Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Daniel

Bericht door Daniel » zo aug 19, 2007 4:29 pm

Giacomo Puccini schreef:
Daniel_vT schreef:"Als Riquelme naar Ajax gaat, dan koop ik een seizoenkaart", verklaart de presentatrice.
Nog een reden om Riquelme niet te nemen.
:drecul.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo aug 19, 2007 4:45 pm

Goh, Barbara Barend geeft tips aan Martin van Geel! Nu komt alles goed. :biggrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Vossie

Bericht door Vossie » zo aug 19, 2007 9:39 pm

Kan ze zich niet lekker bezig houden met het stellen van vragen.... :drecul.gif:

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » zo aug 19, 2007 10:55 pm

Even serieus, ben ik nou degene die perongeluk de naam Riquelme heb opgebracht?
Pompiedom

Daniel

Bericht door Daniel » zo aug 19, 2007 10:57 pm

Maurice schreef:Even serieus, ben ik nou degene die perongeluk de naam Riquelme heb opgebracht?
Hoe bedoel je? Riquelme is onhaalbaar..

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » zo aug 19, 2007 10:59 pm

Maurice wrote:

Duh, maar ik zei dat dat het allerlaatste alternatief zou kunnen zijn, omdat ik verwacht dat Ajax echt wel wat meer wil betalen i.p.v. niks halen.
Pompiedom

Daniel

Bericht door Daniel » zo aug 19, 2007 11:01 pm

Maurice schreef:
Maurice wrote:

Duh, maar ik zei dat dat het allerlaatste alternatief zou kunnen zijn, omdat ik verwacht dat Ajax echt wel wat meer wil betalen i.p.v. niks halen.
Ik denk dat wel meer mensen zelfstandig aan die optie zijn gaan denken hoor. :wink.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 20, 2007 5:38 am

Riera (Espanyol) wil naar Ajax
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Albert Riera heeft zijn zinnen gezet op Ajax. De Spaanse middenvelder moest op een persconferentie vertellen dat hij Espanyol trouw wil blijven. Dat hoort allemaal bij het spel, weten ze inmiddels bij Ajax.

Hij wil graag, maar Espanyol heeft de hakken in het zand gezet. Op dit moment wensen ze niet te onderhandelen", aldus technisch directeur Martin van Geel. Ajax ving al bot bij Rafael van der Vaart, die een terugkeer niet zit zitten. "We hopen deze week nog op een opening bij Espanyol, anders kijken we verder."
Klinkt al minder hoopvol en als ze dan nog op zoek moeten is een beetje laat.

Aristides

Bericht door Aristides » ma aug 20, 2007 7:36 am

... anders kijken we verder????????

Die v.d. Zee zou nu toch wel met een alternatief moeten kunnen komen?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » ma aug 20, 2007 8:37 am

Heren, maak nou eens een scheiding tussen wat Van Geel in de media roept en wat er daadwerkelijk achter de schermen gebeurt.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma aug 20, 2007 8:41 am

Precies. Ook dit hoort allemaal bij het spel.

A propos:
EL AJAX TIENE PREVISTO ATERRIZAR YA EN BARCELONA PARA NEGOCIAR

El Ajax viaja a Barcelona a por Riera
20/8/2007 Lluís Miguelsanz

Riera podría acabar vistiendo la camiseta del Ajax si la oferta holandesa convence a la directiva españolista
Tienen los 27 ‘kilos’ del Real Madrid
El Ajax ha hecho mucha caja durante el verano. Primero, vendió a Babel al Liverpool por una cifra cercana a los 12 millones de euros, pero los dedicó a fichar a un delantero centro esperando otra venta. Y, finalmente, los holandeses decidieron vender a Sneijder al Real Madrid, en una operación redonda. Cobrarán 27 millones de euros y la mayoría ya están en caja. El Espanyol lo sabe de primera mano, por lo que esperará que los holandeses no intenten rebajar precios. Además, el Ajax tiene una suculenta oferta de la Juventus para traspasar a su delantero Huntelaar y todavía no han tomado una decisión en firme. Han hecho negocio, pero si quieren a Riera, deberán desembolsar mucho dinero
imprimir enviar foro valorar aumentar texto disminuir texto No se dan por vencidos. El Ajax apurará sus últimas opciones de fichar a Albert Riera con un viaje relámpago a Barcelona para intentar negociar su salida. Su director deportivo, Martin van Geel, podría aterrizar en Montjuïc mañana o el miércoles para tantear la operación, aunque sabe que el Espanyol no se lo va a poner nada fácil. Tendrán que poner mucho dinero si quieren llevarse a Riera.

