AZ 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Natuurlijk zijn ze goed bezig, maar dat is geen garantie dat het zo blijft. Niets zegt dat ze een blijvertje in de top zijn. Wat gebeurt er als Van Gaal weggaat? Wat gebeurt er als Scheringa een andere hobby krijgt? Ze hebben eerder aan de top gestaan, en zijn daarna heel diep gezonken.

En de actie rond de TV -rechten heeft hier natuurlijk ook mee te maken.

Ik weet overigens wel wat ik liever wil, na verlenging door bij Kozakken Boys, of er uit geknikkerd worden door de nummer 10 van de eerste divisie. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Lionel

Bericht door Lionel »

Inderdaad. Wij spelen gelijk tegen fucking amateurs. Hoe triest is dat. Verliezen van Slavia Praag 2x.

AZ mist het hele middenveld.....En heeft 4x zo minder geld.
IK GELOOF!!!!!!
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Rishi schreef:AZ mist het hele middenveld.....En heeft 4x zo minder geld.
AZ heeft van alle topclubs verreweg het meest besteed, deze zomer.
Jim

Bericht door Jim »

Jesse schreef:Ze hebben nog steeds mensen nodig die die bal er ook in gaat schieten.
Precies. AZ heeft door falend transferbeleid enorm op scorend vermogen ingeleverd.
Je kunt wel leuk tikken maar als je spelers, met name de spitsen niet afdoende in staat zijn er regelmatig een bal in te schieten levert dat weinig op. Bovendien ga je als je moeilijk scoort ook vanzelf slechter voetballen. Ook dat mes snijdt aan twee kanten.
Van Gaal zegt zijn spelers geen verwijten te maken.
Nee, dat moest er nog bijkomen. Niemand anders dan van Gaal zelf is de hoofdschuldige van de huidige malaise.
Hij heeft subtopper Ari aangetrokken die, i.t.t. Arveladze, zeer matig uit de voeten kan in de kleine ruimte.
Hij heeft clubtopscorer en garantie voor goals Koevermans op het tweede plan geschoven ten faveure van Pelle. Grauwe middelmaat waarvoor ook nog eens een recordbedrag is betaald.
Van Gaal heeft er altijd de mond van vol, maar na zulk wanbeleid valt er zelfs nauwelijks meer wat te "managen".
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Over Cambuur gesproken. Kennen jullie René van Rijswijk en Milko Pieren nog?
Nil volentibus arduum
999

Bericht door 999 »

Jim schreef:
Jesse schreef:Ze hebben nog steeds mensen nodig die die bal er ook in gaat schieten.
Precies. AZ heeft door falend transferbeleid enorm op scorend vermogen ingeleverd.
Je kunt wel leuk tikken maar als je spelers, met name de spitsen niet afdoende in staat zijn er regelmatig een bal in te schieten levert dat weinig op. Bovendien ga je als je moeilijk scoort ook vanzelf slechter voetballen. Ook dat mes snijdt aan twee kanten.
Nee, dat moest er nog bijkomen. Niemand anders dan van Gaal zelf is de hoofdschuldige van de huidige malaise.
Hij heeft subtopper Ari aangetrokken die, i.t.t. Arveladze, zeer matig uit de voeten kan in de kleine ruimte.
Hij heeft clubtopscorer en garantie voor goals Koevermans op het tweede plan geschoven ten faveure van Pelle. Grauwe middelmaat waarvoor ook nog eens een recordbedrag is betaald.
Van Gaal heeft er altijd de mond van vol, maar na zulk wanbeleid valt er zelfs nauwelijks meer wat te "managen".
Maar Alves zal wel in de winterstop ( voor een recordbedrag ) verkassen naar Az.Dan heeft ie zijn scorend vernogen terug.De basis is er.Probleem zal dan natuurlijk wel zijn hoeveel punten AZ achter ligt op de top om nog mee te kunnen doen.

