Jurgen Colin

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do aug 30, 2007 3:25 pm

joey schreef:Ik vind het véél erger dat andere spelers (zelfs Stam!!!!) steeds de bal breed legden op Colin terwijl ze weten dat dat vragen om problemen is. Verzin zelf iets, denk ik dan, in plaats van de verantwoordelijkheid af te schuiven op een minder begaafde collega.
Tegen Heerenveen sloeg Stam Colin regelmatig over, Joey. Zoiets werkt gewoon niet. Ten eerste omdat het de relatie tussen de spelers niet echt ten goede komt (denk aan Sneijder die Sonck regelmatig over het hoofd zag). En ten tweede omdat Colin vaak toch de man is die door de tegenstander vrijgelaten wordt.

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 30, 2007 3:25 pm

Nee, dat bedoel ik niet. Ik zeg niet dat ze hem nooit de bal moeten geven. Maar hem steeds de bal geven en daarmee het probleem verplaatsen lijkt me ook de oplossing niet.
Misschien is Colin niet de enige die weinig ideeën heeft? Misschien lopen er nog een paar rond achterin en op het middenveld?
Het stinkt aan alle kanten!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do aug 30, 2007 3:29 pm

Alleen maar joey. Je mag gewoon niets meer verwachten van die jongens. Je moet ook eens zien hoeveel er wordt gelopen/gesjokt met de bal. Een teken van besluiteloosheid van heb ik jou daar. Dit is verder ook niet van voorbijgaande aard, want met onze nieuwe speelstijl zullen we nog verder afhankelijk zijn van de ingevingen van onze spitsen/aanvallende middenvelders.

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 30, 2007 3:33 pm

Inderdaad. Het verschil tussen goede ploegen en middelmatige ploegen is de kwaliteit van de verdedigers. Er zijn genoeg middelmatige ploegen die een of meer goede aanvallers hebben lopen, maar weinig middelmatige ploegen hebben over de hele linie goede verdedigers.
De opbouw was gisteren verschrikkelijk. Echt niet om aan te zien. De assist van KJH was zo ongeveer het enige voorbeeld van één keer raken. Verder hadden de spelers in de opbouw zoveel balcontacten nodig en was hun voortzetting zo traag, dat elke poging tot positiespel kansloos was geworden.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do aug 30, 2007 3:35 pm

joey schreef:Nee, dat bedoel ik niet. Ik zeg niet dat ze hem nooit de bal moeten geven. Maar hem steeds de bal geven en daarmee het probleem verplaatsen lijkt me ook de oplossing niet.
Misschien is Colin niet de enige die weinig ideeën heeft? Misschien lopen er nog een paar rond achterin en op het middenveld?
Het is niet eens het probleem verplaatsen, maar Colin maakt hier zelf steeds het probleem van. Colin doet er steeds enkele seconden over om de bal te controleren. Als hij nu eens goed ingedraaid zou staan had hij veel meer tijd gehad om een fatsoenlijke opbouw te verrichten.

Colin is een grote prutser. Het is de fout van Ten Cate dat hij hem opstelt en die van Martin van Geel door hem een contract aan te bieden.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » do aug 30, 2007 6:11 pm

Stam en Vermaelen schakelen tenminste over het algemeen nog netjes hun man uit, je kunt moeilijk verwachten dat het daarnaast ook nog eens geweldige opbouwers zijn want dat zit er gewoon niet in bij deze twee. Dat zou ook geen ramp hoeven zijn, ware het niet dat onze backs momenteel een droevig niveau halen. Er was een tijd, nog niet eens zo lang geleden, dat onze backs internationaal erkend werden als wereldklasse, het geheime wapen van de ploeg. Maxwell en Trabelsi waren regelmatig de beste aanvallers terwijl voorin toch ook niet de minsten rondliepen. Vooral op zo'n avond als gisteren denk ik met weemoed terug aan deze tijden..
Ajax!

Aristides

Bericht door Aristides » do aug 30, 2007 6:37 pm

Zlatan Son of God schreef:
joey schreef:Nee, dat bedoel ik niet. Ik zeg niet dat ze hem nooit de bal moeten geven. Maar hem steeds de bal geven en daarmee het probleem verplaatsen lijkt me ook de oplossing niet.
Het is niet eens het probleem verplaatsen, maar Colin maakt hier zelf steeds het probleem van. Colin doet er steeds enkele seconden over om de bal te controleren. Als hij nu eens goed ingedraaid zou staan had hij veel meer tijd gehad om een fatsoenlijke opbouw te verrichten.

