Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

goodfella

Bericht door goodfella » ma okt 08, 2007 2:53 pm

Jansma schreef:De tijd van een eigen kweek elftal ligt achter ons zoveel is welduidelijk geworden in de afgelopen jaar. Jij wil een elftal bestaande uit 7 jeugdspelers en 4 buitenstaander? Prima maar dan niet meer zeiken dat we in de competitie zelden en internationaal nooit iets klaarmaken. Want daar is het grootste deel van onze eigen kweek gewoon te matig voor.

Wil Ajax toekomst hebben, dan zal je maximaal 3-4 jeugdspelers moeten hebben, die je bij een sterke (en veel gekochte) kern inpast.
Zo nee, berijd je dan voor op nog veel jaren slecht voetbal en slecht resultaten.
Volgens mij begrijp je mij verkeerd. Ik zeg niet dat er alleen maar jeugdspelers moeten worden opgesteld, ik zeg dat spelers als Goossens en Vertonghen de voorkeur boven Rommedahl en Colin moeten krijgen. De tijd van een jeugdig elftal is er nooit geweest. Ook in 1995 niet. De gebroeders de Boer, Rijkaard, Overmars en Blind hadden allemaal al de nodige ervaring. Litmanen, Kanu en Finidi waren de buitenlanders. Terwijl een Reiziger en v/d Sar ook al de nodige wedstrijden achter hun naam hadden staan. Enkel Seedorf en Kluivert waren nog volkomen groen achter hun oortjes.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma okt 08, 2007 2:54 pm

Jöhnk schreef:Ja, fijn inderdaad dat Ajax dat er even bij zegt.
Zal nog wel niet duidelijk zijn denk ik, of het wordt morgen of woensdag pas bekendgemaakt.
Laatst gewijzigd door Thijs op ma okt 08, 2007 3:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma okt 08, 2007 2:56 pm

Voetske schreef:Offtopic Foei !! :aai.gif:
Hoezo? Gaat over Ten Cate!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma okt 08, 2007 2:56 pm

Ajax weet nu toch wel of het verder gaat met danwel een interim, danwel de overgebleven stafleden? Van mij hoeven ze er geen naam op te plakken maar iets meer duidelijkheid zou fijn zijn.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op ma okt 08, 2007 3:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma okt 08, 2007 2:57 pm

TXT meldt:
809 Teletekst ma 08 okt
***OETBAL******************************
**** Ajax,Chelsea eens over Ten Cate
**Ajax heeft met Chelsea een akkoord
bereikt over de directe overgang van
Henk ten Cate naar de Engelse topclub.

Ten Cate,die vorige week donderdag al
een oriënterend gesprek met de Londense
club heeft gehad,moet persoonlijk nog
met Chelsea tot overeenstemming komen.

Ten Cate had nog een contract tot aan
het eind van het seizoen in Amsterdam.
Het is de bedoeling dat hij bij Chelsea
de veldtraining gaat verzorgen,net als
hij dat eerder bij Barcelona deed onder
hoofdcoach Frank Rijkaard.Avram Grant,
die onlangs de opgestapte José Mourinho
opvolgde op Stamford Bridge,blijft als
manager de hoofdverantwoordelijke voor
het eerste elftal.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

999

Bericht door 999 » ma okt 08, 2007 3:02 pm

Nou, daar sta je dan als club.Men zal in het buitenland ook wel opkijken hoe het hier allemaal gaat.
Blij met de punten ...

goodfella

Bericht door goodfella » ma okt 08, 2007 3:04 pm

Voetske schreef:Nou, daar sta je dan als club.Men zal in het buitenland ook wel opkijken hoe het hier allemaal gaat.
Jij iig blij.

Arwin

Bericht door Arwin » ma okt 08, 2007 3:05 pm

Logisch he dat Ajax niets over opvolgers vermeldt zolang Henk en Chelsea nog niet officieel gemeld hebben dat ze er uit zijn, zodat het vertrek van Ten Cate definitief is.

Dat vertrek komt natuurlijk wel rond, vanmiddag of morgen, maar daar zal Ajax op moeten wachten voor het wat over opvolgers kan zeggen. Het zou me ook niet verbazen als ze dat bij Ajax zelf nog niet eens weten en eerst de assistenten het werk laten doen om vervolgens een langzaam rond te gaan kijken wat ze eens zullen gaan doen de rest van het seizoen.