M.a.w. komt er scorend vermogen dan staat het elftal ook meteen weer voor 100% in de steigers ..
Blij met de punten ...
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Er staat daar voorlopig meer dan bij ons. Je kunt zien dat er aan dat elftal is gewerkt. Van ons kun je dat niet zeggen.

(Wat niet wegneemt dat het verkopen van Arveladze en Koevermans niet zo slim was)
Nil volentibus arduum
Nihad

Bericht door Nihad »

Ja, maar wij staan 1e en zij staan 9e.

Dus als we dat zo houden mag AZ een lekker ingespeelde ploeg hebben!
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Is dat dan alles wat er over is van de Ajax gedachte?

Natuurlijk is resultaat belangrijk maar je kunt toch niet ontkennen dat ze bij AZ de afgelopen jaren goed bezig zijn? Ze hebben daar regelmatig een leuke wedstrijd met goed voetbal gezien en dat kun je van ons niet zeggen. Natuurlijk is het niet perfect maar ik heb er meer respect voor dan wat er de laatste jaren bij Ajax is gepresteerd.
Nil volentibus arduum
El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo »

Ach, zo'n fase hebben Vitesse, Heerenveen, Utrecht, Groningen en Twente ook gehad. Dat waait wel weer over. Ik denk dat AZ het nog moeilijk gaat krijgen om bij de eerste 5 te eindigen. En dan zit dat stadion van ze volgend jaar gewoon weer met 4000 man gevuld. Zoals het hoort.

Je vergelijkt appels met peren. Ajax is er al en kan het eigenlijk alleen maar slechter doen. Az kon alleen maar groeien.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Natuurlijk is Ajax van een andere orde dan AZ. Het gaat mij er om dat ze daar de laatste jaren betere werk hebben afgeleverd.
Nil volentibus arduum
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Voetske schreef:
Jim schreef:
Maar Alves zal wel in de winterstop ( voor een recordbedrag ) verkassen naar Az.Dan heeft ie zijn scorend vernogen terug.De basis is er.Probleem zal dan natuurlijk wel zijn hoeveel punten AZ achter ligt op de top om nog mee te kunnen doen.

M.a.w. komt er scorend vermogen dan staat het elftal ook meteen weer voor 100% in de steigers ..
Gisteren was er geen enkele basis, hoor. De opbouw naar de spitsen toe was zo mogelijk nog slechter dan bij de gemiddelde wedstrijd van Ajax. AZ speelt helemaal niet (meer) zulk geweldig positiespel, wat tot gevolg heeft dat de opbouw slecht is. Dembele camoufleert dit enigzins doordat hij door zijn kracht ballen lang bij zich kan houden. Een spits die een bal een eeuwigheid vasthoudt is geen teken van goed postitiespel, maar juist van een slechte. Bij een goed positiespel zijn er immers meteen afspeelpunten.
Jim

Bericht door Jim »

Voetske schreef: M.a.w. komt er scorend vermogen dan staat het elftal ook meteen weer voor 100% in de steigers ..
Dat vind ik een beetje kort door de bocht. Alves kan inderdaad een deel van het scorend probleem oplossen. Maar of AZ daardoor direct weer volop punten gaat halen, dus meteen weer voor 100 procent in de steigers staat, valt nog maar te bezien.
Want reken maar dat het mentaal doorwerkt op een spelersgroep als je maanden slecht presteert. Dat probleem is niet van de ene op de andere dag opgelost. Zeker niet bij een jonge spelersgroep als die van AZ waarvan een behoorlijk aantal toch al bepaald niet bekend staat vanwege hun over mijn lijk mentaliteit. De enige die dat in zich hebben zijn De Zeeuw, Steinsson en wellicht Schaars, maar die lijkt onderhand chronisch geblesseerd.
De rest zijn vooral stilisten, zie zo'n Martens, Agustien, Jenner, El Hamdaoui, Mendes, Obdam, noem ze maar op. Allemaal technisch vaardige spelers, die heel leuk kunnen tikken als het lekker loopt.
Maar geen vuurvreters die opstaan als er andere zaken gevraagd worden om er een wedstrijd uit te slepen.
In dat opzicht vind ik de selectie van AZ ook niet helemaal in balans. De ploeg telt te weinig echte winnaars.
Met andere woorden, ik moet nog maar zien dat AZ direct volledig uit de zorgen is als Alves komt. Ik verwacht eerder een vrij anoniem seizoen waarbij AZ van geluk mag spreken dat er play-offs bestaan en dat het in Pacos een tegenstander treft die hoogstwaarschijnlijk net niet goed genoeg is.
Want een klein beetje sterkere tegenstander had AZ behalve uit de nationale beker, ook in de UEFA-Cup reeds in de 1e ronde uitgeschakeld.
Lionel

