Basketball

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Frank

Bericht door Frank » do aug 16, 2007 9:44 pm

Het is wel een vreemde gewaarwording om een posting van jezelf te zien, terwijl je zeker weet dat je die niet zelf geschreven hebt... :smallgrin.gif:

MvBH

Bericht door MvBH » do aug 16, 2007 11:10 pm

Net terug uit Alkmaar waar ik 'even' een oefenwedstrijdeje van Oranje tegen Noorwegen heb gekeken (ja broertje weet 't het begint steeds meer op een verslaving te lijken). Nederland wint makkelijk van de Noren. En de eerlijkheid gebied te zeggen dat het er in vergelijking met de wedstrijden tegen de East Coast All Stars iets beter uit zag. De schutterij werd beter in stelling gebracht (Akerboom topschutter met 17 pt) maar ook nu was de afhankelijkheid van Elson en Van Paassen evident. Op de momenten dat MvdB zonder deze twee speelde (wat betreft Van Paassen was dat al heel snel, werd met 6 min in het 2e kwart gewisseld met wat leek een onwillige spier/zenuw in zijn rechterarm en kwam verder niet meer in actie) zakte het niveau aanzienlijk en werd duidelijk dat Norell de kar wel een beetje kan trekken maar er zeker nog niet is en dat PF's Hilliman en Brigitta eigenlijk erg weinig toegevoegde waarde hebben.

Ben erg benieuwd wat het tegen de Wit-Russen en de Engelsen gaat worden, twee landen die mi zeker hoger moeten worden ingeschat dan het Noorwegen waartegen vanavond gspeeld is

jabu

Bericht door jabu » zo aug 19, 2007 6:35 pm

Oranje te sterk voor Wit-Rusland

De Nederlandse basketballers hebben de cruciale EK-kwalificatiewedstrijd tegen Wit-Rusland gewonnen. In Almere boog Oranje een 34-19 achterstand om in een zwaarbevochten 77-72 overwinning.

Nederland kende een bedroevende start en keek na het eerste kwart tegen een 19-34 achterstand aan. In het tweede kwart richtte Oranje zich op en zelfs het uitvallen van Francisco Elson, wiens wenkbrauw na een botsing gehecht moest worden, kon de ploeg niet deren.

In het 3de kwart kwam Oranje van 38-46 terug tot 46-46.Daarna liep Wit-Rusland uit tot 65-56,maar weer veerde Oranje op: 65-65.Een driepunter van Akerboom bracht Nederland op voorsprong: 70-67. .

"Niet juichen, we hebben nog niks"

De driepunter van Akerboom en een aanvallende rebound van Van Paassen in de slotfase waren cruciaal voor de totstandkoming van de Nederlandse zege.

"We hebben het echt uit het vuur moeten slepen, schitterend", juichte bondscoach Marco van den Berg."En vergis je niet: dit is een gerenommeerde tegenstander, met veel kwaliteit. Dit was eigenlijk een finale, want de winnaar van dit duel heeft een goede kans om de Britten van de eerste plaats te houden."

Elson over de sterke slotfase:"Op het laatst ga je het kleine beetje dat je onderin nog hebt, opzoeken. Maar we gaan nu niet als gekken lopen juichen, want we hebben nog helemaal niks."
NOS
NEDERLAND - WIT-RUSLAND 77-72
Door Raymond Klaassen

ALMERE - Het Nederlands heren basketball team heeft op karakter en inzet een geweldige overwinning geboekt op Wit Rusland. De Nederlanders wonnen in Almere met 77-72 na vrijwel de gehele wedstrijd achter te hebben gestaan.

Er hing een uitstekende sfeer in het nieuwe Topsportcentrum in Almere dat feitelijk ook zijn vuurdoop kende. Ruim 2000 mensen waren afgekomen op de eerste kwalificatie wedstrijd van de basketbal heren en die kregen een wedstrijd voorgeschoteld die niet gauw vergeten zal worden.

Na een kwart spelen leek het voor de Nederlandse fans helemaal niet zo een mooie middag te worden. Wit-Rusland begon onder aanvoering van Uladzimir Verameyenka (ook wel Veremeenko) aan een ware strafexpeditie. Elk schot dat de Russen los lieten viel en omdat de Nederlandse verdediging nog niet zo scherp was als later in de wedstrijd stond er na tien minuten 34-19 op het bord. Marco van den Berg kon die start wel verklaren. “Een hoop spelers voelden de druk in het begin. Daarnaast werd er ook teveel naar Francisco gekeken waardoor spelers hun taak vergaten. Maar bovenal speelden de Russen in die fase verschrikkelijk goed basketball. We werden eenvoudigweg zoek gespeeld.”