Colin is een grote prutser. Het is de fout van Ten Cate dat hij hem opstelt en die van Martin van Geel door hem een contract aan te bieden.
Ik steun de stelling van het verplaatsen van het probleem. Het """mooiste"""voorbeeld, vorig seizoen, ecelsior thuis en de blunder van Heitinga. Je zou dat deel eens moeten terugzien, hoe vaak de bal van de ene verdediger naar de andere verdediger werd geschoven, zonder dat op het middenveld of in de aanval iemand vrij stond. Heitinga nam risico en het was 1-1.

We hebben spelers opgeleid die tot speler van het jaar werden gekozen door alleen balletjes over geringe afstand te verplaatsen. Onze jeugdspelers hebben de laatste jaren in de A-jeugd volgens mij niets geleerd behalve juist verschuilen. Je wordt er immers speler van het jaar mee! Ik zie dat de meeste AT'ers ook van dat spelletje houden, voor mij hoeft het niet.

Voorbeelden: Maduro (commentaar overbodig), Yildirim (door de meesten onder ons een onbekende, hebben hem nog nooit zien spelen en dat voor de speler van het jaar) en Slijngard! Wat lees ik over hem (deze week ajax.nl over Jong Ajax) hij speelt nu de bal naar voren, hij onderneemt als back aanvallende acties!!!!

Door jonge trainers los te laten op de A-jeugd heeft Ajax m.i. een verkeerde keuze gemaakt. Die jonge trainers durven niet te falen, willen trainer van Ajax 1 worden. Namen: Blind en Silooy (Roy voor de B1) De laatste A-trainer die spelers beter maakte was m.i. Johnny van 't Schip.

Ik ben blij dat Koster nu de beslissingen neemt en dat Aaron Winter kan leren. Koster kan falen. Van de Brom en Winter (alleen) hebben weinig aan de ontwikkeling van jonge spelers bijgedragen.

In onze achterhoede staan simpele mandekkers als Colin en Stam (die dat simpele werk wel uitstekend doet), maar aanvallend heb je niets aan ze. Leuk dat het Ajaxpubliek juicht als Stam naar voren rent, maar het levert nooit iets op. Urby kan het hoge niveau niet aan als hij zelf de beslissingen moet nemen, blijft voor de opbouw Vermaelen over!

Op het middenveld hebben we een verdediger gezet, een balafpakker en Maduro??? Zij willen de bal niet hebben. Hebben we niemand anders? We hebben Davids!

Ajax kan geen spelbepalende middenvelders aantrekken, die zijn te duur. Ik denk dat er bij de reserves van Arsenal, Barcelona genoeg spelers lopen die Ajax kunnen versterken, maar ze komen niet. Heeft Motta al een club (Ik ken hem niet, ik promoot zijn komst dus niet)? Nee? Ajax kan hem niet eens betalen en meneer motta blijft dan liever op de tribune zitten in Barcelona?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

999

Bericht door 999 » do aug 30, 2007 6:42 pm

Kan natuurlijk ook zijn dat die spelers, die pas na het vertrek van Sneijder in de picture kwamen, even hebben afgewacht wat AJAX VCL zou doen.Wijs besluit ...
Blij met de punten ...

Aristides

Bericht door Aristides » do aug 30, 2007 6:44 pm

Voetske schreef:Kan natuurlijk ook zijn dat die spelers, die pas na het vertrek van Sneijder in de picture kwamen, even hebben afgewacht wat AJAX VCL zou doen.Wijs besluit ...
Zou kunnen, maar het zou ook niet zo kunnen zijn!!! (of je moet meer weten!) Riera, Prieto, Defour en Luque dachten er anders over. Zij beslisten voor de uitschakeling.

999

Bericht door 999 » do aug 30, 2007 6:51 pm

Vooralsnog is een speler ( over de spelers waar we het over hebben ) , die 2 jaar lang op een zijspoor stond, aangetrokken.Van de rest weet jij ook niet hoe dat nu precies in elkaar zat, of die wel echt zijn benaderd.Reira is vanaf minuut 0 een kansloze missie geweest, de club wilde niet.En of dat hij wel zo graag wou daarvan kom je ook tegenstrijdige berichten tegen.

Ik ben het wel met je eens, bij de grote clubs zullen best spelers zitten die willen voetballen.Maar dan zul je toch met salaris over de brug moeten komen.

