PSV 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Baseman

Bericht door Baseman »

Maar Perez staat linksbuiten en Aissati is een centrale middenvelder. Bakkal is de linkshalf, een positie die Aissati niet fantastisch invult en Bakkal is daarbij verdedigend sterker.

Als PSV 4-3-3 speelt komt Aissati voor één positie in aanmerking, maar op die positie speelt Afellay.

Bij een 4-4-2 komt er wel ruimte vrij voor Aissati, of Koeman moet ipv Aissati een verdedigend sterkere speler opstellen.
Lionel

Bericht door Lionel »

Een team neerzetten is wat makkelijker dan de spelers opstellen die het beste kunnen voetballen ( al zou ik dat Henk ten Cate wel aanraden). Als dat zo zou zijn geweest dan had Frank het makkelijker in Barca. Aissati zal ongetwijfeld 1 van de beteren zijn qua voetbalinzicht enz enz maar niet beter dan de spelers die hij voor zich heeft op het middenveld. MAar hij komt er wel. Hardstikke jong en goed om hem niet te snel te brengen. Ook hij speelt zijn mindere wedstrijden ( Jong Oranje)
IK GELOOF!!!!!!
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Baseman schreef:Oftewel: Issy is een groot talent maar Afellay is verder in zijn ontwikkeling en momenteel beter, Koevermans speelde uitstekend tegen Vitesse en was een meerwaarde en PSV speelde een geweldige 1e helft.
Afellay mag week in, week uit spelen. Aissati heeft zo'n kans nog nooit gehad. Voor mij is het overduidelijk dat Koeman het meer ziet zitten in Afellay, waarschijnlijk omdat hij meer gecharmeerd is van diens directe manier van spelen. Afellay moet zich uitdrukken in assists en goals, terwijl Aissati dat niet nodig heeft om van meerwaarde te zijn.
Tot nu toe krijg ik ook de indruk dat Koeman Koevermans als goed aanspeelpunt ziet. En de middenvelders en aanvallers van PSV (vooral Afellay en Perez) hebben dat aanspeelpunt nodig. Nu vond ik Koné persoonlijk een veel beter aanspeelpunt dan Koevermans, die me te statisch is en gewoon het liefst met z'n neus naar de goal speelt. PSV had na het verlies van Koné in mijn ogen beter van dat aanspeelpunt af kunnen zien en zich moeten focussen op een extra middenvelder die de balans bewaakt. Dan had je het middenveld zo in kunnen vullen met een plekje voor Aissati. Misschien zou dat nu ook al kunnen met Bakkal, maar van die jongen krijg ik nog te weinig hoogte.

Hoezo hoop je nu weer dat Issy vertrekt bij PSV ?
Als je zou hopen dat hij naar Ajax vertrekt dan begrijp ik dat, maar hopen dat hij sowieso bij PSV vertrekt slaat helemaal nergens op !
Het is een pareltje, Base. En die moeten spelen om zich verder te ontwikkelen. En gezien de dadendrang van Koeman denk ik niet dat dat bij PSV veel zal gebeuren. Ik kan ook best ongelijk krijgen hoor, maar ik krijg gewoon de indruk dat Koeman niet zo'n grote fan is van Aissati.
generaal

Bericht door generaal »

Perez speelt tot nu toe geen enkele rol van betekenis. Hopelijk mag Aissati op zijn positie spelen tegen Feyenoord. Ik verwacht tegen CSKA een voorhoede van Lazovic, Farfán en Koevermans met daar achter Simons, Méndez en Afellay en achterin Alcides, Da Costa, Addo en Salcido.
Harm

Bericht door Harm »

Salcido is geschorst...
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

En Zonneveld ook.
Harm

Bericht door Harm »

Zie jij Zonneveld in de opstelling van generaal staan?
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Nee, maar wie denk je dat de volgende optie is als linksback, bij het wegvallen van Salcido? :aai.gif:
Harm

Bericht door Harm »

Ik weet niet hoe het met die Serviër is, maar veel andere smaken heb je niet.

Marcellis is ook geschorst. Dus dan zou ik Kromkamp gewoon opstellen.