De nieuwe trainer zal pas in 2008 komen lijkt me, op dit moment zijn er erg weinig kandidaten vrij, behalve Mourinho. Het lijkt me sterk dat Martin Jol, omdat die toevallig wel weg kan of moet binnenkort bij Spurs ook al op het lijstje van Ajax stond als nieuwe trainer voor Ajax in 2008 als het contract van Ten Cate sowieso al af zou lopen. Ik zie daar eerder namen als Van Basten en Rijkaard op staan.

999

Bericht door 999 » ma okt 08, 2007 3:06 pm

Hij is weg Arwin.
Laatst gewijzigd door 999 op ma okt 08, 2007 3:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » ma okt 08, 2007 3:07 pm

goodfella schreef:
Voetske schreef:Nou, daar sta je dan als club.Men zal in het buitenland ook wel opkijken hoe het hier allemaal gaat.
Jij iig blij.
Jij zegt het, en jij weet alles precies hé jungske ..
Laatst gewijzigd door 999 op ma okt 08, 2007 3:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Arwin

Bericht door Arwin » ma okt 08, 2007 3:08 pm

De meeste supporters vinden het maar wat mooi dat Henk vertrekt, dus nou niet gaan klagen dat hij ook daadwerkelijk gaat. Er viel niets meer te halen voor Henk bij Ajax, na de uitschakeling in Europa. Slechts het kampioenschap kon zijn naam nog een beetje redden, maar dan nog zou de overheersende mening van 'de supporters' zijn dat het seizoen verpest was door de vroege uitschakeling in Europa.

Arwin

Bericht door Arwin » ma okt 08, 2007 3:09 pm

Voetske schreef:Hij is weg Arwin.
Er staat toch dat Ajax een akkoord heeft, maar Ten Cate er nog uit moet komen? Natuurlijk komt hij er wel uit en vertrekt hij definitief, maar zolang dat niet officieel is, kan Ajax niets over opvolgers vermelden natuurlijk.

goodfella

Bericht door goodfella » ma okt 08, 2007 3:09 pm

Voetske schreef:
goodfella schreef:
Jij iig blij.
Jij niet.
Eigenlijk wel. Er is weer teveel geouwehoer en dat komt de rationaliteit die een trainer moet hebben niet ten goede. Zeker niet bij Ajax en bij een emotioneel mens als Ten Cate.

999

Bericht door 999 » ma okt 08, 2007 3:10 pm

Arwin schreef:
De meeste supporters vinden het maar wat mooi dat Henk vertrekt, dus nou niet gaan klagen dat hij ook daadwerkelijk gaat. Er viel niets meer te halen voor Henk bij Ajax, na de uitschakeling in Europa. Slechts het kampioenschap kon zijn naam nog een beetje redden, maar dan nog zou de overheersende mening van 'de supporters' zijn dat het seizoen verpest was door de vroege uitschakeling in Europa.
Ik geef alleen aan dat men in het buitenland ook wel zal opkijken hoe het er toe gaat bij AJAX.Meer niet.
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » ma okt 08, 2007 3:11 pm

Arwin schreef:
Er staat toch dat Ajax een akkoord heeft, maar Ten Cate er nog uit moet komen? Natuurlijk komt hij er wel uit en vertrekt hij definitief, maar zolang dat niet officieel is, kan Ajax niets over opvolgers vermelden natuurlijk.
Dus jij denkt echt dat HtC nog tot een akkoord moet komen ?.
Blij met de punten ...

Arwin

Bericht door Arwin » ma okt 08, 2007 3:12 pm

Voetske schreef:
Arwin schreef:
Ik geef alleen aan dat men in het buitenland ook wel zal opkijken hoe het er toe gaat bij AJAX.Meer niet.
Ach, er worden zo vaak trainers ontslagen in Europa. Soms zelf meerdere trainers per seizoen bij een club. In dit geval was het voor Ten Cate en Ajax een mooie oplossing om ontslag te voorkomen, wat onvermijdelijk is als de supporters het eenmaal echt zat zijn.

Ik vind het geen goede zaak, ik zie geen betere trainer dan Ten Cate beschikbaar (op Mourinho na) die Ajax nog kampioen kan maken dit seizoen.

goodfella

Bericht door goodfella » ma okt 08, 2007 3:13 pm

Fabio Capello wil ik voor de rest van dit seizoen als trainer.

