Albanië - Nederland (12 september 2007)
Moderator: mods
Alsjeblieft zeg, Boulahrouz. Pfff..
Van Bommel kan erin, maar dan wel in plaats van Sneijder. Van Bommel is namelijk een puur aanvallende middenvelder, en van dat soort past er maar één op een driemansmiddenveld. Het is dus óf Sneijder, óf Van der Vaart, óf Seedorf, óf Van Bommel.
Sneijder dus. Verder heeft landverrader Van Bommel natuurlijk zélf bedankt.
Van Bommel kan erin, maar dan wel in plaats van Sneijder. Van Bommel is namelijk een puur aanvallende middenvelder, en van dat soort past er maar één op een driemansmiddenveld. Het is dus óf Sneijder, óf Van der Vaart, óf Seedorf, óf Van Bommel.
Die belabberde balcontrole van Babel ligt maar aan een man:BABEL.generaal schreef:Aan Babel ligt het niet hoor. Wel aan Demy De meest overschatte middenvelder van Nederland, Mathijsen en Melchiot. Onvoorstelbaar dat die jongens de voorkeur krijgen boven Van Bommel, Donk en Boulahrouz.Voetske schreef:De zoveelste aanfluiting onder van Basten.Ik had de DVD-Set Helden van de toekomst kado gekregen, ik kan je wel vertellen dat de 7-12 jarige meer balcontrole hebben dan de man van " 17 miljoen " Babel.
Blij met de punten ...
Slaat toch nergens op.Als jij zo behandelt wordt bedank jij ook.Jöhnk schreef:Alsjeblieft zeg, Boulahrouz. Pfff..
Blij met de punten ...
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Eerst die vorige van AZ die Marco helemaal zag zitten en nu weer de ZeeuwVoetske schreef:Die belabberde balcontrole van Babel ligt maar aan een man:BABEL.generaal schreef:Aan Babel ligt het niet hoor. Wel aan Demy De meest overschatte middenvelder van Nederland, Mathijsen en Melchiot. Onvoorstelbaar dat die jongens de voorkeur krijgen boven Van Bommel, Donk en Boulahrouz.Voetske schreef:De zoveelste aanfluiting onder van Basten.Ik had de DVD-Set Helden van de toekomst kado gekregen, ik kan je wel vertellen dat de 7-12 jarige meer balcontrole hebben dan de man van " 17 miljoen " Babel.

Weer op zoek naar een Interim coach..
Landverrader? Hou dat soort grote woorden voortaan maar voor je, want blijkbaar ken je de definitie van dat woord überhaupt niet.Jöhnk schreef:Alsjeblieft zeg, Boulahrouz. Pfff..
Verder is Van Bommel geen type Sneijder en ook geen pure aanvallende middenvelder. Als je denkt dat Van Bommel een pure aanvallende middenvelder is, dan moet je óf hele wedstrijden van Bayern gaan kijken óf je hebt te weinig voetbalinzicht.
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Derksen ...Frank schreef:Wie vond het terecht, Derksen? of Van Basten?
Het is dat Riley om de een of andere vage reden dat eigen doelpunt van Melchoit afkeurt, anders had ik het nog moeten zien...
Geen aansluiting naar de spitsen toe. Slechte wedstrijd. Geen buiten spelers. Slecht tot bagger wissel beleid. Zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Weer op zoek naar een Interim coach..
Ik heb hem toch horen zeggen dat-ie voor Die Mannschaft wilde gaan spelen.generaal schreef:Landverrader? Hou dat soort grote woorden voortaan maar voor je, want blijkbaar ken je de definitie van dat woord überhaupt niet.

Volgens mij heeft Van Bommel het beste seizoen uit zijn carriere gespeeld met Vogel en Cocu in z'n rug.Verder is Van Bommel geen type Sneijder en ook geen pure aanvallende middenvelder. Als je denkt dat Van Bommel een pure aanvallende middenvelder is, dan moet je óf hele wedstrijden van Bayern gaan kijken óf je hebt te weinig voetbalinzicht.
Bij Bayern is hij finaal door de mand gevallen.
Dat was een grapje en dat weet jij ook wel.Jöhnk schreef:Ik heb hem toch horen zeggen dat-ie voor Die Mannschaft wilde gaan spelen.generaal schreef:Landverrader? Hou dat soort grote woorden voortaan maar voor je, want blijkbaar ken je de definitie van dat woord überhaupt niet.![]()
Volgens mij heeft Van Bommel het beste seizoen uit zijn carriere gespeeld met Vogel en Cocu in z'n rug.Verder is Van Bommel geen type Sneijder en ook geen pure aanvallende middenvelder. Als je denkt dat Van Bommel een pure aanvallende middenvelder is, dan moet je óf hele wedstrijden van Bayern gaan kijken óf je hebt te weinig voetbalinzicht.
