
Zeker bij oudere spelers als Stam of Davids moet je altijd uitgaan van de mogelijkheid dat het heel snel bergafwaarts kan gaan.
Laatst gewijzigd door 666 op ma okt 15, 2007 11:22 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Sign your name on
the dotted line:
the dotted line:
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Zonder die vier spelers kan PSV het nog wel een tijdje uitzingen.
Als er bij Ajax vier vergelijkbare spelers niet beschikbaar zijn stort de zaak als een kaartenhuis in elkaar.
Als je mee wil doen om de prijzen is het onvermijdelijk dat je minstens een stuk of 6 spelers op bank en tribune hebt zitten die goed genoeg zijn voor de basisopstelling. Bij een topclub hoort de concurrentie moordend te zijn. In een seizoen van 50 tot 60 wedstrijden komt uiteindelijk iedereen wel aan de beurt.
Dus naast een vervanger voor Sneijder dient er óók een backup voor onze nieuwe aanvallende middenvelder te komen. Anders ben je bij een schorsing, blessure of vormverlies nog steeds geen stap verder dan nu.
Als er bij Ajax vier vergelijkbare spelers niet beschikbaar zijn stort de zaak als een kaartenhuis in elkaar.
Als je mee wil doen om de prijzen is het onvermijdelijk dat je minstens een stuk of 6 spelers op bank en tribune hebt zitten die goed genoeg zijn voor de basisopstelling. Bij een topclub hoort de concurrentie moordend te zijn. In een seizoen van 50 tot 60 wedstrijden komt uiteindelijk iedereen wel aan de beurt.
Dus naast een vervanger voor Sneijder dient er óók een backup voor onze nieuwe aanvallende middenvelder te komen. Anders ben je bij een schorsing, blessure of vormverlies nog steeds geen stap verder dan nu.
Sign your name on
the dotted line:
the dotted line:
Adrie Koster vanavond te gast bij Holland Sport
Vanavond is Adrie Koster te gast bij het sportprogramma Holland Sport. Gastheren Matthijs van Nieuwkerk en Wilfried de Jong zullen de nieuwe trainer van Ajax ongetwijfeld naar zijn ervaringen over het werken met het tweede én het eerste van Ajax vragen. Holland Sport wordt vanavond om 20.30 uitgezonden op Nederland 3.
Vanavond is Adrie Koster te gast bij het sportprogramma Holland Sport. Gastheren Matthijs van Nieuwkerk en Wilfried de Jong zullen de nieuwe trainer van Ajax ongetwijfeld naar zijn ervaringen over het werken met het tweede én het eerste van Ajax vragen. Holland Sport wordt vanavond om 20.30 uitgezonden op Nederland 3.
Blij met de punten ...
- LouisXIV & co