Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

999

Bericht door 999 » wo aug 22, 2007 9:14 am

Ajax sluit vertrek van Huntelaar uit

„Transfer Riera lastig”

AMSTERDAM, woensdag Martin van Geel acht de kans dat Albert Riera naar Ajax komt ,,niet meer zo groot”. De Spaanse middenvelder wil graag naar Amsterdam, ofschoon hij zelf nog geen akkoord met de Amsterdammers heeft. ,,Maar dat zou geen probleem geweest zijn als beide clubs er ook waren uitgekomen. Nu Espanyol zo blijft dwarsliggen, wordt het een lastig verhaal. Vandaar dat we nu ook andere bronnen gaan aanboren”, aldus de technisch directeur.

Espanyol wil een rol van betekenis gaan spelen in de Primera Division en is daarom niet van zins Riera te verkopen. Bovendien levert een transfer voor een bedrag tussen zes en tien miljoen euro de club relatief weinig op, aangezien nog een forse schuld aan de stad Barcelona moet worden afbetaald en ook Bordeaux (een vorige werkgever van Riera) voor dertig procent meedeelt in de opbrengst. Het is de voornaamste reden waarom Espanyol de hoofdprijs wil.

Overigens wordt het bericht in de Spaanse krant AS dat Real Madrid belangstelling zou hebben voor Klaas-Jan Huntelaar, door Van Geel ter kennisgeving aangenomen. „Er gaat niemand meer weg, zelfs niet voor veertig miljoen. We vinden het welletjes. We zijn nog volop bezig de selectie op orde te brengen, want die heeft na het vertrek van Wesley Sneijder toch wat deukjes opgelopen.”

De T.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 22, 2007 9:19 am

Oké, volgende! :1evil.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo aug 22, 2007 9:28 am

Klinkt goed van MvG.
Face your fears and live your dreams, No Fear

gaizka

Bericht door gaizka » wo aug 22, 2007 9:30 am

De Dominee schreef:Klinkt goed van MvG.
Inderdaad, maar als Real echt met een bod van € 40 miljoen komt is het niet verantwoord hem te houden, hoe jammer ook.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 22, 2007 9:33 am

?? Wat klinkt goed? Ik ben het wel eens dat je echte versterking binnen moet halen, anders kun je beter wachten. We hebben kwaliteitsinjectie nodig en geen verbreding.

Als MvG er nu nog voor zorgt voor 30 augustus goede versterkingen te halen, dan doet hij het gewoon erg goed.

We moeten niet gaan kopen om te kopen. Als we er niet in slagen om goede alternatieven binnen te halen, dan ligt op dat termijn nog een hele weg te gaan (scouting).

Jammer dat die 40 miljoen wordt genoemd, want als Real echt KJH wil, leggen ze dat gewoon op tafel. Maar ik neem aan dat MvG hiermee bedoeld dat hij gewoon niet te koop is.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo aug 22, 2007 9:37 am

gaizka schreef:
Inderdaad, maar als Real echt met een bod van € 40 miljoen komt is het niet verantwoord hem te houden, hoe jammer ook.
Mwah, normaal gesproken niet, maar deze zomer heeft Ajax al 50 miljoen aan transfergelden gecasht, dus dan kun je best een gokje wagen.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 22, 2007 9:38 am

Hij zegt: 'Zelfs niet voor veertig miljoen. Daarbij, je hoeft je geen zorgen te maken. KJH is geen internationale topspits, zoveel geld betaalt zelfs Madrid niet.

999

Bericht door 999 » wo aug 22, 2007 10:15 am

Volgens mij is al eerder aangegeven dat KjH niet weg gaat, dus een bedrag noemen is onzin van van Geel.
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 22, 2007 10:18 am

Volgens mij noemt van Geel geen bedrag. Hij noemt de 40 als voorbeeld, maar feitelijk staat er dat hij voor geen enkel bedrag weg mag deze zomer. Op zich vind ik dat vreemd, als je bij het bod van Sneijder niet kon weigeren, kan je dat ook niet in geval van 40 miljoen voor Huntelaar. Maar goed, ik wil maar zeggen dat van geel ook bij Sneijder nee had kunnen zeggen
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 22, 2007 10:22 am

Ik denk het niet, want Sneijder wilde per se weg. Dat heeft zijn vader zo gezegd in de Sportweek en ook MVG stipte aan dat Sneijder de knop niet meer kon omzetten. Daar moet je ook rekening mee houden, want aan een ongemotiveerde speler heb je niet veel. Sneijder wist dat Madrid de hoofdprijs wilde betalen. Dan is er geen houden aan.
Elke speler heeft zijn prijs. Die prijs hangt af van zijn kwaliteiten en de omstandigheden (salaris, duur van contract, moment van de belangstelling, etc.).

