Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

LucaS

Bericht door LucaS » wo okt 03, 2007 11:33 am

Ik kon ook een gniffel niet onderdrukken bij het lezen van deze zin
I think I lost my fucking headache

Jim

Bericht door Jim » wo okt 03, 2007 11:53 am

Nogmaals, Henk is in dit opzicht werkelijk op het genante af van mening veranderd.
Vorig seizoen nog PSV zwaar bekritiseren vanwege de defensieve, op resultaat gerichte speelwijze en roepen dat je daar wel eens even verandering in gaat brengen via het "setten van een nieuwe trend".
En vandaag de dag tegen jan en alleman roepen dat het alleen maar om winnen gaat en notabene datzelfde PSV daarvoor als het juiste cq. goede voorbeeld stellen.
Henk dreigt in deze zelfs volledig door te slaan want als klap op de vuurpijl roept hij vorige week in VI dat hij zich zo enorm stoort aan mensen die het wagen Marco van Basten te bekritiseren. Want Marco haalt toch geweldige resultaten. Het moet niet gekker worden met deze coach met zijn "offensieve voetbalvisie".

bryan

Bericht door bryan » wo okt 03, 2007 12:13 pm

<zet teletekst aan>

<tikt 819 in>

<kijkt wie nr. 1 is>

<kijkt naar doelsaldo van nr. 1>

sorry Jim, ik deel je mening niet

Lionel

Bericht door Lionel » wo okt 03, 2007 12:36 pm

Lees eens goed Brian! En lees idd de interviews met HtC nog maar eens keer. Ajax zou gaan zorgen voor een nieuwe trend....
IK GELOOF!!!!!!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo okt 03, 2007 1:34 pm

Ach, wat is het weer gemakkelijk :1evil.gif:

We scoren 4 goals per wedstrijd, we zijn leeggekocht, we hebben een sloot aan blessures en tóch moeten we nog meer aanvallen, ook in Europa?

Ik vind het prima te verdedigen om zo nu en dan wat meer zekerheden in te bouwen en wat meer "modern" te voetballen.

Lionel

Bericht door Lionel » wo okt 03, 2007 1:39 pm

Ik vind het ook niet erg. Alleen HtC had wel een erg grote bek. En tot nu toe voetballen we nit echt goed he. We scoren tegen De Graafschap en tegen VVV 14x........Die 4 goals gemiddeld zeggen me dan ook niks..
IK GELOOF!!!!!!

Arthur

Bericht door Arthur » wo okt 03, 2007 1:43 pm

Ik ben al lang blij dat dat belachelijke 4-2-4 systeem alweer van de baan lijkt, hoewel ik nog moet zien wat Henk gaat doen als straks iedereen weer fit is.

Dat HtC nogal vaak ongelukkige uitspraken doet lijkt me duidelijk.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo okt 03, 2007 1:54 pm

Neefkens schreef:Ik vind het prima te verdedigen om zo nu en dan wat meer zekerheden in te bouwen en wat meer "modern" te voetballen.
Dat valt inderdaad best te verdedigen als je dat wilt. Denk zelfs dat Jim zich er uitstekend in kan vinden.

Maar het gaat erom dat HTC vorig seizoen Psv zat af te zeiken, maar nu opeens roept dat de kritiek die Psv al jaren krijgt onterecht is en doet alsof hij sinds jaar en dag een voorvechter van resulcaatvoetbal is. Dat is hypocriet.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo okt 03, 2007 1:59 pm

at Rishi:Is 3 tegen AZ wel goed genoeg voor je?

Natuurlijk staat onze trainer onder grote druk en doet hij soms vreemde uitspraken. Maar ook werkelijk alles wordt onder een ultra-negatief vergrootglas gelegd, dat is op zich begrijpelijk want we zijn AJAX. Maar dat de eigen supporters dat als sterketsen doen, daar snap ik geen reet van.

Wat is er in godsnaam toch aan de hand met de gemiddelde AJAX-supporter? Mag je godverdomme niet meer blij zijn met 24 goals? Mag je niet meer blij zijn dat je los bovenaan staat? Mag je niet meer blij zijn dat we een stelletje topaanvallers in het team hebben? Dat een vd Wiel het super doet?
Nee, natuurlijk niet. We richten ons alleen op de dingen die niet goed genoeg gaan.

