Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

wimpey

Bericht door wimpey » za sep 15, 2007 12:16 pm

Thomas schreef:Hoe doet-ie het verder, Wimpey?
Petric is tot dusver de beste bij Dortmund dit seizoen. Speler met veel kwaliteiten: een kiezelhard schot in de linker, hij is snel, een teamspeler die het harde werk niet schuwt. Meer Litmanen dan Sneyder. Niet zo goed als Jari ooit was natuurlijk, maar wel een gozer die bij Ajax zou hebben gepast. I.t.t. F*que bijv.

3 keer op rij gewonnen, 3 keer op rij de nul gehouden. Dortmund lijkt de zwakke start te boven te zijn.
Onvoorstelbaar trouwens dat Werder het verlies van Klose wel even dacht op te vangen met prutser Sanogo en die overschatte niet-spits Carlos Alberto.
Sanogo doet het anders prima. Had ik niet verwacht, maar hij is niet de bedroevend zwakke speler van HSV van vorig seizoen. Integendeel. Carlos Alberto heeft alleen nog maar blessures (ook in z'n hoofd!) gehad. Is trouwens voor het middenveld gehaald. Maar dat lijkt een hele dure miskoop te worden voor Bremen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za sep 15, 2007 12:25 pm

wimpey schreef:Petric is tot dusver de beste bij Dortmund dit seizoen. Speler met veel kwaliteiten: een kiezelhard schot in de linker, hij is snel, een teamspeler die het harde werk niet schuwt. Meer Litmanen dan Sneyder. Niet zo goed als Jari ooit was natuurlijk, maar wel een gozer die bij Ajax zou hebben gepast. I.t.t. F*que bijv.
Klinkt als het type speler dat ik graag bij Ajax had gezien als vervanger van Sneijder. Ik zal Dortmund-Werder nog eens terugkijken.
Sanogo doet het anders prima. Had ik niet verwacht, maar hij is niet de bedroevend zwakke speler van HSV van vorig seizoen. Integendeel. Carlos Alberto heeft alleen nog maar blessures (ook in z'n hoofd!) gehad. Is trouwens voor het middenveld gehaald. Maar dat lijkt een hele dure miskoop te worden voor Bremen.
Uitgaande van wat ik tot nu toe dit seizoen van hem heb gezien (wat nog niet heel veel is) kan hij me nog niet bekoren. Hoe dan ook, doelpunten haal je met hem niet binnen, volgens mij.

Dat laatste had ik van begin af aan dus al voorspeld. Carlos Alberto werd binnengehaald als de man die een groot aandeel in de CL-winst van Porto had, maar degene die dat succes bewust hebben meegemaakt weten wel beter.
Thomas op 9 juni schreef:
wimpey schreef:Die Carlos Alberto die met Porto de CL won.
De man die daar weinig bij in te brengen had. Carlos Alberto was en is (voor zover ik weet) een aanvallende middenvelder, dus ik zou niet weten waarom Werder hem als vervanger van Klose zou willen halen. Ik denk eerder dat de interesse in Carlos Alberto duidt op een vertrek van Diego naar de absolute top. Werder gaat van een koude kermis thuis komen, want Diego is een paar klassen beter.

wimpey

Bericht door wimpey » za sep 15, 2007 12:29 pm

Thomas schreef: Uitgaande van wat ik tot nu toe dit seizoen van hem heb gezien (wat nog niet heel veel is) kan hij me nog niet bekoren. Hoe dan ook, doelpunten haal je met hem niet binnen, volgens mij.
Hij heeft er toch al wel een aantal gemaakt. Tegen Zagreb bijv. En in de competitie ook een paar. Klose is i.m.o. niet eens het grootste gemis. Ze missen Frings vooral. Als speler, maar vooral als aandrijver. Ze spelen veel te lief, Frings kan de hufter uithangen, dat heeft die ploeg nu hard nodig.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za sep 15, 2007 12:32 pm

Nogmaals, dit seizoen heb ik nog niet genoeg gezien om daar een gefundeerd oordeel over te vellen. Maar als ik terugkijk naar de mindere periode van Frings van vorig seizoen en hoe het centrale duo Mertesacker-Naldo er destijds uit zag, dan geloof ik je meteen. Gisteravond zag ik vooral Naldo ook weer behoorlijk schutteren.

