Luis Suárez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Suarez gaat weg voor 1 februari

Ja
13
100%
Nee
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 13

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di aug 28, 2007 8:28 pm

Ben ik nou gek, of heb ik slechts één wel aardige aanvallende actie van Colin gezien, vlak voor rust? Verder heb ik hem in aanvallend opzicht niet (nuttig) bezig gezien..
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Zuidema

Bericht door Zuidema » di aug 28, 2007 8:45 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ben ik nou gek, of heb ik slechts één wel aardige aanvallende actie van Colin gezien, vlak voor rust? Verder heb ik hem in aanvallend opzicht niet (nuttig) bezig gezien..
Dat zou best wel eens kunnen. Maar eigenlijk interesseert me dat niet zo bij Colin. Aanvallen kan ie toch niet. Als Colin toch steeds moet meespelen van Ten Cate, dan maar met die paar switches in de eerste helft. Waardoor hij diep op de flank een mannetje bij Bakircioglu weg weet trekken, zodat deze vanaf de middellijn gemakkelijker zijn loopacties kan maken. Meer verwacht ik al niet meer van Colin.

goodfella

Bericht door goodfella » di aug 28, 2007 8:55 pm

Giacomo Puccini schreef:Nou, de mensen die dachten dat we met Suarez goals hadden binnen gehaald zijn met hun neus op de feiten gedrukt. Suarez in scoringspositie is een ramp, nog minder dan Babel.

Suarez is een enthausiast kereltje maar in zijn spel zitten erg veel slordigheden en zijn aard is te egoïstisch voor samenspel met Huntelaar. Mijn beeld van hem bij FC Groningen wordt helaas bevestigd.

De vraag is of er rek in zit. Ik hoop heel veel want dat zal nodig zijn om bij Ajax te slagen.
blablabla

Hopelijk kan ik volgende week nog een hele reeks quotes van AT'ers naar boven halen in dit topic!

Stelletje "voetbalkenners" zeg.

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 28, 2007 9:22 pm

Suárez trekt zich niets aan van welk systeem dan ook. Het gevolg is, dat Ajax tactisch minder gedisciplineerd zal spelen. Dat is de prijs die je betaalt voor het opstellen van zo'n speler. Op den duur zullen we weten of het die prijs waard is.
Ik heb in elk geval nooit gezegd dat ik Suárez een slechte speler vond. Wel dat ik me afvroeg of hij bij Ajax paste. Maar als Ajax zich aanpast aan Suárez, dan wordt het een ander verhaal.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di aug 28, 2007 9:27 pm

Idd exact hetzelfde heb ik ook gezegd; prima speler maar of ie bij AJAX zou passen, daar had ik mn twijfels over. Maargoed als het hele systeem op de schop gaat krijg je natuurlijk een ander verhaal.

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo aug 29, 2007 2:08 am

joey schreef:Suárez trekt zich niets aan van welk systeem dan ook. Het gevolg is, dat Ajax tactisch minder gedisciplineerd zal spelen. Dat is de prijs die je betaalt voor het opstellen van zo'n speler. Op den duur zullen we weten of het die prijs waard is.
Tot dusver betaalt het zich nog flink uit. De artiesten hoeven wat mij betreft ook niet in zo'n tactisch keurslijf geklemd te worden. Een paar licht-defensieve opdrachten en een paar tactische aanvallende en positionele aanwijzingen lijken mij meer dan voldoende. Zeker bij zulke jongens als Suarez. Dit in tegenstelling tot de voetballende bikkels achter de artiesten, die móeten natuurlijk wel in een strakke tactische discipline spelen.

goodfella

Bericht door goodfella » wo aug 29, 2007 1:58 pm

brigade zuid schreef:Idd exact hetzelfde heb ik ook gezegd; prima speler maar of ie bij AJAX zou passen, daar had ik mn twijfels over. Maargoed als het hele systeem op de schop gaat krijg je natuurlijk een ander verhaal.
Terugkrabbelen noem ik dit. Suarez werd hier afgeschilderd als een luie, ongedisciplineerde egoist met beperkte kwaliteiten. Lees anders de eerste pagina's van dit topic nog maar eens na. Verder dan wat positieve reacties van Johnk, Bertje en Thomas kom ik niet.

En het hele systeem op de schop? HtC moet gewoon de poppetjes opstellen die met elkaar het beste team vormen.