We moeten ondanks alle ellende gewoon alles winnen met het aloude 4-3-3, met alleen maar eigen jeugd, een debuterende jeugdspeler scoort natuurlijk altijd, het positiespel is strak en snel, het veld ligt er als een biljartlaken bij etc.
En als dat niet lukt, moet je negatief zijn, alles veroordelen, alles krom praten, je trainer afzeiken, maak je er 6? dan hadden het er toch 8 moeten zijn, aankopen al voordat ze überhaupt begonnen zijn al totaal maar dan ook totaal met de grond gelijkmaken.... :blush.gif:

M..

Bericht door M.. » wo okt 03, 2007 2:27 pm

Rishi schreef: We scoren tegen De Graafschap en tegen VVV 14x........Die 4 goals gemiddeld zeggen me dan ook niks..
Ik vind dit ook zo'n gelul.. je doet net alsof iedereen meer dan 5 keer tegen de graafschap kan scoren.. alleen is het dan grappig dat de graafschap ná die 8-1 wel 4 doelpunten tegen gehad heeft.. en keurig op een 6e plek staat na 6 wedstrijden. Dat maakt het geen topploeg.. maar misschien zijn ze toch niet zo slecht dat ze gemiddeld 8 goals tegen krijgen.
vvv is een ander verhaal (ps: heerenveen krijgt er gemiddeld ook geen 4 tegen)

Lionel

Bericht door Lionel » wo okt 03, 2007 2:43 pm

Nou geweldig. Dat de rest er geen 8 tegen ze inkrijgt zegt toch niet dat het een wereldprestatie is geweest van Ajax.

Als ik in Nederland zou zijn en naar de wedstrjiden zou gaan hoor je van mij geen kritische noot. Maar op een forum mag je toch best kritisch zijn en zeker naar een coach toe die fucking onzin uitkraamt. Dingen roept en belooft en er later op terugkomt. Zo hypocriet als hij wel niet is.

Ajax heeft nog geen topper gespeeld en staan inderdaad keurig bovenaan. 1 Nederlaag en we staan echter ook 2e of misschien zelfs 3e.

De selectie is niet in balans, ook zonder blessures.
De trainer roept onzin
Onze scouting komt met rotzooi
Er wordt een speler gekocht die 2 jaar niets heeft laten zien, mag ik dan niet een beetje argwanend zijn?
Je verkoopt je beste speler en haalt er niks voor terug
Je wordt uitgeschakeld door een ploeg met begroting van een amateurclub.

Dat we desondanks bovenaan staan en een goede uitgangspositie hebben om door te gaan in de volgene ronde van de Uefa Cup is meegenomen. Maar meer niet. Want zo rooskleurig ziet het er allemaal niet uit.

Ik wil een Ajax dat meestrijd in Europa, dat leuk en aantrekkelijk voetbal speelt met techisch volmaakte voetballers. Niet een Ajax dat verdedigt en ballen lukraak wegtrapt naar voren hopend op een goal van KJH of Suarez.

Sorry, maar ik kan niet tevreden zijn met de huidige gang van zaken. Neemt niet weg dat ik altijd een trotse Ajacied zal zijn! Als mensen mij hier vragen waar ik vandaan kom is het: Holland, you know Ajax?

Jullie gaan mij toch niet vertellen dat jullie wel gelukkig zijn met de huidige gang van zaken en jullie vinden het toch ook dat HtC onzin uitkraamt?
IK GELOOF!!!!!!

M..

Bericht door M.. » wo okt 03, 2007 2:47 pm

Er zit een héél groot grijs gebied tussen een wereldprestatie en een kutprestatie. Ik lees overal dat het zo makkelijk is om 8 keer te scoren tegen de graafschap.. je moet het alleen nog wel even doen

Nu heeft Ajax nog geen topper gespeeld.. voordat az - Ajax afgelopen was heb ik de noemer 'topper' toch regelmatig gehoord.. ik heb zelfs fabels gehoord dat er tegenwoordig een top 4 is.. of een nieuwe top 3 met az ipv kakkerlakken.

