UEFA Champions League 2007-2008

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Als Romanisto mag je niet juichen voor Lazio, maar die Delio Rossi heeft wel een heerlijk team, hoor. Pandev scoort net de 1-1 en ik verwacht 'gewoon' een overwinning voor Lazio.
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Ik vond Lazio het eerste half uur helemaal niks, maar Real speelt met een arrogantie die totaal misplaatst is. Opeens heeft Lazio veldoverwicht en het betaald zich gelijk uit. Wat is dat toch met zulke ploegen? 0-1 voor en gelijk met minimale inzet voetballen.
peter

Bericht door peter »

Ik vind het elftal van Lazio (al een tijdje) prima uitgebalanceerd. Weinig middelen en toch een zeer sterk elftal. Als je dan ook nog een groot tacticus als coach hebt, dan zit je gebakken.
peter

Bericht door peter »

Ruud met de 1-2.
peter

Bericht door peter »

Pandev met de 2-2. Knappe goal.
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs »

Celtic nu op 2-1 tegen AC Milan, fantastisch!
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Andere finalist van vorig seizoen verliest ook, thuis zelfs van de debuterende Gerets met l'OM.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Peter schreef:Pandev met de 2-2. Knappe goal.
Ze schieten natuurlijk niet zo heel veel op met een punt, zeker nu Olympiakos heeft gewonnen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Die gekke Grieken winnen echt alles de laatste tijd.
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

De Schotten ook.
bryan

Bericht door bryan »

Dida moet je zien. Zal wel morgen op YouTube zijn.

Laat ik het maar zo zeggen: zelfs Rivaldo zou er voor schamen.
999

Bericht door 999 »

Oke, maar die malloot ( supporter ) heeft niks op het veld te zoeken ...
Laatst gewijzigd door 999 op wo okt 03, 2007 10:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs »

Ik zie het nu net. Wat die supporter deed is schandalig, maar die Dida mogen ze voor het leven schorsen.

Wat een teringlijer.
bryan

Bericht door bryan »

De supporter jarenlang stadionverbod geven, Celtic een grote boete, en Dida wat wedstrijden schorsing.

Dat ie ook helemaal ingepakt moest worden op een brancard en met een ijspak op zijn hoofd het veld verlaten. Die supporter had, zelfs als ie het had gewild, de hoofd van Dida niet kunnen raken.

En dan eerste achter de supporter aanrennen en toch besluiten om te gaan liggen. :biggrin.gif:

Maar ja, Berlusconi zal wel nu machtige mensen aan het bellen zijn en Dida zal toch nog wat punten hebben gepakt vanavond.
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Milan niet in beroep na matig acteerwerk Dida
04/10/2007 08:59

AC Milan onderneemt geen actie om de 2-1 nederlaag bij Celtic ongedaan te krijgen. Dat doelman Dida werd belaagd door een treiterende Celtic-fan, die hem op de keel tikte, is geen reden voor de Italianen om in beroep te gaan.

'Wij vertegenwoordigen Europa op het WK voor clubs, wij zijn de kampioen van Europa en horen ons daarnaar te gedragen', legde vice-voorzitter Adriano Galliani uit. 'Ik heb met Berlusconi gesproken en we hebben besloten het hier bij te laten.'

Die uitspraken suggereren dat de clubleiding niet zo blij is met het belachelijke stukje amateurtoneel dat Dida liet zien. De Braziliaanse doelman kreeg een tikje, besloot zijn belager te achtervolgen maar zeeg na enkele passen theatraal neer. Om per brancard het veld te verlaten.

'Die fan sloeg hem, dat staat vast. Maar hoe hard dat aankwam, weet ik niet', aldus Galliani. 'Dat wat Dida is overkomen, is ernstig', voegde Milan-coach Carlo Ancelotti toe. 'Toeschouwers mogen het veld niet op.'

Dida is niet de eerste Braziliaan die zich belachelijk maakt met slecht acteren. Op het WK 2002 greep Rivaldo naar zijn hoofd toen de Turk Hakan Unsal de bal tegen zijn dijbeen aan schoot toen het spel stillag. Unsal kreeg rood.
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Niet meer uit laten komen in de CL, die Dida. Wat een zeldzame rotzak. Toen ik de beelden de eerste keer van een afstand zag dacht ik meteen aan een reglementaire nederlaag voor Celtic. En daar zal die smeerlap ook wel op uit zijn geweest. Wat een hufter.
MHF schreef:Chivu, is zijn 'kunstje' ook nog niet verleerd, zojuist met rood van het veld gegaan... (2xgeel)
Typisch Chivu. Een moment van onachtzaamheid en weg is-ie. Z'n eerste gele kaart sloeg overigens nergens op.
brigade zuid schreef:Wat is er met Lyon aan de hand dan?
Tsja, jaar in jaar uit je beste spelers verkopen gaat zich op een gegeven moment wreken. Daar kan zelfs het geweldige beleid van Lyon niet altijd tegenop.

