Vicente del Bosque anyone?Beloki schreef:Krol deed het ook prima toen hij even hoofdcoach werd. Toch werd hij vervangen. Zo gaat dat, en dat zal nu wel weer gebeuren. Het gaat altijd even beter als de assistent het overneemt. Even opluchting, even een schokeffect. Maar ik waag te betwijfelen of iemand als Krol of Koster voor de lange termijn goed zijn. Dat schokeffect duurt nooit zo lang.Nihad schreef:Nou is het wishfull thinking van mijn kant en behoorlijk vooruit lopen op de feiten, maar stel eens dat Adri Koster Ajax wel aan het voetballen krijgt en een prachtige scenario de dubbel pakt (ja, ik droom). Dan kan je moeilijk eind van het seizoen de beste man aan de kant zetten?
Wie moet Henk ten Cate opvolgen?
Moderator: mods
IK GELOOF!!!!!!
AN8/10/2007 - Van Geel: alleen de beste coach
(Gepost door P.)
BRON: Telesport
Martin van Geel sluit volgens Telesport niet uit dat de nieuwe interim-trainer het seizoen afmaakt. „De beste coach voor de lange termijn is nu niet beschikbaar. De beste coach voor Ajax werkt op dit moment bij een club of nationale bond. Dat is in de winterstop waarschijnlijk ook nog het geval. Het zou dus heel goed kunnen dat we aan het einde van dit seizoen pas een trainer voor de lange termijn kunnen aantrekken. We willen namelijk alleen de allerbeste coach naar Ajax halen.”
Ajax Netwerk
At5 meldt dat Adri Koster genoemd wordt als interim-trainer. [reageer]
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
-
Ga er maar vanuit, want er is geen andere optie beschikbaar die in een lopend seizoen wil instappen. Maar waarom acht jij de kans op falen zo groot? Hij is nog niet eens begonnen!Neefkens schreef:Ik kan me absoluut niet voorstellen dat AK de rest van het seizoen voor de groep staat, de kans op falen is echt veel te groot.
-
- AT Toto winner 15/16
- LouisXIV & co
Lekker dan: gaan we 9 maanden wachten om Van basten uit te proberen om er vervolgens na weer 9 maanden achter te komen dat die toch ook te licht is. Zijn we anderhalf jaar verder. En dan gaan we weer opbouwen! Eerst kans op kampioensachp: 2011. Happy waiting!Koster volgt Ten Cate op bij Ajax
Uitgegeven: 9 oktober 2007 17:03
Laatst gewijzigd: 9 oktober 2007 17:03
AMSTERDAM - Ajax heeft dinsdag Adrie Koster als interim-trainer aangesteld. De coach van het belofteteam van de Amsterdamse club is de tijdelijke opvolger van Henk ten Cate die naar Chelsea vertrekt.
De kans is groot dat de 52-jarige oefenmeester uit Zeeland het seizoen afmaakt. Koster moet daarna plaatsmaken voor een coach die nu bij een andere club of nationale bond werkt. Hennie Spijkerman en Alfons Groenendijk blijven als assistent-trainer bij het eerste elftal betrokken. Zij bekleedden die functie ook al onder Ten Cate.
Eigen belang
Spijkerman en Groenendijk hoopten maandag nog dat zij de eindverantwoording over de huidige nummer twee van de eredivisie zouden krijgen. Ze verklaarden dat ze de steun van de spelersgroep zouden hebben. "De spelers hebben een eigen belang. Ik dien het algemene belang", reageerde technisch directeur Martin van Geel toen al.
Loopbaan
Koster startte zijn trainersloopbaan in 1985 als assistent-coach bij Eindhoven. De geboren Zeeuw vertrok een jaar later naar Willem II. Hij begon als assistent bij de Tilburgse club, maar werd in 1990 als hoofdtrainer benoemd.
Koster bereikte in 1992 met zijn nieuwe werkgever Roda JC de finale van de KNVB-beker, waarin Feyenoord te sterk bleek.
Eerste divisie
Koster werkte vanaf 1993 in de eerste divisie bij Helmond Sport, Top Oss en Excelsior, waarmee in 2002 naar de eredivisie promoveerde. Na een jaartje VVV leidde Koster RKC in 2006 naar de twaalfde plaats van de eredivisie. Hij werd in het begin van het vorige seizoen wegens tegenvallende resultaten ontslagen.
Ajax
Koster tekende in april dit jaar een contract bij Ajax, waar hij samen met Aron Winter de leiding over het tweede elftal kreeg. "Ik wil jonge spelers beter maken en aanvallend voetbal spelen", zei hij toen.
Na het plotselinge vertrek van Ten Cate mag Koster zijn voetbalvisie voorlopig op het eerste elftal van Ajax projecteren. Hij is de negende trainer in tien jaar die bij Ajax de hoofdmacht onder zijn hoede krijgt.
http://www.nu.nl/news/1267019/41/Koster ... _Ajax.html
En de grap is: als Adri dit jaar stiekem kampioen wordt, moet hij toch plaatsmaken voor Van Basten. Dat is namelijk nu al afgesproken. Maar goed, dat is het minst slechte scenario, want dan zijn we tenminste weer eens kampioen.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!
