Sparta-Ajax 7-10-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Aristides

Bericht door Aristides » vr okt 05, 2007 1:15 pm

LucaS schreef:Boukhari hoefde indertijd niet weg
Ik herinner me dat hij wel erg vaak werd uitgefloten (zoals Galasek en Zlatan!), maar dat hij, nadat hij eerst te horen had gekregen weg te mogen/moeten, alsnog in aanmerking kwam voor een verlenging (één jaar?)

Een speler weet dan toch genoeg!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr okt 05, 2007 1:20 pm

Een beetje zoals Perez, bedoel je? :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS

Bericht door LucaS » vr okt 05, 2007 1:22 pm

Demosthenes schreef:
LucaS schreef:Boukhari hoefde indertijd niet weg
Ik herinner me dat hij wel erg vaak werd uitgefloten (zoals Galasek en Zlatan!), maar dat hij, nadat hij eerst te horen had gekregen weg te mogen/moeten, alsnog in aanmerking kwam voor een verlenging (één jaar?)

Een speler weet dan toch genoeg!
Nee. Hij overtuigde genoeg nadat hij te horen had gekregen weg te moeten, om de leiding van ajax zover te krijgen dat ze wilden onderhandelen over een nieuw contract. Die onderhandelingen zijn er niet gekomen (dus ook geen termijn van één jaar) omdat Boukhari liever in Frankrijk ging spelen
I think I lost my fucking headache

goodfella

Bericht door goodfella » vr okt 05, 2007 1:25 pm

Is Boukhari zo'n topper dan?

Benieuwd of die spelers bereid zijn om zondag te `sterven` voor hun Ajax. Is het een slappe hap dan mag wat mij betreft op een Dinamo Zagreb achtige wijze worden duidelijk gemaakt wat de supporters van zo'n instelling vinden.

LucaS

Bericht door LucaS » vr okt 05, 2007 1:28 pm

Nee, Boukhari is geen topper. Alleen plaatste Demo een verhaal over revanchegevoelens van Boukhari, dus leek het mij relevant dat Boukhari niet weggestuurd is bij Ajax

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr okt 05, 2007 1:30 pm

Dat Boukhari toendertijd alsnog een aanbieding kreeg vond ik heel opmerkelijk. Blind was al min of meer ontslagen en Van Geel trok z'n eigen lijn. En ineens draaide Van Geel 180 graden van mening en deed Boukhari een aanbieding. Heel vreemd, omdat Boukhari had aangetoond toch echt tekort te komen voor Ajax.

goodfella

Bericht door goodfella » vr okt 05, 2007 1:32 pm

LucaS schreef:Nee, Boukhari is geen topper. Alleen plaatste Demo een verhaal over revanchegevoelens van Boukhari, dus leek het mij relevant dat Boukhari niet weggestuurd is bij Ajax
Ik geloof niet zo in revanchegevoelens van Boukhari. En zal Danny Blind de spelers van Sparta elke dag opstoken? Geloof ik ook niet zo in.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr okt 05, 2007 1:43 pm

Ajax.nl schreef:Ten Cate: 'Vizier op landstitel'

Amsterdam, 05 okt 2007
Henk ten Cate is ondanks de uitschakeling in het UEFA Cuptoernooi niet van plan op te stappen als hoofdcoach van Ajax. Dat zei hij vrijdagmiddag tijdens de wekelijkse persconferentie.
De persconferentie van Ten Cate was uitsluitend bedoeld voor vragen over de wedstrijd Sparta Rotterdam - Ajax, die zondag op het programma staat. Toch gingen bijna alle vragen in de volgestroomde perskamer over de toekomst van de hoofdcoach. Diverse media meldden deze week dat Ten Cate in onderhandeling is met Chelsea. ,,Ik weet dat Chelsea interesse in me heeft”, vertelde Ten Cate. ,,Maar er klopt niets van alle verhalen die de rondte doen. Ik ben coach van Ajax en mijn positie is voor zover ik weet niet in het geding. Vorig jaar ben ik naar Amsterdam gekomen omdat kampioen worden met Ajax mijn grote droom is. En om die droom te realiseren hebben we zondag tegen Sparta een overwinning nodig.”