Bericht door Lionel »

Hetzelfde kan gezegd worden over Ajax. Ajax heeft geen technisch vermogen en alleen maar vuurvreters. Stel je in op KJH en Suarez en het is afgelopen
IK GELOOF!!!!!!
999

Bericht door 999 »

Jim schreef:
Voetske schreef: M.a.w. komt er scorend vermogen dan staat het elftal ook meteen weer voor 100% in de steigers ..
Dat vind ik een beetje kort door de bocht. Alves kan inderdaad een deel van het scorend probleem oplossen. Maar of AZ daardoor direct weer volop punten gaat halen, dus meteen weer voor 100 procent in de steigers staat, valt nog maar te bezien.
Want reken maar dat het mentaal doorwerkt op een spelersgroep als je maanden slecht presteert. Dat probleem is niet van de ene op de andere dag opgelost. Zeker niet bij een jonge spelersgroep als die van AZ waarvan een behoorlijk aantal toch al bepaald niet bekend staat vanwege hun over mijn lijk mentaliteit. De enige die dat in zich hebben zijn De Zeeuw, Steinsson en wellicht Schaars, maar die lijkt onderhand chronisch geblesseerd.
De rest zijn vooral stilisten, zie zo'n Martens, Agustien, Jenner, El Hamdaoui, Mendes, Obdam, noem ze maar op. Allemaal technisch vaardige spelers, die heel leuk kunnen tikken als het lekker loopt.
Maar geen vuurvreters die opstaan als er andere zaken gevraagd worden om er een wedstrijd uit te slepen.
In dat opzicht vind ik de selectie van AZ ook niet helemaal in balans. De ploeg telt te weinig echte winnaars.
Met andere woorden, ik moet nog maar zien dat AZ direct volledig uit de zorgen is als Alves komt. Ik verwacht eerder een vrij anoniem seizoen waarbij AZ van geluk mag spreken dat er play-offs bestaan en dat het in Pacos een tegenstander treft die hoogstwaarschijnlijk net niet goed genoeg is.
Want een klein beetje sterkere tegenstander had AZ behalve uit de nationale beker, ook in de UEFA-Cup reeds in de 1e ronde uitgeschakeld.
Ben ik gedeeltelijk met je eens.Op het moment dat Alves komt, en die ook daadwerkelijk de ontbrekende schakel blijkt te zijn zul je zien dat AZ weer bovenjan komt..Dat zag je ook gebeuren toen KjH bij AJAX kwam.Al was dat een beetje andersom, AJAX stond niet in de steigers, maar de komst van KjH zorgde er wel voor de de mentaliteit een stuk omhoog ging, immers er werd weer gescoord.Gewonnen.

Het probleem bij AZ is dat er te weinig gescoord wordt, dat kansen niet benut worden.Neem maar de wedstrijd tegen AJAX als voorbeeld.Je hebt gelijk als je zegt dat Van Gaal het vertrek van Koevermans en Arveladze verkeerd heeft ingeschat, of beter gezegt hij heeft de vervangers te hoog ingeschat.

