Ajax - FC Groningen 02-09-2007
Stam heeft geen zin meer om met dit zooitje te voetballen.Mr. Ajax schreef:Afgelopen...
Ten Cate kan niet lang meer blijven...
Slechtste man van het veld vandaag vond ik Stam. Wat is er toch met hem aan de hand!?
Frustrerend weer hoor. Net als vorig jaar: je kan afstand nemen en doet het niet. Iets te veel déjà vu's de laatste tijd.
- Ajaciedjuh
Heeft ie geen zin meer dan kan ie lekker oprotten, maar dat is natuurlijk niet het geval. Ik kreeg wel kriebels van de strijd die hij leverde voorin aan het einde van de wedstrijd, om zijn eigen fouten goed te maken. Maar hij raakt gewoon op. Echt verschrikkelijk slecht was ie vandaag.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Ik zei het meer als geintje, maar serieus: hij is wel erg wisselvallig. Tegen Slavia was ie een van de beteren.Mr. Ajax schreef:Heeft ie geen zin meer dan kan ie lekker oprotten, maar dat is natuurlijk niet het geval. Ik kreeg wel kriebels van de strijd die hij leverde voorin aan het einde van de wedstrijd, om zijn eigen fouten goed te maken. Maar hij raakt gewoon op. Echt verschrikkelijk slecht was ie vandaag.
Wat een drama zeg! Allemachtig. Werkelijk geen normale aanval gezien. Het is allemaal armoe troef. Iedere bal wordt op goed geluk naar voren gepeerd op de hoop dat deze goed valt. Huntelaar staat werkelijk op een heel groot eiland. Ajax voetbalt voor 70% tegen zichzelf. Ook de wissels kon ik niet echt begrijpen. God zij dank werd het nog 2-2.
We missen een fatsoenlijke trainer en kwaliteit spelers ... ach .. moe wordt je er van ..
Wie zou dat dan moeten zijn Stam ?, Vermaelen ?, eventueel Heitinga, dacht het niet ..Zuidema schreef:"We missen creativiteit op het middenveld en dat moeten we op een andere manier zien op te lossen. Misschien via een inschuivende centrale verdediger. Dat je in ieder geval een man-meer hebt op het middenveld."
Laatst gewijzigd door 999 op zo sep 02, 2007 3:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
- thaumaturgy
Vak 410 heeft snel z'n zin gekregen met de strijd tegen het moderne voetbal: het systeem waar we vandaag mee speelden is al zo'n 40 jaar uit de tijd.
Als je het per se 4-2-3-1 wilt noemen, moeten die drie wel over enige verdedigende kwaliteiten beschikken. Nu geven we bij voorbaat het middenveld uit handen met maar twee spelers in die linie en spelen we de hele wedstrijd de lange bal op een van de vier spitsen
Dat dit kansloze idee maar een snelle dood mag sterven!
Wanneer gaat het Henk eens opvallen dat we minder kansen krijgen als er meer spitsen worden opgesteld!?
Elke ploeg die een beetje kan voetballen speelt een Ajax met deze opstelling compleet overhoop
Als je het per se 4-2-3-1 wilt noemen, moeten die drie wel over enige verdedigende kwaliteiten beschikken. Nu geven we bij voorbaat het middenveld uit handen met maar twee spelers in die linie en spelen we de hele wedstrijd de lange bal op een van de vier spitsen

Dat dit kansloze idee maar een snelle dood mag sterven!
Wanneer gaat het Henk eens opvallen dat we minder kansen krijgen als er meer spitsen worden opgesteld!?
Elke ploeg die een beetje kan voetballen speelt een Ajax met deze opstelling compleet overhoop
Suarez - Berg 1-2, Groningen lacht zich rot.
