N.E.C. 2007 - 2008
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Nog geen akkoord over Pospisil [UPDATE]
Door: Jeroen | Gepubliceerd: 13-08-07 18:48 | Laatst bewerkt: 16-08-07 16:21
In tegenstelling tot eerdere berichten in andere media is er vandaag geen duidelijkheid over het wel of niet aantrekken van Michal Pospisil. ''We zijn er nog niet uit'', aldus Carlos Aalbers tegenover ForzaNEC.nl. Volgens de technisch directeur kan het mogelijk ook nog een aantal dagen duren.
NEC wil Pospisil graag aantrekken, maar het moet financieel wel haalbaar zijn. Op dit moment overleggen clubs en Pospisil's zaakwaarnemer met elkaar om te kijken of er aan elkaars eisen kan worden voldaan.
Over de andere testspeler, Filip Chlup, valt eind deze week een beslissing.
Update:
NEC heeft met Hearts nog geen overeenstemming bereikt over Michal Pospisil. De Tsjech is op dit moment nog te duur en de vraagprijs ligt boven het bedrag wat NEC voor ogen heeft. NEC zal blijven onderhandelen en tot de transferdeadline proberen om vraag en aanbod dichter bij elkaar te brengen. Dit geldt ook voor Olaf Lindenbergh, waar NEC ook nog steeds over onderhandelt.
Vanavond komt het trio Aalbers, Been en De Groot bijeen om te kijken of de toekomst van Filip Chlup in Nijmegen ligt.
Bron: http://www.forzanec.nl/
- Ramona
Jong NEC wint bekerduel bij FC Twente
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Gisteren 21:51
Jong NEC heeft een knappe zege geboekt op Jong FC Twente. Het team van Wim Rip dat vorig jaar maar nipt in de Eredivise bleef versloeg het elftal dat sindskort onder leiding staat van oud-NEC trainer Cees Lok.
NEC domineerde vrijwel de hele wedstrijd met opportunistisch voetbal. Na ruim een uur bracht Dominique Scholten Jong NEC op voorsprong. Hij schoot een vrije trap achter doelman Cees Paauwe. Vier minuten voor het eindsignaal besliste Alexander Prent het duel definitief.
Een knappe zege op het team dat vorig jaar nog als derde eindigt. Deze eerste bekerronde is een poulesysteem. NEC neemt het later thuis nog op tegen De Graafschap, Heracles Almelo (thuis) en Go Ahead Eagles (uit). Volgende week maandag staat de eerste competitiewedstrijd op het programma. Tegenstander in het McDOS Goffertstadion is Jong Vitesse.
Opstellingen:
Jong FC Twente: Paauwe, Droste, Sumelka (46. Jallo), Oonk, Meinderink, Shayesteh, Zijler (58. Rendla), Schreuder, Arnautovic, Hersi, Colak.
Jong NEC: Skverer, Dams (85. Buyuktopak), Pothuizen, Verweij, Booltink, Scholten, Van Brakel, Zouzou, Hrepka, Fachtali (82. Tshibamba), Prent.
forzanec.nlBeen: ’Snoyl is te zwaar’
Door: Harold | Gepubliceerd: Gisteren 13:05 | Laatst bewerkt: Vandaag 20:49 | 9 reacties
Als Ferne Snoyl terug wil komen bij de NEC-selectie, zal hij eerst een paar kilo kwijt moeten raken. Dat heeft Mario Been, de coach van de Nijmeegse club, laten weten.
Maandag werd al bekend dat Been Snoyl 'om disciplinaire redenen' uit de selectie gezet had. Inmiddels is duidelijk geworden dat Snoyls fysieke conditie hier mee te maken had. ''Het verhaal is heel simpel. Hij is te zwaar. Er zijn verschillende momenten in een seizoen dat de spelers gewogen worden. Ik vind dat je als een prof moet leven. Iedereen weet wat er van hem verwacht wordt. Snoyl was bij zo'n weging te zwaar. Dan volgt er een boete. Een week later zaten er nog eens drie kilo bij. Toen heb ik hem uit de selectie gezet'', zegt Been in De Gelderlander.