Persoonlijk denk ik wel dat een Alves, of ieder ander dit de bal in het netje drukt, er voor kan zorgen dat bij AZ alles een beetje op zijn plaats komt, zoals het vertrek van de twee voorin alles een beetje van z'n plaats heeft gehaald.Al ben ik dan wel bang dat de achterstand te groot is om nog enige kans op een prijs te hebben.

Dat is ook het grote verschil met AJAX, want ondanks de misere bij AZ zit er toch lijn, patronen en automatisme in het spel, en dat zie je dus niet bij AJAX.Nu koop je daar natuurlijk in eerste instantie weinig voor, maar is mijn inziens wel de manir die je op de lange termijn het meeste gaat opleveren.
Blij met de punten ...
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Een topclub is AZ zeker nog niet
Door MAARTEN WIJFFELS

ALKMAAR - Na jaren van voorspoed heeft AZ voor het eerst de wind tegen. ,,Nu zal moeten blijken of de mensen in de organisatie achter elkaar blijven staan.’’

Als AZ een topclub zou zijn, zou er in een week als deze sprake zijn van een grimmige sfeer rond het trainingsveld.

Acht verliespunten in de eerste vijf competitieduels en een ontluisterende bekernederlaag tegen een eerste divisieploeg. Bij Ajax of Feyenoord betekent zoiets bezoek van de ME en serieuze druk op de positie van de trainer en/of de technisch directeur.

Maar bij de training van AZ stonden gistermorgen drie supporters. Van hen keek er precies eentje boos vanwege de bekernederlaag bij Cambuur. Donderdagnacht was de spelersbus bij terugkeer uit Friesland al opgewacht door zes fans. Die begonnen zelfs te klappen toen de spelers en trainer Louis van Gaal hun tassen uit het laadruim plukten. ,,Ze zijn hier wat nuchterder dan op andere plaatsen, maar om te gaan klappen was ook weer overdreven,’’ zei Van Gaal over de ontvangst.

De gematige reacties op een mislukte seizoenstart ten spijt, is er toch sprake van een cruciale periode voor AZ, de club die na een aantal jaren van groei en ontwikkeling nu de eerste serieuze tegenwind ontmoet. Van Gaal omschreef de situatie gisteren zo: ,,Het is de eerste keer dat het in zo’n vroeg stadium van een seizoen mis gaat. Nu zal moeten blijken of de mensen in de organisatie achter elkaar blijven staan en achter de structuur en het gekozen beleid.’’ Dat beleid is een beleid van groeien via de weg van de geleidelijkheid.

Op de weg naar boven heeft AZ al sinds de periode Co Adriaanse een elftal dat ieders sympathie heeft. Altijd aanvallend voetbal met technisch vaardige spelers die zich nooit aanstootgevend gedragen. Maar ook een team waarvan je uiteindelijk nog steeds zegt: als het er écht op aankomt, zakt AZ door het ijs.

Deze zomer is in dat kader geprobeerd een nieuwe categorie spelers toe te voegen aan de al aanwezige bundeling talent. Zeg maar de categorie Makaay, Van Bronckhorst. Mentaal harde en in buitenlandse topcompetities gerijpte dertigers. Maar die categorie is niet gekomen. Daarnaast verdwenen met Arveladze en Koevermans de twee topscorers. Hun vervangers zijn Ari en Pellè, twee buitenlandse jonge twintigers die nog helemaal moeten worden ingewijd in de geheimen van topvoetbal. Het resultaat na een zomer transfereren is dat er een topclub noch een topelftal in het DSB-stadion speelt. Iets wat Van Gaal zelf onderschrijft.

Dat Makaay niet kwam, is de keuze van de club om niet in te breken in het huidige salarisgebouw. Maar bij Koevermans en Arveladze kom je ook uit bij de hoofdtrainer en zijn visie. Bij Van Gaal is alles gericht op ontwikkeling, groei en potentie en niet zozeer op het directe resultaat.