Anders zou ik Simons dicht voor de verdediging laten spelen en Mendez, Aissati en Afellay ervoor. Dus gewoon 3-4-3 met Simons op 4 (toch??).
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Huh, Zonneveld geschorst voor de CL? Hoe kan dat nou?
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Alcides is toch net zo goed (of slecht :wink.gif:) op links als op rechts? Dan zou ik hem gewoon als linksback neerzetten en Kromkamp als rechtsback.
Jöhnk schreef:Huh, Zonneveld geschorst voor de CL? Hoe kan dat nou?
Vier jaar oude straf zit Zonneveld dwars
17/09/2007 11:07

Mike Zonneveld moet woensdag noodgedwongen toekijken als PSV het in de Champions League opneemt tegen CSKA Moskou, vanwege een straf uit 2003.

Zonneveld zit tegen CSKA Moskou en een week later tegen Internazionale een straf uit die nog staat uit zijn periode bij NEC. De linksback kreeg in november 2003 twee duels schorsing naar aanleiding van zijn rode kaart in de slotfase van het UEFA Cup-duel met Wisla Kraków (1-2).

Sindsdien bleef Zonneveld verstoken van Europees voetbal, en moet geduld hebben met zijn debuut in de Champions League. Ook zijn toenmalige ploeggenoot Youssouf Hersi moet wachten op zijn eerste Europese wedstrijd voor FC Twente. De middenvelder kreeg eveneens twee duels aan zijn broek voor zijn uitsluiting tijdens het thuisduel met Wisla Kraków.
vi.nl
generaal

Bericht door generaal »

Harm schreef:Salcido is geschorst...
Bron?
Baseman

Bericht door Baseman »

Salcido schijnt inderdaad gewoon te kunnen spelen morgen, godzijdank !
Lionel

Bericht door Lionel »

Best wel handig ja!

PSV heeft wel een goed middenveld en een sterke voorhoede zeg....pfff. Alleen de verdediging is knudde
IK GELOOF!!!!!!
Baseman

Bericht door Baseman »

Thomas schreef:Afellay mag week in, week uit spelen. Aissati heeft zo'n kans nog nooit gehad.
Klopt, zowel onder Hiddink als onder Koeman.
Maar jij denkt dus dat beide trainers het niet zien zitten in Issy ? Dat Issy misschien nog niet goed genoeg is lijkt geen optie ?

Lekker ballen bij Twente en Jong Oranje is heel wat anders dan spelen bij PSV. Daarbij heeft Issy hetzelfde probleem als Afellay, fysiek is hij niet geweldig sterk. Afellay heeft daar het afgelopen jaar keihard aan gewerkt, dat lijkt me voor Issy ook geen overbodige luxe.
Issy is een geweldig talent, maar hem opstellen brengt een risico met zich mee. En PSV kan zich weinig risico's veroorloven. Al speelt Koeman vooralsnog aardig aanvallend.

Afellay heeft zjin basisplaats gewoon afgedwongen, hij presteert er ook naar. Maar jij opteert serieus om de momenteel beste en belangrijkste speler van PSV op de bank te zetten voor Issy ?
Afellay moet zich uitdrukken in assists en goals, terwijl Aissati dat niet nodig heeft om van meerwaarde te zijn.
Afellay moet niets, maar gezien zijn pass en schot mag er inderdaad wel wat verwacht worden op het gebied van assists en doelpunten. Lijkt me niet dat dat voor PSV een slechte zaak is :wink.gif:
Maar ook zonder een assist of doelpunt heeft Afellay een meerwaarde.
Tot nu toe krijg ik ook de indruk dat Koeman Koevermans als goed aanspeelpunt ziet.
Klopt, wat Koef ook waarmaakte tegen Vitesse.
Hij scoorde, was aanspeelbaar, hield de bal goed vast en had oog voor zijn medespelers. Nu is het natuurlijk maar één wedstrijd, maar hij maakte aardig wat indruk.
PSV had na het verlies van Koné in mijn ogen beter van dat aanspeelpunt af kunnen zien en zich moeten focussen op een extra middenvelder die de balans bewaakt.
Die middenvelder is er al, namelijk Van der Leegte.
Maar Issy en Afellay samen opstellen is vrij risicovol, beetje het Sneijder/Vd Vaart verhaal. Twee lichtgewichten die het centrale middenveld vormen...maar het is zeker een mogelijkheid bij een 4-4-2 speelwijze.
Misschien zou dat nu ook al kunnen met Bakkal, maar van die jongen krijg ik nog te weinig hoogte.
Bakkal presteert vooralsnog verrassend goed.
Maar waar Issy meer een spelverdeler is, is Bakkal iemand die tussen de linies kan spelen en voor aansluiting bij de spitsen zorgt.
Het is een pareltje, Base. En die moeten spelen om zich verder te ontwikkelen.
Lekker makkelijk dit.
Issy is een groot talent, maar hij is nog te licht en te wisselvallig. Een basisplaats moet afgedwongen worden, niet gekregen worden zodat hij zich beter kan gaan ontwikkelen !