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 22, 2007 10:24 am

Huntelaar heeft nog drie jaar contract, terwijl Sneijder nog maar voor twee jaar contract had.

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 22, 2007 10:24 am

En als Real 40 miljoen voor huntelaar wil betalen, gaat dat niet op?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 22, 2007 10:26 am

Nee, want Huntelaar kon je komende zomer nog steeds voor heel veel geld verkopen. Het verschil tussen een contract van twee jaar en een contract van één jaar is een stuk groter.

Bovendien heeft Ajax genoeg geld op de bank, maar moet Ajax juist spelers hebben. Dan ga je niet je belangrijkste speler verkopen als dat niet noodzakelijk is.

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 22, 2007 10:40 am

Maar Joey zegt dat Ajax wel moest vanwege de wil en houding van Sneijder. Waarom zou die bij huntelaar anders zijn?

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 22, 2007 10:49 am

Omdat Ajax daarover met Huntelaar afspraken heeft gemaakt?
Een club moet voortdurend met de speler in gesprek blijven, zoals is gebeurd in het geval van Ajax en Sneijder. Zodat de club weet wat de speler wil en omgekeerd. In de meeste gevallen is het best mogelijk om afspraken te maken met de speler en zijn zaakwaarnemer. Tenminste als je je niet totaal onredelijk opstelt door te roepen dat de speler nooit en voor geen enkel bedrag weg mag. Dan voelt de speler zich de gevangene van de club en gaat rotzooi trappen.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo aug 22, 2007 10:54 am

LouisXIV & co schreef:Goed, kopen we toch gewoon Sonck, Soetaers en Sikora. Dan iedereen wel blij?

Ik begrijp jullie ontevreden gezeur werkelijk niet. Van Geel heeft onder zijn bewind binnengehaald:

* Huntelaar (eerste huzarenstukje om Blind uit de brand te helpen)
* Stam
* Perez (tja, jammer dat HTC er later niks mee wilde)
* Davids
* Gabri
* Suarez
* Bakkie Choco

Me dunkt een fraaie selectie. Daarnaast heeft hij enkele Ajax-spelers voor een absolute hoofdprijs verkocht. Die man verdient meer krediet.

Maar pest hem lekker weg joh met z'n allen. Gaan we weer gezellig een of andere taxi-chauffeur het werk laten opknappen. Zo'n Arie van E. die effe VDV voor een appel en een ei de deur uit doet. En Zlatan verpatst op de laatste transferdag (of was Van Gaal er toen nog? Hoe dan ook, dat was toch pas helemaal kut).
Dit is volgens mij het halve verhaal. Hij haalde ook binnen:
* Roger
* Ogararu
* Delorge
* Urzaiz
* Rommedahl
* Colin
* Heijblok
* Leonardo
en haalde terug:
* Schilder
* Krohn Dehli.

Dit lijstje zal weinig tot geen Ajacieden ook maar enigszins enthousiast maken. Het lijstje dat jij opsomde (Stam, Perez, Davids, Huntelaar, Gabri) zijn spelers waarvan wij ook zeggen dat ze goed zijn voor Ajax. Maar MvG is hier binnengehaald als de wizard die jong talent (dat zich vervolgens stormachtig ontwikkelt) voor een prikkie binnen zou halen. Daarvan zie ik bar weinig terug in het lijstje van mijn posting. Het lijkt middelmaat te zijn; merendeel spelers die de 25 gepasseerd zijn. Natuurlijk; we hebben de Zuidema-doctrine en dus is ervaring belangrijk. Maar dan wel ervaring op topniveau (dus met meerwaarde) in plaats van de ervaring van de middelmaat. Let op: ik hoop dat ik ongelijk krijg. Maar de spelers die hierboven zijn opgesomd gaan, vrees ik, niet het verschil maken.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

