Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za aug 25, 2007 4:21 pm

Ik weet niet hoe wedstrijdfit hij nu is, maar ik maak me meer zorgen over z'n algemene fitheid. Hij is toch twee seizoenen enigszins uit de running geweest vanwege overgewicht e.d.

Maar ik vertrouw erop dat het wel goed zit, gezien de interesse van ook PSV en Feyenoord.

999

Bericht door 999 » za aug 25, 2007 6:05 pm

Dat is dan nieuws, Luque twee seizoenen uit running geweest i.v.m. overgewicht e.d. !!.Dat hoorde je bij Davids ook al.Die zou ook niet opgesteld worden bij T.H. i.v.m. zijn conditie achterstand ....
Blij met de punten ...

Aristides

Bericht door Aristides » za aug 25, 2007 6:27 pm

De analytici/kenners begrepen te hebben, zijn er nu minimaal negen spelers die ervoor moeten zorgen dat KJH beter gaat functioneren!

Ik hoop dat hij daar morgen mee begint, want vorig jaar tegen Heerenveen (0-1!!!) kreeg hij zelfs een bal er niet in terwijl hij op de doellijn stond!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

wimpey

Bericht door wimpey » za aug 25, 2007 6:42 pm

Thomas schreef: Maar ik vertrouw erop dat het wel goed zit, gezien de interesse van ook PSV en Feyenoord.
Feyenoord en Koeman staan idd om hun goede aankoopbeleid bekend, Thommie! :ajaxscarf.gif:

Ik ben bang dat Luque qua aantal wedstrijden een soort van Vierklau of O'Brien wordt. NUFC kon 'm aan de straatstenen niet kwijt, die zijn dolblij dat ze die jongen hebben kunnen lozen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za aug 25, 2007 6:47 pm

Ik weet het ook niet zeker, Wimpey. Hetzelfde geldt voor Urzaiz. Wat ik wel weet is dat die jongens in hun goede tijd gewoon prima spelers waren. Dat Ten Cate een aardige hand in het aankoopbeleid heeft is inmiddels wel duidelijk. Dat hij na dit seizoen geen trainer meer is bij Ajax ook. Maar ik zie geen enkele reden waarom Van Geel zich zou laten piepelen. Een qua salaris peperdure speler als Luque haal je niet als je niet weet dat hij fit is.

Luque schuwt de duels en heeft eigenlijk nooit het vertrouwen gehad van zijn trainer. Dan zijn de PL en de Engelse pers vrij dodelijk.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za aug 25, 2007 10:13 pm

Thomas schreef:Babel niet, nee. Maar Luque zou prima in de volgende opstelling kunnen spelen:

Luque---Davids/Vertonghen---Gabri/Maduro---Kennedy
Waarom hij wel en Babel niet?

@gaizka:

Babel begon vandaag anders in de spits bij Liverpool hoor.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 26, 2007 7:52 am

Vandaag staat in de Telegraaf, dat ze met Luque al 1 maand geleden contact hebben gehad. Hij was nr. 1 op het lijstje!

Ajax gaat over naar een spelconcept van 1 diepe spits (KJH), met daarachter 3 aanvallers (Suarez, Luque en Kennedy). Vervolgens een blok van 2 verdedigende middenvelders (Davids/Heitinga, Gabri) en 4 verdedigers. Dat kunnen er ook 3 worden afhankelijk van de tegenstander.

Daarnaast wordt geschreven dat ze nog een allround middenvelder willen aantrekken voor 31 augustus. Dit dus in tegenstelling van het schrijven van AD dat de selectie rond is.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 26, 2007 7:59 am

Ondertussen de elektronische versie gevonden:
Speelwijze Ajax met Luque op de schop

AMSTERDAM, zondag
Vanaf de tribune zal Albert Luque Martos vanmiddag de eerste thuiswedstrijd van zijn nieuwe club Ajax tegen SC Heerenveen aanschouwen. Na het afhandelen van enkele persoonlijke zaken in Newcastle voegt de Spanjaard zich donderdag bij de spelersgroep.

Henk ten Cate is blij met de 29-jarige Luque, die als lid van de nationale selectie deelnam aan het WK in 2002 en het EK in 2004. ,,Hij voldoet aan ons profiel voor die positie: goed linkerbeen, snelheid, kopsterk en scorend vermogen. Albert is voor de linkerkant gehaald, maar kan ook op tien uit de voeten als dat moet.”

De coach liet weten dat Luque al langer door Ajax werd begeerd, nog voordat Albert Riera van Espanyol in beeld was. ,,Wesley Sneijder was in die fase nog niet vertrokken. Een maand geleden heb ik voor het eerst met Luque gesproken. Hij was onze allereerste optie. Maar toen bleek het prijstechnisch een moeilijk verhaal.”

De transfer van Sneijder gaf echter een beslissend zetje, evenals het akkoord dat Luque met Newcastle bereikte over een tussentijds vertrek. Zijn contract liep nog drie jaar door, maar is nu door Ajax overgenomen.

