Dat is onwaar. Het Nederlands elftal bestaat voor de helft uit bij Ajax opgeleide spelers. Die van Basten zit er even niet tussen, maar dat is ook uitzonderlijk (hoewel van der Vaart en Sneijde rEuropees gewoon geweldenaren zijn, tenminste, dat denken ze in Duitsland en Spanje)joey schreef:Volgens mij is onze jeugdopleiding dusdanig achteruit gegaan dat die steeds minder interessant wordt voor de grote clubs, Luuk. Dat is juist het probleem van Ajax.
Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!
Moderator: mods
I think I lost my fucking headache
Sneijder is al weer heel wat jaren speler van Ajax 1 en al die tijd heeft Ajax geen aanvallende middenvelder van allure afgeleverd. De opvolger van Sneijder had gewoon uit eigen gelederen moeten komen.
Ga op zaterdag eens naar de jeugd kijken, Luuk. Je woont nu in de buurt, dus wat let je? Je zult schrikken van het fantasieloze schuifvoetbal dat je ziet. Dat Van Basten Maduro international maakt, betekent nog niet dat hij op de best denkbare wijze is opgeleid.
Ga op zaterdag eens naar de jeugd kijken, Luuk. Je woont nu in de buurt, dus wat let je? Je zult schrikken van het fantasieloze schuifvoetbal dat je ziet. Dat Van Basten Maduro international maakt, betekent nog niet dat hij op de best denkbare wijze is opgeleid.
Het stinkt aan alle kanten!
Ik tel 13 van de 24 die bij ons in de jeugd hebben gespeeld. Zullen we het toch niet slechter doen dan de rest van de Nederlandse clubs. Sterker nog, ik heb zo het vermoeden dat er geen nationale selectie in de wereld te vinden is, die zop wordt gedomineerd door de opleiding van één clubDoelEdwin van der Sar (Manchester United), Maarten Stekelenburg (Ajax) en Henk Timmer (Feyenoord)
Verdediging Khalid Boulahrouz (Sevilla), Wilfred Bouma (Aston Villa), André Ooijer (Blackburn Rovers), Urby Emanuelson, John Heitinga (Ajax), Kew Jaliens (AZ), Joris Mathijsen (HSV) en Mario Melchiot (Wigan Athletic)
MiddenveldGiovanni van Bronckhorst (Feyenoord), Nigel de Jong, Rafael van der Vaart (HSV), Hedwiges Maduro (Ajax), Clarence Seedorf (AC Milan), Wesley Sneijder (Real Madrid) en Demy de Zeeuw (AZ)
Aanval Ryan Babel, Dirk Kuijt (Liverpool), Klaas-Jan Huntelaar (Ajax), Robin van Persie (Arsenal), Arjen Robben
www.rtl.nl
Tja, veel is het niet. Seedorf, Van der Vaart en Sneijder zijn de enige toppers van de afgelopen 10, 11 jaar. En dan nog zijn ze niet van het kaliber Van Basten of Rijkaard. Maar goed, die jongens kunnen nog aardig ballen. Het gaat om de categorie eronder. Eerst hadden we spelers als Winter, De Boertjes , etc. , nu moeten we het met Maduro en Schilder doen. Spelers als Urby en Babel hebben best talent, maar ook zoveel gebreken. Gebreken die ze eigenlijk niet meer zouden mogen hebben na tien jaar opleiding.
Nou, welke Nederlandse club heeft er de laatste tijd wel een van Basten of Rijkaard afgeleverd ?.
Afijn, volgens de berichten willen de spelers Spijkerman en Groenendijk tijdelijk als vervangers.Tja, om de een of andere reden zou dat voor mij al een reden zijn om dan juist die het niet te laten worden.
Afijn, volgens de berichten willen de spelers Spijkerman en Groenendijk tijdelijk als vervangers.Tja, om de een of andere reden zou dat voor mij al een reden zijn om dan juist die het niet te laten worden.
Laatst gewijzigd door 999 op ma okt 08, 2007 11:02 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Dat duurde ze zeker wat te lang, want ze zijn inmiddels weer online.brigade zuid schreef:Supp. site www.afca.nl is offline en gaat pas weer online als HtC weg is.

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
-
- AT Toto winner 15/16
Zou jij vast niet doen, BZ? Hij moet zich hier nog maanden laten uitschelden alvorens ontslagen te worden? Schei uit, er is geen basis voor hem meer om te werken. En dan komt Chelsea? Zou jij echt zo dom zijn om te blijven? Ik kan het me niet voorstellen.