In het tweede kwart begon Oranje zich terug te vechten. Men toonde karakter en ging mee in de strijd die de zeer fysieke Wit-Russen streden. Daarnaast begon het schot ook aan Nederlandse zijde te vallen waardoor het gaatje langzaam wat kleiner begon te worden. Via driepunters van de weer prima spelende Stefan Wessels en Kees Akerboom werd het 29-38 en kwam de marge onder de tien.Nadat de andere steunpilaar bij Wit-Rusland, Yahor Meshcharakou met een jumper 29-40 op het bord zette ging Francisco Elson aan de andere kant voor lay-in. Bij die actie kwam hij hard in contact met de elleboog van de reus Alexander Koul. Het leverde Elson een scheurtje in het ooglid op en een ingedrukte oogkas waardoor hij niet goed meer kon zien. Elson verdween in de coulissen voor verzorging maar de overige spelers gingen vol door met de strijd. Het was een prima fase van Oranje dat liet zien veerkracht te hebben en met tegenslagen om kon gaan. Immers even later ging er opnieuw een siddering door de zaal toen Kees Akerboom hinkend het veld verliet met een knieblessure die later bleek mee te vallen. Na rust kon Akerboom weer voluit spelen.

Zijn ploegmaat Elson keerde niet direct terug op het veld na de pauze. Op de bank bleef de 2.13 lange forward geboeid de wedstrijd volgen maar wel met hoofdpijn en dubbel zicht. Van den Berg had in die fase afgesproken met de medische staf dat hij het aan Elson zou overlaten wanneer hij weer wilde spelen. Op dat moment draaide Nederland goed en was de terugkeer van de belangrijke speler niet direct nodig. Bovendien was daar Peter van Paassen (weer van de partij na zijn nekblessure) die zijn ploeg op sleeptouw name en met een paar knappe inside scores 46-46 op het bord zette. Het publiek ging achter Oranje staan maar ook Wit-Rusland was het belang van de wedstrijd niet vergeten. Met een paar mooie aanvallen die een beetje deden denken aan het eerste kwart werd het gat weer negen punten in het voordeel van de gastploeg.

Maar de ploeg van Van den Berg wilde nog niet capituleren. Nadat de teruggekomen Elson met een dunk en twee rake vrije worpen het startsein voor de laatste run had gegeven werden de Russen minder trefzeker. Een vijf seconden overtreding bij een inbound was veelzeggend en toen Kees Akerboom met een driepunter de eerste voorsprong (70-67) voor Oranje op het bord zette ging het dak er af. Volgens de Russische coach Barysau was die score de nekslag voor zijn team. De driepunter van nummer acht viel op zo een slecht moment dat er iets knapte bij ons. We konden ons daar niet meer overheen zetten. Het was extra pijnlijk omdat die voorsprong van Holland zo laat kwam. De hele wedstrijd stonden we voor.” Nederland had er geen boodschap aan. Wit-Rusland ging gehaast schieten om het gat te verkleinen maar dat leverde niets meer op. Nadat Krieger met twee vrije worpen 75-70 liet noteren was de wedstrijd over met nog 16 seconden te spelen. Het was uiteindelijk mooi om te zien dat uitgerekend Francisco Elson de eindstand mocht bepalen op 77-72.

De staande ovatie die daarop volgde was terecht en de tijd die de spelers namen om handtekeningen uit te delen was minstens zo mooi. De overwinning op de Wit-Russen werd gevierd want zoals Marco van den Berg al meerdere keren had aangeven, dit was een sleutelduel. Ook na afloop op de persconferentie herhaalde hij dat. “Door de zege hebben we alles nog steeds in eigen hand. Het is nu aan de andere ploegen om resultaten te gaan neerzetten.” Daarnaast gaf de coach een groot compliment aan zijn team. 'Ik heb vandaag gezien dat het team niet brak op momenten dat dat voorheen wel gebeurde. Niet na het eerste kwart, niet na het wegvallen van Elson en ook niet later toen de Wit Russen weer wegliepen bij ons. Steeds knokte we ons weer terug en bleef we ons eigen spel spelen. Ik heb nu echt gezien dat deze spelers meer in zich hebben dan alleen basketball.”