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 17, 2007 7:06 am

Schalke was beter dan Bayern, dat verraste me. Vond Schalke het goed doen, als team beter dan Bayern.

Was de aantal keren dat Lothar balverlies leed aan het turven, maar ben de tel kwijtgeraakt. Doe mij in zijn plaats Jermaine Jones maar. :hypocrite.gif:

Anyway, Bayern is te pakken, ook voor ploegen in de BL. HSV was 2 weken geleden beter en nu Schalke weer. Goed voor de spanning.

Baseman

Bericht door Baseman » ma sep 17, 2007 7:11 am

wimpey schreef:Schalke was beter dan Bayern, dat verraste me.
De 1e helft wel ja, daarna waren de rollen omgedraaid.

En die keeper van Schalke is echt een toppertje :biggthumpup.gif:
Hij is toch nog jong dacht ik ?

Lionel

Bericht door Lionel » ma sep 17, 2007 9:25 am

Hoe doet die Rafinha het? Vond hem een paar jaar terug echt een topper op het WK onder 20 in Nederland. Is toen gekocht door Schalke maar ik volg die club niet echt.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma sep 17, 2007 10:58 am

wimpey schreef:Anyway, Bayern is te pakken, ook voor ploegen in de BL. HSV was 2 weken geleden beter en nu Schalke weer. Goed voor de spanning.
Wat wil je: Hitzfeld heeft het tactische concept van HTC afgekeken. Op deze manier wordt het inderdaad nog spannend.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma sep 17, 2007 2:52 pm

wimpey schreef:Schalke was beter dan Bayern, dat verraste me. Vond Schalke het goed doen, als team beter dan Bayern.

Was de aantal keren dat Lothar balverlies leed aan het turven, maar ben de tel kwijtgeraakt. Doe mij in zijn plaats Jermaine Jones maar. :hypocrite.gif:

Anyway, Bayern is te pakken, ook voor ploegen in de BL. HSV was 2 weken geleden beter en nu Schalke weer. Goed voor de spanning.
Ik vond het helft om helft gaan. Hoe dan ook, ik blijf erbij dat Bayern kampioen gaat worden. Wedje leggen, Wimpey? :wink.gif:
Baseman schreef:
wimpey schreef:Schalke was beter dan Bayern, dat verraste me.
De 1e helft wel ja, daarna waren de rollen omgedraaid.

En die keeper van Schalke is echt een toppertje :biggthumpup.gif:
Hij is toch nog jong dacht ik ?
Manuel Neuer is inderdaad pas 21en een hele talentvolle keeper. Toch opvallend hoe die Duitsers altijd aan veel goede doelmannen komen.
Jöhnk schreef:
wimpey schreef:Anyway, Bayern is te pakken, ook voor ploegen in de BL. HSV was 2 weken geleden beter en nu Schalke weer. Goed voor de spanning.
Wat wil je: Hitzfeld heeft het tactische concept van HTC afgekeken. Op deze manier wordt het inderdaad nog spannend.
Eens. Nu ben ik misschien niet geheel objectief, omdat ik gecharmeerd ben van Altintop en Schweinsteiger ietwat overschat vind, maar een switch aan de rechterflank met Schweini eruit voor Altintop zou wonderen doen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma sep 17, 2007 9:45 pm

Hamburger SV opent eigen kerkhof

'Tot de dood ons scheidt' hoeft binnenkort niet meer te gelden voor de supporters van Hamburger SV. De echte diehard kan in de toekomst ook na het overlijden betrokken blijven bij de club. Over enkele weken opent de Bundesligaclub namelijk een heus HSV-kerkhof.

De begraafplaats, die recht tegenover de ingang zuid-west van de geliefde Nordbank Arena komt te liggen, zal helemaal in de 'HSV-stemming' worden ingericht. Inmiddels is de eerste spa al de grond in gegaan. Binnen enkele maanden moeten de eerste fans begraven kunnen worden op het HSV-kerkhof.