Of verwacht jij dat Ajax Gabri op de bank zet, zodat Anita kan spelen ?
Om maar iets te noemen.

PSV is een BVO en een topclub in Nederland, geen liefdadigheidsorganisatie.
Lionel

Bericht door Lionel »

Ik ben het helemaal met je eens. En Aissati zal heus wel aan zijn minuten/wedstrijden toekomen. Bij Twenthe deed hij het goed, PSV is gewoon een stapje hoger en hij moet op het middenveld wel meteen het spel kunnen verdelen. Komt goed met die gozer
IK GELOOF!!!!!!
Baseman

Bericht door Baseman »

Ik ben het wel met Thomas eens dat Issy speeltijd nodig heeft.
Maar die krijgt hij dit seizoen inderdaad wel en na dit seizoen is de kans groot dat Afellay verkocht wordt, dus dan krijgt hij zijn grote kans.

Mijn verwachting is ook dat het goed gaat komen :biggthumpup.gif:
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Baseman schreef:
Thomas schreef:Afellay mag week in, week uit spelen. Aissati heeft zo'n kans nog nooit gehad.
Klopt, zowel onder Hiddink als onder Koeman.
Maar jij denkt dus dat beide trainers het niet zien zitten in Issy ? Dat Issy misschien nog niet goed genoeg is lijkt geen optie ?
Ik denk inderdaad dat Aissati het niveau inmiddels moeiteloos aankan. En dat is uiteraard geen belediging aan het adres van PSV, maar een compliment aan Aissati. Onder Hiddink was hij natuurlijk nog erg jong, maar als ik me niet vergis gunde Hiddink hem wel een basisplaats tegen AC Milan, onder andere.
Lekker ballen bij Twente en Jong Oranje is heel wat anders dan spelen bij PSV. Daarbij heeft Issy hetzelfde probleem als Afellay, fysiek is hij niet geweldig sterk. Afellay heeft daar het afgelopen jaar keihard aan gewerkt, dat lijkt me voor Issy ook geen overbodige luxe.
Waarom? Los van de CL speelt Aissati met Twente tegen dezelfde tegenstanders als PSV. Sterker nog, bij Twente speelde hij tegen de tegenstander van het hoogste niveau (PSV dus), terwijl hij bij PSV 'slechts' tegen Twente speelt. En hij doet dat dus in een nog beter elftal dan Twente.
Issy is een geweldig talent, maar hem opstellen brengt een risico met zich mee. En PSV kan zich weinig risico's veroorloven. Al speelt Koeman vooralsnog aardig aanvallend.

