Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 25, 2007 5:01 pm

Verder over de Duitse competitie misschien?

Der Rosi speelde vandaag heel zwak en werd gewisseld. (Kicker)
Het stinkt aan alle kanten!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma aug 27, 2007 3:02 pm

Bayern-leiding hekelt ruwe tackles op Ribéry

27/8/2007 15:39

Bayern München verkeert in een euforiestemming, want Der Rekordmeister is vooralsnog door niets of niemand te stoppen in Duitsland. Toch is de koploper niet helemaal blij. De tegenstanders spelen namelijk te ruw, vindt Bayern.
Uli Hoeness moppert het hardst. De teammanager barste afgelopen zaterdag langs de zijlijn in woede uit tijdens en na de 3-0 overwinning van Bayern op Hannover 96. 'Elftallen die ons sportief niet meer bij kunnen houden, proberen dat door overdreven hard spel op te lossen. De mensen willen mooi voetbal zien, maar zíj maken het met hun gemene overtredingen kapot.'

Hoeness sprong zaterdag enkele malen woest op tijdens de wedstrijd en kreeg het zelfs aan de stok met Dieter Hecking, de coach van Hannover. De teammanager vindt dat vooral Franck Ribéry het moet ontgelden, aangezien de Franse international door niemand in bedwang te houden is.

'Ribéry wordt permanent op de hakken gelopen. Hiermee wordt bewust de gezondheid van een speler in gevaar gebracht. Dat is waanzin! Als het zo door gaat, dan zullen er snel kruisbandblessures volgen. Dan is het gute Nacht, Fussball! Dan hebben wij binnenkort niet vijf maar vijftien geblesseerden. Ze moeten de bal spelen, niet de enkels van de tegenstanders kapot trappen. Zo kan het niet verdergaan.'

Ook coach Ottmar Hitzfeld ergerde zich. 'De tendens was al in de Ligapokal te zien. We worden tamelijk hard aangepakt. Ik zag 24 merendeels brutale fouten, waarbij er geen kans was de bal te spelen. Dat zal nog erger worden, daarop moeten we ons instellen', waarschuwde de trainer. 'Ik ben een beetje bang voor Franck. Ik zag weer enkele gemene overtredingen tegen hem, die niet met geel werden bestraft.'

Ribéry zelf lijkt het kalmst. 'Er waren enkele agressieve tackles. Ik heb dat in Frankrijk al meegemaakt, maar ik zal mijn speelwijze niet aanpassen.'
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS

Bericht door LucaS » ma aug 27, 2007 3:06 pm

Duke schreef:
Ook coach Ottmar Hitzfeld ergerde zich. 'De tendens was al in de Ligapokal te zien. We worden tamelijk hard aangepakt. Ik zag 24 merendeels brutale fouten, waarbij er geen kans was de bal te spelen.
www.vi.nl
Brutale fouten? Heeft de VI een Duits stukje door een vertaalmachine gehaald?
I think I lost my fucking headache

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » ma aug 27, 2007 3:44 pm

LucaS schreef:Brutale fouten? Heeft de VI een Duits stukje door een vertaalmachine gehaald?
Ze hebben dat citaat verkeerd vertaald (ten minste ik mag hopen dat ze het niet helemaal hebben overgetikt.) Verder moet elk team met Von Bommel in de gelederen natuurlijk niet miepen over vies spel. :hypocrite.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za sep 01, 2007 4:47 pm

Bayern München ziet concurrentie verliezen
01/09/2007 17:37

Bayern München zal zaterdag geamuseerd hebben gekeken naar de resultaten in de Bundesliga. Naaste achtervolgers Armini Bielefeld en VfL Bochum verloren namelijk, waardoor de koploper het gat kan vergroten.

MSV Duisburg-Arminia Bielefeld 3-0
Arminia is niet langer ongeslagen dit seizoen in de Bundesliga. De verrassing van de eerste drie ronden ging hard onderuit bij Duisburg. De nummer twee van Duitsland kreeg tussen de 68ste en zeventigste minuut drie goals om de oren.

Maicon opende de doelpuntrijke fase. De Braziliaan nam de bal knap mee en loste een verrassend en doeltreffend schot. Manaseh Ishiaku breidde de voorsprong uit tot 3-0. De Nigeriaanse aanvaller schoot koel raak en kopte even later geheel vrij de derde goal in.