We hebben hier eerder gediscussieerd over wat je nodig hebt als AJAX-trainer, zaken als onafhankelijke persoonlijkheid en veel ervaring werden genoemd. AK heeft allebei niet. begrijp me goed, ik zou het prachtig vinden maar wat mij betreft is het erg risicovol.GangstaRiB schreef:Ga er maar vanuit, want er is geen andere optie beschikbaar die in een lopend seizoen wil instappen. Maar waarom acht jij de kans op falen zo groot? Hij is nog niet eens begonnen!Neefkens schreef:Ik kan me absoluut niet voorstellen dat AK de rest van het seizoen voor de groep staat, de kans op falen is echt veel te groot.
-
- AT Toto winner 10/11
De elftallen van Adriaanse en Ten Cate speelden ook verzorgd voetbal, alleen lukte dit hen niet in de Arena. Als dezelfde druk op Koster gaat komen als Adriaanse en Ten Cate hebben ervaren gaat ook hij grandioos falen. Hij is echter interim-trainer, dus er is wel een kans dat hij meer met rust wordt gelaten, hij is er toch maar tijdelijk. Hopelijk kan hij in die rust dan wat degelijks neerzetten, zodat de opvolger het dan tot iets moois kan uitbouwen.Bertje schreef:Mwah, zijn elftallen speelden redelijk verzorgd, maar kan hij het ook bij Ajax. Met andere woorden: houdt hij zich staande?
Van Geel heeft het over "de beste" coach... dat zal van Basten dan wel niet wezen, want die heeft zich nog niet bewezen bij een club...
Hij heeft bewezen slecht voetbal te kunnen spelen met het Nederlands 11-tal... (al zal hij het daar zelf niet mee eens zijn) dus ik kan me niet voorstellen dat van Basten de beoogde opvolger is... sterker nog... ik hoop het niet.
Hij heeft bewezen slecht voetbal te kunnen spelen met het Nederlands 11-tal... (al zal hij het daar zelf niet mee eens zijn) dus ik kan me niet voorstellen dat van Basten de beoogde opvolger is... sterker nog... ik hoop het niet.
Laatst gewijzigd door Banjavi op di okt 09, 2007 6:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
-
Jij kent alleen de algemeenheden van Koster (zeg je in een andere posting), maar je weet wel dat hij geen onafhankelijk persoonlijkheid is?? Vertel...Neefkens schreef:We hebben hier eerder gediscussieerd over wat je nodig hebt als AJAX-trainer, zaken als onafhankelijke persoonlijkheid en veel ervaring werden genoemd. AK heeft allebei niet. begrijp me goed, ik zou het prachtig vinden maar wat mij betreft is het erg risicovol.GangstaRiB schreef:Ga er maar vanuit, want er is geen andere optie beschikbaar die in een lopend seizoen wil instappen. Maar waarom acht jij de kans op falen zo groot? Hij is nog niet eens begonnen!Neefkens schreef:Ik kan me absoluut niet voorstellen dat AK de rest van het seizoen voor de groep staat, de kans op falen is echt veel te groot.
En geen ervaring? Hij heeft een schat aan ervaring opgebouwd.
Ik vind het allemaal zo overderven om aan hem te twijfelen.
-
- AT Toto winner 15/16
-
En hij heeft een aantal interlands gespeeld.LucaS schreef:Heeft wel bij PSV gevoetbald, is niet helemaal onbekend met het fenomeen topclub
Koster is misschien niet de gladde jongen die men bij Ajax wil zien, maar als hij de boel rustig kan houden en de machine weer een beetje aan het lopen krijgt, dan is hij een schot in de roos geweest.
Je hebt gelijk dat ik niet weet of ie een onafhankelijke persoonlijkheid is.GangstaRiB schreef:Jij kent alleen de algemeenheden van Koster (zeg je in een andere posting), maar je weet wel dat hij geen onafhankelijk persoonlijkheid is?? Vertel...Neefkens schreef:We hebben hier eerder gediscussieerd over wat je nodig hebt als AJAX-trainer, zaken als onafhankelijke persoonlijkheid en veel ervaring werden genoemd. AK heeft allebei niet. begrijp me goed, ik zou het prachtig vinden maar wat mij betreft is het erg risicovol.GangstaRiB schreef: Ga er maar vanuit, want er is geen andere optie beschikbaar die in een lopend seizoen wil instappen. Maar waarom acht jij de kans op falen zo groot? Hij is nog niet eens begonnen!
En geen ervaring? Hij heeft een schat aan ervaring opgebouwd.
Ik vind het allemaal zo overderven om aan hem te twijfelen.

Ervaring op een bepaald niveau.
Ik twijfel niet aan hem, ik vind dat MvG een risico neemt met hem als ie tot aan het einde van het seizoen blijft. Maar ik hoop grote hopen dat het allemaal goed komt.