Slavia Praag - Ajax 29-08-2007
- martijn401
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Daar is ook alles mee gezegd, martijn.
Mijn god wat spelen we lamlendig. Ik heb er een hard hoofd in, maar hopelijk komt er weer een bevlieging van één van onze creatievelingen. Verdedigend is het allemaal veel te broos en ook het middenveld kan alleen maar wat bikkelen. Laten we nu net tegen een ploegje spelen die dat ook wel leuk vindt en je ziet allemaal geploeter en lange ballen.
Mijn god wat spelen we lamlendig. Ik heb er een hard hoofd in, maar hopelijk komt er weer een bevlieging van één van onze creatievelingen. Verdedigend is het allemaal veel te broos en ook het middenveld kan alleen maar wat bikkelen. Laten we nu net tegen een ploegje spelen die dat ook wel leuk vindt en je ziet allemaal geploeter en lange ballen.
- Ajaciedjuh
Klopt. En nota bene in die 5 minuutjes dat er eindelijk eens wat meer rust en overleg in het spel van Ajax komt, de passes eindelijk eens op maat zijn en aankomen, scoort Suarez uit een prachtige aanval de 1-1...Columbus schreef:Wordt een lastig verhaal. Ajax speelt veel te paniekerig en is de bal veeeel te snel kwijt. Slavia zit er feller op, waardoor ze vaak de tweede bal hebben...
Doe maar. Dan zijn we meteen van de brokkenpiloot Urby af. Mijn God, wat loopt hij weer te stressen. En hij hief nog even buitenspel op ook. Pffff....Trab schreef:Emanuelson moet eruit, Rommedahl erin.
Praag speelt 4-2-3-1. Doordat onze backs niet of te laat doordekken komen we continu man tekort op het middenveld. 3 man achterin, Rommedahl rechtsbuiten, Kennedy op 10. Misschien dat we dan meer controle hebben. Doe iets Ten Cate!
Het stinkt aan alle kanten!
Dat zien we dan wel weer.....Rob schreef:Wat een drama! Wat moeten we in hemelsnaam in de Champions League doen?

Eerst maar eens zien of we in de 2e helft wat meer te vertellen krijgen op het middenveld. We moeten gewoon winnen. Ik zie het niet gebeuren maar toch moet het gewoon....

Nil volentibus arduum
Als we dan toch een back eruit moeten halen doe dan a.u.b. Colin, die is echt nog slechter dan Emanuelson. Staat te pitten bij afvallende ballen, speelt werkelijk alles terug of breed en wanneer hij wel vooruit speelt zijn ze veel te zacht...joey schreef:Doe maar. Dan zijn we meteen van de brokkenpiloot Urby af. Mijn God, wat loopt hij weer te stressen. En hij hief nog even buitenspel op ook. Pffff....Trab schreef:Emanuelson moet eruit, Rommedahl erin.
Praag speelt 4-2-3-1. Doordat onze backs niet of te laat doordekken komen we continu man tekort op het middenveld. 3 man achterin, Rommedahl rechtsbuiten, Kennedy op 10. Misschien dat we dan meer controle hebben. Doe iets Ten Cate!
Deze wedstrijd maakt je in één klap minstens 10 jaar ouder. Ongelovelijk! Dit Ajax is veels paniekerig in balbezit. Ik heb het zovaak verkondigd. Dit Ajax mist absoluut een spelbepalende middenvelder die de broodnodige rust kan brengen. Rust aan de bal, het spel op zijn tijd kan temporiseren en het spel desgewenst kan versnellen. Kennedy is daarin momenteel de meest geschikte optie, hoewel het zonder meer niet ideeal is. Rommeldahl op rechts voor de diepgang en Kennedy achter de spitsen, voor de aansluiting en passing. Colin of Delorge (zodat Urby kan doorschuiven) moeten dan het veld ruimen. Beide komen schromelijk tekort.
Laatst gewijzigd door Starring op wo aug 29, 2007 8:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.