Hedwiges Maduro

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Aristides

Bericht door Aristides » di aug 21, 2007 12:42 pm

LucaS schreef:Eén van de redenen dat de tweede helft zondag veel beter was dan de eerste was de komst van Maduro. Die jongen heeft echt kwaliteiten, zelfs ook kwaliteiten die bruikbaar zijn voor Ajax
Hetzelfde zou je dan kunnen zeggen over het wisselen van Schilder of de andere plaats van Urby! Gebeurde op hetzelfde ogenblik.

De Graafschapspelers gaven toch aan dat de 1-0 bijna het einde en de 2-0 de doodsteek betekende.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 21, 2007 12:43 pm

Ik leid dat niet af aan het toevallige feit dat het beter ging toen Maduro er in kwam, zo van..dan zal het wel aan Maduro liggen, maar ik leid dat af uit wat ik heb gezien. Weliswaar niet langs het veld, maar wel rechtstreeks via tele2
I think I lost my fucking headache

Aristides

Bericht door Aristides » di aug 21, 2007 12:48 pm

LucaS schreef:Ik leid dat niet af aan het toevallige feit dat het beter ging toen Maduro er in kwam, zo van..dan zal het wel aan Maduro liggen, maar ik leid dat af uit wat ik heb gezien. Weliswaar niet langs het veld, maar wel rechtstreeks via tele2
Was volgens tele 2 De Graafschap net zo sterk als het eerste halfuur? Kan me het niet voorstellen. Zwakke ploegen (tempo niet gewens, stress) storten in het tweede deel in, niet het eerste halfuur.

Het kan best zijn dat Maduro lekker meedeed, maar het is wel "De Graafschap"! In de drie jaar hiervoor speelde hij 55 wedstrijden, scoorde vijf keer (o.a. tegen feyenoord de 2-3, mooi doelpunt) en liet hij vele malen zijn directe tegenstander lopen. Om die reden is hij in de A1 uit de verdediging gehaald, kostte te veel tegendoelpunten. Ik vind hem wat dat onderdeel betreft nog niet beter geworden.

Let eens op bij hoeveel tegendoelpunten hij "er net niet is/niet bij is".

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 21, 2007 1:05 pm

Maar ik vind Maduro ook geen verdediger. Maduro is een prima 'verbindingsspeler'

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di aug 21, 2007 1:09 pm

Zie Ajax zijn contract nog wel verlengen ook, want zoals hier al eerder werd genoteerd (door Jöhnk meen ik) zou je een prima middenveld kunnen bouwen met Riera-Maduro-Gabri-Kennedy.

MHF

Bericht door MHF » di aug 21, 2007 1:14 pm

LucaS schreef:Er is toch wel iets meer aan de hand; deze jonge speler loopt eind van dit seizoen zonder dip en zonder transfervergoeding de deur uit
Zoals we nog veel vaker veelbelovende spelers met een langdurig contract hebben zien afglijden naar een bedenkelijk niveau waarop iedereen riep hoe onnoemlijk dom het wel niet van Ajax is geweest om die jongen ooit zo'n (langdurig) contract aan te bieden.
Maduro heeft het laatste anderhalf jaar nauwelijks laten zien een verlengd contract waard te zijn. Dat hij nu toevallig een goede helft tegen De Graafschap heeft gespeeld zegt mij dan ook weinig. Die jongen heeft absoluut talent maar is er nog lang niet. Hopelijk beseft hij dat zelf ook, zoals hij ook mag beseffen dat Ajax hem alle tijd en ruimte heeft gegund om te herstellen van zijn dip(?). Als Maduro dit seizoen aantoont van waarde te kunnen zijn voor Ajax, verdient hij -wat mij betreft- een contractverlening en doet hij er verstandig aan om ook nog minimaal een jaar te blijven. Maar goed, loyaliteit is nog maar zelden te vinden op de velden wanneer die munten aan de, pak 'm beet, Spaanse horizon gloren...
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 21, 2007 1:16 pm

Waarom zou hij loyaal moeten zijn? Als hij dit seizoen weinig speelt schopt Ajax hem net zo makkelijk de deur uit hoor

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » di aug 21, 2007 1:38 pm

Dat Loyaal zijn slaat nergens op. Het is anders dan dat een speler net een jaar bij het eerste zit, 18 is, genoeg speelt en dan in ene weg gaat.
Pompiedom

MHF

Bericht door MHF » di aug 21, 2007 1:47 pm

Natuurlijk, daar zijn we een topclub voor, als je je kansen niet pakt ben je het kennelijk niet waard om in het eerste te spelen. Geen schande want Ajax 1 is niet voor iedereen weggelegd. Maar ondertussen heeft Ajax hem wel die kansen gegund zoals hem vorig jaar ook halverwege het seizoen een break werd gegund. En wat heeft Maduro Ajax gebracht? Tot nu toe erg weinig. Ja, hartkloppingen als ie achterin werd geposteerd.

