Want Huntelaar soleert er op los!Bertje schreef:Ach, misschien is het wel respectloos dat Ajax Huntelaar in al die tijd nog nooit van een fatsoenlijke aanvoer heeft voorzien?
Klaas Jan Huntelaar
Moderator: mods
Huntelaar blijft optimistisch
JOP VAN KEMPEN
AMSTERDAM - Klaas-Jan Huntelaar kwam 21 maanden geleden van SC Heerenveen naar Ajax. Het is goed mogelijk dat de tweede aanvoerder van Ajax volgende week met de derde hoofdtrainer van doen heeft. ''Maar ik wist niet eens dat trainers tijdens het seizoen van club mogen wisselen,'' zei Huntelaar vrijdag.
Is Henk ten Cate nog je trainer?
''Ik weet het niet. Er is niets over gezegd. Het zou wel apart zijn als de trainer in één keer weg zou zijn, midden in het seizoen. Dat is niet echt ideaal natuurlijk. Maar zolang hij niet weg is, blijft hij, denk ik.''
Vind je dat Ten Cate het kan maken om weg te gaan?
''Ik wist niet eens dat het kon eigenlijk, mocht het doorgaan. Ik dacht dat er ook voor trainers transferwindows gelden, dus dat ze net als spelers alleen in de zomer- en winterstop van club mogen wisselen. Weggaan is niet iets dat ik zelf zou doen, denk ik. Maar ik kan er niet zoveel over zeggen omdat ik niet in die situatie zit.''
Als het zou kunnen, zou je dan op korte termijn weg willen bij Ajax?
''Nee. Ik heb het idee dat we met deze ploeg toch nog iets moois kunnen maken van dit seizoen. Daar wil ik me voor inzetten.''
Vind je het jammer dat Ten Cate dat misschien niet meer wil?
''Als zijn gevoel zegt dat hij dat moet doen, moet hij dat doen. Ik kan daar verder weinig over zeggen. Maar ik heb zoiets nog nooit meegemaakt, mocht het doorgaan. In mijn periode bij Ajax zijn er trouwens wel meer dingen gebeurd die ik eerder nog nooit had meegemaakt.''
Hoe is de samenwerking tussen de trainer en de spelersgroep?
''Normaal eigenlijk. Niet dat er problemen waren of zo.''
Heb jij een goede band met de trainer?
''Een andere band dan ik met andere trainers heb gehad, maar de laatste tijd ging het stukken beter. Vorig jaar zaten we in sommige dingen niet helemaal op één lijn, maar daar wil ik nu niet over uitweiden.''
Zou het je verbazen als Ten Cate weggaat?
''Het is iemand die zijn gevoel volgt. Hij is vrij impulsief. Maar er is nog niets concreet. En als de club mij en de andere spelers wat wil mededelen, dan bellen ze me wel. Maar de spelers weten helemaal niets, dus we kunnen er ook weinig over zeggen.''
''En dan kan ik wel denken over een opvolger of zo, maar dat heeft geen zin. In de eerste plaats is Ten Cate nog gewoon de trainer. En ik ben niet degene bij de club die een eventuele nieuwe trainer mag aanwijzen.''
Je bent de laatste weken beter aan het meevoetballen dan de periode ervoor. Hoe verklaar je dat?
''Er zijn op het middenveld weinig mensen die de ballen opeisen en verdelen. Daarom laat ik me meer zakken uit de spits. Dat is niet echt afgesproken. Ik neem de vrijheid om dat te doen.''
Jullie spelen morgen tegen Sparta. Je oud-trainer Danny Blind is daar technisch directeur. Jij hebt in het verleden wel eens gezegd dat Blind van jou niet weg hoefde bij Ajax.
''Dat klopt, maar het heeft niet zoveel zin daarop terug te komen. Ik ben maar een speler van de club, geen beleidsmaker.''
Parool
Haha.
-
- AT Toto winner 15/16
Nou, ik kan me nog een uitspraak van Ko herinneren die daarmee weer in tegenspraak was. Volgens mij interesseert het Huntelaar niet zo bar veel wie zijn trainer is.Jöhnk schreef:MAAR DAT WISTEN WE EIGENLIJK AL.brigade zuid schreef:IDD.Peter schreef:Als ik dit stuk zo lees dan heb ik het gevoel dat Huntelaar niet rouwig is mocht HtC vertrekken.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
KJH is niet iemand van de schokkende uitspraken, ook dit keer niet, het is "grijs". Zo voetbalt hij ook!
