Ajax - FC Groningen 02-09-2007
Persoonlijk denk ik dat de manier van een eventueel winnen belangrijker voor het publiek zal zijn dan winst opzich.Die zijn ook niet gek.Dus, mocht AJAX weer zo slecht staan te voetballen dan j.l. woensdag en ondanks dat toch winnen het publiek zich zal roeren.
Nu kan MvG wel zeggen dat HtC niet ter discussie staat, maar als eenmaal het publiek begint te morren ... en nee, ik weet ook niet wat het beste zou zijn.Het geluk, en later misschien het ongeluk is dat er geen Nederlandse trainers beschikbaar zijn.Weinig keus.
Vertrouwen in HtC, weinig.Het vertrouwen dat HtC voor Zondag het weer zo kan motiveren dat er een fatsoenlijke pot voetbal te zien is, ook weinig vertrouwen in.
Wel benieuwd of dat b.v. een Urby en/of Colin worden opgesteld na weer een zeer slechte wedstrijd.Op een gegeven moment zul je toch als trainer door moeten pakken en niet meer mogen accepteren dat men steeds capitale fouten blijft maken ..
Nu kan MvG wel zeggen dat HtC niet ter discussie staat, maar als eenmaal het publiek begint te morren ... en nee, ik weet ook niet wat het beste zou zijn.Het geluk, en later misschien het ongeluk is dat er geen Nederlandse trainers beschikbaar zijn.Weinig keus.
Vertrouwen in HtC, weinig.Het vertrouwen dat HtC voor Zondag het weer zo kan motiveren dat er een fatsoenlijke pot voetbal te zien is, ook weinig vertrouwen in.
Wel benieuwd of dat b.v. een Urby en/of Colin worden opgesteld na weer een zeer slechte wedstrijd.Op een gegeven moment zul je toch als trainer door moeten pakken en niet meer mogen accepteren dat men steeds capitale fouten blijft maken ..
Blij met de punten ...
-
- AT Toto winner 15/16
Vermaelen kan op links.Vd Wiel naast Stam.Of Heitinga.En misschien een jeugdspeler op links.Er zal eens een keertje op een andere manier duidelijk gemaakt moeten worden dat het zo niet kan.Die fouten blijven steeds maar weer terug komen .. die kosten je punten en bakken met geld.AJAX is toch geen kinderklas.Eens zal er toch hard ingegrepen moeten worden, lijkt mij ..Peter schreef:Wie wou je dan als linksback neerzetten?
Op rechs zou ik sowieso vdWiel maar eens naar voren schuiven.
Blij met de punten ...
Een back moet constant de lopende duels aangaan. En laat dat nu net een grote zwakte van Vermaelen zijn. Vermaelen is als linksback geen optie. Dan pleit ik nog liever voor een 4-4-2 systeem met Vertonghen als linksback en Urby een linie naar voren.
Iemand enig idee of Luque zondag al aan speeltijd zou kunnen komen?
Als Vermaelen zich tegen Groningen als linksback niet staande weet/kan houden begit het toch wel heel somber uit te zien voor dit AJAX.Thomas schreef:Een back moet constant de lopende duels aangaan. En laat dat nu net een grote zwakte van Vermaelen zijn. Vermaelen is als linksback geen optie. Dan pleit ik nog liever voor een 4-4-2 systeem met Vertonghen als linksback en Urby een linie naar voren.
Blij met de punten ...
Ach ja, kampioen wordt je denk ik toch niet. Zit nog veel te veel met gister (en de huidige status van Ajax) in mijn maag om me druk te maken over wat komen gaat.Beloki schreef:Mij wel. We MOETEN kampioen worden om CL te spelen. Ik heb geen zin in weer een voorronde. Alles op het kampioenschap nu, die UC zal me even een worst wezen.
Vermaelen is geen linksback, zoals Stam geen middenvelder is en Suarez geen keeper.
Vermaelen wordt er wel eens gezet, maar dat is een noodgreep.
Ajax heeft Slijngard als linksback in Jong Ajax. Ik las onlangs dat hij nu ook ballen naar voren speelt. De invloed van een ervaren trainer i.p.v. een "jonkie-met-Ajaxverleden"?
Marijn Sterk zal tekort komen en Supusepa wordt wel als groot Ajaxtalent gezien, maar ik heb hem volgens mij één keer zien spelen zonder blunder! Nathaniel Will is van origine een middenvelder, speelt nu weer rechtsback, na vorig seizoen ook linksback gestaan te hebben.
