Hedwiges Maduro
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
Gezien zijn leeftijd, aantal jaren bij Ajax en transfervrije status aan het einde van dit seizoen, zie ik het ondertekenen van een nieuw contract bij Ajax als een zwaktebod. Dan vindt Maduro zichzelf blijkbaar niet goed genoeg voor een buitenlandse club, aangezien een transfervrije status kassa betekent en je bent dan erg interessant voor andere clubs.Jöhnk schreef:maar als hij een nieuw contract ondertekent zou dat iig. getuigen van een goede mentaliteit.
Ik zou het daarom een vreemde actie vinden, maar van mij mag hij blijven bij Ajax. Zo goed vind ik hem niet.
Heeft een speler een keer zelfkennis, en vindt zichzelf nog niet goed genoeg om naar het buitenland te gaan, is het weer niet goed. Ik vind het alleen maar te prijzen wanneer een speler niet blind voor het geld gaat, maar nadenkt over de volgende stap in zijn carriere.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Die jongen is dit jaar 22 geworden en heeft maar liefst 57 wedstrijden in Ajax 1 gespeeld (waarvan +/- de helft onder zijn kunnen?), da's nog geen twee volle seizoenen bij elkaar.....Baseman schreef:Ik ook hoor !
Alleen vind ik het erg opvallend...op zijn leeftijd en met zijn ervaring zou een buitenlandse club geen probleem mogen zijn. Zijn transfervrije status maakt hem natuurlijk extra interessant.
Een nieuw contract tekenen vind ik niet helemaal logisch.
Voor mij is een buitenlandse club ook geen probeem, ik denk dat ik makkelijk mee kan komen in de Tibetaanse eerste liga....
Nee, ik vind het juist wel goed als dit zijn insteek is. Niet zo maar voor 'een' buitenlandse club gaan omdat anderen het ook doen (voor het snelle geld) omdat ze zogenaamd zijn uitgeleerd (waarna ze hopeloos floppen en nooit meer op een zeker niveau terugkeren). Welke garantie heeft hij bij een buitenlandse club om 'het' te maken als hij bij Ajax niet eens van vaste waarde is geweest?
De ploeg der dapp're Meersche Helden...
In het kader van de Nieuwe Nederigheid kunnen we dus eigenlijk beter stellen dat hij +/- de helft van die wedstrijden boven zijn kunnen heeft gespeeld.MHF schreef:Die jongen is dit jaar 22 geworden en heeft maar liefst 57 wedstrijden in Ajax 1 gespeeld (waarvan +/- de helft onder zijn kunnen?),...
Ligt er aan welke buitenlandse club.MHF schreef: Welke garantie heeft hij bij een buitenlandse club om 'het' te maken als hij bij Ajax niet eens van vaste waarde is geweest?
Bedoel, als jij al makkelijk mee denkt te kunnen komen in de Tibetaanse eerste liga moet het voor Maduro toch niet zo'n geweldig groot probleem zijn om 'het' daar te maken...
Of een dergelijke stap verstandig is, is echter inderdaad zeer de vraag.
Zou kunnen! Nieuwe nederigheid of niet; ik hoop dat hij de lijn kan doortrekken die hij vooral in het jaar na zijn debuut en in (jong) oranje heeft laten zien maar overtuigd ben ik nog niet. Wellicht heeft hij daadwerkelijk boven zijn stand lopen ballen en kan hij gewoon niet beter.Jim schreef: In het kader van de Nieuwe Nederigheid kunnen we dus eigenlijk beter stellen dat hij +/- de helft van die wedstrijden boven zijn kunnen heeft gespeeld.
Je begrijpt wat ik bedoel. Maduro zal niet over de Tibetaanse League dromen maar graag naar pak 'm beet Engeland of Spanje willen gaan. Ik zie hem vooralsnog echter niet bij de top terecht komen. Moet je dan op je 23ste al naar een Engelse of Spaanse degradant gaan of een Duitse middenmoter? Misschien wel als je zelf aanvoelt niet beter te kunnen en nu nog mooi kan cashen op je eerste beloftevolle jaar. Maar als je zelf ook het gevoel hebt beter te kunnen kan ik mij voorstellen dat, in dit geval Maduro, het beter acht nog even te rijpen. Alhoewel we momenteel zelf tot een club in de Europese marge zijn verworden denk ik wel dat je een steviger CV hebt als vaste basisklant bij Ajax en daardoor hoger staat aangeschreven.Jim schreef:Ligt er aan welke buitenlandse club.
Bedoel, als jij al makkelijk mee denkt te kunnen komen in de Tibetaanse eerste liga moet het voor Maduro toch niet zo'n geweldig groot probleem zijn om 'het' daar te maken...
Of een dergelijke stap verstandig is, is echter inderdaad zeer de vraag.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...
Ach, ook bij Ajax kan je jezelf de financiële onafhankelijkheid in voetballen.Baseman schreef:Maar welke garantie heeft hij om een vaste waarde te worden bij Ajax ?
En dan kan hij het grote geld helemaal vergeten

Maar goed, Maduro heeft nog niet getekend. Het is nog niet zo ver. Eerst maar eens afwachten of hij zich niet laat verleiden door een Italiaanse club als Fiorentina of Palermo. De Serie A zou prima bij Maduro passen en Ajax heeft -terecht of niet- nu ook weer niet zoveel vertrouwen laten blijken in hem.
Ik heb niet direct de indruk dat die jongen weg wil hoor.
Het is misschien wel een risico wat Ajax heeft genomen maar ik snap het toch wel. Die jongen heeft in tijden niets fatsoenlijks laten zien. Als een speler niet doorgroeit moet je je afvragen of je wel samen verder moet gaan. Als hij zich dit jaar weer goed ontwikkelt en hij kan een goed contract tekenen zie ik hem wel blijven. De basis om nu al naar het buitenland te gaan is anders wel heel erg mager. Zo veel heeft hij dit jaar nu ook weer niet laten zien.
Het is misschien wel een risico wat Ajax heeft genomen maar ik snap het toch wel. Die jongen heeft in tijden niets fatsoenlijks laten zien. Als een speler niet doorgroeit moet je je afvragen of je wel samen verder moet gaan. Als hij zich dit jaar weer goed ontwikkelt en hij kan een goed contract tekenen zie ik hem wel blijven. De basis om nu al naar het buitenland te gaan is anders wel heel erg mager. Zo veel heeft hij dit jaar nu ook weer niet laten zien.
Nil volentibus arduum