De Martin van Geel Topic
Moderator: mods
Tja, en nu hebben we wat anders nodig. Schokkend hoe weinig creativiteit er in de selectie zit.
En kijk ook eens wat er volgend jaar wegvalt! KJH, Stam en Davids. Heitinga wellicht.
Ik hoop dat plan B en het schaduwelftal volgend jaar wel in orde zijn
En kijk ook eens wat er volgend jaar wegvalt! KJH, Stam en Davids. Heitinga wellicht.
Ik hoop dat plan B en het schaduwelftal volgend jaar wel in orde zijn
Laatst gewijzigd door LucaS op wo aug 22, 2007 11:30 am, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache
Mee eens, maar daarom is Suárez ook gehaald. Dat is zeker een creatieve voetballer. En Ajax zal ook een creatieve voetballer willen als opvolger van Sneijder, maar die vind je blijkbaar niet zomaar.LucaS schreef:Tja, en nu hebben we wat anders nodig. Schokkend hoe weinig creativiteit er in de selectie zit.
Het stinkt aan alle kanten!
Plan A was daarom ook om twee spelers als vervanging voor Sneijder te halen. Van Geel had zich namelijk al gauw bij het feit neergelegd dat 1-op-1 vervanging niet mogelijk zou zijn. Tja. Ik ben iig blij dat hij wél onderkend dat de selectie tenminste een forse deuk heeft opgelopen.joey schreef: En Ajax zal ook een creatieve voetballer willen als opvolger van Sneijder, maar die vind je blijkbaar niet zomaar.
Met deze selectie kan Ajax alleen enigszins presteren als het zich volledig focust op The Hunter en Suarez. Dan ga ik er maar voor het gemak vanuit dat zij de hele seizoen constant zullen presteren.

Zoals het er nu naar uitziet (al hoop ik het niet), moeten we ons meer dan ooit gaan opmaken voor dam-voetbal oftewel schuiven tot we erbij neervallen. Oh ja, of tot Suarez in actie komt.
Ajax is geen FCT. Daarbij komt neer dat Rennis dan standaard 1e keus wordt als rechtsbuiten. Het idee alleen al. Kennedy zijn kracht is om zonder franje puur op resultaat te spelen. Zorgdragen voor voortzetting en op het juiste moment naar binnen trekken om in scoringspositie te komen. Hij kan niet spelverdelen noch het spel maken. Dynamiek is hem helemaal vreemd. Zou dan een 'mooie' eenzijdige combinatie worden met Huntelaar, niet waar gaizka?gaizka schreef:Ik denk dat Kennedy voor de creativiteit zal moeten zorgen als nummer 10, dat kan hij volgens mij uistekend!
Nee, al wacht ik even tot de transfermarkt dicht is met mijn oordeel. Maar het ziet er niet gunstig uit, dat ben ik met je eens.Starring schreef:Met deze selectie kan Ajax alleen enigszins presteren als het zich volledig focust op The Hunter en Suarez. Dan ga ik er maar voor het gemak vanuit dat zij de hele seizoen constant zullen presteren.Is dat nou de weg waar we naar toe willen, Joey?
Ik pleit al de hele zomer voor een stand-in voor Stam. En voor een dynamische middenvelder. Flegmatieke aanvallers hebben we niet zozeer nodig, vind ik.
Ik geef toe dat het voor de CL misschien wat weinig is, maar Van der Wiel is een goede stand-in voor Stam terwijl Gabri, Delorge en Donald dynamische middenvelders zijn. Ik snap best dat daar de focus niet ligt.joey schreef:Ik pleit al de hele zomer voor een stand-in voor Stam. En voor een dynamische middenvelder. Flegmatieke aanvallers hebben we niet zozeer nodig, vind ik.
Dus als Stam er maanden uit is, wat zomaar kan gebeuren, moet Van der Wiel meteen twee keer per week vol aan de bak, eventueel zelfs in de CL? Blaas je die jongen dan niet op?
Wat die dynamische middenvelder betreft, ik bedoel een speler die bijvoorbeeld Davids kan vervangen zonder veel kwaliteitsverlies. Tegen Slavia was duidelijk te zien dat we Davids misten, en die blijft nog wel even weg (en is 34 bovendien).
Wat die dynamische middenvelder betreft, ik bedoel een speler die bijvoorbeeld Davids kan vervangen zonder veel kwaliteitsverlies. Tegen Slavia was duidelijk te zien dat we Davids misten, en die blijft nog wel even weg (en is 34 bovendien).
Voor zover ik heb begrepen is Colin in dat geval de aangewezen man..joey schreef:Dus als Stam er maanden uit is, wat zomaar kan gebeuren, moet Van der Wiel meteen twee keer per week vol aan de bak, eventueel zelfs in de CL? Blaas je die jongen dan niet op?
--Ogararu-----Colin----Vermaelen-----Emanuelson--

Het wordt steeds spannender! Zoveel kansen kregen we nu ook weer niet!
I think I lost my fucking headache
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Heitinga zal dan heus wel in de laatste linie worden gepoot, lijkt mij zo.LucaS schreef:Voor zover ik heb begrepen is Colin in dat geval de aangewezen man..joey schreef:Dus als Stam er maanden uit is, wat zomaar kan gebeuren, moet Van der Wiel meteen twee keer per week vol aan de bak, eventueel zelfs in de CL? Blaas je die jongen dan niet op?