Wat dat zinkende schip betreft, het is toch heus MVG geweest die een gat in de romp heeft geslagen door Sneijder te verkopen maar geen opvolger voor Sneijder en ook geen versterking voor de verdediging. De rat met de meeste invloed zit er nog.,
Wat dat zinkende schip betreft, het is toch heus MVG geweest die een gat in de romp heeft geslagen door Sneijder te verkopen maar geen opvolger voor Sneijder en ook geen versterking voor de verdediging. De rat met de meeste invloed zit er nog.,
-
- AT Toto winner 15/16
Ik doelde ook op de opmerking dat van geel een gat in de romp van het zinkende schip heeft geslagen. Overigens is mij hier meerdere malen verteld dat van Geel nooit heeft gelogen in zijn loopbaan bij Ajax. Dat is niet helemaal hetzelfde als sympathiek, maar raakt er wel aan wat mij betreft
-
- AT Toto winner 15/16
Het statement ben ik het overigens hardgrondig mee eens.Duke schreef:Dat duurde ze zeker wat te lang, want ze zijn inmiddels weer online.brigade zuid schreef:Supp. site www.afca.nl is offline en gaat pas weer online als HtC weg is.
Ik ben het niet die over ratten begon. Ik volg gewoon de beeldspraak van Luuk.
Wat ik ingewikkeld vind: Ten Cate moet blijkbaar opdonderen, maar nu hij opdondert is het niet goed. Ten Cate begrijpt dat hij wellicht het seizoen niet volmaakt bij Ajax, dus hij vertrekt en verlost MVG van een probleem. Waarom hebben de supporters daar problemen mee?
Ik heb liever dat een trainer de eer aan zichzelf houdt dan dat hij zichzelf met superlijm vasthecht aan zijn trainersstoel en na zijn ontslag het slachtoffer uithangt.
Wat ik ingewikkeld vind: Ten Cate moet blijkbaar opdonderen, maar nu hij opdondert is het niet goed. Ten Cate begrijpt dat hij wellicht het seizoen niet volmaakt bij Ajax, dus hij vertrekt en verlost MVG van een probleem. Waarom hebben de supporters daar problemen mee?
Ik heb liever dat een trainer de eer aan zichzelf houdt dan dat hij zichzelf met superlijm vasthecht aan zijn trainersstoel en na zijn ontslag het slachtoffer uithangt.
Het gaat even om het moment waarop, Joey! Voor de wedstrijd tegen Dinamo bracht de makelaar van Ten Cate een akkoord naar buiten. Op dat moment hoefde ten Cate van nog niemand tussentijds weg. Hoewel ik natuurlijk niet in het hoofd van van geel kan kijken. maar naar buiten toe stond de positie van Ten Cate op dat moment helemaal nog niet ter discussie. Hijzelf heeft dat akkoord met Chelasea gesloten.joey schreef:.
Om vervolgens doodleuk op vrijdag te verklaren dat hij kampioen met Ajax wil worden en helemaal niet weg te willen. En zondag is het opeens helemaal anders
- Ajaciedjuh
Dit blijft de grootste blunder die de technische leiding heeft gemaakt. Je kunt je niet verschuilen achter het feit dat Sneijder op het laatste moment is weggegaan. Het was al lang bekend dat Sneijder mogelijkerwijs zou weg gaan. Als er goede redenen zijn om een alternatief niet te kunnen halen (speler is alsnog naar een andere club gegaan of een speler wil niet meer <=> denk aan Defour), dan moet je dat communiceren naar de achterban. Nu lijkt het (en misschien is het ook wel zo), dat er een potje van gemaakt is. Dit is mis-management ten top! Iets niet kunnen realiseren is 1, maar dit niet juist naar je achterban kunnen communiceren is nog een veel groter geval van mis-management. Want Ajax achterban is de reden dat Ajax bestaat (en die zorgen ervoor dat ze iedere maand hun salaris krijgen)!Jöhnk schreef:Idd., Luque is gewoon de grootverdiener van deze selectie. Alles wijst daarop.
Nu interesseert mij dat niet zoveel. Ik zou liever weten waarom Ajax een linkerspits heeft gehaald terwijl het er al 4 had en een creatieve middenvelder gevraagd werd.