Maar misschien is AJAX al zo ver gezakt dat zelfs vor dat soort spelers geld hun niet over de drempel kan trekken ..
Blij met de punten ...

Aristides

Bericht door Aristides » do aug 30, 2007 8:56 pm

Ik ben het wel met je eens, bij de grote clubs zullen best spelers zitten die willen voetballen.Maar dan zul je toch met salaris over de brug moeten komen.
Waarom verlaten onze spelers Ajax? Iets met salarissen?

Ajax is niet rijk genoeg, ondanks de tientallen miljoenen die dit jaar zijn binnengehaald, Ajax kan niet ieder jaar zoveel ontvangen (lang geleden dat Ajax veel ontving!)

Ajax is er voor de "kruimels", dat wat de rijke clubs laten liggen, weggooien. Af en toe zit er een "gouden kruimel" bij, voor de rest moeten we zelf ons brood bakken, we zijn geen psv.

bryan

Bericht door bryan » do aug 30, 2007 9:16 pm

We hebben spelers opgeleid die tot speler van het jaar werden gekozen door alleen balletjes over geringe afstand te verplaatsen. Onze jeugdspelers hebben de laatste jaren in de A-jeugd volgens mij niets geleerd behalve juist verschuilen. Je wordt er immers speler van het jaar mee!
Dit is mijn grootste ergenis van Ajax, en het Amsterdamse voetbal in het algemeen. Tikkie terug cultuur. Neem nou een keertje een risico. Schiet maar. Geef een voorzet. Anders zal je nooit scoren.

Ik wordt er gek van, ik speel op rechtsback en wordt vaak uitgescholden om "rustig" te doen als ik aan de bal ben. Maar ik ga naar voren een geef gewoon een voorzet. Iemand kopt dan net naast. Niet gescoord, maar wel gedurfd. En dan zorgen dat je fit genoeg bent zodat je straks terug kan rennen.

999

Bericht door 999 » do aug 30, 2007 10:01 pm

Demosthenes schreef:
Waarom verlaten onze spelers Ajax? Iets met salarissen?

Ajax is niet rijk genoeg, ondanks de tientallen miljoenen die dit jaar zijn binnengehaald, Ajax kan niet ieder jaar zoveel ontvangen (lang geleden dat Ajax veel ontving!)

Ajax is er voor de "kruimels", dat wat de rijke clubs laten liggen, weggooien. Af en toe zit er een "gouden kruimel" bij, voor de rest moeten we zelf ons brood bakken, we zijn geen psv.
Niemand zal ontkennen dat spelers van AJAX vertrekken omdat ze ergens anders 4 á 5 keer meer kunnen verdienen.Maar dat wil niet zeggen dat er nergens spelers te vinden zijn die best voor " wat minder " bij AJAX willen voetballen.En dan zal dat best nog een " aardig " salaris opleveren.Zie dacht jij dat Stam, Davids, Gabri en die nieuwe spanjaard .. die komen echt niet voor niks.

Tel nu eens voor de aardigheid op wat er is binnen gekomen en wat er is uitgegeven.Waarom denkt AJAX toch steeds dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang kunnen zitten.

Talenten worden hedentendage al vroeg gescout door andere clubs, daar pakt AJAX ook steeds mis.De jeugd-opleiding levert 1 keer in de vijf jaar een echt talent af.M.a.w. de jeugdopleiding is ook geen tovermiddel.

En dan kiezen ze op een gegeven moment voor kwaliteit, weliswaar al een beetje op leeftijd, maar toch.En dan stokt het weer.1 redelijke buitenspeler die dankzij wat er de gek voor geeft 17 miljoen oplevert en Sneijder.Die vertrekken en wat komt ervoor terug ?.1 aankoop waar je redelijk tevreden over kan zijn, en een handvol 3 keer niks aankopen.De Miteas, Manachariuans en al de miskleunen die ik vergeet.

Zelfs met een Sneijder en Babel, waarvan Sneijder degene was die door zijn aanwezigheid veel mako's bij AJAX kon camoufleren stond er nog geen solide basis, geen team waar de basis begrippen van het voetbal terug te vinden was.

Dat heb ik ook bijna zolang ik post op dit forum aangegeven.Deze selectie, deze spelers, deze z.g.n. basis onder welke trainer dan ook komt ( nog steeds ) zwaar tekort.Op allerlei gebieden.En daar heeft HtC geen verandering ingebracht.En dat blijft maar duren en duren.