En el Espanyol se han tomado el caso Riera con mucha tranquilidad, sabedores que no necesitan vender para hacer caja. Por eso, declararon intransferible al futbolista durante la pasada semana, aunque los contactos se han mantenido entre bastidores. Los clubs han hablado y el Espanyol tiene claro que recibirá al Ajax si finalmente viajan a Barcelona. Aunque sea por cortesía, lo harán.

Pero lo cierto es que en Montjuïc están a la expectativa de lo que pueda suceder. Oficialmente, aseguran que Riera es intransferible, pero tienen claro que no podrán rechazar cualquier oferta que se acerque a los quince millones de euros.

Ese sería el precio mínimo para la salida del futbolista. La incógnita es si el Ajax estará dispuesto a pujar tan fuerte o se quedarán a medio camino. En principio, parece que los holandeses irán a por todas.

En el caso de que se concrete la operación, el club parece estar preparado para encontrarle un sustituto a Riera. Han barajado varios nombres, pero alguno se les puede escapar en cuestión de horas. La prioridad absoluta pasaría por hacerse con los servicios del valencianista Gavilán, jugador que puede tener salida fácil del club che. El futbolista tampoco pondría demasiados inconvenientes a dar luz verde la operación. Otro de los jugadores que estaba encima de la mesa es Nené, del Celta, que acaba de conseguir la nacionalidad española. Este estaría descartado porque el conjunto vigués lo ha tasado en seis millones de euros y está a un paso de firmar por el Mónaco. Las otras opciones eran de jugadores extracomunitarios que quedan en nada.

El Espanyol también tiene claro que el movimiento del Ajax le costará dinero. Y es que si Riera acaba quedándose, es más que probable que el club le ofrezca una mejora de contrato y una ampliación del mismo. El jugador aseguró que ya tenía una propuesta encima de la mesa, pero sólo se trata de un borrador.
Sport

Ik begrijp dat MVG zelf naar Barcelona gaat om Espanyol te overtuigen?

Volgens diezelfde krant zou Espanyol overigens zijn oog hebben laten vallen op Samaras en Leroy George van Utrecht, maar dit terzijde.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 20, 2007 9:30 am

Dat staat er toch, Jöhnk?
Su director deportivo, Martin van Geel, podría aterrizar en Montjuïc mañana o el miércoles para tantear la operación/

Morgen of woensdag dus.

Beweerd wordt dat Ajax minstens vijftien miljoen moet betalen. Het zal wel. Dat lijkt me veel te veel.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides

Bericht door Aristides » ma aug 20, 2007 9:38 am

joey schreef:Dat staat er toch, Jöhnk?
Su director deportivo, Martin van Geel, podría aterrizar en Montjuïc mañana o el miércoles para tantear la operación/

Morgen of woensdag dus.

Beweerd wordt dat Ajax minstens vijftien miljoen moet betalen. Het zal wel. Dat lijkt me veel te veel.
Dat zijn geen bedragen voor Ajax: zoek dan maar verder.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 20, 2007 9:46 am

Dat lijkt me inderdaad veel te veel. Dat zal Ajax niet betalen.

Ik snap er echt niks van waarom Ajax kennelijk zo ver wil gaan voor deze jongen. Zijn loopbaan als profvoetballer lijkt, voorzover je dat uit statistieken kunt opmaken, nou niet direct een aanbeveling te zijn om diep in de buidel te tasten. Bovendien vind ik het ook vreemd dat we kennelijk iemand voor de linkerkant willen hebben. Suarez kan vanaf linksbuiten spelen en straks is ook Leonardo weer terug.