Komop Joey als HtC AJAX afhankelijk heeft gemaakt van de kunsten van 1 speler dan heeft ie dat toch aan zichzelf te wijten.Een 2e Sneijder is nergens te vinden, daarbij, dat rechtvaardigd toch niet het falen w.b. de andere aankopen.Je zegt het zelf in een andere topic, Delorge, Colin, Rommeldahl, maar ook Leonardo.Bij al die aankopen was of HtC zelf verantwoordelijk of ging akkoord.joey schreef:Zou jij vast niet doen, BZ? Hij moet zich hier nog maanden laten uitschelden alvorens ontslagen te worden? Schei uit, er is geen basis voor hem meer om te werken. En dan komt Chelsea? Zou jij echt zo dom zijn om te blijven? Ik kan het me niet voorstellen.
Een trainer die met tegenzin akkoord gaat met het halen van spelers die hij niet wil hebben.kan toch ook niet.Daarbij, we verliezen de VCL , UVCL met oerlelijk defensief voetbal, ik bedoel zelfs dat krijgt HtC er niet in.
En dan nu weer met Suarez, Huntelaar, hij verwijt deze spelers egoistisch gedrag.Deze spelers staan met z'n tweeje op in eiland in de voorhoede, krijgen wat verdwaalde ballen of vuurpijlen van de Steek.Wat had ie nu gedacht.Dat deze twee spelers een vier mans verdediging al combinerend kapotspelen.Suarez heeft nog nooit anders gevoetbald.
Persoonlijk denk ik dat HtC best zijn steentje kan bijdragen als veldtrainer, al moet je dat ook niet overdrijven.Maar dat is toch lang niet genoeg bij een club als AJAX,Spelers beter maken ?.Afgelopen weken gezien.KjH wordt er niet beter van, Urby, Heitinga enz. enz.
Ik vroeg me af, bij de aanstelling van HtC wat zijn waarde is bij Barca, wie daar nu eigenlijk degene is die verantwoordelijk is, de bovenliggende partij.Barca speelt, na een paar moeizame wedstrijden, nu weer bijna als vanouds, het swingt de pan uit.Vorig seizoen was het ietsje minder, maar daar was een duidelijke blessures reeks de reden van.
We hebben het hier dikwijls gehad over de foute keuzes die HtC maakte in de wedstrijden, over het feit dat er bijna nooit een verscherpt AJAX de tweede helft in het veld komt na de zoveelste slappe start van een wedstrijd.Steeds maar weer een ander elftal de wei in.Afijn ook hier kun je het hele lijstje weer afriedelen.
HtC brengt er ook geen automatisme in, Goed positiespel, iets waar AJAX ooit patent op had,En ga het lijstje maar af.En een trainer, en dat zou je toch verwachten van " beul " HtC zal toch ook eens een keer door moeten en in moeten grijpen als spelers als Urby, Heitinga enz, voor de zoveelste keer de fout in gaan.
En natuurlijk moet je HtC een beetje kredit geven m.b.t. de blessures, maar bij de uitschakeling vorig seizoen en dit seizoen was er nog sprake van een elftal waarvan je verwachtingen mocht hebben.En zelfs tegen tegenstander die in feite minder zijn dan AJAX, maar wel of een dosis meer inzet/scherpte laten zien, danwel veel beter op elkaar ingespeeld zijn.Ondanks dat deze elftallen een tig keer mindere begroting hebben en ook elk jaar hun vedette zien vertrekken.
Als laatste, en deze komt niet van mij, ik dacht dat het Wimpey was:
Waarom kan Psv, met een mindere begroting, en waar de laatste jaren steeds de dragende danwel beste spelers vertrekken wel steeds hun doelstellingen realiseren ?.Dit i.t.t. AJAX ...
Blij met de punten ...
- Ajaciedjuh
Ajax.nl schreef:Ajax en Chelsea eens over Henk ten Cate
Amsterdam, 08 okt 2007
Ajax heeft in gesprekken met Chelsea overeenstemming bereikt over de medewerking van Ajax aan de directe overgang van Henk ten Cate naar Chelsea.
Vorige week verzocht Henk ten Cate, nadat hij persoonlijk door Chelsea was benaderd, de clubleiding van Ajax om met Chelsea in onderhandeling te treden. Na intern beraad is Ajax op dat verzoek ingegaan.
Het is nu aan Chelsea en Henk ten Cate om hun onderlinge contacten af te ronden en de overgang definitief te maken. Ajax verwacht dat dit niet lang op zich zal laten wachten.
-