Oranje heeft nu een kleine week om zich voor te bereiden op de wedstrijd tegen Slowakije. Interessant wordt hoe de blessure van Elson zich ontwikkelt. Er is angst voor een lichte hersenschudding.

Nederland - Wit Rusland
19-34 / 19-12 / 16-14 / 23-12

Topscorers Nederland: Elson 21, Van Paassen 17, Akerboom 11, Wessels 10
Toprebounders: Van Paassen 8, Wessels 7
Assists: Krieger 5. Steals: Van Paassen 2. Turnovers: Krieger 3 Blocks: Elson 4.
Schot 2p: % ( ), 3p: 35.7 % (14-5), ft: 81.5 % (27-22)
rebounds: 39(12 ar), steals: 8, assists: 11, turnovers: 14, blocks: 7, fouten: 20

Topscorers Wit-Rusland: Verameyenka 23, Meschcharakou 19, Kuzmin 13
Toprebounders: Kuzmin 8
Assists:Kuzmin 8. Steals: Kuzmin 3. Turnovers: Verameyenka 5. Blocks: Verameyenka 2.
Schot 2p: % ( ), 3p: 45.0 % (20-9) ft: 75.0 % (12-9)
rebounds: 28 (7 ar), steals: 10, assists: 15, turnovers: 11, blocks: 3, fouten: 24

jabu

Bericht door jabu » vr aug 24, 2007 8:58 am

Tiener op weg naar de NBA

Door ANDRÉ VENEMA

ALMERE - Henk Norel trok ruim twee jaar geleden de wijde wereld in om zijn droom na te jagen. Volgens zijn huidige werkgever Joventut Badalona is de tiener voorbestemd om de NBA te veroveren. Maar eerst hoopt hij het basketbal in Nederland via Oranje meer aanzien te geven.

Zijn debuutjaar in de eredivisie, bij Astronauts, was hem tegengevallen. ,,Jonge jongens zoals ik zaten veel op de bank en kregen weinig kans,’’ meent hij. ,,Daarom wilde ik verder kijken.’’

Zijn 213 centimeters hadden meteen de interesse van diverse spelersagenten gewekt. Lengte valt immers niet te trainen. Halverwege het seizoen konden ze de Mijdrechter, zo werd hem door diverse makelaars verteld, meteen plaatsen op Amerikaanse high-schools.

Norel verkoos bewust een andere route. Hij ging naar try-outs van Malaga en Joventut Badalona, gerenommeerde topclubs. Spanje leek hem het beloofde land, Badalona uiteindelijk de beste optie. Hij tekende er een jeugdcontract, dat afgelopen zomer werd omgezet in een profverbintenis.

,,In Spanje speel ik tegen sterke, volwassen mannen,’’ nuanceert Norel zijn toenmalige keuze.

,,In Amerika had ik tegen jongens van mijn leeftijd moeten spelen. Ook goed, maar anders. Verder is het lastig voor een Europeaan in je eerste jaar op high-school veel speelminuten te krijgen. Ik denk dat juist wanneer je jong bent, je beter wordt door veel minuten te maken.’’

Het begin bij Badalona was moeilijk. ,,Spanjaarden blinken niet uit in Engels en mijn Engels was ook niet zo denderend. En ik sprak geen woord Spaans.’’ Een van zijn voorwaarden bij het contract was dat hij Spaanse les zou krijgen.

Inmiddels spreekt hij de taal ‘zo goed als vloeiend’. Norel werd, zo zegt hij, vanaf dag een liefdevol omarmd en begeleid door zijn werkgever. ,,De club wilde dat ik snel een sociaal leven zou opbouwen. Ik ging met de jongens de stad in, werd overal mee naartoe genomen en wegwijs gemaakt. Het was echt niet alleen maar basketballen en verder de hele dag thuis zitten.’’

De overgang was groot, zo beweert hij. Vooral op het veld. ,,Trainde ik s ochtends in mijn eentje, stonden er twee coaches op mij.’’ Er wordt volgens Norel heel anders getraind dan in Nederland.

,,In Spanje hebben ze een heel andere kijk op basketbal,’’ stelt hij. ,,Als ze in Nederland zien dat je lang bent, dan moet je direct onder het bord spelen. In Spanje willen ze van mij een forward maken met explosiviteit. In Nederland schoot ik nooit een driepunter, nu gemiddeld een per wedstrijd. Ik merk dat meer allround ben geworden. Dat was ook een reden naar Spanje te gaan in plaats van Amerika. Daar word je klaargestoomd voor een positie.’’