Afellay heeft zjin basisplaats gewoon afgedwongen, hij presteert er ook naar. Maar jij opteert serieus om de momenteel beste en belangrijkste speler van PSV op de bank te zetten voor Issy ?
Begrijp me niet verkeerd, ik vind Afellay ook een hele talentvolle speler. Maar als Koeman aanvallend circulatievoetbal wil spelen vind ik Aissati een beduidend betere optie. En volgens mij valt er wel te spelen met Afellay en Aissati, maar daarover straks meer.
Baseman schreef:
Afellay moet zich uitdrukken in assists en goals, terwijl Aissati dat niet nodig heeft om van meerwaarde te zijn.
Afellay moet niets, maar gezien zijn pass en schot mag er inderdaad wel wat verwacht worden op het gebied van assists en doelpunten. Lijkt me niet dat dat voor PSV een slechte zaak is :wink.gif:
Maar ook zonder een assist of doelpunt heeft Afellay een meerwaarde.
Dat laatste vind ik dus wel meevallen, maar dan doel ik op het tempo bepalen en het aanvallend instrueren van het elftal. In dat opzicht vind ik Afellay de (ruime) meerdere moet erkennen in Aissati.
Baseman schreef:
Tot nu toe krijg ik ook de indruk dat Koeman Koevermans als goed aanspeelpunt ziet.
Klopt, wat Koef ook waarmaakte tegen Vitesse.
Hij scoorde, was aanspeelbaar, hield de bal goed vast en had oog voor zijn medespelers. Nu is het natuurlijk maar één wedstrijd, maar hij maakte aardig wat indruk.
Tsja, hier valt nog heel weinig over te zeggen. Bij AZ heeft hij me wat dat betreft nooit kunnen overtuigen, dus we zullen het wel zien. Als het aan mij had gelegen (en dan doen we even alsof ik het beste voor heb met PSV :wink.gif:), zou Koevermans niet zijn gehaald. En hij zou al helemaal niet spelen ten koste van Aissati.
Baseman schreef:
PSV had na het verlies van Koné in mijn ogen beter van dat aanspeelpunt af kunnen zien en zich moeten focussen op een extra middenvelder die de balans bewaakt.
Die middenvelder is er al, namelijk Van der Leegte.
Maar Issy en Afellay samen opstellen is vrij risicovol, beetje het Sneijder/Vd Vaart verhaal. Twee lichtgewichten die het centrale middenveld vormen...maar het is zeker een mogelijkheid bij een 4-4-2 speelwijze.
Ik dacht dat Van der Leegte slechts als standin voor Simons zou fungeren? Afhankelijk van of die jongen het niveau aan kan (wat ik eerder betwijfelde), kan je hem inderdaad opstellen als rechtshalf. Dan kan je Afellay kwijt achter de spitsen, Aissati als linkshalf en Simons als controleur. En dan zet je Farfan en Lazovic/Perez in de aanval.

Is die Reis geen goed aanspeelpunt, Base? Die indruk kreeg ik altijd uit de posts van PSVers, maar tegen Ajax in de JCS leek hij geen bal vast te kunnen houden.
Baseman schreef:
Misschien zou dat nu ook al kunnen met Bakkal, maar van die jongen krijg ik nog te weinig hoogte.
Bakkal presteert vooralsnog verrassend goed.
Maar waar Issy meer een spelverdeler is, is Bakkal iemand die tussen de linies kan spelen en voor aansluiting bij de spitsen zorgt.
Ok, dan heb je dus nog een speler die baat heeft bij een sterk aanspeelpunt. Als ik er dan even vanuit ga dat ik gelijk heb m.b.t. Koevermans, is er dus geen plek rechts op het middenveld voor Bakkal, en moet Van der Leegte daar spelen.

Ik heb het idee dat als Bakkal controlerend op rechtshalf zou moeten spelen, hij dat in balbezit op dezelfde manier zou invullen als een Perez. Alleen levert Bakkal waar hij ook speelt natuurlijk stukken meer werkethiek dan Perez.
Baseman schreef:
Het is een pareltje, Base. En die moeten spelen om zich verder te ontwikkelen.
Lekker makkelijk dit.
Issy is een groot talent, maar hij is nog te licht en te wisselvallig. Een basisplaats moet afgedwongen worden, niet gekregen worden zodat hij zich beter kan gaan ontwikkelen !

Of verwacht jij dat Ajax Gabri op de bank zet, zodat Anita kan spelen ?
Om maar iets te noemen.

PSV is een BVO en een topclub in Nederland, geen liefdadigheidsorganisatie.
Nou Ajax, zou wel wat controlerend vermogen en rust aan de bal kunnen gebruiken.