Ten Cate gaf aan dat zijn team er behoorlijk doorheen zit na het verlies tegen Dinamo Zagreb. ,,Dat lijkt me een open deur”, aldus de trainer. ,,Maar we moeten toch de knop weer om zien te draaien. Sparta is een lastige tegenstander. Dat weten we nog van vorig jaar.” Ajax verloor vorig jaar met 3-0 van de Rotterdammers in een wedstrijd waar Wesley Sneijder rood kreeg en ook Ten Cate naar de tribune werd verwezen.

Of Ten Cate tijdens het duel op Het Kasteel een beroep kan doen op Jaap Stam, Hedwiges Maduro en Urby Emanuelson is de vraag. Het drietal kwam niet ongeschonden uit de strijd met Dinamo Zagreb. ,,We moeten afwachten. Misschien is zondag pas duidelijk of ze kunnen spelen.”
Het gaat lekker met de blessures.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr okt 05, 2007 1:49 pm

Ajaciedjuh schreef:
Ajax.nl schreef:Ten Cate: 'Vizier op landstitel'

Amsterdam, 05 okt 2007
Henk ten Cate is ondanks de uitschakeling in het UEFA Cuptoernooi niet van plan op te stappen als hoofdcoach van Ajax. Dat zei hij vrijdagmiddag tijdens de wekelijkse persconferentie.
De persconferentie van Ten Cate was uitsluitend bedoeld voor vragen over de wedstrijd Sparta Rotterdam - Ajax, die zondag op het programma staat. Toch gingen bijna alle vragen in de volgestroomde perskamer over de toekomst van de hoofdcoach. Diverse media meldden deze week dat Ten Cate in onderhandeling is met Chelsea. ,,Ik weet dat Chelsea interesse in me heeft”, vertelde Ten Cate. ,,Maar er klopt niets van alle verhalen die de rondte doen. Ik ben coach van Ajax en mijn positie is voor zover ik weet niet in het geding. Vorig jaar ben ik naar Amsterdam gekomen omdat kampioen worden met Ajax mijn grote droom is. En om die droom te realiseren hebben we zondag tegen Sparta een overwinning nodig.”

Ten Cate gaf aan dat zijn team er behoorlijk doorheen zit na het verlies tegen Dinamo Zagreb. ,,Dat lijkt me een open deur”, aldus de trainer. ,,Maar we moeten toch de knop weer om zien te draaien. Sparta is een lastige tegenstander. Dat weten we nog van vorig jaar.” Ajax verloor vorig jaar met 3-0 van de Rotterdammers in een wedstrijd waar Wesley Sneijder rood kreeg en ook Ten Cate naar de tribune werd verwezen.

Of Ten Cate tijdens het duel op Het Kasteel een beroep kan doen op Jaap Stam, Hedwiges Maduro en Urby Emanuelson is de vraag. Het drietal kwam niet ongeschonden uit de strijd met Dinamo Zagreb. ,,We moeten afwachten. Misschien is zondag pas duidelijk of ze kunnen spelen.”
Het gaat lekker met de blessures.
Urby en Jaap ga ik absoluut niet missen.

Aristides

Bericht door Aristides » vr okt 05, 2007 1:57 pm

Wat Boukhari betreft: hij voelde dat hij niet werd gewaardeerd, want hij kreeg in eerste instantie geen contractverlenging. Voeg daarbij het gefluit en ik kan me voorstellen dat hij dan niet tekent als hij in een later stadium te horen krijgt dat hij toch mag blijven. Een Rotterdammer (of is hij dan Marokkaan?) weet dan de woorden wel te vinden.

Boukhari is geen wereldklasse, dat beweer ik ook niet, maar ik herinner me wel ene Boukhari die, spelend bj NAC, met twee doelpunten Ajax de das om deed. Hij was toen uitgeleend.

In zijn algemeenheid: ik heb het gevoel dat veel ex- Ajacieden juist tegen Ajax hun best doen, zoiets zal bij Perez ook extra krachten los maken. Als ik Koeman was zou ik hem tegen Ajax opstellen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

goodfella

Bericht door goodfella » vr okt 05, 2007 2:45 pm

Demosthenes schreef: In zijn algemeenheid: ik heb het gevoel dat veel ex- Ajacieden juist tegen Ajax hun best doen, zoiets zal bij Perez ook extra krachten los maken. Als ik Koeman was zou ik hem tegen Ajax opstellen.
Dat gaat toch niet alleen voor Ajax op? Zie het AZ van vorig seizoen. ;-)

Andy22
Contacteer:

Bericht door Andy22 » vr okt 05, 2007 2:49 pm

Namens de AT-ers zal ik aanwezig zijn bij deze wedstrijd.