De wereldtitel die de Spaanse ploeg vorig jaar in Japan veroverde, heeft het basketbal nog populairder gemaakt dan het al was.

,,Het is de tweede sport na voetbal,’’ licht Norel toe. ,,Er is elke dag basketbal op tv met wekelijks twee tot drie wedstrijden uit de Spaanse competitie live. Daarnaast is er ook veel NBA te zien.’’

Een groot verschil met Nederland, erkent Norel.

,,Vreemd dat basketbal hier minder aanslaat. Maar ja, de clubs hier halen zoveel buitenlanders. In Badalona heb je Ricky Rubio, die speelde op zijn veertiende in de ABC, de hoogste liga. Nu is hij zestien en een vaste waarde. Spanjaarden houden ervan jonge jongens te zien spelen. Ze krijgen er ook een kans. De topteams hier halen buitenlanders en zetten er dan verplicht drie Nederlanders op de bank bij die geen drol kosten. Het geld dat die clubs uitgeven aan Amerikanen kunnen ze beter in een goede jeugdopleiding stoppen. Op de lange termijn moet het toch zo gebeuren.’’

De komende weken hoopt hij Oranje bij de EK-kwalificatiereeks van dienst te kunnen zijn. Norel geniet van de trainingssessies met Francisco Elson en Peter van Paassen, zijn ervaren collega’s.

,,Francisco geeft aan een stuk door aanwijzingen, Peter vertelt me ook veel. Francisco heeft natuurlijk al wat ik zou willen bereiken. Ik vind het fantastisch dat hij weer voor het Nederlands team speelt, al kost het mij speelminuten. Maar het gaat uiteindelijk om het team.’’
basketballsite

jabu

Bericht door jabu » zo sep 16, 2007 8:50 pm

Nu de finale van Eurobasket 2007 tussen Spanje en Rusland. Rusland versloeg Litouwen in de halve finales en Spanje versloeg Griekenland. Litouwen heeft inmiddels de bronzen plak gewonnen door Griekenland in de troostfinale te verslaan. Spanje is het eerste kwart sterk begonnen.

Afbeelding

jabu

Bericht door jabu » zo sep 16, 2007 10:22 pm

Wat een einde!

Bij een stand van 59-58 voor Spanje stealed Holden de bal van Gasol en scoort daarna een jumper. 59-60 voor Rusland. Nog een paar seconden op de klok en Gasol kreeg nog een laatste schot en.......miste. Rusland Europees Kampioen.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma okt 08, 2007 4:08 am

Zo. Het honkballen zit er weer op voor dit jaar. Tijd om naar het basketball uit te gaan kijken. Kobe zit nog gewoon bij de Lakers. Heb ik de traditionele 'Maartoe vooruitblik' al gemist of zit ie nog in de pen?

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » ma okt 08, 2007 3:25 pm

Dubbel schreef:Zo. Het honkballen zit er weer op voor dit jaar. Tijd om naar het basketball uit te gaan kijken. Kobe zit nog gewoon bij de Lakers. Heb ik de traditionele 'Maartoe vooruitblik' al gemist of zit ie nog in de pen?
Ik dacht de play-offs net begonnen waren :aai.gif:

jabu

Bericht door jabu » ma okt 08, 2007 8:50 pm

Dubbel schreef:Zo. Het honkballen zit er weer op voor dit jaar. Tijd om naar het basketball uit te gaan kijken. Kobe zit nog gewoon bij de Lakers. Heb ik de traditionele 'Maartoe vooruitblik' al gemist of zit ie nog in de pen?
:blush.gif: Die zit nog in de pen!

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma okt 08, 2007 9:12 pm

Hoeladans schreef:
Ik dacht de play-offs net begonnen waren :aai.gif:
Zucht, ja , wrijf het er maar in....

Het gaat me dit jaar niet lukken om opnieuw de at-toto-standen bij te houden. Ik moet al alle zeilen bijzetten om dagelijks mijn must-do's voor elkaar te boksen. Dus mocht iemand het over willen nemen; ik teken in voor de Lakers.

jabu

Bericht door jabu » di okt 30, 2007 9:20 pm

Doe mij de Celtics maar!

Celtics in het oosten en Suns in het westen.