Maar verder vind ik dat als Aissati ook dit seizoen weinig aan spelen toekomt bij PSV, hij maar een andere club moet gaan zoeken. En in alle eerlijkheid zie ik hem dat ook wel doen. No offense hoor, maar zie jij hem zijn in 2009 aflopende contract nog verlengen?
Baseman

Bericht door Baseman »

Thomas schreef:Ik denk inderdaad dat Aissati het niveau inmiddels moeiteloos aankan.
Maar waarom ?
En als dat zo zou zijn, waarom speelde hij dan zo matig de eerste 3 competitiewedstrijden bij PSV ?
maar als ik me niet vergis gunde Hiddink hem wel een basisplaats tegen AC Milan, onder andere.
En Koeman gunde hem een basisplaats in de eerste 3 competitiewedstrijden dit seizoen :icon_biggrin.gif:
Tegen Milan speelde Issy toen fantastisch, maar hij speelde voornameljik omdat 2 andere middenvelders geblesseerd waren.
Waarom?
Ander team, andere spelopvatting en vooral veel meer druk.
Waarom denk je dat de uitblinkers bij de teams uit de subtop zo vaak moeite hebben om het waar te maken bij de topteams...

Dat Issy enkele maanden goed voetbal liet zien bij twente wil niet zeggen dat hij de dragende speler bij PSV kan zijn ! Afellay kan dat wel en bewijst dit seizoen dat hij de beste speler op het veld is. Volkomen terecht dus dat hij de voorkeur krijgt.
Dat laatste vind ik dus wel meevallen, maar dan doel ik op het tempo bepalen en het aanvallend instrueren van het elftal. In dat opzicht vind ik Afellay de (ruime) meerdere moet erkennen in Aissati.
Ik niet, maar meningen verschillen.
En hij zou al helemaal niet spelen ten koste van Aissati.
Ik kan er dus vanuit gaan dat jij de wedstrijd van PSV tegen Vitesse niet hebt gezien ? En wel de eerdere competitiewedstrijden van PSV ?
De 1e helft tegen Vitesse was namelijk uitstekend van PSV, zo goed hebben ze dit seizoen nog niet gespeeld. Dus het team stond.
Ik dacht dat Van der Leegte slechts als standin voor Simons zou fungeren?
Dat is hij ook.
Maar jij begon over een speler die de balans kan bewaken :wink.gif:

Zoals ik zelf ook al aangaf kan Issy bij een 4-4-2 inderdaad wel spelen, maar linkshalf gaat hem niet zo goed af. Dat is ook zijn probleem, als hij niet centraal op het middenveld staat dan speelt hij vaak matig tot hooguit redelijk. Zjin aanpassingsvermogen is niet zo hoog.
Is die Reis geen goed aanspeelpunt, Base? Die indruk kreeg ik altijd uit de posts van PSVers, maar tegen Ajax in de JCS leek hij geen bal vast te kunnen houden.
Reis laat fantastisch voetbal zien bij Jong PSV, maar erg balvast is hij niet. Dat kan hij overigens wel worden, maar vooralsnog is hij te balverliefd en drijft hij regelmatig zijn acties te ver door. Als hij daarin de balans gaat vinden, dan kan hij een hele goede worden !

Kijk anders maar eens op psv.tv, daarop staan de samenvattingen van de wedstrijden van Jong PSV.
Ok, dan heb je dus nog een speler die baat heeft bij een sterk aanspeelpunt. Als ik er dan even vanuit ga dat ik gelijk heb m.b.t. Koevermans, is er dus geen plek rechts op het middenveld voor Bakkal, en moet Van der Leegte daar spelen.
Klopt en klopt, al is VdL linksbenig. Dus hij kan beter als linkshalf uit de voeten.
Ik heb het idee dat als Bakkal controlerend op rechtshalf zou moeten spelen, hij dat in balbezit op dezelfde manier zou invullen als een Perez. Alleen levert Bakkal waar hij ook speelt natuurlijk stukken meer werkethiek dan Perez.
Lijkt me ook, maar ik vind dat Bakkal een beter loopvermogen heeft. Perez heeft een actie en een pass, waar Bakkal het loopvermogen heeft en het inzicht op het juiste moment diep te gaan. Dat Bakkal harder werkt dan Perez moge duidelijk zijn :icon_biggrin.gif:
Maar verder vind ik dat als Aissati ook dit seizoen weinig aan spelen toekomt bij PSV, hij maar een andere club moet gaan zoeken. En in alle eerlijkheid zie ik hem dat ook wel doen. No offense hoor, maar zie jij hem zijn in 2009 aflopende contract nog verlengen?
Misschien wel en misschien niet.
Ik vind Issy niet slim, hij zou moeten bijtekenen. Hij krijgt zjin kansen echt wel en na dit seizoen is Afellay toch weg. Gezien zijn leeftijd en de kansen die hij van PSV heeft gekregen en nog steeds krijgt, heeft hij weinig reden om weg te willen.