Niet weten dat een trainer tussentijds kan vertrekken? Je hebt of het voetbal de laatste 24 jaar (of is hij al 25?) niet gevolgd of je bent niet in staat om het te volgen.
HtC gaat weg? Zal wel. Jammer, want ik heb vorig seizoen weer voetbal gezien, iets wat de jaren ervoor ontbrak (op dat van "derde spits" Zlatan na).
Niet weten dat een trainer tussentijds kan vertrekken? Je hebt of het voetbal de laatste 24 jaar (of is hij al 25?) niet gevolgd of je bent niet in staat om het te volgen.
HtC gaat weg? Zal wel. Jammer, want ik heb vorig seizoen weer voetbal gezien, iets wat de jaren ervoor ontbrak (op dat van "derde spits" Zlatan na).
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Waar laat hij dat dan zien? In de Arena heb ik nog weinig van hem gezien.Thomas schreef:Ik vind Huntelaar alles behalve een grijze muis. Zowel binnen als buiten het veld vind ik KJH al een persoonlijkheid. Wat hij allemaal kan zonder Sneijder in z'n rug, laat hij tot nu toe ten overvloede zien.
Het spel van Ajax is dit seizoen misschien wel te veel op hem afgestemd (een paar keer Rommedahl in een goede positie gezien, maar hij bleef kijken naar KJH) . Ajax moet hem niet in het spel betrekken (voetballen is niet zijn sterkste punt), hij moet alleen maar in het strafschopgebied van de tegenstander staan, daar kan hij gevaarlijk zijn, daar kan hij doelpunten maken.
Allemaal zonder Sneijder in de rug????????????????? Vorig seizoen met Sneijder was het juist Sneijder die hem slechter liet voetballen!!!!!! In Het AD stond er zelfs een artikel over, gelardeerd met feitenmateriaal. Uiteraard allemaal onzin, maar toch .......
Ben benieuwd welke topper hem een contract aanbiedt. Volgens veel AT'ers kon Babel niet voetballen = 16 miljoen, dan moet hij toch zeker (volgens die AT'ers) € 80 miljoen opbrengen! Waarschijnlijk nog meer?
Is geen onzin. Ik nam het een tijd daarvoor al waar. Ik bedoelde het dus ook in de zin van dat het in zekere zin als een bevrijding voor Huntelaar moet voelen.Demosthenes schreef:Allemaal zonder Sneijder in de rug????????????????? Vorig seizoen met Sneijder was het juist Sneijder die hem slechter liet voetballen!!!!!! In Het AD stond er zelfs een artikel over, gelardeerd met feitenmateriaal. Uiteraard allemaal onzin, maar toch .......
- Fenerbahce
KJ is 1 van de weinige voetballers bij Ajax die vooruit denkt, dat zie je gewoon als hij aan de bal is. Aannemen, draaien, kijken en zien dat er niemand meedenkt, dus de bal maar weer terug spelen ...
Ben het dus met Thomas eens, zonder dat verhaal van Sneijder btw ... Dat is gewoon geblaat ...
Ik denk dat er veel clubs in Europa blij zullen zijn met KJ, maar dat zullen we volgend jaar wel zien ...
@Demo, beetje onzin om KJ te vergelijken met Babel. Babel is een goeie voetballer, heeft veel techniek, maar weinig rendement ...

Ben het dus met Thomas eens, zonder dat verhaal van Sneijder btw ... Dat is gewoon geblaat ...
Ik denk dat er veel clubs in Europa blij zullen zijn met KJ, maar dat zullen we volgend jaar wel zien ...
@Demo, beetje onzin om KJ te vergelijken met Babel. Babel is een goeie voetballer, heeft veel techniek, maar weinig rendement ...

Before you judge someone, walk for three months in his shoes.