Een nederlaag en we staan 2e of 3e... dat zou idd kunnen (ligt wel aan de resultaten van de achtervolgers) met een volgende overwinning zou je ook 4 punten los kunnen staan.. en dat vergeet je voor het gemak maar weer even.

Ik vind de onzin die htc uit kraamt niet minder storend dan de onzin van sommige azijnpissers hierzo (oh nee, die zijn kritisch.. dan mag het)
Laatst gewijzigd door M.. op wo okt 03, 2007 2:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » wo okt 03, 2007 2:47 pm

Rishi schreef:Nou geweldig. Dat de rest er geen 8 tegen ze inkrijgt zegt toch niet dat het een wereldprestatie is geweest van Ajax.

Als ik in Nederland zou zijn en naar de wedstrjiden zou gaan hoor je van mij geen kritische noot. Maar op een forum mag je toch best kritisch zijn en zeker naar een coach toe die fucking onzin uitkraamt. Dingen roept en belooft en er later op terugkomt. Zo hypocriet als hij wel niet is.

Ajax heeft nog geen topper gespeeld en staan inderdaad keurig bovenaan. 1 Nederlaag en we staan echter ook 2e of misschien zelfs 3e.

De selectie is niet in balans, ook zonder blessures.
De trainer roept onzin
Onze scouting komt met rotzooi
Er wordt een speler gekocht die 2 jaar niets heeft laten zien, mag ik dan niet een beetje argwanend zijn?
Je verkoopt je beste speler en haalt er niks voor terug
Je wordt uitgeschakeld door een ploeg met begroting van een amateurclub.

Dat we desondanks bovenaan staan en een goede uitgangspositie hebben om door te gaan in de volgene ronde van de Uefa Cup is meegenomen. Maar meer niet. Want zo rooskleurig ziet het er allemaal niet uit.

Ik wil een Ajax dat meestrijd in Europa, dat leuk en aantrekkelijk voetbal speelt met techisch volmaakte voetballers. Niet een Ajax dat verdedigt en ballen lukraak wegtrapt naar voren hopend op een goal van KJH of Suarez.

Sorry, maar ik kan niet tevreden zijn met de huidige gang van zaken. Neemt niet weg dat ik altijd een trotse Ajacied zal zijn! Als mensen mij hier vragen waar ik vandaan kom is het: Holland, you know Ajax?

Jullie gaan mij toch niet vertellen dat jullie wel gelukkig zijn met de huidige gang van zaken en jullie vinden het toch ook dat HtC onzin uitkraamt?
Ik ook, niets liever. Daar zullen we echter nog wel even op moeten wachten.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo okt 03, 2007 2:50 pm

Neefkens schreef:at Rishi:Is 3 tegen AZ wel goed genoeg voor je?

Natuurlijk staat onze trainer onder grote druk en doet hij soms vreemde uitspraken. Maar ook werkelijk alles wordt onder een ultra-negatief vergrootglas gelegd, dat is op zich begrijpelijk want we zijn AJAX. Maar dat de eigen supporters dat als sterketsen doen, daar snap ik geen reet van.

Wat is er in godsnaam toch aan de hand met de gemiddelde AJAX-supporter? Mag je godverdomme niet meer blij zijn met 24 goals? Mag je niet meer blij zijn dat je los bovenaan staat? Mag je niet meer blij zijn dat we een stelletje topaanvallers in het team hebben? Dat een vd Wiel het super doet?
Nee, natuurlijk niet. We richten ons alleen op de dingen die niet goed genoeg gaan.

We moeten ondanks alle ellende gewoon alles winnen met het aloude 4-3-3, met alleen maar eigen jeugd, een debuterende jeugdspeler scoort natuurlijk altijd, het positiespel is strak en snel, het veld ligt er als een biljartlaken bij etc.
En als dat niet lukt, moet je negatief zijn, alles veroordelen, alles krom praten, je trainer afzeiken, maak je er 6? dan hadden het er toch 8 moeten zijn, aankopen al voordat ze überhaupt begonnen zijn al totaal maar dan ook totaal met de grond gelijkmaken.... :blush.gif:
Heb meelij, Neef.