Na regen komt zonneschijn. ik hoop op een 0-3 overwinning voor ons :ajax.gif:
"I am a Maniac, an AJAX-maniac"

Duke

Bericht door Duke » vr okt 05, 2007 2:53 pm

Wie is de scheids trouwens?

Salvador Dali

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr okt 05, 2007 2:55 pm

Dick Jol.

Duke

Bericht door Duke » vr okt 05, 2007 3:02 pm

Dat kon erger.

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » vr okt 05, 2007 3:09 pm

Nou ...
Blij met de punten ...

Alexander

Bericht door Alexander » vr okt 05, 2007 3:17 pm

Ben zeer benieuwd naar het resultaat, denk eigenlijk dat ze wel winnen. Maar het zal me niet erg verassen als ze klop krijgen.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » vr okt 05, 2007 3:21 pm

Vreemd maar is het verkeerd om te denken... Laat HtC zondag ook op zijn bek gaan en wedden dat hij dan wel weg is... Of moet ik toch naar mijn Ajax hart luisteren?
Weer op zoek naar een Interim coach..

Daniel

Bericht door Daniel » vr okt 05, 2007 3:21 pm

Luister maar naar je Ajax-hart en hoop dat er tegen Sparta een goed resultaat wordt behaald, Henk is maandag toch wel weg, ongeacht het resultaat tegen SP-AR-TA.

Thijs

Bericht door Thijs » vr okt 05, 2007 3:22 pm

mattie schreef:Vreemd maar is het verkeerd om te denken... Laat HtC zondag ook op zijn bek gaan en wedden dat hij dan wel weg is... Of moet ik toch naar mijn Ajax hart luisteren?
Daar heeft de uitslag niets mee van doen mattie. Die onderhandelingen zijn er al, hangt echt niet af van een evt. nederlaag tegen Sparta.

Duke

Bericht door Duke » vr okt 05, 2007 3:23 pm

Hoe is de sfeer bij Ajax, Thijs?

Salvador Dali

LucaS

Bericht door LucaS » vr okt 05, 2007 3:27 pm

Ach, als ten Cate pas weg zou gaan bij een volgende nederlaag, hoop ik dat ze nooit meer verliezen!

Thijs

Bericht door Thijs » vr okt 05, 2007 3:33 pm

Duke schreef:Hoe is de sfeer bij Ajax, Thijs?
Beetje raar, het was dan ook wel een rare persconferentie. Iedereen weet dat er iets broeit, Henk ontkent doodleuk alles dus het was een beetje een toneelspel. En iedereen vraagt zich natuurlijk af wanneer Henk gaat, wie zijn opvolger wordt, etc.
Officieel blijft 'ie, maar niemand ziet 'm meer het jaar vol maken. Hoewel niemand bevestigingen heeft dat 'ie gaat, de geruchten zijn toch wel erg hard.

Diegenen in de wandelgangen zijn overigens de medewerkers van supporterszaken, secretaresses etc. MVG loopt hier rond, maar die houdt tegen iedereen z'n mond dicht. Wat dat betreft is het jammer dat Sigi Lens z'n mond voorbij heeft gepraat (laat ik het dan zo maar noemen, het is dan ook weer niet bepaald 'per ongeluk lekken tegen de pers' te noemen), want dat heeft de geruchtenstroom gevoedt.

Niemand weet echt iets, en diegenen die iets weten houden hun bek. Maandag misschien meer nieuws. Denk het wel.

goodfella

Bericht door goodfella » vr okt 05, 2007 3:36 pm

mattie schreef:Vreemd maar is het verkeerd om te denken... Laat HtC zondag ook op zijn bek gaan en wedden dat hij dan wel weg is... Of moet ik toch naar mijn Ajax hart luisteren?
Gadverdamme! Wat ben jij een (...censuur...)

Ajax moet ALTIJD winnen.

Thijs

Bericht door Thijs » vr okt 05, 2007 3:50 pm

Geblesseerden aangaande deze wedstrijd: Gebruikelijke rijtje (Vermaelen, Davids, Mitea, Leo, Kennedy) + Maduro (voetblessure).

Plaats reactie