Tot overmaat van ramp, kwam Snoyl maandag ook nog eens te laat voor een wedstrijd van Jong NEC tegen Jong FC Twente. ''Morgen (dinsdag, red.) gaan we met hem praten. Dat lijkt me duidelijk'', verzucht Been, die Snoyl vorig jaar wegplukte bij Feyenoord.
Bron: FC update
www.sonjabakker.nl ??
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
- Ramona
Het gaat de goede kant op met Mark iig...

’Revalidatie verloopt erg goed!’
Door: Harold | Gepubliceerd: Gisteren 10:15
De afgelopen week is erg goed verlopen op gebied van mijn revalidatie. Mijn knie voelt erg goed aan en zeker naar aanleiding van onze eerste competitiewedstrijd, ben ik super gemotiveerd om snel de volgende stap richting het veld te gaan maken. Deze staat in het protocol in week zestien gepland en ik zit nu in week dertien! Vandaag heb ik voor het eerst hardgelopen, 4x 200meter….Ik was kapot!! Nee, geintje! Het ging erg goed, ik heb zelfs nergens last van gehad tijdens het lopen. Nu in de avond voelt mijn knie wel wat stijf. Ik ben benieuwd of er morgen vocht in zit, want zoals ik eerder al eens heb opgemerkt, gaat het voornamelijk om de reactie van de knie na de inspanning. Daaruit wordt afgeleid of je a) verder kan en de belasting verhoogd mag worden of dat je b) een pas op de plaats moet maken of zelfs een stapje terug. Dat zou betekenen dat we morgen de loopbelasting er uit zouden kunnen laten. Zo is het elke keer weer, bij elke stap die je maakt binnen het proces afwachten en reageren op de hoeveelheid reactiviteit van de, daarin allesbepalende factor, de knie.
Verder was het afgelopen weekend de eerste wedstrijd van het nieuwe voetbalseizoen. Ook ik was erg benieuwd hoe we ervoor stonden. Het was voor mij ook net zo zeer afwachten hoe het zou gaan lopen. Normaliter train je elke dag met elkaar en voel je hoe de wedstrijd leeft en kan je min of meer aanvoelen, hoe je met elkaar die wedstrijd ingaat. Dit was voor mij de eerste keer dat, dat dus niet zo was! Mijn hart klopte als een gek en ik was verschrikkelijk zenuwachtig, alsof het ook maar enigszins invloed heeft!? Kortom een hele ervaring. Hopelijk wordt dat minder heftig naarmate ik meer wedstrijden zie, maar dat weet ik niet?!
Het voordeel van in Zeist revalideren is dat je met elkaar kunt praten en ervaringen kan delen met deze zogenaamde lotgenoten. Zo kan je veel makkelijker bepaalde zaken accepteren. Maar ook bij N.E.C. lopen er een aantal spelers rond die deze blessure hebben gehad en sommige zelfs 2x! Zo praat ik altijd als ik bij N.E.C. ben even bij met Alexander Prent. En als je dan bepaalde dingen vergelijkt, dan bedoel ik niet alleen fysiek, maar ook mentaal, dan blijkt vaak dat iedereen dezelfde fases doormaakt in het revalidatieproces van een dergelijk knieblessure. We kwamen afgelopen zondag tot de conclusie dat ik nu in een fase zit waarin mensen steevast goed bedoeld, naar me toe komen en dan vragen: Hoe lang nog, een maandje of misschien 2..??. En wanneer je dan antwoordt en uitlegt dat het nog zeker 3 á 4 maanden gaat duren, zij elke weer zeggen: Ach nee joh, gewoon ff doorbijten! Dat is wat de laatste tijd namelijk erg vaak gebeurd, maar zo werkt het helaas niet. Ik zal nog even geduld moeten hebben en gedisciplineerd aan mijn rentree moeten werken, waarbij voorzichtigheid belangrijker is dan 'doorbijten'. Het is na een periode als deze namelijk makkelijker je geduld te verliezen, overmoedig te raken en teruggeworpen worden. Dan rustig aan, stap voor stap, het protocol af te werken. Maar dat is toch de weg waar ik voor kies! Uiteindelijk aan het eind van dit hele proces, zal ik er zowel fysiek en mentaal sterker door zijn geworden en gewoon weer lekker elke dag op het veld staan!