Lionel

Bericht door Lionel » wo aug 29, 2007 2:05 pm

Ik kan niet anders oordelen dat Suarez het fantastisch doet. Maar kom op zeg...... De Graafschap.......Daar wil ik het niet over hebben
En Heerenveen bakt er niks van zonder Alves. Die moeten er gewoon overheen dat Alves weggaat...klaar!

Vanavond moet Suarez het laten zien.
IK GELOOF!!!!!!

Harm

Bericht door Harm » wo aug 29, 2007 2:18 pm

goodfella schreef:
brigade zuid schreef:Idd exact hetzelfde heb ik ook gezegd; prima speler maar of ie bij AJAX zou passen, daar had ik mn twijfels over. Maargoed als het hele systeem op de schop gaat krijg je natuurlijk een ander verhaal.
Terugkrabbelen noem ik dit. Suarez werd hier afgeschilderd als een luie, ongedisciplineerde egoist met beperkte kwaliteiten. Lees anders de eerste pagina's van dit topic nog maar eens na. Verder dan wat positieve reacties van Johnk, Bertje en Thomas kom ik niet.

En het hele systeem op de schop? HtC moet gewoon de poppetjes opstellen die met elkaar het beste team vormen.
ik dacht dat Ten Cate de poppetjes zo op moest stellen dat ze een 4-3-3 of 3-4-3 opstelling vormden :hypocrite.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 29, 2007 2:20 pm

Harm schreef:ik dacht dat Ten Cate de poppetjes zo op moest stellen dat ze een 4-3-3 of 3-4-3 opstelling vormden :hypocrite.gif:
Ik ook, en daar lijkt Suárez mij geen speler voor. Hem moet je laten ballen zonder vaste positie en zonder teveel opdrachten. Dat dat nu de bedoeling is, verbaast me wel. Ik had gedacht dat ze Suárez in een keurslijf zouden proppen. In dat geval was hij mislukt, dat weet ik wel zeker.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 29, 2007 2:22 pm

Tuurlijk krijgt Suárez een opdracht: goed spelen. De rest is allemaal een kwestie van details.

goodfella

Bericht door goodfella » wo aug 29, 2007 4:17 pm

Harm schreef:
goodfella schreef:

ik dacht dat Ten Cate de poppetjes zo op moest stellen dat ze een 4-3-3 of 3-4-3 opstelling vormden :hypocrite.gif:
Ik dacht dat jij je nickname een tijd geleden in `tot ziens` had veranderd, omdat je het op AT allemaal zo oneerlijk vond en hier dus nooit meer zou gaan posten.

goodfella

Bericht door goodfella » wo aug 29, 2007 4:18 pm

Bertje schreef:Tuurlijk krijgt Suárez een opdracht: goed spelen. De rest is allemaal een kwestie van details.
Maak het nu niet te moeilijk voor al die voetbalkenners hier. :)

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo aug 29, 2007 4:51 pm

Hehe, mijn post over Suarez gaat nog eens een klassieker worden, ik hoop dat hij de geschiedenis in gaat als de meest onterechte post over een nieuwe speler ooit. Vanavond graag 2 goals Luis.

Maargoed, laten we even afwachten of Suarez het er de komende weken goed vanaf blijft brengen. Leuk dat hij er van de 12 goals tegen De Graafschap en SC Heerenveen 3 in weet te prikken, in de Champions League staat hij echter nog op 0. Zijn rendement op lange termijn zal moeten blijken.

Ik blijf erbij dat hij niet in het 'Ajaxsysteem' uit de voeten kan. Dat Ten Cate flexibel met systemen omspringt is een positieve ontwikkeling, dit is niet alleen een zege voor Suarez maar het zou ook betekenen dat Ajax verlost raakt van het blok aan het been dat het 'heilige 4-3-3' zo lang voor Ajax is geweest.
Ajax!

Toppie

Bericht door Toppie » wo aug 29, 2007 6:43 pm

:anew.gif: Luis the BEST
Laatst gewijzigd door Toppie op wo aug 29, 2007 7:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo aug 29, 2007 6:53 pm

Toppie schreef:
Giacomo Puccini schreef:Hehe, mijn post over Suarez gaat nog eens een klassieker worden, ik hoop dat hij de geschiedenis in gaat als de meest onterechte post over een nieuwe speler ooit. Vanavond graag 2 goals Luis.

Maargoed, laten we even afwachten of Suarez het er de komende weken goed vanaf blijft brengen. Leuk dat hij er van de 12 goals tegen De Graafschap en SC Heerenveen 3 in weet te prikken, in de Champions League staat hij echter nog op 0. Zijn rendement op lange termijn zal moeten blijken.