Luque is afkomstig uit de jeugdopleiding van Barcelona en wordt herenigd met leeftijdgenoot Gabri. De stijl van het huis stond bij Ajax al niet meer in de muur gebeiteld, maar met de laatste aankoop zal de technische staf in principe gaan sleutelen aan een nieuwe speelwijze, met een diepe spits, drie aanvallers erachter, twee controlerende middenvelders en vier verdedigers. ,,Afhankelijk van de tegenstander kunnen dat er drie of vier zijn”, stelt Ten Cate. ,,Maar het is duidelijk dat we met deze groep erg kunnen variëren.”

De 17-voudig international Luque is niet inzetbaar tegen Slavia Praag omdat hij ontbreekt op de voorlopige spelerslijst. Als Ajax het hoofdtoernooi haalt, wordt er een tweede lijst samengesteld die geldig is voor het vervolg.

Overigens denkt de club nog niet klaar te zijn op de transfermarkt. Het is de bedoeling dat er voor 31 augustus een allround middenvelder wordt aangetrokken.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo aug 26, 2007 8:17 am

Nou, maak het dan maar helemaal waar met die laatste aankoop, Martin. Het praatje over het systeem klinkt ook niet onaardig, al begin ik me nu toch echt af te vragen hoeveel Luque wel niet gekost heeft. Is Newcastle drastisch gezakt met de vraagprijs of heeft Ajax inderdaad diep in de buidel moeten tasten?

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 26, 2007 8:19 am

Thomas schreef: al begin ik me nu toch echt af te vragen hoeveel Luque wel niet gekost heeft. Is Newcastle drastisch gezakt met de vraagprijs of heeft Ajax inderdaad diep in de buidel moeten tasten?
Er staat ook een regel in dat Luque overeenstemming had bereikt over zijn vertrek. Misschien dat die prijs wel acceptabel was voor Ajax.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo aug 26, 2007 8:23 am

Er stond ergens in een bepaald stuk iets over een bedrag tussen de twee en de drie miljoen euro. Dat zou wel acceptabel zijn.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 26, 2007 8:31 am

Thomas schreef:Er stond ergens in een bepaald stuk iets over een bedrag tussen de twee en de drie miljoen euro. Dat zou wel acceptabel zijn.
Als Luque weer op het niveau komt van een aantal jaren geleden, dan is hij in de huidige transfermarkt wel 30 miljoen waard, dus is het een koopje :hypocrite.gif:

Ik heb hoge verwachtingen van Luque, maar ben op dit moment vooral nieuwsgierig naar die middenvelder die ze op het oog hebben.

Toppie

Bericht door Toppie » zo aug 26, 2007 9:26 am

Ajaciedjuh schreef:
Thomas schreef:Er stond ergens in een bepaald stuk iets over een bedrag tussen de twee en de drie miljoen euro. Dat zou wel acceptabel zijn.
Als Luque weer op het niveau komt van een aantal jaren geleden, dan is hij in de huidige transfermarkt wel 30 miljoen waard, dus is het een koopje :hypocrite.gif:

Ik heb hoge verwachtingen van Luque, maar ben op dit moment vooral nieuwsgierig naar die middenvelder die ze op het oog hebben.
Laat ik zeggen dat Defour de enige optie is die ik kan bedenken, aangezien die de voetbal kwaliteiten bezit in een combinatie van Perez en Sneijder. Maar die heeft aangeven niet nog te willen komen en HTC heeft gezegd niet geinteresseerd te zijn. Maar dat kan ook schijn zijn of misschien niet in de mens Defour maar wel de Voetballer :antlers.gif:

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo aug 26, 2007 9:33 am

Zal wel weer iemand worden uit het Spaanse, of die de Spaanse taal beheerst. Straks kunnen we nog met recht spreken van Real Ajax....

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo aug 26, 2007 9:34 am

Eredivisie-ervaring is ook belangrijk hoor, Zuidema! En vergeet de Belgen niet. Die kunnen er samen met de Spanjaarden en de 'Nederlanders' ook als enigen wat van.

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo aug 26, 2007 9:35 am

En het moet natuurlijk een vriendje van HTC zijn.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo aug 26, 2007 9:36 am

Hmm, dat geldt volgens mij alleen maar voor Gabri en Colin. Waarbij Gabri onder de meeste trainers in de Eredivisie zou spelen.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo aug 26, 2007 9:37 am

Een allround middenvelder dus. Ik moet dan gelijk denken aan spelers die nergens in uitblinken, maar hopelijk vergis ik me daar in.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo aug 26, 2007 9:39 am

Ik heb juist een positieve associatie met het woord allround. Een speler met weinig zwakke punten, in zekere zin een alleskunner.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo aug 26, 2007 9:39 am

Dat mag. Ik denk aan spelers als Landzaat. :blush.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo aug 26, 2007 9:42 am

Tegen een speler van onder de 23 met het niveau van Landzaat zeg ik geen nee, denk ik. Neemt niet weg dat ik liever een aanvallender ingestelde speler zie, hoor.

