Feyenoord 2007 - 2008
Na de overwinning op Heerenveen is het duideljk: feyenoord is kampioenskandidaat!
feyenoord heeft uit gespeeld tegen Utrecht, Roda en psv, tegenstanders waarvan verloren kan worden (Ajax veliest er "standaard"), er werd twee keer gewonnen.
In thuiswedstrijden zal feyenoord weinig punten verspelen; zit het even tegen, dan krijgt het een strafschop (NAC!), er zullen dus in uitwedstrijden punten verspeeld moeten worden. De traditionele zware tegenstanders zijn o.a. Utrecht, psv en Roda!
feyenoord heeft uit gespeeld tegen Utrecht, Roda en psv, tegenstanders waarvan verloren kan worden (Ajax veliest er "standaard"), er werd twee keer gewonnen.
In thuiswedstrijden zal feyenoord weinig punten verspelen; zit het even tegen, dan krijgt het een strafschop (NAC!), er zullen dus in uitwedstrijden punten verspeeld moeten worden. De traditionele zware tegenstanders zijn o.a. Utrecht, psv en Roda!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Blijft pijnlijk om te zien over hoeveel dynamiek Feyenoord op het middenveld beschikt. Ze weten toch wel veel verschillende spelers voor de goal te zetten. Al kan je je natuurlijk afvragen of het een goed teken is dat De Guzman vaker voor de goal verschijnt dan Makaay. Je moet natuurlijk wel de juiste mensen in stelling blijven brengen.
Verder was het in verdedigende zin nogal chaotisch bij Feyenoord en had Heerenveen in de tweede helft nog op gelijke hoogte kunnen komen.
Verder was het in verdedigende zin nogal chaotisch bij Feyenoord en had Heerenveen in de tweede helft nog op gelijke hoogte kunnen komen.
Daar hebben ze ook maar weinig plezier van ...Tim Vincken nog weken aan de kant
Tim Vicken heeft opnieuw te kampen
met tegenslag.De Feyenoord-aanvaller
heeft een scheurtje in zijn hamstring
en moet ongeveer vijf weken toekijken.
Hij liep de kwetsuur twee weken geleden
op in een duel van Jong Feyenoord,maar
pas nu is het scheurtje geconstateerd.
Vincken kwam dit seizoen nog nauwelijks
in actie door een eerdere hamstring- en
een knieblessure.
Blij met de punten ...
Feyenoord zal wellicht lang meedoen, maar kampioen zie ik ze niet worden. Te smalle selectie. Met name aanvallend is het te afhankelijk van Makaay. Voor hem heeft Feyenoord te weinig (kwalitatief afdoende) alternatieven.Demosthenes schreef:Na de overwinning op Heerenveen is het duideljk: feyenoord is kampioenskandidaat!
Voordeel voor feyenoord is wel dat het geen internationale verplichtingen heeft, maar op de lange duur zie ik het de titelstrijd niet volhouden.
Die gaat uiteindelijk tussen Ajax en PSV.
Laatst gewijzigd door Jim op di okt 02, 2007 4:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Traditioneel doen ze het echter nog niet zo slecht tegen die 3 clubs.Demosthenes schreef:Na de overwinning op Heerenveen is het duideljk: feyenoord is kampioenskandidaat!
voetbalprimeur.nlFeyenoord wil schikking met Belastingdienst
Feyenoord heeft bij de Belastingdienst het verzoek neergelegd om op korte termijn het geschil dat er bestaat tussen de beide partijen op te lossen.
De Rotterdamse club hangt nog altijd een naheffing van ruim twaalf miljoen euro boven het hoofd die te maken heeft met tekengelden die in het verleden door de club zouden zijn betaald. Volgens de Belastingdienst ging het hierbij om de transfers waarbij Cruz, Picun, Graf, Montoya en Sanchez betrokken waren.
Feyenoord is van mening dat het niets aan de Fiscus zou moeten betalen maar wil toch graag tot een oplossing komen. Dit werd door financieel directeur Onno Jacobs zondagmiddag gezegd bij de regionale zender Radio Rijnmond.
Volgens RTV Rijnmond heeft de Rotterdamse club een bedrag van circa twee miljoen gereserveerd voor een eventuele schikking.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Een naheffing van 12 miljoen Ik had geen idee dat het om zo'n groot bedrag zou gaan. Als dat inderdaad klopt lijkt het me sterk dat de belastingdienst wil schikken voor 2 miljoen.
Wel leuk dat ze nu nog problemen hebben met de transfers van helden als Picun, Graf en Montoya. Het kost een paar centen maar dan heb je ook niks.....
Wel leuk dat ze nu nog problemen hebben met de transfers van helden als Picun, Graf en Montoya. Het kost een paar centen maar dan heb je ook niks.....
Nil volentibus arduum
Dat heeft Ajax dan een stuk beter gedaan.
-
- AT Toto winner 15/16
Foutje moet kunnen. Twente dus. Al kan je met gemak hetzelfde zeggen over Feyenoord. Met backs als Lucius en De Cler en het recuperatievermogen van dit middenveld moet je de bal niet bij de tegenstander willen zien.
Van Wonderen zegt het net min of meer: 't is niet zo gek dat Twente er zonder bal kwetsbaar uit ziet. Ze spelen met drie aanvallers en Huysegems op het middenveld. En dan nog, tegenover El Ahmadi en Engelaar, heeft Feyenoord moeite om de bal terug in bezit te krijgen.
Van Wonderen zegt het net min of meer: 't is niet zo gek dat Twente er zonder bal kwetsbaar uit ziet. Ze spelen met drie aanvallers en Huysegems op het middenveld. En dan nog, tegenover El Ahmadi en Engelaar, heeft Feyenoord moeite om de bal terug in bezit te krijgen.
Leuk dat het goed uitpakt, zo'n Huysegems op het middenveld. En aandoenlijk dat-ie ook achteruit wil hollen bij balverlies. Maar het gaat er toch echt om waar een speler staat op het moment dat de ploeg de bal verliest, en stukken minder hoeveel stappen hij bereid is achteruit te zetten wanneer de ploeg balverlies heeft geleden. Een ploeg die sterker speelde in de omschakeling had hier gebruik van gemaakt.
Twente laat overigens mooi zien hoe je attractief en dominant kan spelen met twee buitenspelers die constant naar binnen trekken (al ben ik blij dat die Elia niet bij Ajax zit), zolang je maar de juiste middenvelders hebt om ze te ondersteunen en ze een beer van een speler als N'Kufo geeft.
Een genot om naar te kijken trouwens, die handelingssnelheid van El Ahmadi.
Twente laat overigens mooi zien hoe je attractief en dominant kan spelen met twee buitenspelers die constant naar binnen trekken (al ben ik blij dat die Elia niet bij Ajax zit), zolang je maar de juiste middenvelders hebt om ze te ondersteunen en ze een beer van een speler als N'Kufo geeft.
Een genot om naar te kijken trouwens, die handelingssnelheid van El Ahmadi.

Het is dat ik het nu via de sopcast zie aangezien ik het nu niet op de hoofd tv kan kijken (hebben sinds een week zo'n kaart waar Tele2 voetbal bij zit) en vorige week pas heb in kunnen schakelen na de eerste twee minuten bij Ajax en erna niet gezien heb maar nu ik dit zo zie, wat is dat commentaar van de analisten droog zeg. Ze zitten echt heel hard dingen te bedenken om over te praten want ze vallen steeds een beetje stil..