Vermaelen wordt er wel eens gezet, maar dat is een noodgreep.
Ajax heeft Slijngard als linksback in Jong Ajax. Ik las onlangs dat hij nu ook ballen naar voren speelt. De invloed van een ervaren trainer i.p.v. een "jonkie-met-Ajaxverleden"?
Marijn Sterk zal tekort komen en Supusepa wordt wel als groot Ajaxtalent gezien, maar ik heb hem volgens mij één keer zien spelen zonder blunder! Nathaniel Will is van origine een middenvelder, speelt nu weer rechtsback, na vorig seizoen ook linksback gestaan te hebben.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Als invaller neem ik aan.Thijs schreef:Ten Cate zei vandaag dat Luque in ieder geval gaat spelen zondag.
Neemt niet weg dat we dit potje met gemak winnen, want Groningen is nou niet bepaald sterker uit de zomer gekomen. Ik ga maar weer eens uit van een 4-1, waarbij we de nare nasmaak natuurlijk niet weg spelen.
Thijs schreef:Ten Cate zei vandaag dat Luque in ieder geval gaat spelen zondag.
Luque debuteert voor Ajax tegen Groningen
www.voetbalonline.nl, 31 augustus 2007 18:19 - Ondanks het feit dat hij niet helemaal wedstrijdfit is, zal Albert Luque zondag in de thuiswedstrijd tegen FC Groningen zijn debuut maken. Het zal overigens, vanwege de omstreden transfer van Suárez naar Amsterdam, sowieso een beladen duel worden in de ArenA. Een paar weken nadat de begenadigde aanvaller zijn overgang maakte, moet hij het nu opnemen tegen zijn oud-collega’s. Nog niet zeker is het meespelen van Hedwiges Maduro. De middenvelder hield een lichte hersenschudding over aan het duel van afgelopen week tegen Heerenveen
- Ajaciedjuh
Luque debuteert met basisplaats
Amsterdam, 02 sep 2007
Albert Luque maakt tegen FC Groningen zijn debuut. De nieuwe aanwinst van Ajax staat in de basis in Ajax' derde Eredivisieduel van het seizoen. Kijk hier voor de opstellingen en vanaf 14.30 uur de hoogtepunten van Ajax - FC Groningen.
Het duel staat onder leiding van scheidsrechter Kevin Blom.
Ajax: Stekelenburg; Heitinga, Stam (c), Vermaelen, Emanuelson; Gabri, Luque, Maduro; Kennedy, Huntelaar, Suarez.
Wissels: Gentenaar, Urzaiz, Vertonghen, Rommedahl, Schilder, Van der Wiel, Colin.
FC Groningen: Van Loo, Silva, Sankoh, Kruiswijk, Metaj, Matthijs (c), Meerdink, Lindgren, Berg, Lovre, Fledderus.
Wissels: Svejdik, Van der Laan, Nijland, Rozema, Da Silva, Öztürk, Matavz.
bron AJAX.nl
Amsterdam, 02 sep 2007
Albert Luque maakt tegen FC Groningen zijn debuut. De nieuwe aanwinst van Ajax staat in de basis in Ajax' derde Eredivisieduel van het seizoen. Kijk hier voor de opstellingen en vanaf 14.30 uur de hoogtepunten van Ajax - FC Groningen.
Het duel staat onder leiding van scheidsrechter Kevin Blom.
Ajax: Stekelenburg; Heitinga, Stam (c), Vermaelen, Emanuelson; Gabri, Luque, Maduro; Kennedy, Huntelaar, Suarez.
Wissels: Gentenaar, Urzaiz, Vertonghen, Rommedahl, Schilder, Van der Wiel, Colin.
FC Groningen: Van Loo, Silva, Sankoh, Kruiswijk, Metaj, Matthijs (c), Meerdink, Lindgren, Berg, Lovre, Fledderus.
Wissels: Svejdik, Van der Laan, Nijland, Rozema, Da Silva, Öztürk, Matavz.
bron AJAX.nl
- Ajaciedjuh
Ik verwacht dat Heitinga op 'de plaats van Colin' speelt en de Gabri en Maduro 't verdedigend blok vormen (met eventueel Urby doorgeschoven, afhankelijk hoe groningen speelt). Met Maduro hebben we in ieder geval wat creativiteit.Peter schreef:Aanvallend, hoor. Ben echt benieuwd hoe het er uit ziet op het veld.