HSV-bestuurslid Christian Reichert meent dat de supporters positief hebben gereageerd op het nieuws. Volgens de preses hebben de eerste gegadigden zich al gemeld.

voetbalzone.nl

Yorlik the Barbarian

Bericht door Yorlik the Barbarian » ma sep 17, 2007 10:13 pm

Prima idee! I heb Thomas al even aangemeld.
Quod volimus credimus libenter.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di sep 18, 2007 7:20 am

De 121ste post van Yorlik! :cheer.gif: En nog veel mooier: de 120ste post van Yorlik waarin hij naar mij verwijst! :worshippy.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » di sep 18, 2007 7:37 am

Mooi voor jou misschien, voor ons verspilde tijd :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di sep 18, 2007 11:03 am

Het is een speciale jongen, Rishi, die Yorlik.

wimpey

Bericht door wimpey » di sep 18, 2007 6:10 pm

Jöhnk schreef: Wat wil je: Hitzfeld heeft het tactische concept van HTC afgekeken. Op deze manier wordt het inderdaad nog spannend.
Geen trainer kan om het 'tactisch brein achter de successen van Barcelona' heen, Jöhnk. :smallgrin.gif:

Tactisch klopt het idd niet bij Bayern: plant zoals Schalke deed het centrum dicht met 2 centrale verdedigers en 2 defensieve middenvelders (Jones en Ernst). Daarmee ontneem je Ribery veel bewegingsvrijheid. En dan ben je al een heel eind.

Beste man was Rakitic. Zocht steeds heel slim de ruimte, die hem door Ze en Lothar werd gegund. Ze en Lothar zijn niet geschikt voor de hen toebedeelde rol, die zouden meer offensief moeten spelen om hun kwaliteiten uit de verf te laten komen. Bayern kan maar moeilijk de knop bij balverlies omzetten, omdat de balans niet deugt.

En verder heb je met Lucio en MDM 2 liabilities, die maken vrijwel wekelijks een beslissende fout. Kahn wordt ouder (en maakt steeds meer fouten en foutjes), gaat Bayern ook punten kosten.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za sep 22, 2007 2:53 pm

Werder-Stuttgart staat na een kwartier al 3-1. Eerst twee treffers van Almeida en nu net een goal van Sanogo. Tussen die twee gebeurtenissen in ging er iets helemaal mis met de buitenspelval van Werder, waarna er drie spelers van Stuttgart alleen op Wiese afgingen.

........

Uiteindelijk is het nog 4-1 geworden dankzij een doelpunt van uitblinker Diego. Stuttgart werd nog wel een zuivere goal onthouden omdat de grensrechter dacht dat het schot van Hilbert na het raken van de lat de lijn niet had gepasseerd. De hoogtepunten van Werder Bremen-VFB Stuttgart.

Wimpeys vriend Petric maakte er tevergeefs twee voor Dortmund in Berlijn (3-2 verlies). Wordt Petric overigens niet als pure aanvaller gebruikt bij Dortmund, Wimpey?

Van der Vaart besliste de thuiswedstrijd tegen Nurnberg (1-0), waarin naast Raf ook Harry, Naitsj en Tommie B. in de basis begonnen.

De overige resultaten:

Energie Cottbus 1 - 2 Wolfsburg

Hansa Rostock 2 - 0 Duisburg

Schalke 3 - 0 Arminia Bielefeld

wimpey

Bericht door wimpey » zo sep 23, 2007 11:57 am

Thomas schreef: Wimpeys vriend Petric maakte er tevergeefs twee voor Dortmund in Berlijn (3-2 verlies). Wordt Petric overigens niet als pure aanvaller gebruikt bij Dortmund, Wimpey?
Als 9,5. Kan ook prima als aanvallende middenvelder spelen. Je ziet wat ie kan, voor een miljoentje of 3 had ie bij Ajax kunnen spelen. Maar goed, wij hebben Helenio's buddy Luque. Ook een topper. :666.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma sep 24, 2007 6:41 pm

Thomas schreef:
Jöhnk schreef:Wat wil je: Hitzfeld heeft het tactische concept van HTC afgekeken. Op deze manier wordt het inderdaad nog spannend.
Eens. Nu ben ik misschien niet geheel objectief, omdat ik gecharmeerd ben van Altintop en Schweinsteiger ietwat overschat vind, maar een switch aan de rechterflank met Schweini eruit voor Altintop zou wonderen doen.
Hitzfeld zette Schweinsteiger tegen Karlsruher op de bank en gunde Altintop een basisplaats. Bayern speelde niet al te best, maar won wel met 1-4. Ik weet het fijne er niet van, maar speelde Schweini niet om tactische redenen of was hij niet volledig fit? Wimpey? Hier in ieder geval de hoogtepunten van Karlsruher-Bayern. Het openingsdoelpunt van Luca Toni is waanzinnig knap en een absolute aanrader.

