Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Mano

Bericht door Mano » vr aug 24, 2007 11:22 am

okay.... even er vanuit gaan dat Ajax Luque heeft gekocht.
MvG en HtC hadden het over 2 aankopen voor het sluiten van de markt.
Luque kost (volgens de geruchtenmachine) maar 2miljoen!

centjes over dus voor die Crea Bea middenvelder!!!!!!!!!!

** al is het me nog steeds niet duidelijk hoe :anew.gif: wil gaan spelen met;
huntelaar, suarez, Luque, rommedahl, bakiwqzxcvbglu, urzaiz.
(okay, de laatste is voor de bank)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr aug 24, 2007 11:23 am

Raymon schreef:Mits fit, is het natuurlijk een luxe om te kunnen kiezen tussen Suarez, Huntelaar, Bakir en Luque. Bakir en Suarez kunnen ook op 10 (al hoop ik op nog een versterking op die positie). En dan heb je nog Rommedahl die me voorlopig ook niet tegenvalt.

Kortom, ik zie het wel zonnig tegemoet :onfire.gif:
Waar haalt men het vandaan dat Suarez ook op 10 kan spelen?! Die jongen is een pure aanvaller, een spits. En een hele goede ook, dus laat hem daar maar spelen!

Ik snap dit beleid echt niet. Dit is ook weer sneu voor een jongen als Goossens. En het is nog een speler die niet veel meer zal opleveren.

Een '10' is Luque trouwens NIET.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

MHF

Bericht door MHF » vr aug 24, 2007 11:44 am

InnerHarbour schreef:Waarom moeten we nog een spits hebben? Huntelaar en daarachter die ouwe Spanjaard is dat niet voldoende?
De vraag (op deze wijze) stellen is hem beantwoorden. Huntelaar als eerste spits met daarachter slechts Urzaiz als backup zou mij niet vrolijk stemmen.

Echter, in het geheel ontgaat mij het hele plaatje. Als ik naar de spelers kijk met een 'systeembril' op, begint het mij te duizelen. Probeer deze spelers (de huidge incl. een speler als Luque) maar eens te vertalen naar een systeem. De enige lijn die ik nu constateer is dat er met Luque, puur gelet op de lichaamsbouw, een soortement van targetman wordt binnengehaald naast Hunter en Urzaiz) en we daar om heen met een aantal dribbelaars als Suarez, Mitea, Manu en Leo gaan spelen?
Ik baal ervan dat we -los van Luque of welke spits dan ook- een week voor sluiting van het transferwindow nog echt totaal geen zich hebben op een creatieve middenvelder en er in geen enkel blad/krant hier aandacht aan wordt besteed. Daar staat vrolijk in dat Riera als één van de opvolgers van Sneijder zou worden aangetrokken -hetgeen mij al niet leek te kloppen- en nu dat niet is gelukt het waarschijnlijk Luque wordt? En dat terwijl we wel Suarez voor links hebben en nog geen '10' speler? Hoe ver kan je afdrijven? Ik kan echt totaal geen touw vastknopen aan het hele verhaal. Of het moet zijn dat Kennedy dus juist wel als die 10 wordt gezien zodat we 'een flankspeler' -what's in the name; met Luque halen we een linkervoet binnen als vervanger van rechtervoet Kenndy?- extra wilen aantrekken en er een tweede 10 wordt aangetrokken?
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr aug 24, 2007 11:55 am

Voor de spits hebbben we Huntelaar, Suarez, en Urzaiz. Lijkt me prima. Wat moeten we in godsnaam met Luque?? Ik heb nog liever Riera, en daar was ik ook al tegen.

999

Bericht door 999 » vr aug 24, 2007 12:09 pm

Aanvallend 4-2-4, verdedigend 4-4-2.Maar in principe heb je ( weer ) meer keuze mogelijkheden.HtC gaat niet uit van een vast raamwerk ( aanvallend gezien ).Met Luque erbij worden de keuze mogelijkheden kwa aanval vergroot.Wij/we gaan af op de berichten in de media en wat HtC en MvG van Luque weten.Mochten ze het goed inschatten krijg je er natuurlijk, mocht het doorgaan, een klasbak bij.Mocht men toch de mist ingaan wordt het een dure bankzitter.Maar in principe zul je dat risico altijd blijven houden.