De wedstrijd van gisteren tegen dreumes Slavia, zelfs al ( ik tel er veel minder ) had je 12 kansen over twee wedstrijden gezien ( HtC durft het toch geen opgelegde kansen te noemen ) het nivo van voetballen was toch bar en bar slecht.Alle 2 de wedstrijden. En dan nog zie je Urby, op een vraag van de journalist waarin ie stelt dat de CL nu niet bepaald Urby ligt, kijken en nadenken van: Huh heb ik slecht gespeeld ...

Een tijdje geleden keek iedereen tegen AJAX op, deden tegenstanders het dun in hun broek.Had men respect en bewondering voor spelers van AJAX.Nog niet zo lang geleden gingen er sidderingen door het stadion na weer een AJAX aanval .. en nu ? .. een grote diepe zucht van ellende ...
Blij met de punten ...

Aristides

Bericht door Aristides » do aug 30, 2007 10:31 pm

Niemand zal ontkennen dat spelers van AJAX vertrekken omdat ze ergens anders 4 á 5 keer meer kunnen verdienen.Maar dat wil niet zeggen dat er nergens spelers te vinden zijn die best voor " wat minder " bij AJAX willen voetballen.En dan zal dat best nog een " aardig " salaris opleveren.Zie dacht jij dat Stam, Davids, Gabri en die nieuwe spanjaard .. die komen echt niet voor niks.
Davids was op een zijspoor belandt, voelde zich te jong/goed voor Qatar, kende Ajax en speelde goed onder HtC bij Barcelona. Hij kwam pas toen hij inzag bij de Spurs op de tribune te belanden.

Stam heeft aangegeven ook eventueel voor psv te kiezen, ware het niet dat Ajax snel handelde. Hij wilde afbouwen(?) in Nederland en Ajax deed meer dan Heerenveen.

Gabri mocht weg bij Barcelona en koos voor de trainer die vertrouwen inhem had i.p.v. voor Levante o.i.d
Tel nu eens voor de aardigheid op wat er is binnen gekomen en wat er is uitgegeven.Waarom denkt AJAX toch steeds dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang kunnen zitten.
Voor een dubbeltje? De transfersommen zijn niet altijd het belangrijkst, de salarissen vormen vaak het struikelblok. Ajax heeft een begroting van ± 60 miljoen, moet er dan 25 van worden gereserveerd voor één speler (ik weet dat je zo niet kunt rekenen, het gaat om de verhouding)? De grote aankopen hebben Ajax nooit groot gemaakt. Ze moeten op zoek naar de Chivu's (met de rode kaarten in het begin), Zlatan's (weliswaar weggehoond, maar toch ...), maar de spoeling is dun, de grote ploegen kunnen ondertussen twee gelijkwaardige elftallen opstellen.
Talenten worden hedentendage al vroeg gescout door andere clubs, daar pakt AJAX ook steeds mis.De jeugd-opleiding levert 1 keer in de vijf jaar een echt talent af.M.a.w. de jeugdopleiding is ook geen tovermiddel.

Ergens heb ik een aantal opstellingen van de A1 vanaf ± 2001 gegeven. Ik kan die van az en psv erbij halen (wedstrijden tegen Ajax), ik zal er vast en zeker een hebben. Hoeveel spelers zijn er doorgebroken uit die elftallen? Eén talent per vijf jaar? Dat ligt aan je definitie van talent. Vorig seizoen speelde Ajax vaak met Stekelenburg, Heitinga, Vermaelen, Emanuelson, Sneijder, Babel en De Mul. Spelers die ik in de B1 heb zien voetballen, een team dat op één doelpunt na kampioen werd.
En dan kiezen ze op een gegeven moment voor kwaliteit, weliswaar al een beetje op leeftijd, maar toch.En dan stokt het weer.1 redelijke buitenspeler die dankzij wat er de gek voor geeft 17 miljoen oplevert en Sneijder.Die vertrekken en wat komt ervoor terug ?.1 aankoop waar je redelijk tevreden over kan zijn, en een handvol 3 keer niks aankopen.De Miteas, Manachariuans en al de miskleunen die ik vergeet.
Mitea was in ieder geval gratis (contractbreuk door zijn oude vereniging) en Manucharyan zal niet veel hebben gekost. Geef z een kans, Mitea is het niet gelukt, maar Manucharyan is door mij nog niet afgeschreven.
AJAX is al vijf jaar aan het af .. euh .. opbouwen ...
Al langer, vrees ik en ook in seizoen 2008-2009 zal er weer een ander Ajax staan.