999

Bericht door 999 » wo aug 22, 2007 11:06 am

LucaS schreef:Volgens mij noemt van Geel geen bedrag. Hij noemt de 40 als voorbeeld, maar feitelijk staat er dat hij voor geen enkel bedrag weg mag deze zomer. Op zich vind ik dat vreemd, als je bij het bod van Sneijder niet kon weigeren, kan je dat ook niet in geval van 40 miljoen voor Huntelaar. Maar goed, ik wil maar zeggen dat van geel ook bij Sneijder nee had kunnen zeggen
Als een club 40 miljoen biedt is KjH weg.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 22, 2007 11:07 am

Krohn Dehli werd door Blind teruggehaald. MVG was er toen nog niet. Je vergeet trouwens Juanfran.

De zienswijze van MVG is duidelijk. Ervaren spelers haalt hij van buiten, want talent hebben we zelf. Ik vind dat niet zo'n gekke gedachte. Spelers als Gabri, Stam en Davids brengen onze jonge spelers een professionele mentaliteit bij.
Ik wil even wachten met mijn oordeel over spelers als Delorge, Heijblok en Urzaiz, als je het niet erg vindt. Leonardo vind ik wel een misser. Die jongen gaat mijns inziens de top nooit halen. Roger was natuurlijk ook een foutje, al kon hij best voetballen. Hij bracht het niet meer op om een fysieke inspanning te leveren.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo aug 22, 2007 11:09 am

joey schreef:Krohn Dehli werd door Blind teruggehaald. MVG was er toen nog niet.
Niet waar. MVG was er toen allang.

Ik moet zeggen dat al die breedteversterkingen mij ook wat tegenvallen. Vind ik niet des Ajax´.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 22, 2007 11:15 am

Je hebt gelijk. :blush.gif:

Maar Blind had met Krohn-Dehli gewerkt, dus ik neem aan dat die transfer op zijn aanraden tot stand is gekomen. Net als Gabri werd aanbevolen door Ten Cate.

999

Bericht door 999 » wo aug 22, 2007 11:22 am

joey schreef:Krohn Dehli werd door Blind teruggehaald. MVG was er toen nog niet. Je vergeet trouwens Juanfran.

De zienswijze van MVG is duidelijk. Ervaren spelers haalt hij van buiten, want talent hebben we zelf. Ik vind dat niet zo'n gekke gedachte. Spelers als Gabri, Stam en Davids brengen onze jonge spelers een professionele mentaliteit bij.
Ik wil even wachten met mijn oordeel over spelers als Delorge, Heijblok en Urzaiz, als je het niet erg vindt. Leonardo vind ik wel een misser. Die jongen gaat mijns inziens de top nooit halen. Roger was natuurlijk ook een foutje, al kon hij best voetballen. Hij bracht het niet meer op om een fysieke inspanning te leveren.
Ik ga niet roepen dat van Geel er niks van bakt, zoals WKCDWN al opsomt zitten er genoeg " mindere spelers tussen " en een paar " missers ".De vraag bliijft natuurlijk of dat het halen van een Suarez een top prestatie is.AJAX betaalt bijna het gevraagde bedrag voor Suarez.Waar was van Geel en de scouting vorig seizoen toen Suarez nog een prikkie koste.Van Geel ( en de scouting ) zouden nu dus eigenlijk met die 1 of 2 pareltjes moeten komen, spelers waar niemand nog van gehoordt heeft, of waar AJAX wel het risco mee wil nemen.

Sneijder is een ander verhaal, daar vind ik dat ie het goed heeft gedaan.Niet w.b. Sneijder op zich, want goede spelers bieden zichzelf aan, maar wel om zijn poot stijf te houden.Al zat daar natuurlijk wel het gelukkie bij dat Sneijder nog een 2 jarig contract had.Hoe het zou zijn gegaan als Sneijder nog maar een jaar contract had weten we niet.