Al zit je dan met het probleem om iedereen tevreden te houden ..

Newcastle's flop £9.5m striker Albert Luque is joining Ajax on a free transfer. (Sun)
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » vr aug 24, 2007 12:11 pm

Overigens, ik wil de vreugde/verdriet niet temperen, maar ovvralsnog melden alleen Spaanse media deze transfer
I think I lost my fucking headache

999

Bericht door 999 » vr aug 24, 2007 12:17 pm

LucaS schreef:Overigens, ik wil de vreugde/verdriet niet temperen, maar ovvralsnog melden alleen Spaanse media deze transfer
Heb je ook een mening over Luque ?.
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » vr aug 24, 2007 12:29 pm

Nou nee, ik heb hem al een hele tijd niet meer zien spelen. Ik denk de meesten van ons.
Ik vermoed dat het een 442 gaat worden met Kennedy en Luque als buitenste middenvelders en een verdedigend blok tussen die twee.
I think I lost my fucking headache

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr aug 24, 2007 1:12 pm

Dan kan je net zo goed Stekelenburg als buitenste middenvelder gebruiken. Luque is een SPITS.

Mano

Bericht door Mano » vr aug 24, 2007 1:21 pm

Of er wordt er steeds 1 geslachtoffert op de bank!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Joodhan

Bericht door Joodhan » vr aug 24, 2007 1:28 pm

Systeem?

Voorhoede:

Linke Lucque (Manderijn) - Hunter (Urzaiz)- Bakkie choco (Rommeldal)

Mitella shcrijven we af...

Rondom, tussendoor, achterlangs en bovenop het trio voorin:

Suarez (Sarpong/Leonardo).

Middenveld:

Vertongen (Davids) controllerend op links en Gabri (Delorge) controllerend op rechts.

Tussen middenveld en achterhoede:

Heitinga (vdWiel)

Achterin

Eenmaalindezon (Schilder) - Stam (Vertongen) - Ohgaatieraardoen (vdWiel)

Goalin schrijven we af

Doel

Stekel

Voorin staat het (op papier) nu wel. Creatieve middenvelder en opbouwende achterhoedespeler zijn erg welkom!

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » vr aug 24, 2007 1:48 pm

Ben echt onder de indruk van de door je verzonnen namen.
Wist niet dat we tegenwoordig wedstrijdjes hielden 'grappige bijnamen verzinnen'.

ON-topic:
Ik zou wel tevreden zijn met Luque. Het is wat Voetske zegt... je moet soms risico durven nemen. En ik denk niet dat Henk ten Cate ze allemaal laat spelen. Zal wel een soort roulatie worden, hoewel ik ook denk dat er regelmatig met een aanvallend versterkt middenveld gespeeld gaat worden.
Op naar de vierde ster!

Mano

Bericht door Mano » vr aug 24, 2007 1:54 pm

in de CL of Uefa (afhankelijk wat we doen woensdag)
zal er behoudender gespeeld worden dan tegen.........VVV daar zou je best alle spitsen erin kunnen gooien :-)

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr aug 24, 2007 2:14 pm

Amsterdam Pride schreef:Ben echt onder de indruk van de door je verzonnen namen.
Wist niet dat we tegenwoordig wedstrijdjes hielden 'grappige bijnamen verzinnen'.

ON-topic:
Ik zou wel tevreden zijn met Luque. Het is wat Voetske zegt... je moet soms risico durven nemen. En ik denk niet dat Henk ten Cate ze allemaal laat spelen. Zal wel een soort roulatie worden, hoewel ik ook denk dat er regelmatig met een aanvallend versterkt middenveld gespeeld gaat worden.
Neem die risico dan, maar haal wel een speler voor een positie waar het nodig is. Haal een creatieve middenvelder, want dat hebben we nodig. Creativiteit! Voorin hebben we kwaliteit zat, en ook genoeg verschillende spelers om mee te kunnen varieren.