Verder goed om te zien dat Leverkusen tot dusver hoge ogen gooit. Ik moet toegeven dat ik wel een zwak heb voor die club sinds dat geweldige seizoen dat op schlemielige wijze werd afgesloten. Maar ik had eigenlijk ook nog een vraag aan Wimpey:
Thomas op 18 mei schreef:Ik las trouwens een paar weken terug dat Leverkusen zo’n 9 miljoen euro heeft betaald voor Colo Colo-verdediger Arturo Vidal. Veel geld, maar op basis van de wedstrijden die ik van hem heb gezien in de Libertadores wordt hij het wel waard.
Hoe doet Vidal het tot dusver, Wimpey? Ik las op de site van Kicker dat ze daar heel tevreden over hem zijn.

Wat is eigenlijk de beste site voor stats, beoordelingen en nieuwtjes over de BL?

Lionel

Bericht door Lionel » di sep 25, 2007 4:22 am

Schitterende goal! Ook de andere goals zijn niet onaardig. Vind Bayern een leuke ploeg om naar te kijken!
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » di sep 25, 2007 6:52 pm

Thomas schreef: Hoe doet Vidal het tot dusver, Wimpey? Ik las op de site van Kicker dat ze daar heel tevreden over hem zijn.
Zat aanvankelijk op de bank, speelt de laatste wedstrijden. Kan er nog weinig van zeggen, een verpletterende indruk maakt ie op mij niet.

Bayer wilde Hofland halen, was al rond met hem, maar men kwam er met Wolfsburg niet uit. Dus verlegde men de interesse naar Vidal. Nu speelde Hofland tegen PSV kut (hij is wel 'effe' wat beter dan die knoeier van een Bahia trouwens), maar Hofland zou ook voor Bayer i.m.o. een goede zijn geweest...

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 26, 2007 4:43 am

Hofland is toch echt een prutser. Snap niet waarom jij zou gecharmeerd van hem bent... :blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » vr sep 28, 2007 6:50 pm

Nou, ik heb zo af en toe het geluk dat ik 2e liga in Duitsland kan zien, maar, of ik moet een vertekend beeld voorgescholtelt krijgen, als ik daar de toeschouwers ( aantallen ) zie dan denk ik dat daar menig HcE club jaloers op zou zijn ...

BmG, en Fc Koln. Das nog een beetje uit mijn tijd ... toch ver gezakt, niet ?.
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » za sep 29, 2007 11:29 am

Voetske schreef: BmG, en Fc Koln. Das nog een beetje uit mijn tijd ... toch ver gezakt, niet ?.
Köln is al jaren aan het jojo-en tussen BL en 2e BL. Ze hebben nu Cristoph 'coke' Daum weer als trainer. Een hoop aankopen gedaan, maar promoveren zal niet lukken. Bij BMG is Luhukay trainer. En bijv. Paauwe speler. Die begonnen zwak, maar zitten nu in de lift.

Er loopt veel talent rond in de 2e BL trouwens. Mijn favoriet is Jonathan Pitroipa van Freiburg, die is klaasen beter dan bijv. Rommedahl of Luque. Zou zonder overdrijven een directe versterking voor Ajax zijn.

wimpey

Bericht door wimpey » za sep 29, 2007 11:33 am

Rishi schreef:Hofland is toch echt een prutser. Snap niet waarom jij zou gecharmeerd van hem bent... :blush.gif:
Hofland bleef makkelijk staande in de BL, hij leidde de verdediging van Wolfsburg souverein. Ploeg kreeg weinig goals tegen. Bij Feijenoord zag de defensie er tot de blessure van Vlaar ook goed uit.

Probleem was dat Hofland de plek van Vlaar moest overnemen en dat die Bahia erin kwam. Die Bahia vloekt echt met alles wat op solide verdedigen lijkt. Vlaar of Hofland enerzijds en Bahia anderzijds: dat scheelt minimaal 15 tegendoelpunten in een seizoen.

Vanmiddag Leverkusen - Bayern trouwens. Ik ga er eens goed voor zitten.

999

Bericht door 999 » za sep 29, 2007 2:43 pm

Nou die grens mag ook wel eens naar Hans A. toe ..
Blij met de punten ...

Plaats reactie