999

Bericht door 999 » do aug 30, 2007 11:01 pm

Demosthenes schreef:
Davids was op een zijspoor belandt, voelde zich te jong/goed voor Qatar, kende Ajax en speelde goed onder HtC bij Barcelona. Hij kwam pas toen hij inzag bij de Spurs op de tribune te belanden.

Stam heeft aangegeven ook eventueel voor psv te kiezen, ware het niet dat Ajax snel handelde. Hij wilde afbouwen(?) in Nederland en Ajax deed meer dan Heerenveen.

Gabri mocht weg bij Barcelona en koos voor de trainer die vertrouwen inhem had i.p.v. voor Levante o.i.d
Deze spelers komen echt niet voor een dubbeltje bij AJAX voetballen.Maar dan nog, blijkbaar kan het dan toch wel.Blijkbaar zijn er dan toch voetballers te vinden die kiezen voor AJAX, ondanks dat elders meer betaaldt wordt.En al deze spelers konden zomaar naar een andere club.AJAX moet eens durven, of AJAX moet stoppen met verwachtingen te wekken.Met beleidsplannen te maken die dan toch geen kans van slagen hebben.
Voor een dubbeltje? De transfersommen zijn niet altijd het belangrijkst, de salarissen vormen vaak het struikelblok. Ajax heeft een begroting van ± 60 miljoen, moet er dan 25 van worden gereserveerd voor één speler (ik weet dat je zo niet kunt rekenen, het gaat om de verhouding)? De grote aankopen hebben Ajax nooit groot gemaakt. Ze moeten op zoek naar de Chivu's (met de rode kaarten in het begin), Zlatan's (weliswaar weggehoond, maar toch ...), maar de spoeling is dun, de grote ploegen kunnen ondertussen twee gelijkwaardige elftallen opstellen.
Ja voor een dubbeltje op de eerste rang, AJAX heeft +- 40 miljoen binnengehaald en +- 10 uitgegeven.of hoe wil je deze transfers dan betittelen.Delorge, Rommeldahl, Colin.Op goed geluk.Of "ze hebben toch niks gekost dus als het nietveel is moeten de supporters ook niet zeuren ".Joey zei het eens en dat herhaal ik maar weer eens ( l zouden het mijn eigen woorden kunnen zijn ) als je spelers gaat halen die niet structureel kwa techniek/tactiek beter zijn dan wat er bij de jeugd rondloopt dan moet je ze niet halen.Dan haal je favo spelers van de trainer binnen.En daardoor zullen talenten altijd tweede komen.
Ergens heb ik een aantal opstellingen van de A1 vanaf ± 2001 gegeven. Ik kan die van az en psv erbij halen (wedstrijden tegen Ajax), ik zal er vast en zeker een hebben. Hoeveel spelers zijn er doorgebroken uit die elftallen? Eén talent per vijf jaar? Dat ligt aan je definitie van talent. Vorig seizoen speelde Ajax vaak met Stekelenburg, Heitinga, Vermaelen, Emanuelson, Sneijder, Babel en De Mul. Spelers die ik in de B1 heb zien voetballen, een team dat op één doelpunt na kampioen werd.
Serieus, je haalt de woorden van HtC aan om aan te geven dat AJAX vorig seizoen dankzij het missen van een goal geen kampioen is geworden ?.Zoja, tja, AJAX kwam dichterbij dankzij de dip van Psv, v.n. door de blessure van Alex.Ik durf te stellen dat als dat nietwas gebeurt Psv met een straatlengte voorsprong kampioen was geworden.Daarbij, AJAX kreeg zijn kansen in de slotfase van de competitie en faalde toen ook.Van al die spelers die jij opnoemt is er een, dankzij zijn 2 benigheid, er uit steekt.Die andere zijn voor mijn, wat AJAX nivo betreft, niet echt de kwaliteit wat ik onder AJAX versta.Geen verassingen.Wedstrijd na wedstrijd dezelfde voorspelbare kunstjes.enz.
Mitea was in ieder geval gratis (contractbreuk door zijn oude vereniging) en Manucharyan zal niet veel hebben gekost. Geef z een kans, Mitea is het niet gelukt, maar Manucharyan is door mij nog niet afgeschreven.
Dus krijg je in principe het zelfde verhaal als bij de 3 die nu zijn aangetrokken.Kosten niks, maar voegen ook niks toe terwijl ze wel regelmatig moeten en mogen opdraven.Wat koop je daar dan voor.Niks.Wat voegen ze toe.Niks.Je bent 3 jaar verder, evenzovele pokken wedstrijden van deze spelers.In de tussentijd verdrijven ze talenten die er aan zitten te komen, immers degene die als trainer deze spelers binnenhaalt geeft zelden z'n fout toe.Dat zie je nu met Colin.Delorge.
AJAX is al vijf jaar aan het af .. euh .. opbouwen ...
Al langer, vrees ik en ook in seizoen 2008-2009 zal er weer een ander Ajax staan.[/quote]
Blij met de punten ...

