Feyenoord 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Baseman

Bericht door Baseman » di sep 18, 2007 10:28 am

Peter schreef:De Cler is toch niet schromelijk overschat?
Volgens Thomas wel, vandaar mijn reactie :icon_biggrin.gif:
Verder ben ik het helemaal met je eens !

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di sep 18, 2007 10:40 am

Baseman schreef:
Thomas schreef:Maar dit Ajax kan gewoon meedoen om de titel als dat wel gebeurt, denk ik.
Dit ben ik helemaal met je eens.
Alleen laat Feyenoord momenteel een stuk beter voetbal zien dan Ajax, op de counter maar het past bij de spelers. Dus om te zeggen dat Feyenoord weinig kans maakt op de titel vind ik overdreven, vooralsnog presteren ze gewoon sterk.
Daar is inderdaad niets tegenin te brengen, Base (in de trend van de nieuwe nederigheid :wink.gif:). Het is dan ook meer een verwachting van mij, dat Feyenoord uiteindelijk gewoon de kwaliteit ontbeert om bovenaan te eindigen. Op dit moment valt er weinig op die eerste plek van ze aan te merken.
Beetje tegengas is nooit weg :kwijl.gif:
AT kan niet zonder, Base. :kwijl.gif:
Mij ook niet, maar zodra het De Cler betreft begin je altijd over schromelijk overschat. Wat ik nogal overdreven vind.

Hij is verdedigend inderdaad kwetsbaar en met een directe tegenstander komen zijn pluspunten minder uit de verf, maar hij heeft nu eenmaal niet zo vaak een directe tegenstander. Daarbij heeft hij weinig concurrentie en presteert hij toch al enkele jaren erg constant.

Een topper is hij niet, maar jij doet soms net alsof hij de Jupiler League met moeite aan kan...
Nou, zo bedoel ik het niet. Maar soms draaf ik wellicht wat door in een poging m'n mening kracht bij te zetten. M'n mening over De Cler is inmiddels wel duidelijk. De subtop van Europa kan hij in mijn ogen niet aan.

Baseman

Bericht door Baseman » di sep 18, 2007 12:01 pm

Thomas schreef:Het is dan ook meer een verwachting van mij, dat Feyenoord uiteindelijk gewoon de kwaliteit ontbeert om bovenaan te eindigen. Op dit moment valt er weinig op die eerste plek van ze aan te merken.
Ik ben het met beide zaken eens hoor :biggthumpup.gif:
Feyenoord presteert goed, maar ik zie ze dit niet een heel seizoen volhouden. Zelfs niet nu ze geen Europese verplichtingen hebben.
Maar 'we' moeten niet te minachtend doen over Feyenoord, dat bedoelde ik er meer mee.
Maar soms draaf ik wellicht wat door in een poging m'n mening kracht bij te zetten.
Met overdrijven maak je een punt duidelijk, ik maak er regelmatig gebruik van :kwijl.gif:

Ik denk zelf dat De Cler Europese subtop wel aankan, mits het team bij hem past. Als hij te veel moet gaan verdedigen, dan heeft hij grote problemen. Met 3 verdedigers spelen is sowieso geen optie met De Cler erbij. Daarin is bijv. Salcido stukken sterker.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di sep 18, 2007 3:45 pm

Het probleem met De Cler is dat hij niet kan verdedigen én niet kan aanvallen.

generaal

Bericht door generaal » di sep 18, 2007 6:23 pm

Bertje schreef:Het probleem met De Cler is dat hij niet kan verdedigen én niet kan aanvallen.
Klopt. Tegen PSV gaat ie dan ook genadeloos door de mand vallen.

wimpey

Bericht door wimpey » wo sep 19, 2007 5:00 pm

generaal schreef:
Bertje schreef:Het probleem met De Cler is dat hij niet kan verdedigen én niet kan aanvallen.
Klopt. Tegen PSV gaat ie dan ook genadeloos door de mand vallen.
Jouw voorspellingen zijn niets waard, generaal. Zie een centrale verdediger van PSV die je de hemel inprijst en die dit seizoen de bank drukt...

Feyenoord doet gewoon mee om de titel, mits de ploeg schorsingen en blessures bespaard blijft. De blessure van Vlaar is al een probleem, komen er meer bij, dan zal dat niet intern opgevangen kunnen worden.

Hofland is trouwens een dure maar goede zet geweest. Al in de BL deed ie het prima, Wolfsburg kreeg weinig goals tegen. Wat mij betreft is Hofland een klasse beter dan die vreselijk overschatte Mathijsen. Hofland verdient een kans in Oranje.

