Maarten Stekelenburg
Moderator: mods
Begrijp ik ook niks van.Echt kwaliteiten die er boven uit steken heeft Stekelenburg dus niet.Jöhnk schreef:Hahaha, Stekelenburg is zowat de slechtst meevoetballende keeper op aarde. Zijn spelhervattingen zijn traag en vliegen steevast over de zijlijn of richting tegenstander.
Waar komt dat hardnekkige verhaal dat hij zou kunnen meevoetballen toch vandaan? Geldt ook voor vd. Sar trouwens.
Blij met de punten ...
Nee, iemand hier in dit topic gaf recent hetzelfde aan en toen postte Demo (dacht ik) een link met een bericht uit januari/februari 2006 van Ajax.nl dat Stekelenburg zijn contract tot 2010 heeft verlengd.
EDIT: Ik heb het gevonden:
EDIT: Ik heb het gevonden:
joey schreef:Tot 2010, Demo.Demosthenes schreef:In de Kick Off van de wedstrijd tegen Heerenveen staat dat Stekelenburg een contract heeft tot einde van dit seizoen (30-06-2008), maar dat klopt toch niet? Hij heeft toch zijn contract verlengd!
Laatst gewijzigd door Daniel op zo sep 02, 2007 10:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Ik zat maar te dissen...wat niet wegneemt dat ik Dennis een kans gun en ik regelmatig jeuk van die onzekerheid van Stekel krijg...mattie schreef:maar jij Ramona bent niet objectief... Gentenaar... NecRamona schreef:De vraag is over wie dat iets zegt, maar goed...ik vind hem vaak onzeker; waar blijft Dennis?![]()
Gisteren hield hij Ajax toch ook weer aardig op de been, dacht ik zo.
Stekel had ik al geprezen...niet gelezen?
ADStekelenburg niet langer twijfelgeval
Door RENZE LOLKEMA
ALKMAAR - Als Ajax deze weken op iemand kan rekenen, is het Maarten Stekelenburg. De doelman sleept zijn teamgenoten door een steeds sluimerende crisis heen. Ook zondag in de topper tegen AZ zorgde de 25-jarige Haarlemmer voor het breekpunt.
Stekelenburg keert de penalty van El Hamdaoui. FOTO ANP
Hij stopte kort na rust de strafschop van El Hamdaoui. Die misser demotiveerde AZ omdat het 1-2 bleef en motiveerde Ajax om het duel verder naar zijn hand te zetten.
AZ wist toen even niet meer hoe het moest scoren. Helemaal niet toen Stekelenburg met een verrassende uittrap de AZ-defensie verschalkte. Agustien en Jaliens doken als clowns onder de stuiterbal door, waarna Suárez met een lob koelbloedig afrondde. ,,Dát zat dan ook nog mee,’’ glimlachte Stekelenburg.
Het was de tweede gestopte strafschop in twee wedstrijden. Vorige week hield hij zijn zwalkende ploeg tegen Heracles bij een 0-0 stand in de strijd door zo’n buitenkans van de Braziliaan Everton te pareren. ,,Die stond ook al niet in het boekje,’’ bekende Stekelenburg.
,,Want natuurlijk hebben wij een boekje waarin dat soort dingen staan. Ook vandaag heb ik dat boekje ingezien, maar over El Hamdaoui was niets bekend. Ik hoorde Jenner zeggen dat hij vooral naar mij moest blijven kijken. Nou ja, het was een kwestie van liplezen. Ik besloot hetzelfde te doen. Blijven wachten dus. Maar uiteindelijk moet je toch. Ik koos de goeie hoek.’’
Dat is keepen op intuïtie, zei keeperstrainer Carlo l’Ami. Oud-keeper L’Ami (41) neemt sinds dit seizoen Stekelenburg onder zijn hoede. Dat loont, zo lijkt het.
Stekelenburg is niet langer een twijfelgeval, een verwijt dat hij vorig seizoen nog regelmatig kreeg. L’Ami: ,,Maarten heeft ervaring. Het nieuwe is eraf. Als je 22, 23 jaar bent, zijn veel situaties nieuw. Hij weet nu alles veel beter te plaatsen. Nu is het een kwestie van oogsten.’’
Stekelenburg vond het moeilijk zijn vorm van nu met die van vroeger te vergelijken. L’Ami heeft een andere manier van werken dan Fred Grim, zijn vorige keeperstrainer, zoveel wilde hij wel kwijt.