Aristides

Bericht door Aristides » vr aug 31, 2007 9:36 am

De cijfers! (bron www.vi.nl)

1 PSV 34 26 6 2 84 71 - 23
2 AZ 34 23 5 6 74 78 - 32
3 Feyenoord 34 21 8 5 71 79 - 34
4 Ajax 34 18 6 10 60 66 - 41
5 FC Groningen 34 16 8 10 56 46 - 43

1 PSV 34 23 6 5 75 75 - 25
2 Ajax 34 23 6 5 75 84 - 35
3 AZ 34 21 9 4 72 83 - 31
4 FC Twente 34 19 9 6 66 67 - 37
5 SC Heerenveen 34 16 7 11 55 60 - 43

Ajax is tweede geworden, niet alleen omdat psv is teruggevallen. Blijkbaar is psv voor jou onaantastbaar, kan het geen wedstrijden verliezen. Ajx kende voor de winterstop een slechte periode (Vitesse uit, sparta uit enz.), die periode past niet in je visie dus gebruik je niet?

Je ziet da az ongeveer hetzelfde aantal punten haalt en Ajax 15 punten meer dan het seizoen ervoor. Doelsaldo eerst + 25, vorig seizoen + 49. Jij ziet dus geen verschil?

Geloof me: seizoen 05-06 was het niet leuk om naar de Arena te gaan, je ging in de hoop dat er niet werd verloren, je sprak niet eens over hoe er werd gevoetbald. De terugreis duurde erg lang. Vorig seizoen was dat een stuk beter, ik hoop dat we dit seizoen weer een stap kunnen maken.

Wat de talenten betreft: HtC spreekt mij na? Kan geen kwaad. Jij telt alleen Sneijder als talent, mag. Er zal vast en zeker wel iemand te vinden zijn die beweert dat Ajax maar twee talenten heeft voorgebracht (Cruyff en Van Basten). Ik vind dat iemand die zich vanuit de Ajaxjeugd vast in Ajax 1 speelt als iemand die is doorgebroken. Stekelenburg, Heitinga, Emanuelson, Babel, Sneijder hebben het Nederlands elftal gehaald (Zal wel een fout van Van Basten zijn), De Mul, Vertonghen en Vermaelen het Belgische elftal (Zal wel een fout van Vandereijken zijn), mag je toch wel spreken van een aardige oogst.

Probeer zondag ook eens naar de B1 te kijken (11.30 uur De Toekomst), dan zie je wat er rondloopt bij Ajax.

LucaS

Bericht door LucaS » vr aug 31, 2007 10:50 am

Je 'vergeet' Maduro. Ook weer in de voorselectie van oranje
I think I lost my fucking headache

999

Bericht door 999 » vr aug 31, 2007 11:00 am

Demosthenes schreef:De cijfers! (bron www.vi.nl)

1 PSV 34 26 6 2 84 71 - 23
2 AZ 34 23 5 6 74 78 - 32
3 Feyenoord 34 21 8 5 71 79 - 34
4 Ajax 34 18 6 10 60 66 - 41
5 FC Groningen 34 16 8 10 56 46 - 43

1 PSV 34 23 6 5 75 75 - 25
2 Ajax 34 23 6 5 75 84 - 35
3 AZ 34 21 9 4 72 83 - 31
4 FC Twente 34 19 9 6 66 67 - 37
5 SC Heerenveen 34 16 7 11 55 60 - 43

Ajax is tweede geworden, niet alleen omdat psv is teruggevallen. Blijkbaar is psv voor jou onaantastbaar, kan het geen wedstrijden verliezen. Ajx kende voor de winterstop een slechte periode (Vitesse uit, sparta uit enz.), die periode past niet in je visie dus gebruik je niet?

Je ziet da az ongeveer hetzelfde aantal punten haalt en Ajax 15 punten meer dan het seizoen ervoor. Doelsaldo eerst + 25, vorig seizoen + 49. Jij ziet dus geen verschil?