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 19, 2007 5:05 pm

Pak aan :aai.gif:

Hofland in Oranje? Ik weet dat jij het geweldig vind dat Oranje wint in de kwalificaties ( en daar zal Hofland het vast aardig doen tegen supermachten als Bulgarije, Roemenie, Albanie en nog een paar van die landen) maar ik zie ze liever hoge ogen gooien op het EK:hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo sep 19, 2007 5:19 pm

Met Hofland kun je al helemaal alleen maar met je kont in de eigen zestien spelen. Past niet binnen de rest van de selectie. Daarnaast speelt Nederland veelal met een doorschuivende linksback en Hofland kan die zone niet overpakken. Mathijsen wel.

wimpey

Bericht door wimpey » wo sep 19, 2007 5:27 pm

Bertje schreef:Met Hofland kun je al helemaal alleen maar met je kont in de eigen zestien spelen. Past niet binnen de rest van de selectie. Daarnaast speelt Nederland veelal met een doorschuivende linksback en Hofland kan die zone niet overpakken. Mathijsen wel.
Mathijsen maakt elementaire fouten die Hofland niet maakt. Mathijsen laat in de 16 een spits bij zich wegdraaien, is opbouwend van nul en generlei waarde. Mathijsen is i.m.o. een minder degelijke verdediger dan Hofland. Betekent niet dat Hofland een topper is (nogal traag, pakt veel kaarten), maar als ik mocht kiezen, zou ik Hofland nemen en niet Mathijsen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo sep 19, 2007 5:31 pm

Mathijsen vind ik sowieso een betere verdediger dan Hofland (al speelt Mathijsen wel onder zijn kunnen), maar met Hofland op de plek van Mathijsen valt je elftal in twee delen uit elkaar. Je kunt dan niet meer vooruit verdedigen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo sep 19, 2007 9:19 pm

wimpey schreef:Hofland is trouwens een dure maar goede zet geweest. Al in de BL deed ie het prima, Wolfsburg kreeg weinig goals tegen. Wat mij betreft is Hofland een klasse beter dan die vreselijk overschatte Mathijsen. Hofland verdient een kans in Oranje.
Hofland is niet of nauwelijks beter dan Bahia. Een degelijke verdediger, maar een stuk trager dan Bahia en een speler die ongeveer net zoveel overtredingen nodig heeft. Opbouwend gezien vind ik hem ook amper beter dan Oranjeklant Mathijsen.

Baseman

Bericht door Baseman » do sep 20, 2007 7:01 am

Hofland zjin eerste seizoen bij PSV was echt fantastisch, toen was hij een geweldenaar achterin en gaf hij regelmatig een prachtige crosspass. Maar die Hofland heb ik na dat eerste seizoen niet meer gezien...helaas.

Hij raakte geblesseerd en sindsdien is zijn ontwikkeling gestopt.
Nu is hij nog steeds een goede verdediger, maar opbouwend valt hij tegen, hij is echt traag en hij pakt te veel gele kaarten. Daarbij is hij ook nog blessuregevoelig. Hem als basisspeler opstellen betekent dat je hem zo ongeveer een half seizoen moet missen.

Nu laat Mathijsen weinig zien in Oranje, maar ik blijf hem beter vinden dan Hofland.

wimpey

Bericht door wimpey » do sep 20, 2007 4:43 pm

Baseman schreef: Hij raakte geblesseerd en sindsdien is zijn ontwikkeling gestopt.
Hetzelfde geldt voor Mathijsen. Sind zijn blessure is het een doorsnee verdediger.

Kijk wedstrijden van HSV, zie Oranje: Mathijsen maakt teveel en te regelmatig elementaire verdedigingsfouten. Meer dan Hofland. En Hofland heeft tenminste nog iets dat op een inspeelpass lijkt. Mathijsen kan echt totaal niet voetballen.

En vergeet niet dat deze man er bij verdedigers (i.t.t. middenvelders en aanvallers) vrijwel nooit naast zit. Zie Da Costa bijv. :smallgrin.gif:

Baseman

Bericht door Baseman » vr sep 21, 2007 7:59 am

wimpey schreef:Hetzelfde geldt voor Mathijsen. Sind zijn blessure is het een doorsnee verdediger.
Daar zit wat in.
Alleen vind ik Mathijsen betrouwbaarder dan Hofland, hij is een stuk sneller en hij pakt veel minder kaarten.
En Hofland heeft tenminste nog iets dat op een inspeelpass lijkt. Mathijsen kan echt totaal niet voetballen.
Hierin heb je volkomen gelijk :biggthumpup.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr sep 21, 2007 9:13 am

Wat heeft Feyenoord gisteren eigenlijk gedaan? :smallgrin.gif:

Arwin

Bericht door Arwin » vr sep 21, 2007 3:00 pm

Jöhnk schreef:Wat heeft Feyenoord gisteren eigenlijk gedaan? :smallgrin.gif:
Lekker uitgerust. Doen ze het hele seizoen, lekker weinig blessures op weg naar de titel op die manier. Slim van ze he.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr sep 21, 2007 3:03 pm

Haha, hoezo verschil in benadering tussen Feyenoord en Ajax?