<=============== :eusa_pray.gif:

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo aug 26, 2007 9:49 am

Thomas schreef:Hmm, dat geldt volgens mij alleen maar voor Gabri en Colin. Waarbij Gabri onder de meeste trainers in de Eredivisie zou spelen.
Van de spelers die uiteindelijk zijn aangekocht, wel. Maar tussen de afgeketste kandidaten zaten toch ook vriendjes van HTC? Nou ja, maakt verder ook niet uit.

Mijn eerste indruk: op papier neigt het dus naar een 4-2-4 en 4-5-1. Met een erg offensieve, maar ook kwetsbare linkerflank (ondanks Davids). Met een vrij degelijke, maar offensief nogal stroeve rechterflank. En slechts 2 aanspeelpunten op het middenveld voor de verdediging. Is dat wel genoeg voor onze matige opbouwers in de achterste lijn? Bereiken we so überhaupt wel gemakkelijk onze aanvallende overkill voorin? En klikt dat wel tussen die 4 voorin? Verder mis ik eigenlijk nog steeds een type "Vieira" achterin de ruit, als je toch met een vast centrum gaat spelen. De tijd zal het leren...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo aug 26, 2007 10:08 am

Zuidema schreef:Van de spelers die uiteindelijk zijn aangekocht, wel. Maar tussen de afgeketste kandidaten zaten toch ook vriendjes van HTC? Nou ja, maakt verder ook niet uit.

Het is niet de eerste keer dat je het over de vriendjes van HtC hebt, dus vandaar dat ik er toch nog even over door ga. Ik kan me geen andere ex-collegas van Ten Cate herinneren waar Ajax interesse in had. Davids hebben we wel over het hoofd gezien, maar ik neem aan dat uitgerekend jij geen moeite hebt gehad met de komst van Edje. :wink.gif:
Mijn eerste indruk: op papier neigt het dus naar een 4-2-4 en 4-5-1. Met een erg offensieve, maar ook kwetsbare linkerflank (ondanks Davids).
Suarez beschikt niet alleen over meer voetbalintelligentie en combinatievermogen dan Suarez, hij verzet ook nog eens bergen werk. Dus qua kwetsbaarheid ga je er wat de linksbuitenpositie betreft niet op achteruit. Het ontbreken van Davids kan Urby inderdaad wat hachelijke momenten opleveren, maar dat is iets wat Ajax in mijn ogen voor lief moet nemen in verband met de opbouw van achteruit van Urby.
Met een vrij degelijke, maar offensief nogal stroeve rechterflank.

Gabri sluit niet altijd goed aan aan de rechterspits en Colin kan geen bal recht over 10 meter spelen. Dat wordt een probleem. Helemaal gezien het bijkomende feit dat Heitinga zich op het middenveld vrijwel nooit goed aanbiedt aan de opgekomen back. Alternatieven voor de rechtsbackpositie zijn Delorge en Van der Wiel en ik denk dat Ajax er met beide spelers op vooruit zou gaan. Al is Van der Wiel een centrumverdediger.
En slechts 2 aanspeelpunten op het middenveld voor de verdediging.
Ik vind Heitinga vaak maar een matig aanspeelpunt voor de verdedigers. Waarom ik hem verder alleen in bepaalde wedstrijden op die plek wil zien heb ik al uitgelegd, maar ik zie liever Vertonghen op die plek spelen.

Feit blijft wel dat Ajax zelfs met de huidige middenvelders allerlei kanten op kan. Er zijn echt heel wat variaties mogelijk.
Is dat wel genoeg voor onze matige opbouwers in de achterste lijn? Bereiken we so überhaupt wel gemakkelijk onze aanvallende overkill voorin? En klikt dat wel tussen die 4 voorin? Verder mis ik eigenlijk nog steeds een type "Vieira" achterin de ruit, als je toch met een vast centrum gaat spelen. De tijd zal het leren...
In alle eerlijkheid: ik denk dat Huntelaar niet al te rouwig is om het vertrek van Sneijder, maar vooral ook dolblij is met jongens als Suarez en Kennedy.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo aug 26, 2007 10:10 am

Dat verhaal over die vriendjes kennen we nu wel weer. Totaal niet interessant. Al poept Ten Cate die spelers zelf uit, als hij met die spelers tot goed voetbal komt is het prima.

LucaS

Bericht door LucaS » zo aug 26, 2007 10:11 am

De speelwijze wordt dus zoals ik al zei! :bis.gif: :sad.gif:

Ongelooflijk duur zal hij niet zijn, Ajax moet transfersommen boven een bepaald bedrag melden, en dat (b)lijkt hier niet het geval
I think I lost my fucking headache

Gesloten