Onbetrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Gesloten
Aristides

Bericht door Aristides » di aug 21, 2007 9:55 pm

LucaS schreef:Dat is waar. Maar ze kwamen wel allemaal redelijk goedkoop binnen.
Kan me de prijzen niet herinneren, maar Colin, Rommedahl en Stam kostten toch ook niet veel :ajaxsmiley.gif:

Ajacied Rijkaard wilde wel voor een stereotoren naar psv, alles om van Cruyff af te komen(?)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 21, 2007 10:00 pm

PSV betaalde beter in die tijd. Koe ging naar Eindhoven voor de poen.

Die ex-Ajacieden van toen mislukten in het buitenland. Toen moest je nog een grote jongen zijn daar.
Het stinkt aan alle kanten!

elliquido

Bericht door elliquido » di aug 21, 2007 10:07 pm

Sneijder: "Alles gaat sneller en beter bij Real"
21 augustus 2007

Wesley Sneijder logeerde de afgelopen anderhalve week achtereenvolgens in Utrecht, Madrid, Cadiz, Madrid, Utrecht en Noordwijk. De nieuweling van Real Madrid arriveerde dinsdag alweer in Genève voor de oefenwedstrijd van het Nederlands elftal tegen Zwitserland. "Het was een hectisch weekje, maar wel leuk."

In het luxe onderkomen van het Nederlands elftal in Genève vertelt Sneijder dat hij eigenlijk niet beseft wat hem allemaal is overkomen. "Na lang wikken en wegen was ik er zo'n maand geleden helemaal uit", stelt hij. "Valencia is een heel mooie club en ik wist dat ze veel meer dan 16 miljoen euro voor mij wilden betalen. Dat zie je nu ook, want ze hebben het bod op Rafael van der Vaart toch ook al flink verhoogd. Ik wilde echter naar de absolute top. Ik wilde naar Barcelona of naar Real Madrid. Alleen daarom heb ik bekendgemaakt dat ik niet naar Valencia zou vertrekken."

Sneijder: "Ik wilde me het komende seizoen met Ajax alsnog bij Real of Barcelona in de kijker spelen. Ik had al tien kaarten voor alle duels van Ajax in de Champions League besteld. Die bestelling heb ik overigens niet ingetrokken. Want indien mogelijk wil ik nog steeds duels van Ajax bezoeken. Ook als ze in de UEFA Cup spelen. Ajax is en blijft mijn club."

"Een aanbod van Real Madrid kon ik echter niet weigeren", legt Sneijder uit. "En dat bod kwam. Achteraf gezien kan ik nu alleen maar zeggen dat ik heel blij ben dat ik komend seizoen bij Real Madrid speel. Ik kan me daar tot een nog veel betere speler ontwikkelen. Alles gaat daar sneller en beter. We oefenden vorige week tegen tweedeklasser Cadiz. Die ploeg zou in de Eredivisie bij de bovenste vijf spelen. Ajax wint afgelopen zondag met 8-1 van De Graafschap. Snap je wat ik bedoel?"

Sneijder is niet de enige jonge speler in het keurkorps van Marco van Basten die de overstap naar een grote Europese club maakte. De tijd dat de clubs uit de Eredivisie de meeste spelers aan Oranje leverden, lijkt veel langer geleden dan de werkelijkheid doet vermoeden. Willem II, FC Utrecht, Heerenveen en Vitesse hebben geen Nederlandse A-internationals meer in de gelederen. De spelers van Oranje verdienen de kost bij grote clubs als Real Madrid, Liverpool, Manchester United, Arsenal, AC Milan en Sevilla.

"Veel jongens zijn inderdaad net als ik bij een grote club beland", weet Sneijder. "Dat zegt ook wel iets over de kracht van het Nederlands elftal. Ik denk dat we op papier een van de sterkste elftallen van Europa hebben. Dat belooft dus veel voor de toekomst. Ik denk overigens dat binnenkort nog meer spelers de eredivisie voor een mooie buitenlandse competitie verruilen."

Sneijder: "Ik weet niet wat er van waar is. Maar bij Real Madrid is de afgelopen week alweer de naam van Klaas Jan Huntelaar gevallen. Nu zegt dat niet alles, want na een nederlaag worden er veel spelers met Real in verband gebracht. Maar als Real Madrid een speler echt wil hebben, dan gebeurt dat vaak wel. Dat zag je wel bij mij. Ik ben alleen maar dolgelukkig. Ik denk dat ik nu een echt goede voetballer kan worden."
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

mtrules

Bericht door mtrules » do aug 23, 2007 4:35 pm

Er wordt gesuggereerd dat Medunjanin samen met Luque gepresenteerd gaat worden.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do aug 23, 2007 4:42 pm

Zoiets zou wel doorlekken denk ik zo. Ik verwacht dat we voor 31 augustus opeens met een verrassing aan komen zetten.