Maar je hebt gelijk, als je alsnog de kans krijgt van Ajax ligt dat puur en alleen aan de eigen prestaties en vlieg je uit naar een echte topclub, uitgeleerd en wel. Of? Als ik Maduro was zou ik mijn handjes dichtknijpen met een eventuele geboden kans en mijn verblijf verlengen om zodoende met voldoende bagage in de tas te kunnen afreizen naar een volgende (grotere) club. Anders eindigt hij in het rijtje De Ridder, Owusu, e.d.

Een speler als Sneijder had Ajax niet meer nodig en kon het zich permitteren om een volgende stap te maken, Bij Maduro zou het gevoel moeten leven dat hij nog maar net is begonnen bij Ajax -feitelijk is dat ook zo!- en nog van alles te bewijzen heeft. Dat wilde ik er vooral mee zeggen. Loyaliteit is daarom wellicht een verkeerd gekozen woord in de pure zin van het woord maar wat mij betreft zou hij weldegelijk het gevoel moeten hebben nog niet klaar te zijn met/bij Ajax.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 21, 2007 1:50 pm

Het zou ongetwijfeld verstandiger zijn om langer te blijven, of hij nu een geweldig seizeon door gaat maken of niet. Gold ook voor Babel trouwens

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 24, 2007 7:47 pm

Ik denk dat Maduro nog wel iets kan leren bij Ajax. Vandaag in de column Staanplaats van Thomas Rijsman in het Parool kunnen we lezen hoe bijvoorbeeld:
Blauw hesje

Als enige hangt er om de rechte schouders van Hedwiges Maduro ene blauw hesje. 'Dat zie ik als een compliment van de trainer', zegt de middenvelder, die als laatste speler de gang naar de kleedkamer maakt.
Waar de andere spelers een oranje of geel hesje droegen, betekende het blauw van Maduro dat hij tijdens het positie- en partijspel altijd tot de ploeg in balbezit behoorde. Verdedigen hoef je dan niet. Aanbieden. Ondersteunen. Verdelen. Een overtalsituatie creëren. Dat zijn dan je taken. Een dag met vrienden dus voor Maduro, want iedereen is je bondgenoot.
Vanuit het midden verdeelde hij het spel. Een keertje ging Luis Suárez een aanvallende combinatie met hem aan, maar in plaats van diep te spelen koos Maduro voor een simpel balletje terug. Tot ongenoegen van de Uruguayaan. Maduro: 'Vorig jaar koos ik inderdaad te vaak voor zo'n veilige oplossing. Dat had zeker te maken met vermoeidheid. Wat Emanuelson eind vorig seizoen had, had ik aan het begin al.' Nu voelt hij zich fitter dan ooit. 'Dat merk ik meteen aan mijn spel. Het gaat steeds beter.'
Toch moest Henk ten Cate tijdens de training een extra maatregel invoeren om Maduro ook gevaar in de diepte te laten stichten. 'Ik mocht alleen nog maar ballen naar voren spelen. Dat heeft wel geholpen. Ik scoorde meteen drie keer.'
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides

Bericht door Aristides » vr aug 24, 2007 10:30 pm

Vanuit het midden verdeelde hij het spel. Een keertje ging Luis Suárez een aanvallende combinatie met hem aan, maar in plaats van diep te spelen koos Maduro voor een simpel balletje terug. Tot ongenoegen van de Uruguayaan. Maduro: 'Vorig jaar koos ik inderdaad te vaak voor zo'n veilige oplossing. Dat had zeker te maken met vermoeidheid. Wat Emanuelson eind vorig seizoen had, had ik aan het begin al. Nu voelt hij zich fitter dan ooit. 'Dat merk ik meteen aan mijn spel. Het gaat steeds beter.'

Toch moest Henk ten Cate tijdens de training een extra maatregel invoeren om Maduro ook gevaar in de diepte te laten stichten. 'Ik mocht alleen nog maar ballen naar voren spelen. Dat heeft wel geholpen. Ik scoorde meteen drie keer.'[/b]

Hij is al twee jaar moe! De medische staf van Ajax zal daar toch wel naar hebben gekeken?

Alleen ballen naar voren? Valt me tegen van HtC, dat is Maduro tegen zijn natuur in laten voetballen.

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 25, 2007 7:17 am

HrC ergert zich dus ook kapot aan die balletjes breed. :headbang.gif:

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » za aug 25, 2007 7:53 am

Maduro dus de nieuwe spelverdeler? Selectie is rond!
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 25, 2007 7:54 am

Roeien met de riemen die je hebt, heet dat.