Bij Bayern is hij finaal door de mand gevallen.
Van Bommel behoort met Ribéry tot de belangrijkste twee spelers van Bayern München. Zelfs de grootste Van Bommel-hater kan niet beweren dat Van Bommel bij Bayern 'finaal door de mand is gevallen'. Een viermansmiddenveld met Heitinga, Van Bommel, Sneijder en Afellay zou er al veel beter uitzien dan wat we nu rond hebben lopen.
Dat vind ik in dit geval ook. Wedstrijden in Albanie zijn altijd moeilijk. Die gasten vliegen er als een stel mongolen in. Veel hangt van de scheids af. Ik vond dat hij veels teveel toeliet, wat weer tot frustraties leidde bij sommige spelers van het Nederlands elftal. Als zo'n man gewoon streng fluit vanaf de 1e minuut, dan haal je een belangrijke angel bij de tegenstander weg. Nu konden ze vaak ongestraft hun gang gaan.Nihad schreef:Ik snap niet wat mensen zeuren. Zeker die Derksen. We hebben toch gewonnen?
Dat gezeik van Derksen over buitenspelers slaat ook helemaal nergens op. Buitenspelers statisch aan de zijlijn laten plakken dateert uit het jaar 0. Er is niks mis met een V.Persie of Vder Vaart die naar binnen trekt. Zeker niet als een back dan het gat in duikt. Melchiot deed dat een paar keer prima, alleen was zijn voortzetting vaak belabberd. Urby viel ook fantastisch in.
Ook Ooijer vind ik een verbetering tov Heitinga. Eindelijk iemand die vooruit speelt. Mathijssen vind ik de zwakste schakel in Oranje. Zwak in de duels en elke bal risicoloos breed. Bouma voegt in opbouwend opzicht niks toe. Urby vulde het een stuk beter in.
Voor de rest zou ik alleen Sneijder op 10 ipv rechts op het middenveld.
Precies. Terwijl die bij zijn aantreden i.t.t. van Basten niet de mond vol had over dominant en aanvallend voetbal.generaal schreef:Advocaat kwam tot de halve finale van het EK en die kreeg heel wat meer kritiek te verduren.Nihad schreef:Ik snap niet wat mensen zeuren. Zeker die Derksen. We hebben toch gewonnen?
Verder gaat het in topsport inderdaad om winnen. En het valt niet te ontkennen dat van Basten dat met Oranje in ruime mate doet. Het grote probleem onder deze bondscoach is echter dat dat winnen gepaard gaat met weinig toekomstperspectief.
Door namelijk koste wat kost vanaf het prille begin vast te houden aan een 4-3-3 systeem met buitenspelers die niet in staat zijn (rechtsbenige op links, linksbenige op rechts) om primair in dienst te spelen van de centrumspits en/of daartoe door hun individualistische cq. egoistische speelwijze de bereidheid niet bezitten zal Oranje straks op het eindtoernooi weer een eenvoudige prooi zijn voor een kwalitatief sterkere tegenstander.
Net zoals dat op het afgelopen WK het geval was.
In de poulefase ontmoet je nog de mindere voetballanden. Dan loopt het in de regel op basis van de individuele kwaliteiten van deze of gene nog wel goed af. Een wat sterkere tegenstander zal het voorspelbare, steriele aanvalsspel van Oranje wel vrij gemakkelijk verdedigen en afstraffen.
Omdat van Basten desondanks meent deze heilloze weg te moeten blijven bewandelen, kun je er dus donder op zeggen dat Oranje straks gewoon opnieuw een kansloos en anoniem eindtoernooi afwerkt.
De smerigste overtredingen kwamen van de kant van Oranje.Verder vond ik het nogal mee vallen wat de tegenstander deed.Ja, lekker irritant, kort op de bal, en met een goede inzet.Niks mis mee.De scheids had er over het algemeen een goede kijk op.Was streng waar ie streng moest zijn.Trab schreef:Dat vind ik in dit geval ook. Wedstrijden in Albanie zijn altijd moeilijk. Die gasten vliegen er als een stel mongolen in. Veel hangt van de scheids af. Ik vond dat hij veels teveel toeliet, wat weer tot frustraties leidde bij sommige spelers van het Nederlands elftal. Als zo'n man gewoon streng fluit vanaf de 1e minuut, dan haal je een belangrijke angel bij de tegenstander weg. Nu konden ze vaak ongestraft hun gang gaan.Nihad schreef:Ik snap niet wat mensen zeuren. Zeker die Derksen. We hebben toch gewonnen?