Als Ajax Europees voetbal zou mislopen zou daar minstens een jaar schande van gesproken worden. En terecht.

Arwin

Bericht door Arwin » vr sep 21, 2007 3:08 pm

Jöhnk schreef:Haha, hoezo verschil in benadering tussen Feyenoord en Ajax?

Als Ajax Europees voetbal zou mislopen zou daar minstens een jaar schande van gesproken worden. En terecht.
Ik zou ook absoluut niet willen ruilen. Ik had er alleen geen knipoog achter gezet omdat die emticon niet gelijk naast mijn scherm staat.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo sep 23, 2007 5:01 pm

Geweldenaren, die Hofland en De Cler. :hypocrite.gif:

Goed, ik ben blij dat iedereen nu heeft kunnen zien hoe overschat Feyenoord is. De traagheid van de verdediging, het ontbreken van goede opbouwers van achteruit en het gemis aan controlerende dan wel recupererende spelers gaat ze tegen grote clubs nog wel vaker opbreken. Wat een zee aan ruimte kreeg PSV op het middenveld, zeg. Trieste boel, hoor.

Arthur

Bericht door Arthur » zo sep 23, 2007 5:30 pm

Het gaat gewoon zoals elk jaar: het begin is goed, het is allemaal hosanna en vervolgens stort de boel weer in.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di sep 25, 2007 3:32 pm

‘Bram heeft gevochten voor zijn leven’
Door MAARTEN MOLENAAR

ZOETERMEER - Papegaai Bram - de vogel die het Feyenoord-lied kan fluiten - heeft gevochten voor zijn leven toen hij werd gestolen uit dierenspeciaalzaak Discus in Zoetermeer.

Bedrijfsleider Lindsey Hagemeyer van de winkel concludeert dat uit de rode staartveren die ze naast de kooi vond. Ze maakt zich grote zorgen over de gezondheid van het dier. ,,Bram heeft medicijnen nodig. Ik ben bang dat het heel slecht met hem gaat.’’

Ze heeft geen idee wie de Feyenoord-papegaai dit weekeinde heeft meegenomen. ,,Ajax-fans? We hebben daar geen aanwijzingen voor. Er is bij ons nooit geklaagd als Bram weer eens het Feyenoord-lied floot.’’
De tien maanden oude grijze roodstaart-papegaai, die voor 795 euro te koop was, leerde het clublied in een Discus-vestiging in Capelle aan den IJssel. ,,Mijn collega Ingmar is helemaal gek van Feyenoord en hij floot voortdurend ’Hand in hand, kameraden’. Bram heeft dat overgenomen.’’

De papegaai werd twee maanden terug overgeplaatst naar Zoetermeer, omdat hij zich te veel aan deze voetballiefhebber ging hechten en eenkennig werd. Hij bleef ook in Zoetermeer geregeld het Feyenoord-lied fluiten, maar het dier voelde zich desondanks niet helemaal gelukkig. Bedrijfsleider Lindsey: ,,Bram ging schudden met zijn kop en hij gaapte vaak. Dat kunnen stressverschijnselen zijn, die misschien werden veroorzaakt door de verbouwing van ons winkelcentrum.’’
De papegaai kreeg medicijnen om zich beter te voelen en die heeft hij volgens Lindsey Hagemeyer nog steeds hard nodig. ,,Bram is erg gevoelig voor stress en door die diefstal is hij ongetwijfeld helemaal van slag.’’

Volgens de bedrijfsleider hadden de dieven het duidelijk op Bram voorzien. ,,Er is verder niets uit de winkel verdwenen. De inbrekers hebben nog wel geprobeerd een papegaaienkooi mee te nemen, maar die paste niet door het gat waardoor ze naar binnen waren gekomen.’’
De medewerkers van Discus missen de levendige Bram enorm. ,,Het dier vloog de hele dag rond in de winkel en zat geregeld op onze schouders.’’

In het Zoetermeerse winkelcentrum worden vandaag vermist-posters voor Bram opgehangen. Ook bij de plaatselijke dierenartsen worden pamfletten met informatie over de Feyenoord-papegaai gebracht.

AD.nl

:smallgrin.gif: :blush.gif:

Daniel

Bericht door Daniel » wo sep 26, 2007 9:49 pm

Hoe zit het eigenlijk met Feyenoord - Utrecht? Kan er niets over vinden op internet en heb geen zin om de tv op te zoeken.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo sep 26, 2007 9:50 pm

Toen ik straks keek was het 3-0, heb maar snel verder gezapt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo sep 26, 2007 9:51 pm

FT Feyenoord Rotterdam [3 - 0] FC Utrecht

53' [1 - 0] N. Hofs

56' [2 - 0] L. Bruins

61' [3 - 0] R. Makaay

Heb de eerste helft gezien. Vond Feyenoord eigenlijk maar zwak.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo sep 26, 2007 9:52 pm

2e helft was vrij aardig van de kant van Feyenoord.

Plaats reactie