Chelsea heeft die 1-1 tegen Rosenborg overigens wel erg netjes recht gezet.

Ik heb Robben gisteravond overigens niet of nauwelijks gezien. Real is zoals verwacht wel een stuk leuker om naar te kijken, dit seizoen.
peter

Bericht door peter »

Kan iemand mij vertellen wat Dida verkeerd doet? Een opzichtige schwalbe, maar jullie denken na over een schorsing? :drecul.gif:
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon »

Peter schreef:Kan iemand mij vertellen wat Dida verkeerd doet? Een opzichtige schwalbe, maar jullie denken na over een schorsing? :drecul.gif:
Ehm, Dida wordt door een sjaaltje geraakt en gaat neer alsof hij een baksteen tegen z'n hoofd heeft gehad. En niet meteen, maar na een meter of 2 wanneer hij beseft dat hij er meer uit kan halen wanneer hij als een stervende zwaan van het veld wordt gedragen.

Vieze naaistreek!
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Wellicht, maar om hem ervoor te schorsen? Hij had geel moeten krijgen en dat kreeg hij niet. Niets meer aan te doen dus.
Lionel

Bericht door Lionel »

Juist omdat hij geen geel heeft gekregen kan hij toch nog evt. geschorst worden?
IK GELOOF!!!!!!
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Ja, maar voor een schwalbe staat een gele kaart. Dan kun je hem dus niet zwaarder gaan schorsen omdat de scheidsrechter het niet zag.
Lionel

Bericht door Lionel »

Dit is toch geen schwalbe?
IK GELOOF!!!!!!
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Wat is het dan?
Lionel

Bericht door Lionel »

Flink theater. Schwalbe vind IK meer na een overtreding, je wilt een vrije trap of een penalty.

Hier probeert hij gewoon heel Celtic een oor aan te naaien omdat hij weet wat voor gevolgen dit kan hebben.
IK GELOOF!!!!!!
999

Bericht door 999 »

Rampscenario voor Europa

RIJSWIJK, zaterdag

De inktzwarte avond van het Nederlandse voetbal kan verstrekkende gevolgen krijgen. Vier van de vijf Nederlandse deelnemers – Ajax, Groningen, Heerenveen en FC Twente – verlieten noodgedwongen het toernooi om de UEFA Cup. Alleen AZ overleefde. Het is daardoor waarschijnlijk dat Nederland in het seizoen 2009/2010 nog maar vier clubs mag inschrijven voor de Europese toernooien.

Nederland staat nu op de Europese ranglijst, die bepalend is voor het aantal clubs dat een land mag afvaardigen, op de achtste plaats. Die plaats geeft recht op zes ’Europese startbewijzen’: één in de Champions League, één plaats in de voorronde van de Champions League en vier in de UEFA Cup. Die achtste positie vasthouden is alleen mogelijk als PSV en AZ dit seizoen Europees uitzonderlijk goed presteren. Portugal en Rusland hebben als achtervolgers namelijk nog vier clubs in de strijd.

FC Groningen liep door de uitschakeling tegen Fiorentina tegen een mokerslag aan. ,,We waren zo dichtbij, maar uiteindelijk toch zo ver weg”, somberde Evgeniy Levchenko, die net als Marnix Kolder in de strafschoppenserie (4-3) faalde vanaf elf meter. Na reguliere tijd stond het 1-1 in Italië. ,,Hoewel ik me geen Nederlander voel, is het ontzettend jammer dat we door de Nederlandse ziekte uitgeschakeld zijn.”

Trainer Ron Jans constateerde dat FC Groningen donderdagavond gelijkwaardig was aan de huidige nummer drie in de Serie A. ,,Dat is een groot compliment. Het verschil tussen beide ploegen was twee centimeter”, doelde hij op de beslissende strafschop van Adrian Mutu, die via de binnenkant van de paal in het doel belandde.