Dat gezeik van Derksen over buitenspelers slaat ook helemaal nergens op. Buitenspelers statisch aan de zijlijn laten plakken dateert uit het jaar 0. Er is niks mis met een V.Persie of Vder Vaart die naar binnen trekt. Zeker niet als een back dan het gat in duikt. Melchiot deed dat een paar keer prima, alleen was zijn voortzetting vaak belabberd. Urby viel ook fantastisch in.
Ook Ooijer vind ik een verbetering tov Heitinga. Eindelijk iemand die vooruit speelt. Mathijssen vind ik de zwakste schakel in Oranje. Zwak in de duels en elke bal risicoloos breed. Bouma voegt in opbouwend opzicht niks toe. Urby vulde het een stuk beter in.
Voor de rest zou ik alleen Sneijder op 10 ipv rechts op het middenveld.
Melchiot is een keer over de middelijn geweest, Urby ging pas mee doen toen de Albanesen met tien man stonden.En natuurlijk heeft Derksen gelijk.Buitenspelers ( niet echt ) die naar binnen trekken naar het toch al overvolle centrum heeft een spits niks aan.Genant werd het toen van de Vaart maar vanaf het middenveld de bal voor de pot ging gooien.God zege de greep.
Ook Ooier stond een paar keer gigantisch te pitten,En je kunt meteen merken wanneer er een paar van Oranje niet in de wedstrijd zitten omdat de tegenstander kort op hun dekt.Dan gaan ze, Sneijder en Van Persie al heel vlug over de rooie.
Onsamenhanged gepruts, waar geen lijn in te bekennen was, dat Oranje.De zoveelste wedstrijd.Iedere andere trainer had allang een schop onder z'n kont gekregen ...
Blij met de punten ...
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Nou Voet, ik vond het overdreven gaan liggen na vermeende overtredingen ook bloedirritant. Verder ben ik wel blij met die late goal natuurlijk. Als ik het goed heb is de enige lastige pot Roemenie uit, daarna speel je iig nog twee keer thuis tegen kleintjes. We gaan ons gewoon plaatsen en die goal van gister was dus erg welkom. Als je gelijk gespeeld had hadden de Bulgaren nog gevaarlijk dichtbij kunnen komen.
Zeg Spijk, beetje voetballer weet dat toch, dat is al tig jaar zo.En hadden we Robben er bij gehad zou Nederland niet onder doen voor Albanië.
Waar blijven de voetbal-lijnen die ons op het EK. succes moet brengen.Is er uberhaupt wel eens wedstrijd onder van Basten geweest waarin je herkenbaar voetbal terug zag. ?.Ook van Basten, met de beste spelers van Nederland, slaagt er niet in om er een goed geheel van te maken.
Waar blijven de voetbal-lijnen die ons op het EK. succes moet brengen.Is er uberhaupt wel eens wedstrijd onder van Basten geweest waarin je herkenbaar voetbal terug zag. ?.Ook van Basten, met de beste spelers van Nederland, slaagt er niet in om er een goed geheel van te maken.
Blij met de punten ...
Zeker. Advocaat is niet netjes behandeld. Maar ik voel me niet aangesproken. Ik noem de interland tegen Tsjechië op het laatste EK zelfs steevast de beste interland sinds het WK '98. En zelfs 'de wissel' vond ik logisch.Jim schreef:Precies. Terwijl die bij zijn aantreden i.t.t. van Basten niet de mond vol had over dominant en aanvallend voetbal.
Hoe bedoel je? Toekomstperspectief bestaat volgens mij sowieso niet bij interlandvoetbal. Kijk naar de kwalificatiewedstrijden van landen als Frankrijk, Italië, Spanje: allemaal niet om aan te zien. Het enige land dat ik met regelmaat van de klok goed zie voetballen is Duitsland.Verder gaat het in topsport inderdaad om winnen. En het valt niet te ontkennen dat van Basten dat met Oranje in ruime mate doet. Het grote probleem onder deze bondscoach is echter dat dat winnen gepaard gaat met weinig toekomstperspectief.
Interlandvoetbal draait om individuele klasse. Daar heeft Van Basten zich, wellicht in zijn onervarenheid, in vergist toen hij bij zijn aanstelling dominant voetbal propageerde.
Hoe bedoel je 'weer'? Op het WK werd het 0-0 tegen Argentinië en had Portugal de handen vol. Hetzelfd Portugal dat twee jaar eerder over Oranje heen walste.Door namelijk koste wat kost vanaf het prille begin vast te houden aan een 4-3-3 systeem met buitenspelers die niet in staat zijn (rechtsbenige op links, linksbenige op rechts) om primair in dienst te spelen van de centrumspits en/of daartoe door hun individualistische cq. egoistische speelwijze de bereidheid niet bezitten zal Oranje straks op het eindtoernooi weer een eenvoudige prooi zijn voor een kwalitatief sterkere tegenstander.