- Fenerbahce
Eerst de twee doelpunten: scoren als de wedstrijd is gespeeld! Ajax staat met achter met 3-0 en moet er in vijf minuten drie maken, dan is de 1-3 scorebordjournalistiek, leuk voor de cv van KJH, maar totaal onbelangrijk. Weet je wat belangrijk is? Tegen Slavia bij een 0-0 stand een strafschop missen, dan scheelt deelname aan de cl (Waar Ajax trouwens niet in thuis hoort)Fenerbahce schreef:KJ is 1 van de weinige voetballers bij Ajax die vooruit denkt, dat zie je gewoon als hij aan de bal is. Aannemen, draaien, kijken en zien dat er niemand meedenkt, dus de bal maar weer terug spelen ...![]()
KJH aannemen, draaien enz. Meen je dat serieus? Ik kan me het niet voorstellen. KJH die een bal aanneemt en draait? Dan heeft de scheidsrechter al lang gefloten voor de rust of het einde, zoveel tijd heeft hij nodig.
Hij speelt nu bijna twee jaar bij Ajax en in alle thuiswedstrijden (als ik niet met vakantie ben zit ik er!) heb ik niet één voorstopper gezien die hem de baas was, hoe blij ik ook ben met zijn doelpunten.
Naar een Europese topper?
Waarom ging hij van Heerenveen niet naar zo'n topper?
Waarom wel Babel voor 17 miljoen en geen KJH voor 13 miljoen (of minder)
Waarom was er van de toppers officieel helemaal geen belangstelling voor KJH?
Dat is niet relevant. Het gaat erom dat Ajax wint. Ik was het met je eens dat Sneijder en Huntelaar niet perfect matchten, maar Ajax is er pertinent niet beter op geworden door het vertrek van Sneijder.Thomas schreef:Je hebt gelijk. Het is toeval dat Huntelaar er zonder Sneijder weer flink op los scoort.
Ik vind Huntelaar ook wat teleurstellend tot nu toe. Al mis ik een schakelspeler.
- Fenerbahce
Dit is jouw beleving versus mijn beleving, Demo ... Hier komen we toch nooit uit, ik blijf in ieder geval voor 100% geloven in KJ ..Demosthenes schreef:Eerst de twee doelpunten: scoren als de wedstrijd is gespeeld! Ajax staat met achter met 3-0 en moet er in vijf minuten drie maken, dan is de 1-3 scorebordjournalistiek, leuk voor de cv van KJH, maar totaal onbelangrijk. Weet je wat belangrijk is? Tegen Slavia bij een 0-0 stand een strafschop missen, dan scheelt deelname aan de cl (Waar Ajax trouwens niet in thuis hoort)Fenerbahce schreef:KJ is 1 van de weinige voetballers bij Ajax die vooruit denkt, dat zie je gewoon als hij aan de bal is. Aannemen, draaien, kijken en zien dat er niemand meedenkt, dus de bal maar weer terug spelen ...![]()
KJH aannemen, draaien enz. Meen je dat serieus? Ik kan me het niet voorstellen. KJH die een bal aanneemt en draait? Dan heeft de scheidsrechter al lang gefloten voor de rust of het einde, zoveel tijd heeft hij nodig.
Hij speelt nu bijna twee jaar bij Ajax en in alle thuiswedstrijden (als ik niet met vakantie ben zit ik er!) heb ik niet één voorstopper gezien die hem de baas was, hoe blij ik ook ben met zijn doelpunten.
Naar een Europese topper?
Waarom ging hij van Heerenveen niet naar zo'n topper?
Waarom wel Babel voor 17 miljoen en geen KJH voor 13 miljoen (of minder)
Waarom was er van de toppers officieel helemaal geen belangstelling voor KJH?
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.
Ajax is er inderdaad niet beter op geworden zonder Sneijder, maar dat komt vooral omdat er uberhaupt geen vervanger is gehaald. Geen aanvallende middenvelder of verbindingsspeler dus. En daar ligt de grote blunder, niet in het verkopen van Sneijder voor 27 miljoen.Jöhnk schreef:Dat is niet relevant. Het gaat erom dat Ajax wint. Ik was het met je eens dat Sneijder en Huntelaar niet perfect matchten, maar Ajax is er pertinent niet beter op geworden door het vertrek van Sneijder.Thomas schreef:Je hebt gelijk. Het is toeval dat Huntelaar er zonder Sneijder weer flink op los scoort.
Ik vind Huntelaar ook wat teleurstellend tot nu toe. Al mis ik een schakelspeler.