Gadzuric maakt overigens aardig wat minuten in preseason en Grant Hill is naar de Suns.
Uitstekende zege MyGuide Amsterdam

MyGuide Amsterdam heeft met 77-87 overwinning op Energy Rustavi uit Georgie een prima resultaat geboekt in de FIBA EuroCup. De Amsterdammers pakten in Tiblisi snel een voorsprong in de eerste helft en die werd niet meer uit handen gegeven in het tweede bedrijf. Peter van Paassen viel op met 16 punten en 10 rebounds, Jeron Roberts en Andrew Wyatt hadden allebei 18 punten.

MyGuide en Energy Rustavi spelen volgende week weer tegen elkaar, maar dan in Amsterdam in Sporthallen Zuid. De winnaar over de twee duels gaat verder naar de volgende ronde, waarin het Belgische Dexia Mons Hainaut de tegenstander zal zijn.
Basketballsite

Dit is overigens ook wel grappig: Charles Barkley's Top 10 Sound Bites

jabu

Bericht door jabu » do nov 15, 2007 8:18 pm

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr nov 30, 2007 1:25 pm

Celtics geven Knicks pak slaag

New York Knicks heeft in de NBA een smadelijke nederlaag geleden. In Boston werd het liefst 104-59 voor de Celtics.

"Dit was echt schandalig. Hier zijn geen excuses voor ", gaf guard Jamal Crawford van de Knicks na afloop toe. Coach Isiah Thomas omschreef de houding van zijn spelers in de eerste twee periodes als uiterst solistisch."Elke speler dacht alleen aan zichzelf."

Halverwege leidde Boston al met 54-31 en in het derde kwart gaven Ray Allen en Paul Pierce (allebei 21 punten) nog eens extra gas. Een driepunter van Nate Robinson in de slotseconde behoedde de Knicks voor de laagste score ooit in hun bestaan.
www.nos.nl

Celtics zijn goed bezig dit jaar. Zal Boston, na de World Series, opnieuw toeslaan?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr nov 30, 2007 8:10 pm

The New England Revolution stond ook in de MLS Cup Final, maar verloor van Houston.

jabu

Bericht door jabu » vr dec 14, 2007 11:05 am

Omniworld voorlopig uit competitie

ALMERE - Omniworld Basketbal lijkt definitief verleden tijd. Vandaag is besloten dat er dit jaar geen wedstrijden meer worden gespeeld door de ploeg van coach Marco van den Berg. Dat betekent dus direct dat de thuiswedstrijd van donderdagavond tegen MyGuide Amsterdam is geschrapt. Ook de twee overige wedstrijden die dit kalenderjaar nog opde agenda staan, zijn tot nader order uitgesteld. Het gaat om de duels Omniworld-Rotterdam Challengers op 15 december en Upstairs-Omniworld op 22 december. In overleg met de curator geeft de Federatie Eredivisie Basketballclubs (FEB) de organisatie de gelegenheid om een doorstart te maken. Uiterste datum is 31 december 2007.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » zo dec 23, 2007 6:33 pm

20KB vandaag! Hopelijk... Volgen jullie het nog een beetje?

Frank

Bericht door Frank » zo dec 23, 2007 9:25 pm

Geen idee waar je het over hebt, dus zal ik het waarschijnlijk ook niet echt volgen, vrees ik.... :blush.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma dec 24, 2007 2:56 am

Hij was wat cryptisch inderdaad, Frank. Ik leg het graag nog even uit.

Met een fraaie 3-punter tegen de Knicks doorbrak Laker Bryant vanochtend de 20.000 punten grens (nba carriere). Leuk voor hem dat ie dat op net iets jongere leeftijd doet dan grootheden Chamberlain en Jordan voor hem.

Gerucht: Farmar, Radmanovic en Kwame Brown (kent u hem nog?) naar de Nets in ruil voor Jason Kidd. Help het me hopen aub! Want wat is het toch af en toe een drama met de Lakers. Vandaag 25 punten voor aan het eind van de derde en dan houd het ineens op. Ik bedoel, dan komt er gewoon geen punt meer bij, op links en rechts een mazzeltje na. Totdat Kobe uiteindelijk de boel verlost. Dit lukte dus nog net. Maar van de week tegen de Cavs bijvoorbeeld niet.

Frank

Bericht door Frank » ma dec 24, 2007 10:01 am

Het kwartje was net gevallen toen ik vanmorgen op Teletekst zag dat Bryant door die 20.000 punten grens heen was....