Hannover 96-VfL Bochum 3-2
Hannover maakte een einde aan Bochums succesvolle start in de Bundesliga. Een doelpunt van Vahid Hashemian, koud één minuut in het veld, bracht Hannover in de 71ste minuut het volle pond.

De wedstrijd was het aanzien meer dan waard. In de eerste helft heerste Hannover, dat uitliep dankzij treffers van Mike Hanke en Jan Rosenthal (beide schoten van net buiten de zestienmeter). Na rust was Bochum veel beter. De goals van Tommy Bechman (rebound) en Marcel Maltritz (strafschop) waren daar het gevolg van.

Werder Bremen-Eintracht Frankfurt 2-1
Werder boekte op de vierde speeldag zijn tweede overwinning van het seizoen. De zege in het eigen Weser Stadion was volkomen verdiend. Werder was in alle opzichten beter maar drukte dat in slechts één doelpunt verschil uit.

Voor rust wurmde Boubacar Sanogo de bal met zijn knie in het doel nadat doelman Markus Pröll had misgetast. En tien minuten voor tijd schoot Petri Pasanen de 2-0 binnen. De Finse ex-Ajacied joeg de bal uit een vrije trap van 25 meter strak in de kruising. Invaller Michael Thurk deed drie minuten na zijn entree wat terug. Hij scoorde uit een afgeslagen schot.
vi.nl

Alsof Bayern zich druk loopt te maken over Bielefeld en Bochum.

Pasanen staat tijdelijk in de basis bij Werder. En vandaag dus gescoord. :ajaxscarf.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za sep 01, 2007 5:06 pm

Rosi kwam net ook weer even voorbij. Hij zat helemaal rechts in de dug-out.

Edit: mooie goal ook van die Pasanen, hoor. Een streep!

wimpey

Bericht door wimpey » za sep 01, 2007 7:25 pm

Peter schreef:Rosi kwam net ook weer even voorbij. Hij zat helemaal rechts in de dug-out.

Edit: mooie goal ook van die Pasanen, hoor. Een streep!
Rosi en Pasanen gaan wél de CL in. :1evil.gif:

Morgen Vaart vs Ribery, wordt een leuke pot.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za sep 01, 2007 7:43 pm

Als wij de tweestrijd winnen van Dinamo Zagreb, dan lag dat gewoon aan de loting van Werder. :hypocrite.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » zo sep 02, 2007 10:24 am

Peter schreef:Rosi kwam net ook weer even voorbij. Hij zat helemaal rechts in de dug-out.
Ach, hij verdient daar beter, zullen we maar zeggen. :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo sep 02, 2007 11:10 pm

HSV breekt perfecte reeks Bayern München
02/09/2007 19:20

In de Duitse competitie is geen enkele club ongenaakbaar. Hamburger SV bewees dat er wat te halen valt bij Bayern München, dat de eerste drie wedstrijden veel indruk maakte. De ploeg van Huub Stevens forceerde laat de verdiende gelijkmaker (1-1).

Rafael van der Vaart was de enige Nederlander die ontbrak op het veld. De aanvoerder van HSV kampt met een spierblessure in zijn kuit en moest de topper laten schieten.

HSV was zeker net zo goed als Bayern maar leek toch tegen een nederlaag aan te lopen. Miroslav Klose, die tot dat moment geen moment aan het spel meedeed, zette Bayern twintig minuten voor tijd op voorsprong. Op aangeven van Christian Lell werkte hij de bal met zijn knie over de doellijn.

Aan de andere kant had HSV een invaller nodig om de gelijkmaker af te dwingen. Mohamed Zidan frommelde de bal na drie mislukte dribbels met zijn punt voorbij Oliver Kahn, waardoor de wedstrijd een uitslag kreeg waar beide partijen mee konden leven.

Ondanks de puntendeling blijft Bayern op de eerste plaats staan in de Bundesliga. De andere concurrenten leverden namelijk eveneens twee of meer punten in.

vi.nl

Ondanks z'n gemekker was Raf toch wel weer een fanatieke toeschouwer vanaf de tribune. Het is wel duidelijk dat hij zich nu in ieder geval weer honderd procent wil inspannen voor z'n club, in tegenstelling tot bijvoorbeeld zo'n Alves.

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 03, 2007 6:43 pm

HSV had 3 punten verdiend, zonder Raf waren ze beter dan Bayern. Steef's MDM maakte weer eens een kapitale blunder, dat is en blijft een liability.