Arwin

Bericht door Arwin » ma okt 08, 2007 3:13 pm

Voetske schreef:
Arwin schreef:
Dus jij denkt echt dat HtC nog tot een akkoord moet komen ?.
Uiteraard komen Chelsea en Henk tot een akkoord, dat hebben ze informeel ongetwijfeld al, maar ze moeten het wel eerst bekend maken bedoel ik, voor Ajax definitief kan zeggen: onze trainer is weg, dit wordt onze nieuwe trainer.

999

Bericht door 999 » ma okt 08, 2007 3:15 pm

Arwin schreef:
Voetske schreef:
Arwin schreef: De meeste supporters vinden het maar wat mooi dat Henk vertrekt, dus nou niet gaan klagen dat hij ook daadwerkelijk gaat. Er viel niets meer te halen voor Henk bij Ajax, na de uitschakeling in Europa. Slechts het kampioenschap kon zijn naam nog een beetje redden, maar dan nog zou de overheersende mening van 'de supporters' zijn dat het seizoen verpest was door de vroege uitschakeling in Europa.
Ach, er worden zo vaak trainers ontslagen in Europa. Soms zelf meerdere trainers per seizoen bij een club. In dit geval was het voor Ten Cate en Ajax een mooie oplossing om ontslag te voorkomen, wat onvermijdelijk is als de supporters het eenmaal echt zat zijn.

Ik vind het geen goede zaak, ik zie geen betere trainer dan Ten Cate beschikbaar (op Mourinho na) die Ajax nog kampioen kan maken dit seizoen.
Daar gaat het toch niet over.Ik denk zelfs dat als die hele Chelsea poespas er niet was geweest ontslag helemaal niet aan de orde zou zijn geweest.
Laatst gewijzigd door 999 op ma okt 08, 2007 3:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Tscheu La Ling

Bericht door Tscheu La Ling » ma okt 08, 2007 3:15 pm

Moet hij niet nog medisch gekeurd worden? :hypocrite.gif:
Geld moet rollen!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma okt 08, 2007 3:16 pm

Of Mourinho... Het maakt volgens mij overigens helemaal niets uit, wie de op dit moment van het seizoen nieuwe trainer wordt. Ik geloof niet in een wonderdokter die deze selectie aan de praat krijgt. Jol, Rijkaard, Van Basten... Wat maakt het uit? Het zijn uiteindelijk de spelers die het moeten doen. En dat gaat niet lukken, want deze selectie bestaat voor een substantieel deel uit middelmaat. Zoals opa vroeger al zei: je kunt van een dubbeltje geen kwartje maken.

Wel een mazzeltje: dikke kans dat Colin komende januari naar Chelsea gaat, natuurlijk!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma okt 08, 2007 3:18 pm

nvt
Laatst gewijzigd door Kaboem op ma okt 08, 2007 3:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Bertje for President!

goodfella

Bericht door goodfella » ma okt 08, 2007 3:18 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Of Mourinho... Het maakt volgens mij overigens helemaal niets uit, wie de op dit moment van het seizoen nieuwe trainer wordt. Ik geloof niet in een wonderdokter die deze selectie aan de praat krijgt. Jol, Rijkaard, Van Basten... Wat maakt het uit? Het zijn uiteindelijk de spelers die het moeten doen. En dat gaat niet lukken, want deze selectie bestaat voor een substantieel deel uit middelmaat. Zoals opa vroeger al zei: je kunt van een dubbeltje geen kwartje maken.

Wel een mazzeltje: dikke kans dat Colin komende januari naar Chelsea gaat, natuurlijk!
De selectie is goed genoeg om mee te strijden om het kampioenschap.

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma okt 08, 2007 3:19 pm

nvt...
Bertje for President!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma okt 08, 2007 3:20 pm

Arwin schreef:Ik vind het geen goede zaak, ik zie geen betere trainer dan Ten Cate beschikbaar (op Mourinho na) die Ajax nog kampioen kan maken dit seizoen.
Ik vind het ook niet ideaal, maar wat je nu wel kunt doen is aansturen op een schokeffect. Dat schokeffect bereik je niet met Spijkerman of Groenendijk en Koster zit goed bij de jeugd.

Ik zou opteren voor een interim met een grote persoonlijkheid die iets uitstraalt, bij voorkeur een oud-topvoetballer. Een Gullit of een Koeman.

Plaats reactie