Na woensdag kon ik het even niet opbrengen om genuanceerd te reageren maar als ik die lijn ga doortrekken kom ik bijna nooit meer aan posten toe. Wat een armoe, wat een gebrek aan lijn, wat een deceptie wordt het weer dit seizoen. De positieve uitschieters in de wispelturige reeks van vorig seizoen gaven voor mij aanleiding nog ergens in te geloven maar ik raak er meer en meer klaar mee. Waar moet je als Ajacied nou nog trots op zijn? Hoe kan je nou het hoofd blijven hoog houden?
Na woensdag kon ik het even niet opbrengen om genuanceerd te reageren maar als ik die lijn ga doortrekken kom ik bijna nooit meer aan posten toe. Wat een armoe, wat een gebrek aan lijn, wat een deceptie wordt het weer dit seizoen. De positieve uitschieters in de wispelturige reeks van vorig seizoen gaven voor mij aanleiding nog ergens in te geloven maar ik raak er meer en meer klaar mee. Waar moet je als Ajacied nou nog trots op zijn? Hoe kan je nou het hoofd blijven hoog houden?
De ploeg der dapp're Meersche Helden...
Misschien heel simpel, maar meer dan twee middenvelders opstellen wil ook nog wel eens helpen.Zuidema schreef:"We missen creativiteit op het middenveld en dat moeten we op een andere manier zien op te lossen. Misschien via een inschuivende centrale verdediger. Dat je in ieder geval een man-meer hebt op het middenveld."
Hebben we die dan? Of je moet nog meer afbrekers willen opstellen, Arthur?Arthur schreef:Misschien heel simpel, maar meer dan twee middenvelders opstellen wil ook nog wel eens helpen.Zuidema schreef:"We missen creativiteit op het middenveld en dat moeten we op een andere manier zien op te lossen. Misschien via een inschuivende centrale verdediger. Dat je in ieder geval een man-meer hebt op het middenveld."
Dit elftal was helemaal gericht op het laten functioneren van de dominant spelende Wesley Sneijder, die op zijn beurt het elftal voorzag van muziek. Hij voerde met zijn snelle passing het tempo in het spel op, zag en creëerde openingen. Hij kon middenveld en aanval bij elkaar lijmen. Desondanks ontbeerde Ajax toen al de noodzakelijke creativiteit, leepheid en goed ingeslepen automatismen om structureel tot goed voetbal te komen. Ajax is er vervolgens niet in geslaagd om een vervanger binnen te halen voor zowel Wesley Sneijder als Perez. Een cruciale misser van Ajax en met name Martin van Geel.
Het enige wat Ajax nu zou kunnen proberen in teken van het resultaat, is door veel directer te gaan spelen (patronen als elftal zien te vinden om de spitsen sneller te voeden) en de intentie (hoe spijtig ook) om verzorgd op te bouwen te laten varen.
-
- AT Toto winner 10/11
Alexander schreef:Wat een vreselijke wedstrijd weer. Niet om aan te zien. Het wordt per week slechter. Nog een geluk gehad dat Groningen ook vreselijk zwak is.
Die Luque kan er trouwens helemaal niets van. Heeft werkelijk geen bal goed geraakt.

Van Luque gaan we dus erg veel plezier hebben, want de laatste speler die na één simpel wedstrijd bij Ajax door Alexander volledig de grond in werd geboord, is niet bepaald mislukt.
Je had toch door dat dit erg cynisch is.
Ik moet zeggen dat ik die Suarez echt niet zo een geweldenaar vindt. Past helemaal niet bij het Ajax systeem. Daarbij vind ik het een grote aansteller. Vandaag deed ie of hij een elleboog had gekregen en lag die geblesseerd op de grond, komt de bal naar hem toe en springt ie helemaal fit op. Vind ik erg vervelend.
Ik moet zeggen dat ik die Suarez echt niet zo een geweldenaar vindt. Past helemaal niet bij het Ajax systeem. Daarbij vind ik het een grote aansteller. Vandaag deed ie of hij een elleboog had gekregen en lag die geblesseerd op de grond, komt de bal naar hem toe en springt ie helemaal fit op. Vind ik erg vervelend.
