Jaap Stam
Moderator: mods
Gelukkig heeft Stam de nodige van zulke wedstrijden in de benen zitten. En zie ik hem op dit moment liever dan Colin.Bertje schreef:Maar er zijn wedstrijden waar er minder op het spel staat.goodfella schreef:En hoe word je dat? Door wedstrijden te spelen denk ik zo.Bertje schreef:Wedstrijdfit is-ie sowieso niet.
-
- AT Toto winner 10/11
Ik heb het niet over Colin's eenmalige optreden als linksback, maar meer over zijn bestaan als Ajacied in het algemeen. Hij speelde zijn meeste wedstrijden op een plek (rechtsachterin) waar de huidige centrale verdedigers Van der Wiel en Heitinga ook wel eens worden opgesteld. Gezien de laatste Europese wedstrijd, waarin Ogararu als rechtshalf werd opgesteld, zou er wel weer eens een plekje vrij kunnen komen rechts in onze verdediging.Jöhnk schreef:Dat Henkie Colin boven een groot talent als Vertonghen verkiest heeft iig. niets met de blessure van Stam te maken, Scherrer.
http://www.ajaxonline.org/5357.htm
Hij kan beter uit de voeten in de verdediging volgens zichzelf zoals te lezen is in dat artikel
Hij kan beter uit de voeten in de verdediging volgens zichzelf zoals te lezen is in dat artikel
Jan Vertonghen schreef:"Bij Ajax kan ik beter uit de voeten in de verdediging, dan op het middenveld", legt Vertonghen uit op de website FCUpdate.nl. "Waarom? Nou, omdat bij Ajax het voetbal al achterin begint. Als linker centrale verdediger, dus als nummer 4, kan ik dan indribbelen naar het middenveld."
In mijn visie is hij ook beter als middenvelder, o.a. omdat hij scorend vermogen heeft (i.t.t. bijvoorbeeld Davids, Maduro en Gabri). In de jeugd scoorde hij vaak de beslissende doelpunten de 0-1, de 2-1 We hebben niets aan iemand die topscorer wordt, omdat hij de 8-0 maakt, het gaat om beslissende doelpunten (zoals bij rkc tegen Ajax!!!!!)Thomas schreef:Persoonlijk vind ik Vertonghen dan ook geschikter voor Ajax als middenvelder dan als verdediger. Hoe ziet die jongen dat zelf eigenlijk?Jöhnk schreef:Dat Henkie Colin boven een groot talent als Vertonghen verkiest heeft iig. niets met de blessure van Stam te maken, Scherrer.
Verdedigend is hij niet meedogenloos genoeg. Hij voetbalt lekker, kan genoeg overtredingen maken, maar een echte verdediger krijgt niet zo veel vrije trappen tegen, hij wel. Mijn mening is gebaseerd op de wedstrijden in de jeugd: B1, A1 A2 (Danny Blind zag het helemaal niet zitten in Vertonghen)
In Ajax 1 heeft hij pas zes keer (even) meegedaan, over zijn periode bij rkc heb ik geen mening. Ik heb hem daar alleen op tv zien voetballen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Het verbaasde mij dat Vertonghen niet meedeed tegen Zagreb, maar het is onjuist om te zeggen dat HtC het niet in hem ziet zitten, daarvoor heeft hij erg vaak juist Vertonghen een pluim gegeven.Jöhnk schreef:Henk ten Cate: die zag het niet zitten in Vertonghen.
Danny Blind heeft hem teruggezet naar deb A2, wegens gebrek aan kwalitieit.
Heeft Blind gelijk gekregen?
De Jan Vertonghen in de B-jeugd en de A1 vond ik goed, zelfs soms uitblinkend, maar hij moet dat laatste stapje maken en ik zie momenteel niet of hij dat aan kan. Ik beweer al zeker een jaar dat hij iets meer "Davids' moet heben, daarmee bedoel ik iets meer agressie, juist op die eerste meter meer presteren, voetbal gaat voor een groot deel over die eerste meter(s).
Stel hem op en je hebt over een jaar of een goede speler (die dan twee jaar laer in het buitenland voetbalt) ofi emanmd die beter naar rkc kan gaan. Dat is Ajax anno 2007: Spelers die uitblinken gaan naar RM of Liverpool, de anderen naar ...
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
- Ajaciedjuh
AT5 schreef:Dinsdag 9 oktober 2007
Ajax-aanvoerder Jaap Stam is niet onder de indruk van het vertrek van trainer Henk ten Cate en richt zich op de rest van het seizoen. Maandag maakte Ajax officieel bekend dat Ten Cate per direct vertrekt naar Chelsea.
De selectie voor de training van Ajax was dinsdag sterk uitgedund. Alle internationals die fit waren, moesten zich melden bij hun nationale teams. Een klein groepje spelers kreeg een training van Alfons Groenendijk en Frank de Boer.
Woensdagochtend leidt Koster voor het eerst de training van de A-selectie, samen met zijn assistenten.