Ondanks het feit dat ik geen fan van hem ben (voorzover dat ook kan met zo weinig wedstrijden die ik zie), vind ik het wel knap dat hij het inderdaad zo jong doet. Aan de andere kant: ik meen me te herinneren dat er pas geleden iemand door de 9.000 punten grens heenging, op een (veel) jongere leeftijd dan dat Bryant had gedaan. M.a.w. hij zou zijn record wel weer eens redelijk snel kwijt kunnen zijn. Ik weet niet meer om wie het ging??
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma dec 24, 2007 2:38 pm

Neem aan dat het dan gaat om LeBron James.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma jan 14, 2008 6:13 am

Lakers winnen zojuist hun 6e op rij. Heb ik ze nog nooit eerder zien doen. Tegelijkertijd; wat is het toch behelpen op het moment dat je het noodgedwongen met Kwame Brown moet doen (ipv Andrew Bynum). Een winnende FT doet daar weinig aan af. Onbegrijpelijk dat zo'n vent miljoenen p/jaar binnensleept.

jabu

Bericht door jabu » do jan 17, 2008 6:44 pm

Roko Leni Ukic was zojuist erg goed in de belangrijke 88-87 overwinning van Lottomatica Roma op Partizan Igokea in de Euroleague. :maartoe.gif:

martijn401

Bericht door martijn401 » di jan 22, 2008 2:42 pm

blog op nba.com van Flea ( RHCP) .
Ik zie wel wat overeenkomsten tussen Lakers en Ajax.
an open letter to lakers fans
Jan 21, 2008

Lakers fans are true blue, not true boo
-
i am embarrassed today to be counted among the number who derisively boo our current starting center kwame brown

though i was not at the game, and though i would never boo a laker player, i am shamed

i have been following the lakers since i was a young boy, and have always loved the artistry and image of the lakers

i remember when the lakers used to face off against the celtics during the '80s and though certainly i looked at everything through purple and gold glasses,

when they showed the still photos of the players before the game started, i saw the row of celtics stone tough guy faces

then they would show the smiling faces of the lakers, coop, and big game james, and the rest, mostly exemplified by the wall to wall grin of magic, hahaha! go lakers!

the lakers were poetic and beautiful, from the perfect zen like grace of the kareem sky hook, to the jawdropping behind the head no-look pass, to the byron scott stop and pop, to the long and soft 3 pointer lofted home by michael cooper

other cities boo their players, they boo their own players in new york........if you wanna boo our guys go to new york and be a knick fan

people in other cities hate the lakers mostly because they have won so much, but also they have a misguided and deluded opinion of laker fans as soft, passive, and without fire

that is not so, us laker fans love the lakers with our hearts, and we know how it brings our whole city together

this illusion of other teams, specifically eastern conference teams, being more hard nosed and blue collar......I say poppycock! it takes the hardest day to day work and courage to put on a fun show!

constructive not destructive!

we just don't act like stupid morons, and we care too much about supporting our team to go into negative dopiness

we revel in the joy of multiple championships, not dwell in the lower depths of booing

i know that kwame brown is not the best big man the lakers have ever had

but putting him down rudely, is not only stupid and cruel, but it tears at the team's fabric and IT MAKES IT LESS LIKELY THAT WE WILL GET WHAT WE WANT WHICH IS WINS!!!!!

anyone who is a real laker fan and actually follows the team and is not a bandwagon jumping johnny-come-lately

knows that kwame is a sensitive man who can get down on himself when he makes a mistake and potentially spiral into much less quality play than he is capable of

he can be hard enough on himself without supposed laker fans insulting him

the more we support him the better he will do, the better the team will do, and maybe the lakers will get through this rough patch without our wunderkind a little bit better

kwame can do it kwame can do it kwame can do it kwame can do it

he, at his best, can hold down the fort, and play solid d on the opposing big men that come our way...................we gotta support him

i personally like the guy

we gotta at least try

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » wo jan 23, 2008 5:46 am

Als de Lakers het Ajax is dan is Kwame Brown de Ivan Gabrich! Zo'n drama is die vent. Wat mij betreft er is veel geoorloofd om hem weg te krijgen. Doe een archief search op Dubbel en Kwame en je zult zien dat dit niet van vandaag of gisteren is.

jabu

Bericht door jabu » wo jan 23, 2008 6:29 am

Wat vind jij van Andrew Bynum, Dubbel?

Plaats reactie