Voor hoeveel van ons is vorig seizoen al verwerkt? Op één (1!) doelpunt na geen kampioen worden, er zo dichtbij zitten... Dat geeft een knauw. En dus dat er wellicht eerst maar eens een landstitel moet worden behaald.

En die aankopen? Wees nou eens eerlijk: van welke aankoop kreeg je écht een fijn gevoel? Suarez, misschien, of Kennedy, maar verder?

Mij zeggen die 24 goals overigens ook niet zoveel. Alleen AZ is een serieuze tegenstander geweest; de rest valt qua tegenstand wel mee en het spel zelf is vooralsnog (alweer een seizoen) niet hoogstaand. We zijn pas net onderweg deze competitie en mijn gevoel zegt dat het spel stevig verbeterd moet worden, willen we PSV achter ons houden, volgend jaar april.
Laatst gewijzigd door Wie kent Cees de Wolf nog op wo okt 03, 2007 2:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo okt 03, 2007 2:50 pm

Maarten127 schreef:Er zit een héél groot grijs gebied tussen een wereldprestatie en een kutprestatie. Ik lees overal dat het zo makkelijk is om 8 keer te scoren tegen de graafschap.. je moet het alleen nog wel even doen

Nu heeft Ajax nog geen topper gespeeld.. voordat az - Ajax afgelopen was heb ik de noemer 'topper' toch regelmatig gehoord.. ik heb zelfs fabels gehoord dat er tegenwoordig een top 4 is.. of een nieuwe top 3 met az ipv kakkerlakken.

Een nederlaag en we staan 2e of 3e... dat zou idd kunnen (ligt wel aan de resultaten van de achtervolgers) met een volgende overwinning zou je ook 4 punten los kunnen staan.. en dat vergeet je voor het gemak maar weer even.

Ik vind de onzin die htc uit kraamt niet minder storend dan de onzin van sommige azijnpissers hierzo (oh nee, die zijn kritisch.. dan mag het)
Helemaal mee eens. Natúúrlijk kan het beter. Dat weet iedereen.

Dat wil niet zeggen dat we ONDER DEZE OMSTANDIGHEDEN, dat wil zeggen --> Sneijder weg, veel blessures, best 'tevreden' kunnen zijn dat we los bovenaan staan, een goede kans hebben op de groepsfase UEFAcup en er gemiddeld vier inknallen.

Ja, boeiend dat het tegen de Graafschap is. Ik wil PSV en Feyenoord nog wel effe acht keer zien scoren in Doetinchem hoor.

Lionel

Bericht door Lionel » wo okt 03, 2007 2:51 pm

Maarten127 schreef:Er zit een héél groot grijs gebied tussen een wereldprestatie en een kutprestatie. Ik lees overal dat het zo makkelijk is om 8 keer te scoren tegen de graafschap.. je moet het alleen nog wel even doen

Wat praat je nou voor onzin? HtC praat zichzelf toch de hele tijd tegen? Daar mag toch met een kritische blik naar gekeken worden? Volgens mij volg jij het allemaal niet zo...
IK GELOOF!!!!!!

M..

Bericht door M.. » wo okt 03, 2007 2:53 pm

Dat zal het inderdaad zijn. Ik heb trouwens nergens gezegd dat htc niet af en toe onzin uit kraamt.. ik zeg alleen dat de onzin van azijnzeikerds zoals jij me minstens net zo hard stoort.. als ik het daarom niet volg... daar zal jij je wel beter door voelen

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo okt 03, 2007 3:08 pm

Eens met Maarten127, maar dat zal wel komen omdat ik het allemaal niet zo volg.

K.
Still alive...

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo okt 03, 2007 3:25 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:En die aankopen? Wees nou eens eerlijk: van welke aankoop kreeg je écht een fijn gevoel? Suarez, misschien, of Kennedy, maar verder?
Stam, Davids, Gabri, Suarez en Kennedy vind ik aardige aankopen. Rommedahl haalt op dit moment een goed rendement. Delorge blijkt een nuttige aankoop te zijn, zeker voor de eredivisie. Daar staat tegenover de dramatische aankopen van Colin en Roger. Wat Luque en Leonardo gaan doen moet blijken wanneer ze weer fit zijn.