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do aug 23, 2007 4:50 pm

Peter schreef:Zoiets zou wel doorlekken denk ik zo. Ik verwacht dat we voor 31 augustus opeens met een verrassing aan komen zetten.
Waar baseer je dat op, of zijn het gewoon onderbuikgevoelens?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do aug 23, 2007 4:53 pm

Onderbuikgevoelens durf ik wel kwijt bij de onbetrouwbare geruchten. Nee, Ajax kan het gewoon niet maken om nu zonder een opvolger van Sneijder te spelen. Verder heeft vGeel ons 2 aankopen beloofd en aangezien Luque een alternatief voor Riera is, blijft er een vervanger voor Sneijder open staan. Als deze speler uit Nederland zou komen, dan zouden we toch al wel iets van geruchten hebben gehoord.

elliquido

Bericht door elliquido » do aug 23, 2007 5:16 pm

Maar die komen niet voor slavia praag uit.
maw ; we nemen enorme risico's op het mislopen van het miljoenenbal

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do aug 23, 2007 8:29 pm

elliquido schreef:Maar die komen niet voor slavia praag uit.
Wat een onzin.
Ook zonder 2 aankopen moeten we gewoon winnen in Praag. Dat zou geen probleem mogen zijn.

Daniel

Bericht door Daniel » do aug 23, 2007 8:34 pm

Ze zouden zoieso toch niet mee kunnen doen. :confused.gif:

elliquido

Bericht door elliquido » vr aug 24, 2007 10:13 pm

ASR_AFCA schreef:
elliquido schreef:Maar die komen niet voor slavia praag uit.
Wat een onzin.
Ook zonder 2 aankopen moeten we gewoon winnen in Praag. Dat zou geen probleem mogen zijn.
wie lult hier nou onzin?
ben je vorige week al weer vergeten?

elliquido

Bericht door elliquido » vr aug 24, 2007 10:15 pm

Newcastle's flop £9.5m striker Albert Luque is joining Ajax on a free transfer. (Sun) [/b]

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za aug 25, 2007 12:09 pm

Peter schreef:Onderbuikgevoelens durf ik wel kwijt bij de onbetrouwbare geruchten. Nee, Ajax kan het gewoon niet maken om nu zonder een opvolger van Sneijder te spelen. Verder heeft vGeel ons 2 aankopen beloofd en aangezien Luque een alternatief voor Riera is, blijft er een vervanger voor Sneijder open staan. Als deze speler uit Nederland zou komen, dan zouden we toch al wel iets van geruchten hebben gehoord.
En zich al ingedekt met geleuter over een aankoop in de winterstop. Een gokje: die tweede versterking komt er niet.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 26, 2007 8:50 am

Clarin.com
EL UGANDES MOHAMMED NO ES EL GHANES MOHAMMED

El africano equivocado del Ajax

Mario Stilman
[email protected]

El hombre negro, erguido en el amplio hall del Aeropuerto Schiphol de Amsterdam, aguardaba de impecable traje gris mientras pensaba en un futuro brillante para su familia. Había dejado mujer y tres hijos en la pequeña ciudad de Kabale, al sudoeste de Kampala, capital de Uganda, donde su infancia transcurrió entre bosques, lagos y colinas cultivadas en terraza.

Mohammed Gulam Shabaa, de 24 años, había nacido miserable y se forjó en medio de la guerra civil. No se involucró, pero fue testigo de atrocidades. De niño comprendió que debajo de toda belleza hay algo inhumano, y esas colinas, la dulzura del lago Bunyon, esos dibujos de los árboles pierden al cabo de un momento el sentido de la ilusión.

Mohammed esperaba a John Jackke y a Hank ten Cate, presidente y técnico del Ajax para incorporarse al plantel de un equipo poderoso donde el destino debía acompañarlo primero para acomodarse a su nueva vida, y para reunirse con su familia después. Nunca comprendió por qué había sido elegido para jugar en el Ajax. Llegó un día un emisario del club y le entregó, así de simple, un pasaje de avión. Esos dos hombres, esos dos holandeses que le habían enviado el porvenir, no aparecieron. Comprendió en un instante que la hostilidad primitiva del mundo lo estaba derrumbando. ¿Cómo se puede dejar de ver esos signos que se agrupan alrededor de un lugar privilegiado donde la esperanza ya no tiene cabida? Preguntó en un imperfecto inglés cómo llegar hasta el Amsterdam Arena. Un agente de seguridad de Schiphol le escribió: "Arena Boulevard 1, 1101 AX Amsterdam Zuidoost". Para Mohammed ese papelito constituía un misterio insondable, una apariencia limitada. Trataba de borrar de su conciencia su profesión de hachero y de concentrarse en los partidos de fútbol que había jugado con el Mbale, y en una aspiración inagotable a la felicidad que merecía. Sentía, sin embargo, que el mundo se había convertido en una inmensa irracionalidad.