Aristides

Bericht door Aristides » za aug 25, 2007 9:17 am

joey schreef:Roeien met de riemen die je hebt, heet dat.
Roeien of een beetje peddelen?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za aug 25, 2007 11:25 am

Bertje schreef:Bij het Barca van Rijkaard en Ten Cate speelde Xavi ook alles. Redelijk vergelijkbare spelers.
Mee eens. Al is Xavis passing wel gevarieerder en verlegt hij het spel beter van kant naar kant. Maar dat kan een kwestie van ontwikkeling zijn, gezien de stagnatie van Hedwiges.
Jöhnk schreef:
joey schreef:Maduro heeft een zware dip gehad, zoals wel meer jonge spelers is overkomen. Ik vond hem ook log, langzaam, alsof hij een te hoog vetpercentage had. In elk geval was er afgelopen seizoen weinig reden om hem op te stellen, want hij bakte er niets van.
Zo is het. Een jonge speler die even op de bank zit: big deal zeg.
Je kan er inderdaad niet omheen dat Maduro een tijd lang terecht op de bank heeft gezeten. Dan weer was het z'n eigen vorm of zelfvertrouwen dat hem in de steek liet, dan weer het type medespelers dat stond opgesteld.

Zonder Sneijder en Gabri in de ploeg ben ik erg benieuwd naar Maduro. Heitinga is in de rol van verdedigende middenvelder dan wel niet mijn type, maar hij is wel minder draver en past mede daardoor beter bij Maduro.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 25, 2007 8:48 pm

Niet mee eens. Heitinga lijdt ook veel balbezit, net als Davids en Gabri. Maduro zal het zwaar krijgen, maar ik zou het knap vinden als hij zijn stempel kan drukken.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za aug 25, 2007 8:50 pm

Je bent het er niet mee eens dat Heitinga minder slordig is dan Gabri?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 25, 2007 9:00 pm

Nee. Je niet aanbieden waardoor er balverlies ontstaat versta ik ook onder slordig.

Aristides

Bericht door Aristides » za aug 25, 2007 11:47 pm

Bertje schreef:Niet mee eens. Heitinga lijdt ook veel balbezit, net als Davids en Gabri. Maduro zal het zwaar krijgen, maar ik zou het knap vinden als hij zijn stempel kan drukken.
Zal hij de bal een keer naar voren verplaatsen? Ik ben bang van niet, naar achteren (tien meter!) of zijwaarts levert minder fouten op. Waarom zelf het probleem aanpakken als je het ook kunt verplaatsen, dat is de laatste vier/vijf jaar het credo van Maduro, zo is hij talent van het jaar geworden, Blind kickte op die speelwijze, zo is Maduro "groot" geworden.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 29, 2007 11:01 am

Maduro zegt in de VI over zijn aflopend contract:
Daarover maak ik me geen zorgen. Ik weet dat als ik goed speel, alles goed komt. Binnenkort heb ik een gesprek met de beleidsbepalers van Ajax, dan zullen we het gaan hebben over mijn toekomst. Tot die tijd wil ik gewoon goed presteren, lekker voetballen en prijzen winnen.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di sep 11, 2007 5:54 am

Ajax en Maduro praten over nieuw contract
11 september 2007

Ajax gaat toch proberen om Hedwiges Maduro langer vast te leggen. Aanvankelijk maakte de Amsterdamse club geen aanstalten om het aflopende contract van de middenvelder te verlengen, maar binnenkort gaan beide partijen toch om de tafel zitten. Dat meldt Maduro op de Amsterdamse tv-zender AT5.

Vorig jaar zette Ajax Maduro nog in de wachtkamer. Alle spelers die tot medio 2008 onder contract stonden werden uitgenodigd voor contractbesprekingen, behalve Maduro. "Ik weet ook niet waarom. Maar er spreekt weinig vertrouwen uit", liet de middenvelder, die deze zomer met Jong Oranje het EK won, toen weten in Het Parool.

Inmiddels heeft Ajax de 22-jarige verdedigende middenvelder, die na dit seizoen transfervrij zou kunnen vertrekken, tóch uitgenodigd voor een gesprek. "Een contractverlenging behoort tot de mogelijkheden", laat Maduro nu weten tegen AT5.
Goede zaak geef hem maar een prestatie contract: weinig speelminuten, dan mag hij weg voor een bepaald bedrag.

jabu

Bericht door jabu » di sep 11, 2007 7:32 am

Zo'n contract zal hij zelf toch nooit ondertekenen. Dan kan hij beter volgend jaar gebruik maken van zijn transfervrije status. Of Ajax ziet het in hem zitten en geeft hem een nieuw contract of ze laten hem transfervrij vertrekken.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di sep 11, 2007 10:52 am

Het zou mij sowieso verbazen als Maduro een nieuw contract zou ondertekenen. Ajax heeft nu zo lang gewacht en duidelijk gemaakt dat het wat het vertrouwen in Maduro betreft kantjeboord gesteld is, dat Maduro wellicht z'n conclusies trekt.

Plaats reactie