Roulatie? Ga je een speler die 2 miljoen euro per jaar verdient op de bank zetten? Haal hem dan gewoon niet!

999

Bericht door 999 » vr aug 24, 2007 2:50 pm

Volgens de T. komt er ook nog een middenvelder ...
Blij met de punten ...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr aug 24, 2007 2:51 pm

Voor een transfer die gisteravond al afgerond zou zijn duurt het trouwens wel lang voor het officieel wordt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » vr aug 24, 2007 2:52 pm

Geduld is een ..
Blij met de punten ...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr aug 24, 2007 2:53 pm

Voetske schreef:Geduld is een ..
schone zaak?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » vr aug 24, 2007 2:54 pm

slechte zaak ?.
Blij met de punten ...

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr aug 24, 2007 2:54 pm

Voetske schreef:Volgens de T. komt er ook nog een middenvelder ...
Komt er ook nog een middenvelder bij? Ze mogen van mij wel opschieten. Het is in mijn ogen overduidelijk dat de prioriteit bij een middenvelder moet liggen, en niet bij een vierde spits...

999

Bericht door 999 » vr aug 24, 2007 2:57 pm

Nou, of de prioriteit daar moet liggen, wen er maar aan dat AJAX anders gaat voetballen.Dus de middenvelder zal een heel ander type gaan worden als Sneijder.Met dat gegeven, en de terug keer van Davids over een tijdje hebben we genoeg spelers die op het middenveld kunnen spelen.
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr aug 24, 2007 3:04 pm

Voor de gein maar even iemand citeren die (in tegenstelling tot de meesten hier) weet waar hij het over heeft:
Raul Gonzalez Balnco schreef:Ik vergeleek Albert Luque in de Babel-topic al met Gigi Riva(dat zal jullie niks zeggen maar hij heeft er veel van weg) en Hristo Stoitchkov. Hij begon als spits(als duo met Eto'o) bij Mallorca en is bij Deportivo linkermiddenvelder/aanvaller geworden. Een linksbuiten die speelt voor de goal ipv de voorzet. Hij is snel, sterk, technisch vaardig en heeft een kiezelhard schot (120 kmh). Voor de reserves van Newcastle schijnt hij ze er nog regelmatig van grote afstand in te jagen.
Waar je hem ook plaatst - centrumspits, buitenspeler of buitenste middenvelder - hij moet naar het doel.

Overigens verwacht ik dat er in ieder geval tot de winterstop geen creatieve centrale middenvelder meer komt. Maduro, Vertonghen en eventueel Anita zullen wel een kans krijgen.

gaizka

Bericht door gaizka » vr aug 24, 2007 3:06 pm

Voetske schreef:Nou, of de prioriteit daar moet liggen, wen er maar aan dat AJAX anders gaat voetballen.Dus de middenvelder zal een heel ander type gaan worden als Sneijder.Met dat gegeven, en de terug keer van Davids over een tijdje hebben we genoeg spelers die op het middenveld kunnen spelen.
Misschien wel eens goed om van het 4-3-3 af te stappen, het is nou eenmaal gebleken dat alle succesvolle teams van de laatste jaren 4-4-2 spelen. Een 3 mans middenvel is te kwetsbaar, of je moet 3 toppers hebben. Daarnaast zijn goede buitenspelers niet meer te vinden.

Jesse

Bericht door Jesse » vr aug 24, 2007 3:06 pm

Bertje schreef:Overigens verwacht ik dat er in ieder geval tot de winterstop geen creatieve centrale middenvelder meer komt. Maduro, Vertonghen en eventueel Anita zullen wel een kans krijgen.
Ik ben bang dat je gelijk gaat krijgen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

sander

Bericht door sander » vr aug 24, 2007 3:24 pm

Luque is net geland op schiphol, dus dat zit goed.

Hoe het met die middenvelder zit waar T. het over heeft, geen idee? Zou mooi zijn als MvG, nu hij er toch is een vliegtuigje naar deze voetballer zou pakken...

Gesloten