Groeten en tot volgende week, op naar de eerste overwinning!
Misschien dat ze daar nog spitsen vandaan kunnen halen.. :-).. want pospisil komt niet
maarr... Kluivert wel!! haha
Pospisil niet naar NEC
Door: steven | Gepubliceerd: Vandaag 20:43 | Laatst bewerkt: Vandaag 20:43 | 20 reacties
Michal Pospisil komt niet naar NEC. De Tsjech, die onlangs op proef kwam in Nijmegen, is niet haalbaar. Volgens onze interne bronnen heeft dit heeft vooral te maken met de financiële eisen van Heart of Midlothian. De Schotse club is niet bereid water bij de wijn te doen en voor NEC zijn de mogelijkheden beperkt qua financiën.
Carlos Aalbers zal eventueel nog een poging wagen, maar tegenover Forzanec heeft onze bron verteld dat de kans tot nul is geslonken. NEC ziet in Pospisil een spits die voor doelpunten kan zorgen en daarbij de nodige ervaring meeneemt. Zij waren dan ook erg tevreden over het vertoonde spel van de Tsjech in de oefenwedstrijd twee weken geleden.
maarr... Kluivert wel!! haha
Even tussendoor een berichtje van een gefrustreerde NECr hoor... moet ook kunnen.. :-)''Kluivert tekent hoogwaarschijnlijk bij NEC''
Patrick Kluivert staat in de belangstelling van NEC. Het salaris kan alleen een probleem worden. In Nijmegen ligt voor Kluivert een contract voor één jaar klaar.
Zelf hoopt Kluivert ooit terug te keren in Amsterdam: ''Ik hoop nog terug te keren bij mijn Ajax''. De kans is groot dat Kluivert het aanbod accepteert. Na een verblijf bij NEC komt de 31-jarige hoogwaarschijnlijk met Kanu naar Amsterdam. Urzaiz heeft namelijk een één jarig contrat getekend en vertrekt na dit seizoen uit Amsterdam. Ook Klaas-Jan Huntelaar word volgend jaar zo goed als zeker verkocht.
Kluivert heeft bij onder andere Barcelona en Ajax gespeeld. De spits kwam afgelopen seizoen uit voo aartsrivaal PSV. Patrick is nog steeds topscoorder aller tijden bij Oranje met maarliefst 40 doelpunten.
De supporters worden echt wanhopig.... en als blijkt dat dit niet doorgaat worden ze weer heel boos op het bestuur... ja... haha... wat een hoop flauwekul kan je toch p die nec-fansites vinden zeg..
23-08-07 - Kluivert inmiddels ook al gespot in Nijmegen
Gisteren en vandaag hebben zich 8 mensen bij ons gemeld Patrick Kluivert hebben gespot in Nijmegen. Naar verluidt wordt er in een Hotel in Berg en Dal gepraat over de contractuele afspraken. Nadat NEC al had gesproken met Kluivert in Juli, zijn de gesprekken inmiddels helemaal hervat. Wij houden jullie op de hoogte.
Mocht deze transfer doorgaan, dan wordt dit de grootste aankoop in de historie van NEC. Wij hebben erg veel vertrouwen in Kluivert, die exact even oud is als Ruud van Nistelrooij.
-
-
- Ramona
Wedstrijd PSV - NEC
Competitie Eredivisie
Datum 25 augustus 2007
Aanvang 19.30 uur
Locatie Philips Stadion
Plaats Eindhoven
Scheidsrechter D. van Egmond
Assistent 1 H. de Graaf
Assistent 2 R. Karremans
Geschiedenis
Aantal ontmoetingen 30
Winst N.E.C. 0
Gelijk 3
Verlies N.E.C. 27
Doelsaldo 68-10
Grootste overwinning Geen
Grootste nederlaag 6-0, Eredivisie, 10-02-1990
Laatste overwinning Geen
Laatste nederlaag 3-1, Eredivisie, 20-08-2006
Laatste 5 ontmoetingen V-V-V-V-V
Voorbeschouwing
N.E.C. op bezoek bij landskampioen
PSV:
Geblesseerd: info volgt later
N.E.C:
Geblesseerd: Mark Otten (evt. overige info volgt later)
N.E.C. gaat zaterdagavond op bezoek in Eindhoven bij landskampioen PSV. PSV begon het seizoen met een 0-2 zege bij Heracles, die pas in de slotfase tot stand kwam. N.E.C. speelde met 1-1 gelijk tegen Roda JC.