--Ogararu-----Colin----Vermaelen-----Emanuelson--
Het wordt steeds spannender! Zoveel kansen kregen we nu ook weer niet!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Ik heb Davids tijdens de voorbereiding ook niet al teveel gemist. Ik ben overtuigd van zijn waarde tijdens het vorige seizoen, maar in principe moet Ajax het met een ander type dan Sneijder op 10 kunnen redden met Davids óf Gabri.Bertje schreef:We misten Davids helemaal niet. We misten een fatsoenlijke opbouw, want dan hadden we gewoon gescoord.
Op dit moment (nu we nog geen nieuwe creatieve middenvelder hebben aangetrokken) is het zaak om Gabri in te wisselen voor Maduro of Heitinga voor Vertonghen.
Wat me opvalt is dat MVG het korte-termijn beleid klakkeloos accepteert van een passant die maximaal tot het einde van dit seizoen trainer van Ajax zal zijn. Een contractverlenging kan HtC natuurlijk op zijn buik schrijven en als ie de CL niet bereikt, zijn zijn dagen sowieso geteld. Met dat gegeven in het achterhoofd, lijkt me dat je je als TD niet moet laten leiden door de grillen van een ongeleid projectiel als Ten Cate.
Maar MVG weet het volgens mij ook niet meer. Eerst was er dat vage schaduwelftal, dat in de praktijk natuurlijk helemaal niet bestond. De heren liegen er wat af: Sneyder blijft, Gabri deed niets verkeerd tegen Atletico Madrid, Riera komt naar Ajax, we hebben een sterk schaduwelftal. H&M denken blijkbaar dat we allemaal boter op ons hoofd hebben. Wanneer dat schaduwelftal er wél was geweest, hadden we het ad-hoc beleid van de afgelopen weken niet hoeven meemaken. En dan zou MVG suggesties als Colin direct hebben afgeschoten.
Voor de komst van Roger heb ik nog wel enig begrip: Cruijffie kwam ermee op de proppen, MVG wil de band tussen Cruijff en Ajax intensiveren, dus: soix. Maar dat ie zich Colin door de strot heeft laten drukken, gaat er bij mij niet in. Die knoeier toonde in de voorbereiding toch overduidelijk aan dat ie niet kan opbouwen, niet kan verdedigen, dat ie fysiek matig is en geen tackle in huis heeft. En 'dus' volgens HtC geschikt was voor een contract bij Ajax. Hetgeen meteen duidelijk maakt in welke mate HtC 'geschikt' is voor zijn functie bij een wannabe-topclub. Hendrik begint onderhand Koeman de loef af te steken waar het het aantrekken van complete misfits betreft: Roger, Rennis Dommedahl, Colin, Urzaiz, Luque (Newcastle kon die gast aan de straatstenen niet kwijt). De opvolger van HtC is niet te benijden, hij moet beginnen met het snijden in de puinhopen die HtC achterlaat.
Maar MVG weet het volgens mij ook niet meer. Eerst was er dat vage schaduwelftal, dat in de praktijk natuurlijk helemaal niet bestond. De heren liegen er wat af: Sneyder blijft, Gabri deed niets verkeerd tegen Atletico Madrid, Riera komt naar Ajax, we hebben een sterk schaduwelftal. H&M denken blijkbaar dat we allemaal boter op ons hoofd hebben. Wanneer dat schaduwelftal er wél was geweest, hadden we het ad-hoc beleid van de afgelopen weken niet hoeven meemaken. En dan zou MVG suggesties als Colin direct hebben afgeschoten.
Voor de komst van Roger heb ik nog wel enig begrip: Cruijffie kwam ermee op de proppen, MVG wil de band tussen Cruijff en Ajax intensiveren, dus: soix. Maar dat ie zich Colin door de strot heeft laten drukken, gaat er bij mij niet in. Die knoeier toonde in de voorbereiding toch overduidelijk aan dat ie niet kan opbouwen, niet kan verdedigen, dat ie fysiek matig is en geen tackle in huis heeft. En 'dus' volgens HtC geschikt was voor een contract bij Ajax. Hetgeen meteen duidelijk maakt in welke mate HtC 'geschikt' is voor zijn functie bij een wannabe-topclub. Hendrik begint onderhand Koeman de loef af te steken waar het het aantrekken van complete misfits betreft: Roger, Rennis Dommedahl, Colin, Urzaiz, Luque (Newcastle kon die gast aan de straatstenen niet kwijt). De opvolger van HtC is niet te benijden, hij moet beginnen met het snijden in de puinhopen die HtC achterlaat.
- AT Toto winner 09/10
- AT Toto winner 09/10
-
- AT Toto winner 15/16
Ik probeerde dus aan te geven dat je Urzaiz z'n fysieke gesteldheid niet kan beoordelen op basis van z'n snelheid. Hij is namelijk nooit snel geweest. Niet zo gek ook, voor zo'n beer van een vent.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Natuurlijk heeft snelheid met leeftijd te maken.De Cruijff van de eerste Ajax-periode had bijvoorbeeld veel meer snelheid dan de Cruijff uit de tweede periode.
En dat loopje van Urzaiz?
In dit geval heeft z'n geringe snelheid dus niet of nauwelijks iets met de leeftijd te maken.