,,Maar ik vind het kort door de bocht om te zeggen wat nu beter is. Laten we het erop houden dat de oefeningen anders zijn. Maar ook met Grim heb ik prettig gewerkt.’’
L’Ami: ,,Voetballend is Maarten de beste keeper ter wereld. Zijn passing is geweldig, hij is tweebenig. Dan ben je van wereldniveau. Zeker in Nederland worden dat soort capaciteiten van je gevraagd.
En omdat het voetbal in snel tempo verandert, zijn dit belangrijke eigenschappen voor een keeper. Alleen een lekkere voorzet pakken, is er niet meer bij. Die uittrap van vandaag is zeg maar een Zuid-Amerikaanse volley. Beetje laag dus, met een stuit. Ik zie Maarten dat regelmatig doen.’’
Stekelenburg: ,,Natuurlijk werd die bal slecht verdedigd door AZ, maar hij was voor de spitsen bedoeld. Huntelaar en Suárez hebben aan een halve kans genoeg. Dan kan het mij niet schelen of Ajax mooi voetbalt of niet. Als we op deze manier aan het einde van de rit met de schaal staan, vind ik het best.’’
????
Ook weer zoiets, enkele wedstrijden redelijk tot goed en meteen zijn bepaalde vaardigheden van wereldklasse.
De bal was voor de spitsen bedoald, tja, lijk me logisch dat je die probeert te bereiken.
En eigenlijk zie dit bij elke iets pietsje meer bij AJAX, dan is het opeens weer goed, 2 keer goed positiespel en men ziet weer lichtpuntjes.
Ik zie pas lichtpuntjes als goed spel een wedstrijd of 10 - 15 wordt vastgehouden, en dan mag er best een zeeperd tussen zitten.Maar of dat dit seizoen het geval zal zijn ...
De bal was voor de spitsen bedoald, tja, lijk me logisch dat je die probeert te bereiken.
En eigenlijk zie dit bij elke iets pietsje meer bij AJAX, dan is het opeens weer goed, 2 keer goed positiespel en men ziet weer lichtpuntjes.
Ik zie pas lichtpuntjes als goed spel een wedstrijd of 10 - 15 wordt vastgehouden, en dan mag er best een zeeperd tussen zitten.Maar of dat dit seizoen het geval zal zijn ...
Mooi, Maarten ?, ga eerst eens redelijk ( - goed ) voetballen ...Dan kan het mij niet schelen of Ajax mooi voetbalt of niet. Als we op deze manier aan het einde van de rit met de schaal staan, vind ik het best.’’
Blij met de punten ...
Wat een kul. Ware het niet dat Stekelenburg tot dusver een goede indruk maakt onder de hoede van L'Ami, dan had deze uitspraak me dusdanig laten twijfelen aan zijn capaciteiten, dat ik hem op staande voet had laten ontslaan.L’Ami: ,,Voetballend is Maarten de beste keeper ter wereld. Zijn passing is geweldig, hij is tweebenig. Dan ben je van wereldniveau. Zeker in Nederland worden dat soort capaciteiten van je gevraagd.

-
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
-
Klopt helemaal. Maar mag ik voorzichtig aantekenen dat een groot aandeel van die goals toch direct aan Stam te wijten waren? Tegen De Graafschap krijg je er één tegen die absoluut onnodig is, Heerenveen heb ik niet gezien, maar op de verhalen afgaand beging Stam een cruciale fout. En tegen Groningen verloor hij een kopduel van Berg.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Wat ik een serieus probleem vind, is dat Stekelenburg dit seizoen in prima vorm verkeert, maar wél in 5 wedstrijden 6 goals tegenkrijgt. Dat zegt helaas heel wat over de staat waarin de verdediging verkeert....
Maar ik had al ergens anders gezegd dat Stam een jaartje te laat gestopt is.
Als je bedoelt dat hij hard tegen een bal aan kan trappen, ben ik het met je eens. Maar verder vind ik z’n trap verre van indrukwekkend. Over het algemeen zijn het vuurpijlen waar niemand iets mee kan. Z’n verre doeltrappen betekenen vrijwel altijd balverlies.GangstaRiB schreef:Wat is er dan mis met de voetballende kwaliteiten van Steek? Goede strakke passes naar de backs, als hij een achterbal neemt schiet hij gemakkelijk verder dan de middellijn en z'n uitrappen belanden op de goede plek. Er zal wel een keer een losse flodder tussenzitten, maar ik erger me er niet aan.