Het blijkt trouwens wel dat het moeilijk toppers halen is als je geen CL speelt. Wat dat betreft het Ajax het natuurlijk slecht gedaan.

Als de selectie fit is dan kun je een heel leuk team opstellen. Een team dat sterker zal zijn dan vorig jaar. Maar dat gaat helaas nog wel even duren.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » wo okt 03, 2007 3:27 pm

Zoals Maarten127 goed aangeeft is er een grijs gebied. Ik erger me persoonlijk enorm aan het klaag/steun/kreun/huil/aanstel gedrag wat Gekke Henkie al enige maanden aan de dag legt, ook het spel is om te huilen en de uitschakeling tegen Slavia Praag een genante vertoning.

Máár we staan wel bovenaan. We gaan ons morgen hopelijk plaatsen voor de tweede ronde van de Uefa-Cup, we hebben al 24 keer gescoord in 6 wedstrijden en staan 9 punten los van AZ.

Het seizoen is niet geweldig, er is genoeg om over te zeiken, maar doen alsof het hele seizoen een absolute verschrikking is, is ook gewoon erg overdreven in mijn ogen. Maargoed, de mensen die dat doen hebben wel vaker aangetoond een ietwat dubbele agenda er op na te houden, iets met Danny Blind en Henk te Cate, geloof ik.

LucaS

Bericht door LucaS » wo okt 03, 2007 3:37 pm

Neefkens schreef:Wat is er in godsnaam toch aan de hand met de gemiddelde AJAX-supporter? Mag je godverdomme niet meer blij zijn met 24 goals? Mag je niet meer blij zijn dat je los bovenaan staat? Mag je niet meer blij zijn dat we een stelletje topaanvallers in het team hebben? Dat een vd Wiel het super doet?
Wat is er in godsnaam toch aan de hand met de gemiddelde Ajaxsupporter? Mag je godverdomme niet meer vinden dat juist onze club staat voor meer dan alleen maar resultaat? Mag je niet meer vinden dat het antivoetbal is om met 9 verdedigend ingestelde spelers te spelen? Mag je niet meer vragen om onderscheidend voetbal dat zowel door de coach als in het beleidsplan is beloofd? Mag je niet meer verwachten dat voor vertrekkende spelers geen breedte-aankopen in de plaats worden gehaald?
Nee natuurlijk niet, wij moeten ons in de moderne tijd alleen nog maar Blind staren op de behaalde punten, hoe die dan ook worden behaald.
I think I lost my fucking headache

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo okt 03, 2007 3:42 pm

HtC is gewoon een irritante lul met al zn onzin en hij heeft gefaald in zn tijd bij AJAX, daar doen die potjes tegen Graafschap en VVV niks aan af, ik zal blij zijn als ie weg is. Als fan van AJAX hoef je toch ook niet per se fan van de trainer te zijn of van alle spelers.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » wo okt 03, 2007 3:44 pm

en Blind haalde niet eens die punten... ;)

Maar zou het zo kunnen zijn dat er geen fatsoenlijke spelers gehaald konden worden omdat ze simpelweg niet wilde komen? Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar om er maar simpelweg van uit te gaan dat ze geen betere spelers wilden halen gaat me ook wat ver.

Overigens was het veldspel vorig jaar alweer een stuk beter dan het jaar daarvoor, mede door de betere selectie. Dit jaar hebben we helaas weinig geluk met onze voetballers. Een hoop blessures en daardoor niet kunnen bouwen aan een vast team.

In dat geval gaat resultaat voor alles. Goed spel komt hopelijk daarna weer.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » wo okt 03, 2007 3:45 pm

Overigens zou het me niets verbazen als Chelsea de tandem Rijkaard - Ten Cate wil binnenhalen voor volgend seizoen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo okt 03, 2007 3:46 pm

Vast niet, want dan wil Ronaldinho niet meer komen.

Plaats reactie