Hedwiges Maduro
Moderator: mods
Zoooo, tegen Andorra nog wel. T'is niet mis.Bertje schreef:Tegen Finland en Andorra, bijvoorbeeld. Fenomenaal temporiserend.
Maduro is een redelijke speler, maar niet meer dan dat.
Technisch en qua inzicht is het wel in orde, maar de jongen komt simpelweg handelings- en startsnelheid te kort.
Het gaat bij Maduro allemaal net een tempo te laag. Daarom kan hij alleen maar in een controlerende rol fungeren. En daar is het ook geen echte topper omdat hij niet met het mes tussen de tanden kan spelen, hij is niet "rotzak" genoeg.
Met genoemde eigenschappen red je het nog wel bij jeugdwedstrijden, maar bij de echt grote jongens, als er meer gevraagd wordt dan leuk tikwerk, speel je geen vooraanstaande rol.
Hij is een goede speler om er bij te hebben voor de breedte, maar zal nooit een dragende kracht worden.
Ach, wel wedstrijden waarin Finland en Andorra met 4-0 opgerold werden. Dat schort er toch aan? Dat kleine landen nooit opgerold worden? Maduro nam op het middenveld het voortouw en tikte de tegenstander helemaal zoek.
Je kunt denigerend doen over 'tikken', maar het is één van de dingen die de meeste Nederlandse clubs juist missen. De bal constant in de ploeg houden, zonder dat het tempo verloren gaat. De tegenstander kapot spelen. Geen Nederlandse ploeg kan het meer. Ook het hooggeprezen AZ niet.
Iemand als Xavi doet 90 minuten niet anders dan het minimum lopen en de bal rond laten gaan. En dat op het allerhoogste niveau, Jim. Maar gooi jij er nog maar een paar dooddoeners als 'in jeugdwedstrijden kan hij het nog wel' tegenaan.
Je kunt denigerend doen over 'tikken', maar het is één van de dingen die de meeste Nederlandse clubs juist missen. De bal constant in de ploeg houden, zonder dat het tempo verloren gaat. De tegenstander kapot spelen. Geen Nederlandse ploeg kan het meer. Ook het hooggeprezen AZ niet.
Iemand als Xavi doet 90 minuten niet anders dan het minimum lopen en de bal rond laten gaan. En dat op het allerhoogste niveau, Jim. Maar gooi jij er nog maar een paar dooddoeners als 'in jeugdwedstrijden kan hij het nog wel' tegenaan.
Het probleem met Maduro is alleen dat hij dat alleen kan tegen ploegen als Andorra. Tegen PSV of zelfs erger een Lyon/Man U/Real/whatever kan hij het niet aan.
Het is een zeldzaam type speler. Echter Maduro is een te slechte versie van zo'n speler om basisspeler van Ajax te zijn. Als selectiespeler voldoet hij wel.
Het is een zeldzaam type speler. Echter Maduro is een te slechte versie van zo'n speler om basisspeler van Ajax te zijn. Als selectiespeler voldoet hij wel.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Bertje schreef:Ach, wel wedstrijden waarin Finland en Andorra met 4-0 opgerold werden. Dat schort er toch aan? Dat kleine landen nooit opgerold worden? Maduro nam op het middenveld het voortouw en tikte de tegenstander helemaal zoek.
Bertje laat zien dat overdrijven ook een vak is. En wat voor een. De woorden fenomenaal en Maduro kunnen niet samen in een zin staan. En dat hij Finland en Andorra helemaal zoek tikte???

- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- Ajaciedjuh
'Mooi contract' aan Maduro aangeboden
Ajax-middenvelder Hedwiges Maduro heeft zojuist bevestigd dat Ajax hem deze week een nieuwe contract heeft aangeboden. Maduro is positief gestemd over het eerste gesprek.
'Mijn zaakwaarnemer is alleen nu weg. In oktober is hij weer terug, dan gaat het echt beginnen', zegt hij. Het ziet naar uit dat de middenvelder van Ajax zijn contract gaat verlenging.
'Het is een goede aanbieding. Deze week hebben we gesproken. Ik wil het eerst nog rustig met mijn zaakwaarnemer bespreken', zegt hij.
Ajax-middenvelder Hedwiges Maduro heeft zojuist bevestigd dat Ajax hem deze week een nieuwe contract heeft aangeboden. Maduro is positief gestemd over het eerste gesprek.
'Mijn zaakwaarnemer is alleen nu weg. In oktober is hij weer terug, dan gaat het echt beginnen', zegt hij. Het ziet naar uit dat de middenvelder van Ajax zijn contract gaat verlenging.
'Het is een goede aanbieding. Deze week hebben we gesproken. Ik wil het eerst nog rustig met mijn zaakwaarnemer bespreken', zegt hij.
- Ajaciedjuh
Maduro begon als een flapdrol aan de wedstrijd, maar herpakte zich prima. Hij speelt tot nu toe een constant seizoen, iets dat ik vorig seizoen niet voor mogelijk had gehouden. Het mag overigens wel gezegd worden dat hij vooral vorig seizoen de verkeerde medespelers om zich heen had staan en dat een tandem Vertonghen-Delorge hem nu meer goed zou doen. Ik ben benieuwd tot wanneer hij bijtekent. Het is hem gegund.
- Ajaciedjuh
Hopelijk is-ie dan wel zo eerlijk om gewoon ruim voor de zomer aan te geven dat hij weggaat. Verder kan je hem weinig kwalijk nemen.
Nou, de spelers zijn het getob bij Ajax inmiddels waarschijnlijk ook zat. Met een beetje pech/geluk moeten we Stam, Davids, Huntelaar, Urby, Maduro en Heitinga vervangen.
Nou, de spelers zijn het getob bij Ajax inmiddels waarschijnlijk ook zat. Met een beetje pech/geluk moeten we Stam, Davids, Huntelaar, Urby, Maduro en Heitinga vervangen.
Welkom in de wondere verkoop wereld die Ajax heet , geen club heeft z'n geld op de bank staan en laat daardoor de sportieve verplichtingen richting z'n suppporters zo afweten als dit BestuurThomas schreef:Hopelijk is-ie dan wel zo eerlijk om gewoon ruim voor de zomer aan te geven dat hij weggaat. Verder kan je hem weinig kwalijk nemen.

- Daily Blind
ABN heeft vast een goede rente!Toppie schreef:Welkom in de wondere verkoop wereld die Ajax heet , geen club heeft z'n geld op de bank staan en laat daardoor de sportieve verplichtingen richting z'n suppporters zo afweten als dit BestuurThomas schreef:Hopelijk is-ie dan wel zo eerlijk om gewoon ruim voor de zomer aan te geven dat hij weggaat. Verder kan je hem weinig kwalijk nemen.
Nee ik dnek dat Maduro wacht met tekenen, omdat het nog onbekend is wie er volgend jaar staan. Dit heeft hij enkele weken geleden voor dat die vetbek eruit ging al gezegd. Maar ik heb het idee dat AJAX totaal niet weer wat ze moeten doen met al deze situaties.. vertrekkende spelers, het maken van een ECHT en STERK schaduwelftal, nieuwe trainers, mogelijk nieuw bestuur en aflopende contracten..