Kijk nou gewoon naar iemand die het spel kan maken. Sneijder is de man die we missen.
Nil volentibus arduum

Aristides

Bericht door Aristides » ma aug 20, 2007 9:56 am

Ik neem aan dat Cruyff in de T. ook zoiets bedoelt (artikel gaat over Suarez):

"Ik vind de aankoop van Suarez dan ook een goed bewijs van hoe de Nederlandse topclubs alle miljoenenverkopen het hoofd moeten bieden. Dat is in de eerste plaats door zelf spelers op te leiden en verder door jonge, talentvolle voetballers aan te trekken. En dus niet door bijvoorbeeld de 27 miljoen van Wesley Sneijder te investeren in een voetballer die tussen de 15 en 20 miljoen kost. Je betaalt dan een kapitaal voor een tweede keus, want de beste heb je zelf net verkocht."

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » ma aug 20, 2007 11:14 am

Marillion schreef:Kijk nou gewoon naar iemand die het spel kan maken. Sneijder is de man die we missen.
Precies: een spelverdeler en een goede linksback die ook centraal lan spelen (jonge Chivu, Frank de Boer) en we zijn klaar voor het seizoen.

Jesse

Bericht door Jesse » ma aug 20, 2007 11:16 am

In mijn ogen is Urby nog steeds gewoon linksback.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » ma aug 20, 2007 11:20 am

In mijn ogen is dat niet voldoende.

Jesse

Bericht door Jesse » ma aug 20, 2007 11:23 am

Ik vind Urby één van de grootste talenten die het best tot z'n recht komt als linksback, dus moet hij daar altijd spelen. Als je dan nog een linksback wil aantrekken zou het er eentje moeten zijn die als back-up gaat dienen en daar hebben we ook al Schilder voor. Dus ja, een extra linksback is leuk, maar bij lange na niet zo belangrijk als een creatieve middenvelder.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 20, 2007 12:02 pm

Voor iemand met het talent van Urby vind ik wel dat hij dat al vrij lang behoorlijk goed verborgen weet te houden. Ik zou wel een voorstander zijn van een extra linksback. Schilder is natuurlijk puur een noodoplossing op die plek.
Nil volentibus arduum

Mano

Bericht door Mano » ma aug 20, 2007 12:39 pm

hm, Riera. 15miljoen

al ik zijn stats bekijk op vi.nl lijkt ie me geen 15mil waard.
mag hopn dat ze nog ee 'back-up' hebben en dat het geen gevalletje Kone word...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 20, 2007 12:56 pm

Ik ben tegen de komst van Riera. Hij is niet goed genoeg, past helemaal niet in het plaatje, en zou NOOIT meer mogen kosten dan 3, 4 miljoen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma aug 20, 2007 1:07 pm

Betekent de interesse in deze speler dat Ajax 4-4-2 wil spelen? In dat geval vind ik Urby een prima optie om aan de buitenkant op het 4-mans middenveld te spelen. Ben je met een nieuwe back een stuk goedkoper uit dan meer dan 10 miljoen voor een 25-jarige Spanjaard.

Een Riera-bedrag zou ik eerder investeren in Aissati...
Ajax!

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » ma aug 20, 2007 2:50 pm

Giacomo Puccini schreef:Een Riera-bedrag zou ik eerder investeren in Aissati...
Ik ook. Alleen, is die 15 miljoen waard op dit moment? Zal wel moeten, want voor veel minder laat psv hem echt niet gaan.

Was slimmer geweest om hem destrijds in de deal met Perez te betrekken. Perez plus 10 miljoen in ruil voor Aissati. Had psv toen zeker gedaan. Nu niet meer.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma aug 20, 2007 2:51 pm

Ik denk niet dat Aissati dat had gewild. Sneijder uit de basis spelen is toch andere koek dan Afellay.

Gesloten