Geloof me: seizoen 05-06 was het niet leuk om naar de Arena te gaan, je ging in de hoop dat er niet werd verloren, je sprak niet eens over hoe er werd gevoetbald. De terugreis duurde erg lang. Vorig seizoen was dat een stuk beter, ik hoop dat we dit seizoen weer een stap kunnen maken.

Wat de talenten betreft: HtC spreekt mij na? Kan geen kwaad. Jij telt alleen Sneijder als talent, mag. Er zal vast en zeker wel iemand te vinden zijn die beweert dat Ajax maar twee talenten heeft voorgebracht (Cruyff en Van Basten). Ik vind dat iemand die zich vanuit de Ajaxjeugd vast in Ajax 1 speelt als iemand die is doorgebroken. Stekelenburg, Heitinga, Emanuelson, Babel, Sneijder hebben het Nederlands elftal gehaald (Zal wel een fout van Van Basten zijn), De Mul, Vertonghen en Vermaelen het Belgische elftal (Zal wel een fout van Vandereijken zijn), mag je toch wel spreken van een aardige oogst.

Probeer zondag ook eens naar de B1 te kijken (11.30 uur De Toekomst), dan zie je wat er rondloopt bij Ajax.
Onzin.Als er een club is geweest die vorig seizoen tot 3 keer de mogelijkheidhad om van de GIGANTISCHE DIP van Psv te profiteren was het wel AJAX.Profiteren wat de punten betreft, profiteren wat het DOELSALDO betreft.En evenzovele keren lukte dat dus niet.Haal die cijfers er maar eens bij.Blijkbaar was die druk ook toen al te veel voor sommige in deze selectie.Al blijft het voor mij een gemis aan kwaliteiten in de gehele linie.Maar mocht de DRUK de overhand in het falen hebben op belangrijke momenten dan hebben veel spelers in dit elftal een GROOT probleem, immers die DRUK zal bij andere clubs ( er van uit gaan dat men een stapje hoger gaat ) nog groter zijn.En dat het vorig seizoen zo veel beter was dan het seizoen daarvoor, kwa punten misschien wel, kwa voetbal op de mat en het scenario hoe men mee mocht doen om het kampioenschap niet.

HtC spreekt jou na ???.Dat hoorde dus bij wat hierboven geschreven staat en niet over de talenten.Ik quote even waarom het gaat ( de rest heeft er dus ( weer ) niks mee te maken )
Ik vind dat iemand die zich vanuit de Ajaxjeugd vast in Ajax 1 speelt als iemand die is doorgebroken. Stekelenburg, Heitinga, Emanuelson, Babel, Sneijder hebben het Nederlands elftal gehaald, , De Mul, Vertonghen en Vermaelen het Belgische elftal spreken van een aardige oogst.
Dat is precis wat je zegt, een aardige oogst.Kwantiteit, maar het gaat toch om kwaliteit.En voor mij valt het tegen wat die kwaliteit betreft.Aardig spul, maar dat is voor mij niet goed genoeg.Als ik de spelers waar we het over hebben zie voetballen dan denk ik wel eens : Is het dat, zijn het dat, gaan die AJAX erbovenop brengen.Worden dat peilers waar je op aan kunt, die staan als een blok, taktisch/technisch ver boven de rest uitsteken ?.Want dat was toch altijd, en zou het nog steeds moeten zijn, waarin AJAX spelers zich onderscheiden van de rest.Die hadden MEER ... mijn gevoel, mijn beleving en mijn overtuiging is dat als veel van deze " talenten " bij b.v. Heerenveen zouden voetballen ze niet eens op zouden vallen ..

Tis een zijspoortje, maar heeft er toch iets mee te maken: Delorge die speelt vrolijk mee.Geen hijgende, puffende naar adem snakkendespeler, geen speler die zich 3 keer achter zijn oren krabt van waar ben ik aan begonnen, ik hoor niet in deze selectie thuis, deze spelers staan ver boven mij.Niet dus.Die huppelt zonder al te veel problemen vrolijk mee met het nivo van AJAX ..... ik kan me nog herrineren dat spelers daar mimimaal een half jaar de tijd voor nodig hadden als ze van een andere club kwamen ( en dat was meestal ook nog eens van een ander nivo dan Ado den Haag ) ..
Blij met de punten ...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr aug 31, 2007 11:19 am