Afgaande op de berichten in de media vind ik dat w.b. Reira, mocht de info w.b. contractuele transfer som enz. waar zijn men wel heel lang is doorgegaan met toch proberen de club op andere gedachten te brengen ...
Blij met de punten ...

gaizka

Bericht door gaizka » wo aug 22, 2007 12:12 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
LouisXIV & co schreef:Goed, kopen we toch gewoon Sonck, Soetaers en Sikora. Dan iedereen wel blij?

Ik begrijp jullie ontevreden gezeur werkelijk niet. Van Geel heeft onder zijn bewind binnengehaald:

* Huntelaar (eerste huzarenstukje om Blind uit de brand te helpen)
* Stam
* Perez (tja, jammer dat HTC er later niks mee wilde)
* Davids
* Gabri
* Suarez
* Bakkie Choco

Me dunkt een fraaie selectie. Daarnaast heeft hij enkele Ajax-spelers voor een absolute hoofdprijs verkocht. Die man verdient meer krediet.

Maar pest hem lekker weg joh met z'n allen. Gaan we weer gezellig een of andere taxi-chauffeur het werk laten opknappen. Zo'n Arie van E. die effe VDV voor een appel en een ei de deur uit doet. En Zlatan verpatst op de laatste transferdag (of was Van Gaal er toen nog? Hoe dan ook, dat was toch pas helemaal kut).
Dit is volgens mij het halve verhaal. Hij haalde ook binnen:
* Roger
* Ogararu
* Delorge
* Urzaiz
* Rommedahl
* Colin
* Heijblok
* Leonardo
en haalde terug:
* Schilder
* Krohn Dehli.

Dit lijstje zal weinig tot geen Ajacieden ook maar enigszins enthousiast maken. Het lijstje dat jij opsomde (Stam, Perez, Davids, Huntelaar, Gabri) zijn spelers waarvan wij ook zeggen dat ze goed zijn voor Ajax. Maar MvG is hier binnengehaald als de wizard die jong talent (dat zich vervolgens stormachtig ontwikkelt) voor een prikkie binnen zou halen. Daarvan zie ik bar weinig terug in het lijstje van mijn posting. Het lijkt middelmaat te zijn; merendeel spelers die de 25 gepasseerd zijn. Natuurlijk; we hebben de Zuidema-doctrine en dus is ervaring belangrijk. Maar dan wel ervaring op topniveau (dus met meerwaarde) in plaats van de ervaring van de middelmaat. Let op: ik hoop dat ik ongelijk krijg. Maar de spelers die hierboven zijn opgesomd gaan, vrees ik, niet het verschil maken.
Je vergeet Tom de Mul bij teruggehaalde spelers die nu voor 5 miljoen verkocht is, onvoorstelbaar! (dat bedrag)

jabu

Bericht door jabu » wo aug 22, 2007 12:17 pm

joey schreef:Je hebt gelijk. :blush.gif:

Maar Blind had met Krohn-Dehli gewerkt, dus ik neem aan dat die transfer op zijn aanraden tot stand is gekomen. Net als Gabri werd aanbevolen door Ten Cate.
Ja en Lindenbergh op aanraden van Blind. Urzaiz, Leonardo, Collin en Roger op aanraden van HtC.... Zo lust ik er nog wel een paar. Martin van Geel is de verantwoordelijke TD. Als hij op aanraden van trainers bekende spelers gaat halen dan moet hij het daarmee eens zijn, anders doet hij het niet goed!

sander

Bericht door sander » wo aug 22, 2007 12:17 pm

Een Chivu, een Maxwell, een onbekende speler die onwijs goed blijkt te zijn. Zoals PSV met Gomez, Farfan enz. Daar wacht ik op!!

Waar is de scouting

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 22, 2007 12:22 pm

Jabu schreef:Ja en Lindenbergh op aanraden van Blind. Urzaiz, Leonardo, Collin en Roger op aanraden van HtC.... Zo lust ik er nog wel een paar. Martin van Geel is de verantwoordelijke TD. Als hij op aanraden van trainers bekende spelers gaat halen dan moet hij het daarmee eens zijn, anders doet hij het niet goed!
Nee, het gaat alleen op als de trainer met de speler heeft gewerkt. Dan mag je verwachten dat hij diens kwaliteiten kan inschatten.

Gesloten