El futbolista llegó, al cabo, al sitio tan deseado para darse cuenta, finalmente, de que la ilusión se había marchado a otro sitio. John Jackke y Hank ten Cate eran nombres en su memoria. Un empleado le dio un pasaje de regreso a Kampala. Le dijo: "Equivocamos el video: el club quiere al ghanés Habib Mohammed, de 24 años, defensor del King Faisal Bahes". Tal vez el ugandés Mohammed haya comprendido que la vida está hecha, en el fondo, de la confrontación entre el llamamiento humano y el silencio irrazonable del mundo.
Wie oh wie kan dit vertalen? En wie is Mohammed Gulam Shabaa?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo aug 26, 2007 8:56 am

Het gaat over de Uganees Mohammed, die Ajax zou hebben verward met de Ghanees Mohammed. Volgens dit verhaal vroeg de man zich al af waarom ene John Jaakke en Henk ten Cate hem uitnodigden om bij Ajax te komen spelen en hem een vliegticket gaven. Toen hij aankwam bij de Arena kreeg hij meteen excuses aangeboden en een vliegticket terug.

Onzinverhaal dus.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 26, 2007 8:57 am

Thomas schreef:Het gaat over de Uganees Mohammed, die Ajax zou hebben verward met de Ghanees Mohammed. Volgens dit verhaal vroeg de man zich al af waarom ene John Jaakke en Henk ten Cate hem uitnodigden om bij Ajax te komen spelen en hem een vliegticket gaven. Toen hij aankwam bij de Arena kreeg hij meteen excuses aangeboden en een vliegticket terug.

Onzinverhaal dus.
:drecul.gif:

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo aug 26, 2007 12:47 pm

(...) Overigens denkt de club nog niet klaar te zijn op de transfermarkt. Het is de bedoeling dat er voor 31 augustus een allround middenvelder wordt aangetrokken.

De Telegraaf
Ik lees net op de website van Newcastle United dat Mendieta (33) mag vertrekken bij Middlesbrough. Als we dan toch aan het shoppen zijn in Engeland... Hij voldoet op zich wel aan de profielschets: middenvelder en een Spaanse veteraan/ex-international die op een zijspoor is geraakt in de Premier League. Maar is ie allround genoeg voor HTC en MVG?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo aug 26, 2007 1:41 pm

Geen interesse. Een jonge speler graag.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 26, 2007 2:23 pm

Bertje schreef:Geen interesse. Een jonge speler graag.
Ben ik 't helemaal mee eens. Ajax heeft geld en moet dit investeren in grote talenten als Zlatan (destijds), Suarez. Grote talenten met zekerheid (daarin 10 miljoen investeren).

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo aug 26, 2007 4:42 pm

Het geld dat je betaalt bepaalt niet in hoeverre iemand een groot talent is.

jabu

Bericht door jabu » zo aug 26, 2007 5:39 pm

Nee, maar een groter talent zal vaak wel duurder zijn.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo aug 26, 2007 5:46 pm

Soms. Hangt er ook vanaf wat voor speler je zoekt.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo aug 26, 2007 5:48 pm

Hoe groter het talent hoe duurder. Zo heeeeeeeeeeeeeeeeeeel af en toe wordt er een speler over het hoofd gezien door de grote clubs. Maar in 9 van de 10 gevallen zal je gewoon moeten dokken voor de grote talenten.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

gaizka

Bericht door gaizka » zo aug 26, 2007 6:33 pm

Zuidema schreef:
(...) Overigens denkt de club nog niet klaar te zijn op de transfermarkt. Het is de bedoeling dat er voor 31 augustus een allround middenvelder wordt aangetrokken.

De Telegraaf
Ik lees net op de website van Newcastle United dat Mendieta (33) mag vertrekken bij Middlesbrough. Als we dan toch aan het shoppen zijn in Engeland... Hij voldoet op zich wel aan de profielschets: middenvelder en een Spaanse veteraan/ex-international die op een zijspoor is geraakt in de Premier League. Maar is ie allround genoeg voor HTC en MVG?
Dat zou ik echt top vinden, een fitte mendieta is wereldklasse! Weten we ook meteen wie de penalty's gaat nemen...

999

Bericht door 999 » zo aug 26, 2007 6:38 pm

Zuidema schreef:

De Telegraaf
Laat ik die nu nooit meer goed hebben zien ballen sinds die in Engeland speelt ..
Blij met de punten ...

Gesloten