In zijn werkwijze beschouwt hij duidelijkheid en eerlijkheid als het hoogste goed. ,,Ik zal mijn medemens altijd mijn waarheid vertellen,’’ zei de trainer gisteren over zijn aanpak. ,,Zo komen spelers in een positie dat ze zelf kunnen beslissen of ze een rol die ik hen voorspiegel wel of niet zien zitten. Met dat principe van eerlijkheid kun je als trainer spelen, maar dan ga je mensen manipuleren en ík wil dat niet.’’

Feit is dat heel veel voetballers liever horen dat de trainer hen goed vindt en voor het elftal onmisbaar. Of dat nou waar is of niet. In juli, op het trainingskamp van AZ in Duitsland, zei Danny Koevermans iets wezenlijks. Hij beaamde dat Van Gaal tegenover hem met een rationeel verhaal was gekomen over het nieuwe seizoen. Vanuit het oogpunt van de trainer wellicht ook eerlijk, maar Koevermans’ goede gevoel dat hem zelfs tot in het Nederlands elftal had gebracht, was meteen weg. ,,Van Gaal had het plaatje gewoon ook minder concreet kunnen houden. Dan was ik in de voorbereiding weer blind voor mijn kans gegaan. Zo zit ík als mens in elkaar.’’

Bij PSV treft Koevermans nu een trainer die anders werkt. Koeman haalde deze zomer ook Kenneth Perez binnen. Die kreeg te horen hoe goed Koeman hem vindt en dat hij de nieuwe linksbuiten zou worden.

Maar vervolgens zette Koeman Perez bij de eerste Champions League-wedstrijd wel op de bank. Om hem de wedstrijd daarna als spelmaker in te zetten tegen Feyenoord.

De methode Koeman wordt veel gehanteerd in het topvoetbal en levert titels op. Maar ook de methode Van Gaal heeft al aantoonbaar gewerkt. Zijn prijzenkast is zelfs indrukwekkend. Al dateert de laatste prijs van acht jaar geleden.

Interessant wordt of de lange termijn-visie van Van Gaal nu AZ de prijs kan brengen waarnaar de club van voorzitter Dirk Scheringa stilaan verlangt. Een vroegtijdige bekeruitschakeling is wat dat betreft natuurlijk nog niet dramatisch.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Romeo en Pocognoli in de basis bij AZ. Opdam en Waterman zitten dus op de bank!
Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens »

Opdam was toch juist een van de beteren de laatste tijd?
Romero schíjnt super te zijn, afwachten of het samen spelen met zijn anderstalige verdedigers ook zo goed gaat.
Jesse

Bericht door Jesse »

Hoor ik nou 1-1?! :ajaxscarf.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Wat maakt het nou uit wat de degradatiekandidaten doen, joh!
Daniel

Bericht door Daniel »

Bertje schreef:Wat maakt het nou uit wat de degradatiekandidaten doen, joh!
:drecul.gif:

Alle gekheid op een stokje, als AZ daadwerkelijk laag eindigt (en dus weer terug zijn op hun normale positie) is het makkelijker om daar een of twee spelers weg te halen. Er lopen toch wat jongens rond die bij ons zeker niet zouden misstaan.
Jesse

Bericht door Jesse »

2-1 Heracles.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Daniel

Bericht door Daniel »

Poll op Azfanpage.nl:
Vijf gespeeld, zeven punten: reden tot paniek?

Chill, geen haast, dit team heeft tijd nodig
36.3%
Het wordt nu wel eens tijd voor vooruitgang
29.4%
Ik zit volgend jaar weer in de Arena!
18.2%
Integendeel, met Van Gaal pakken we alsnog die schaal!
8.8%
Lekker, weer een verloren seizoen
7.3%
:smallgrin.gif:
jabu

Bericht door jabu »

Wie is Nelson en waarom brengt Van Gaal Ari en/of Pellè niet?
Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens »

geblesseerd.

AZ is in naakte paniek.

Afgelopen, AZ in rechterrijtje?
Plaats reactie