Trainer Ronald Koeman van PSV staat voor de moeilijke taak zijn team opnieuw naar de landstitel te loodsen. Tijdens de zomerstop kreeg hij te maken met het vertrek van verdediger Alex naar Chelsea en van aanvoerder Philip Cocu naar Al Jazira. Naast deze twee zeer belangrijke krachten verlieten nog een twaalftal - veelal reserve - spelers de landskampioen, waaronder Patrick Kluivert en Roy Beerens, die aan N.E.C. was verhuurd. Daartegenover hebben de Eindhovenaren ook weer behoorlijk ingekocht. Danko Lazovic moet de concurrentie in de aanval vergroten en Tommie van der Leegte en Kenneth Perez nemen de nodige ervaring mee. Dit seizoen staan er ook oud-N.E.C.'ers onder contract bij PSV: doelman Bas Roorda en verdediger Mike Zonneveld.
Vorige week moest Koeman het doen met één spits, de rest was geblesseerd of geschorst. Aanstaande zaterdag heeft hij meer keus en zal of Danko Lazovic of Kenneth Perez het aanvalskoppel vormen met Arouna Koné, die overigens dicht bij een transfer naar Sevilla is.
Trainer Mario Been van N.E.C. kent weinig problemen in aanloop van de tweede wedstrijd van het seizoen. Met name in de tweede helft zag hij zijn team tegen Roda JC bij vlagen goed voetballen en diverse kansen creëeren. Er lijkt dan ook weinig reden om de basisopstelling van die wedstrijd aan te passen. Aanwinst Adam Hrepka speelde afgelopen maandag negentig minuten met Jong N.E.C. lijkt dus ook fit genoeg voor zijn eerste speelminuten voor N.E.C. 1.
Afgelopen seizoen verloor N.E.C. in Eindhoven met 3-1, toen was het de eerste wedstrijd van het seizoen. Cocu, Alex en Vennegoor of Hesselink, die alledrie niet meer in Eindhovense dienst zijn, scoorden rondom de rust in een tijdsbestek van twaalf minuten. Invaller Rutger Worm redde vlak voor het eindsignaal de Nijmeegse eer.
In de return in het McDOS Goffertstadion in april van dit jaar had N.E.C. meer in te brengen tegen de Eindhovenaren, sterker nog ze werden compleet weggespeeld. N.E.C. overklaste de zwak acterende tegenstander en won met 2-1, waar een grote score mogelijk was geweest. Brett Holman verzorgde de Nijmeegse doelpuntenproductie.
F.A.
Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/layout.php
- Ramona
Patje is wel aanwezig geweest in Nijmeguh...ach ja...boeien...
Misschien wel ffkes loeren maandag...maar eerst de oudjes vanavond vol aan de bak... :hupajax.gif:
Misschien wel ffkes loeren maandag...maar eerst de oudjes vanavond vol aan de bak... :hupajax.gif:
Jong N.E.C. opent competitie met derby!
Uitgegeven op 24 augustus 2007 11:38
Aanstaande maandag (27-08) speelt Jong N.E.C. haar eerste competitiewedstrijd van het seizoen. De mannen van Wim Rip nemen het thuis op tegen Jong Vitesse. Zijn ploeg lijkt klaar voor de competitie want vorige week werd Jong FC Twente verslagen in het bekertoernooi en daarvoor werd een sterk bezet toernooi in Pijnacker gewonnen. Het belooft dus een spektakelstuk te worden!
Er wordt maandag gespeeld in het McDOS Goffertstadion, u bent van harte welkom. De wedstrijd begint om 18.30 uur en de toegang is zoals u gewend bent, gratis.
Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/layout.php