Uli H. heb ik na de wedstrijd niet gehoord over de schandalige doodschop die Schweinsteiger aan Jerome Boateng uitdeelde.

Verder heeft HSV een lekker elftal. Stevens is een vakman. Hij heeft geen Rolex, doet niet aan vriendjespolitiek, maar in plaats daarvan verstaat hij wél zijn vak. Zoals het hoort.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma sep 03, 2007 7:50 pm

Maar geen Stevens bij Ajax!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma sep 03, 2007 9:09 pm

Hij mag zich alleen wel eens wat beter gedragen op de persconferentie, ik zag toevallig een stukje van de persconferentie van vrijdag, man LvG is er niks bij.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma sep 03, 2007 11:11 pm

wimpey schreef:HSV had 3 punten verdiend, zonder Raf waren ze beter dan Bayern.
Tsja, het koningskoppel Ribèry-Toni was niet compleet, hè.

wimpey

Bericht door wimpey » zo sep 09, 2007 1:20 pm

brigade zuid schreef:Hij mag zich alleen wel eens wat beter gedragen op de persconferentie, ik zag toevallig een stukje van de persconferentie van vrijdag, man LvG is er niks bij.
Stevens gedraagt zich niet minder slecht dan die cry baby die we nu hebben. En Stevens is wel een veel betere trainer.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 09, 2007 1:25 pm

En een betonblok-trainer.

wimpey

Bericht door wimpey » zo sep 09, 2007 1:42 pm

Bertje schreef:En een betonblok-trainer.
Ja, und? Bij het Ajax van HtC en dat van CA hebben de tegenstanders een field day. Doe mij dan maar iemand die eerst een degelijke organisatie neerzet.

Ajax heeft 5 wedstrijden tegen baggerploegen gespeeld, 7 goals tegen. Zó kun je niet voetballen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 09, 2007 1:48 pm

De manier van het neerzetten bevalt mij niet bij Stevens. Wat hij doet, doet hij goed, maar met Stevens kunnen we de forechecking al helemaal vergeten. Bij de ploegen van Stevens ligt het balbezit altijd voornamelijk achterin. Niet voor niets doet hij het zo goed in Duitsland, waar relatief weinig druk gezet wordt op de verdedigers.

Goede trainer, maar niets voor Ajax.

wimpey

Bericht door wimpey » zo sep 09, 2007 1:56 pm

Bertje schreef: Goede trainer, maar niets voor Ajax.
Waarom zou Stevens niet slagen waarin bijv. CA en HtC faalden dan wel falen?

Ben het zeker niet met je eens. Roda JC speelde midden jaren 90 fantastisch voetbal. Fysiek, ja, maar het zat ook voetballend prima in elkaar. Ze hadden pech dat het Ajax van LVG geen wedstrijd verloor dat seizoen, want anders waren ze kampioen geworden.

En HSV speelt met Zidan, VDV en 2 van het trio Castelen, Trochowski en Olic redelijk aanvallend, lijkt me. Dus ik denk dat je wat teveel af gaat op het stempel dat Stevens heeft. In de praktijk speelt HSV behoorlijk aanvallend en creatief voetbal.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 09, 2007 2:00 pm

HSV zie ik niet vaak spelen, maar ik ga af op wat ik weet van de andere ploegen die onder Stevens trainden. Dan was het toch: verdedigers wachtten af, zochten de spelverdeler - bij Stevens altijd iemand met een goede trap, want hij is verzot op spelhervattingen - of gooiden de bal gelijk diep achter de verdediging van de tegenstander, zodat de aanvallers van hun snelheid konden profiteren.

999

Bericht door 999 » vr sep 14, 2007 8:02 pm

Gaat goed met Bremen :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr sep 14, 2007 8:16 pm

Dortmund staat dus voor?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » vr sep 14, 2007 8:20 pm

Drie keer op de counter ...
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » za sep 15, 2007 11:58 am

Voetske schreef:Drie keer op de counter ...
2 * Petric. Ene wimpey noemde die jongen als mogelijke opvolger van Sneyder, geloof ik. Was voor een paar miljoen bij Basel weg te halen geweest.

Maar nu hebben we gelukkig Luque! :1evil.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za sep 15, 2007 12:00 pm

Hoe doet-ie het verder, Wimpey?

Onvoorstelbaar trouwens dat Werder het verlies van Klose wel even dacht op te vangen met prutser Sanogo en die overschatte niet-spits Carlos Alberto.

Plaats reactie