Nee hoor, een middenveld Maduro-Heitinga-Gabri werkte tegen Heerenveen prima. Daarnaast is Vertonghen weer terug. Er is geen enkele reden om kamikazevoetbal te gaan spelen, ook zonder Sneijder.Starring schreef:Hebben we die dan? Of je moet nog meer afbrekers willen opstellen, Arthur?Arthur schreef:Misschien heel simpel, maar meer dan twee middenvelders opstellen wil ook nog wel eens helpen.Zuidema schreef:"We missen creativiteit op het middenveld en dat moeten we op een andere manier zien op te lossen. Misschien via een inschuivende centrale verdediger. Dat je in ieder geval een man-meer hebt op het middenveld."
Het probleem voor de opbouw is natuurlijk niet het vertrek van Sneijder, want met Sneijder hadden we ook al een slechte opbouw. Hij camoufleerde dat slechts gedeeltelijk. Het probleem is de matige opbouw vanuit het centrum. Heitinga op het middenveld, Vermaelen in de verdediging... met zulke jongens in je as kom je nooit tot een snelle combinatie. Daarnaast wachten ze met de wisselpass nooit op de vooractie van de buitenspelers, waardoor deze spelers ook maar een beperkt aantal ballen krijgen. Vermaelen doet dit nog wel aardig, maar zijn wisselpass is dan meestal weer onder de maat.
Het controlerende blok mist overzicht en handelingssnelheid. Pas als dat weer goed zit, kun je ook weer echt gaan forechecken en de tegenstander wegdrukken, want anders vermoord je je eigen aanval met zo'n tactiek. En juist in onze aanval ligt de kracht.
Het controlerende blok mist overzicht en handelingssnelheid. Pas als dat weer goed zit, kun je ook weer echt gaan forechecken en de tegenstander wegdrukken, want anders vermoord je je eigen aanval met zo'n tactiek. En juist in onze aanval ligt de kracht.
Ik zag toen Delorge goed voetballen op de plaats van de geblesseerde Gabri!Nee hoor, een middenveld Maduro-Heitinga-Gabri werkte tegen Heerenveen prima. Daarnaast is Vertonghen weer terug. Er is geen enkele reden om kamikazevoetbal te gaan spelen, ook zonder Sneijder.
Zo zat ik ook op een gegeven ogenblik in de Arena!Godverdomme...We zijn weer gezakt naar het niveau Blind...
Wat ik niet snapte is dat Gabri een min of meer verdedigende taak had. Tegen Sparta vorig seizoen ging dat al mis.
Bij het inlopen/spelen dacht ik dat Jan Vertonghen meedeed en ik miste Colin: mijn conclusie: 4-3-3 met Heitinga als back. Bleek het Luque te zijn die meedeed (ik heb een bril, maar ja, je kunt niet alles meenemen!)
Ik las ergens dat Stam de slechtste was? Stam was slecht (slechter dan de samenvatting liet zien, want daar leek het nog een aardige wedstrijd), maar Emanuelson durft nauwelijks op te komen, draait naar binnen en weg is de aanval. Heitinga komt wel op, geeft voorzetten, maar Urby doet niets meer.
Luque wist niet wat hij moest doen, al heeft hij wel een goed vrije trap/corner.
Maduro! Een gebed zonder eind. Weer stond hij heeeeeel even te slapen en het was 1-1.
Ik vond Stekelenburg, Vermaelen en Heitinga op het juiste niveau voetballen. De invalbeurt van Ursaiz viel niet tegen, was duidelijk beter dan tegen Heerenveen.
KJH scoorde, kreeg een mooie kopkans maar kan zich niet goed aanbieden, omdat kruiswijk gewoon meeloopt. In zijn analyse had Van Halst de opmerking dat de creatieve voetballer de bal op ... aan KJH zou geven, maar hij wees de diepte aan en daar is KJH te langzaam voor. KJH moet alleen maar als eindstation worden gebruikt (helaas)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!