Ik blijf erbij dat hij niet in het 'Ajaxsysteem' uit de voeten kan. Dat Ten Cate flexibel met systemen omspringt is een positieve ontwikkeling, dit is niet alleen een zege voor Suarez maar het zou ook betekenen dat Ajax verlost raakt van het blok aan het bee
dat het 'heilige 4-3-3' zo lang voor Ajax is geweest.

Hoe dichter bij dord hoe rotter(dam) het wordt , want een kakkerlak komt niet alleen uit Rotterdam. Nee de meeste wonen er omheen van Zwijndrecht tot Hellevoetsluis in de vuilnisbak voelen ze zich thuis.

Luis en Hunt zorgen vanavond voor een stunt en die kakkerlakken zijn allemaal zo dom als een rund

:drecul.gif:
Vind je het vreemd als ik geen idee heb waar deze post op slaat?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo aug 29, 2007 7:14 pm

Op mijn woonplaats slaat dat waarschijnlijk. Ben toevallig gisteren verhuisd naar Breda, hopelijk maakt dat Toppie gelukkig :ajaxscarf.gif:
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 29, 2007 8:25 pm

Breda? Wat moet je daar nou, GP? :aai.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo aug 29, 2007 8:43 pm

Alles beter dan Dordrecht, toch? :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo aug 29, 2007 10:58 pm

Ik vond Suarez vandaag een van de lichtpunten, liet weer veel goede dingen zien. Maar hoewel zijn doelpunt een prima goal was, blijf ik erbij dat hij geen fantastische afmaker is. Dan had hij die kopbal of die open kans van twee meter afstand ook gemaakt. Maargoed, zonder hem hadden we de kansen waarschijnlijk niet eens gecreëerd.. Luis is wel de laatste die ik iets kwalijk neem.
Ajax!

999

Bericht door 999 » do aug 30, 2007 9:15 am

Suarez grossierde in balverlies, en de manier waarop deed me aan de F-puppillen denken ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 30, 2007 9:23 am

Voetske schreef:Suarez grossierde in balverlies, en de manier waarop deed me aan de F-puppillen denken ..
Inderdaad, en in het positiespel bracht hij niets.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do aug 30, 2007 10:17 am

Lucas en ik hadden het er laatst al over, maar je moet in dienst spelen van je creatieve spelers met de individuele actie. Suarez is een van die spelers, die moet je koesteren. Tot nu toe scoorde hij 4 keer in 4 wedstrijden en leverde hij ook al 4 assists op. Gisteravond speelde hij inderdaad heel slordig, maar op 1 à 2 momenten na speelde hij zonder bal gedisciplineerd. Zoals gezegd, die jongen is alles behalve lui.
Zuidema schreef:Viel je trouwens de switch op, die Colin en Bakircioglu regelmatig op de flank maakten? Best wel een leuke ingeving van Ten Cate om de stroef lopende rechterkant meer leven in te blazen. Colin moest zonder bal vaak al heel diep gaan langs de flank, terwijl Bakircioglu zich dan liet terugzakken tot de middellijn als aanspeelpunt. Was best wel verwarrend voor H'veen. Dat liep bij tijd en wijle helemaal niet slecht.
De beter lopende rechterkant had in mijn ogen ook te maken met het spel van Delorge, die Kennedy een aantal keer uitstekend vond met steekpasses en ook beter aansloot bij de rechtsbuiten dan Gabri.

LucaS

Bericht door LucaS » do aug 30, 2007 10:22 am

Dat is het halve verhaal, Thomas. Dankzij van Geel (en HtC) zit Ajax nu met een selectie zonder enige creativiteit in het middenveld en achterhoede. Je kunt niet een degelijk elftal neerzetten en hopen op een individuele bevlieging van Huntelaar-Suarez. Als dat het doorselecteren is waar de technische leiding nu al een maand of 14 mee bezig is, dan is dan een heel foute en belachelijke weg. En dat ligt echt niet alleen aan de verkoop van Sneijder!
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do aug 30, 2007 10:28 am

Dat is inderdaad het halve verhaal, Lucas. De andere helft heb ik in andere topics gepost. De aankopen van Suarez en Kennedy zijn prima, maar zonder een creatieve middenvelder kan je schromelijk tekort komen.

De opstelling zal er de komende maanden voornamelijk zo uitzien, neem ik aan:

-----------Suarez----Huntelaar

Luque--------------------------------Kennedy

------------Heitinga---------Gabri

Urby------Vermaelen-------Stam----Colin

-----------------Stekelenburg

Plaats reactie