Maar ik moet zeggen dat ik Issy mentaal niet heel erg sterk vind, hij is vooralsnog niet iemand die er keihard voor knokt. Erg jammer, hij zou een voorbeeld moeten nemen aan Afellay !
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

De grote bewijsdrift van Afellay
ANALYSE - Frans van den Nieuwenhof

De jaren van onschuld zijn nu wel voorbij. Ibrahim Afellay, het grootste talent van Nederland, beseft dat zijn ontwikkeling als topvoetballer een nieuwe stap vraagt. Al vanaf de eerste trainingsdag van dit seizoen is hij daarop gefixeerd.

De zomer was rustig en toch is er veel gebeurd met Afellay. De bedeesde, beleefde, verlegen jongeling van weleer straalt een stuurse vastberadenheid uit. Het fanatisme spettert dit seizoen van zijn gezicht. Alsof hij een missie te volbrengen heeft.

Afellay is tegenwoordig Nederlands international, een keuze die hem emotioneel zwaar viel, omdat hij zich diep een echte Marokkaan voelt. Hij raakte verder zijn mentor Phillip Cocu kwijt. Drie jaar lang kon hij zich optrekken aan Cocu en leerde hij wat het vak van profvoetballer inhoudt. Cocu was ook de enige die Afellay verbaal kon corrigeren als die - in zijn jeugdige overmoed - het teambelang over het hoofd zag. Ook zijn voetbalmaatje Patrick Kluivert is verdwenen.

Nu moet Afellay het op eigen benen redden. De hiërarchie is anders komen te liggen en PSV beschikt niet over spelers die een natuurlijk gezag uitstralen. In dat vacuüm wil Afellay zich graag profileren, maar de afgelopen weken maakten duidelijk dat hij daar nog niet aan toe is.

In zijn drift zich te bewijzen, slaat Afellay soms over de kop. Dat leidt dan tot frustratie bij hemzelf, tot onsportieve Schwalbes en domme gele kaarten. Ook zaterdag tegen Vitesse gooide Afellay er weer een paar zinloze dribbels uit, die gedoemd waren te mislukken. Simpelweg omdat de bedenker ervan nog het overzicht mist om de gevolgen van een actie in te schatten. Het meest duidelijke voorbeeld diende zich aan in de tweede helft, toen Afellay een afstandsschot in gedachten had, tóch nog een speler wilde uitkappen en uiteindelijk een gevaarlijke counter van Vitesse inleidde.Tegen CSKA Moskou kunnen zulke circusacts zomaar de nederlaag inleiden.

Niemand mag Afellay zijn unieke kwaliteiten afnemen, het zou zonde zijn als hij verwordt tot een man van obligate breedtepassjes. Afellay zoekt het risico en dat valt te prijzen. Bij een volgende stap in zijn loopbaan hoort het besef dat hij niet alleen zichzelf moet bewijzen als voetballer, maar vooral zijn waarde voor PSV.
www.ed.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
999

Bericht door 999 »

1 - 3.
Blij met de punten ...
Beloki

Bericht door Beloki »

0-1 denk ik. Maar verliezen gaan ze.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
Harm

Bericht door Harm »

Ik denk dat de blessures van CSKA meer effect hebben op hun team dan de blessures en schorsingen bij PSV.

Maar ik heb eigenlijk helemaal geen idee hoe goed CSKA voetbalt en kan er daarom weinig zinnigs over zeggen.
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Het zal wel weer tergend saai worden.
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) »

Succes in ieder geval voor de psv-ers hier!
Ik verwacht een gelijkspelletje.
Gesloten