Met dat laatste (Delorge die, ook na een blessure!, relatief makkelijk meedraait) heb je wel een punt, Voetske.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » vr aug 31, 2007 11:21 am

Duke schreef:Met dat laatste (Delorge die, ook na een blessure!, relatief makkelijk meedraait) heb je wel een punt, Voetske.
Met dat eerste ook :ajaxsmiley.gif:
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » za sep 01, 2007 7:15 pm

joey schreef: De opbouw was gisteren verschrikkelijk. Echt niet om aan te zien.
Het (positiespel van het) Ajax van HtC is sowieso niet om aan te zien, joey. HtC zet in op fysieke kracht en individuele akties, qua team hangt het als los zand aan elkaar. Dat was vorig seizoen al zo en nu, zonder WS, is het nog een graadje erger. Nog een reden om asap afscheid te nemen van HtC, voordat ie het in de HCE ook nog verziekt.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » za sep 01, 2007 8:04 pm

wimpey schreef:
joey schreef: De opbouw was gisteren verschrikkelijk. Echt niet om aan te zien.
Het (positiespel van het) Ajax van HtC is sowieso niet om aan te zien, joey. HtC zet in op fysieke kracht en individuele akties, qua team hangt het als los zand aan elkaar. Dat was vorig seizoen al zo en nu, zonder WS, is het nog een graadje erger. Nog een reden om asap afscheid te nemen van HtC, voordat ie het in de HCE ook nog verziekt.
Dat denk ik ook. Het middenveld van Ajax tegen Slavia had zo weinig creativiteit dat je het in de eredivisie ook moeilijk gaat krijgen. Ik verlang gewoon bijna naar Maduro, moet je nagaan! :excited.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo sep 02, 2007 10:14 am

1/9/2007 - Ten Cate stoort zich aan kritiek op Colin
(Gepost door RvN)

Henk ten Cate nam het in De Telegraaf op voor zijn spelers. Hij liet onder andere weten zich enorm te storen aan de manier waarop Jurgen Colin onder vuur ligt bij de fans. "Heel triest. Daar voelt die jongen zich ook niet bepaald prettig bij. We praten over spelers die voor de breedte gehaald zijn en die je niet mag veroordelen als basisspelers. Als ze willen schieten, moeten ze op mij richten. Want ik ben verantwoordelijk voor dit team." [reageer]
AN
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

joey
Erelid

Bericht door joey » zo sep 02, 2007 10:15 am

wimpey schreef:Het (positiespel van het) Ajax van HtC is sowieso niet om aan te zien, joey. HtC zet in op fysieke kracht en individuele akties, qua team hangt het als los zand aan elkaar. Dat was vorig seizoen al zo en nu, zonder WS, is het nog een graadje erger. Nog een reden om asap afscheid te nemen van HtC, voordat ie het in de HCE ook nog verziekt.
Ik denk dat Ajax goed genoeg is voor de HCE. Internationaal is het een ander verhaal.
Het gaat vooral om baltempo. Dat heeft te maken met technische vaardigheden. Er zijn maar weinig Ajacieden die snel een bal kunnen doorspelen.

999

Bericht door 999 » zo sep 02, 2007 11:50 am

joey schreef:
wimpey schreef:Het (positiespel van het) Ajax van HtC is sowieso niet om aan te zien, joey. HtC zet in op fysieke kracht en individuele akties, qua team hangt het als los zand aan elkaar. Dat was vorig seizoen al zo en nu, zonder WS, is het nog een graadje erger. Nog een reden om asap afscheid te nemen van HtC, voordat ie het in de HCE ook nog verziekt.
Ik denk dat Ajax goed genoeg is voor de HCE. Internationaal is het een ander verhaal.
Het gaat vooral om baltempo. Dat heeft te maken met technische vaardigheden. Er zijn maar weinig Ajacieden die snel een bal kunnen doorspelen.
Goed genoeg voor de HTE, je bedoelt bij de eerste 3 ?.AJAX moet zich toch minmaal onderscheiden met goed positiespel, ingeslepen patronen met ruimte voor individuele aktie enz.Kijk en dat je dan, net zoals in het verleden, wedstrijden verliest tja dat gebeurt.Maar zelfs dan stond er " iets " op het veld, zag je dat het op " termijn " goed zo komen.Wedstrijden waarin " echte talenten " boven kwamen drijven, je regelmatig ooh aah kan roepen ... en vandaag de dag .. :excited.gif: vergeet het maar ...
Blij met de punten ...

Plaats reactie