Na afloop in de kleedkamer zei Jans tegen zijn gedesillusioneerde spelers dat ze een dag mochten rouwen. Vanaf vandaag richt de ’Trots van het Noorden’ het vizier op de uitwedstrijd tegen AZ. ,,Als we tachtig procent van ons niveau in Florence halen, maken we zondag een goede kans”, blikte Koen van de Laak ondanks de grote deceptie vol vertrouwen vooruit.

FC Twente had heel wat schouders nodig om op uit te huilen. Woorden als ‘ongelooflijk’ en ‘niet te filmen’ rolden bij de 3-2 zege na verlenging uit de monden van de Twentenaren. „Twee momenten zijn beslissend geweest”, vertelde Fred Rutten met een zuur gezicht. „Dat was de gemiste penalty van N’Kufo en zijn daaropvolgende rode kaart.”

AZ kon kon als laatste wel lachen na de bevrijdende 0-0 tegen Pacos, al was het om de desastreuze Europese prestaties van de Nederlandse clubs ook een beetje als boer met kiespijn. „Dit is namelijk verschrikkelijk voor ons voetbal”, wist directeur Toon Gerbrands gelijk al. De oudste Alkmaarder, Barry Opdam, was donderdagavond andermaal de beste man. Louis van Gaal vond na bestudering van de TV-beelden, verder ook dat Kew Jaliens en Ryan Donk goed hadden gespeeld. Dat het hier drie verdedigers betrof, zei veel. Gelukkig kon Pacos de Ferreira geen enkele vuist maken en bleef het dolende AZ overeind. „Dit klusje hebben we even met twee vingers in de neus geklaard”, zei Opdam met veel gevoel voor theater.

De dikke glimlach op zijn tronie sprak boekdelen. Na de 0-0 was er vooral sprake van opluchting. De armen gingen de lucht in voor het bereiken van de tweede ronde. In de groepsfase zit AZ in pot 1. Met clubs als Villarreal, Bayern München, Panathinaikos, FC Basel, Girondins de Bordeaux, Anderlecht en Bayer Leverkusen. Allemaal tegenstanders, die AZ ontloopt als komende dinsdag de balletjes bij de loting weer rollen. Spurs, HSV Hamburg, Everton, Atletico Madrid en Zenith St. Petersburg van Dick Advocaat zitten nog wel in het vat.

Daarover sprak nog even niemand in Alkmaar. „We zijn een ronde verder en hebben weer vier duels op het programma. Dat is het enige, waar we het nu over kunnen hebben. Onze uitvoering was namelijk ver onder de maat,” realiseerde de Alkmaarse linksback zich de waarheid over het treurspel in twee bedrijven. Angst en een totaal gebrek aan vertrouwen regeerden. „Er stond 220 volt op bijna ieders voetjes,” zei Van Gaal. „Terwijl dit een duel was, waarin we vertrouwen hadden kunnen genereren.” Maar in plaats daarvan werd het de slechtste wedstrijd onder het bewind van Van Gaal in Alkmaar. „Aan de bal klopt die constatering. Bij balbezit van de tegenstander vond ik het niet. We zijn goed in de discipline blijven spelen.”

Van Gaal constateerde verder, dat ook Simon Cziommer en David Mendes da Silva goed invielen. De laatste begint niettemin morgen tegen Groningen weer op de bank. Met verbazing zei de trainer van AZ, dat hij het wel heel vreemd vond als enige UEFA Cup-deelnemer door te stoten naar de tweede ronde. „Héél erg teleurstellend. Tegelijkertijd is het opvallend, dat de ploeg die dit seizoen de zwaarste klappen heeft gehad, gewoon door is.”

Van Gaal had nooit het idee, dat AZ van Pacos kon verliezen en dat was geheel terecht. „Maar zolang het 0-0 bleef, kon hij natuurlijk altijd toch per ongeluk nog een keer vallen. En elke keer als wij dit seizoen een goal tegen kregen, raakten we ons hoofd kwijt.”

Vergelijkend met het team van vorig seizoen zag de trainer een lichtpunt. „In deze ploeg zit meer spirit, meer wilskracht. Dat heeft ook te maken met mijn karakter, denk ik. Dat wil ik ook zien, als het straks goed gaat. Want dan kun je weer overmoedig worden.” Opeens trekt hij echter ook zijn eigen conclusie in twijfel. „Vorig seizoen uit bij Feyenoord zag ik die spirit ook. Misschien is het wel helemaal niet waar wat ik zeg.”
De T.
Blij met de punten ...
Plaats reactie