Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008
Moderator: mods
Zet hem een meter of 4 dieper en je hebt je linksbuiten.Afijn, je kunt verschillende kanten met hem uit.Maar of dat ie komt ?.Ik betwijfel het, 10 Miljoen ?. wel weing.Thomas schreef:Het is meer een hangende linksbuiten. Voor zover ik weet een redelijk gepolijste speler met een directe speelstijl, snelheid en een goede trap.
Als Ajax 4-4-2 wil gaan spelen hebben we wel degelijk iets aan hem.
Blij met de punten ...
-
- AT Toto winner 15/16
Ik hoop dat je gelijk hebt want ik vond hem vrij resoluut overkomen, 'ik wil niet naar AJAX en ik ben blij dat mn club er net zo over denkt.' iets in die trant zei die volgens mij. Maargoed je moet er dan maar vanuit gaan dat er signalen zijn dat ie wel wil want anders is het een hopeloze manier van tijd verdoen natuurlijk.joey schreef: Aangezien ze zo aanhouden, denk ik dat de speler stiekem wél naar Ajax wil. Anders kan ik dat aandringen niet verklaren.
Volgens Bertje zou Maduro weer beter tot z'n recht komen met Defour in de ploeg in plaats van Sneijder. En van Riera voor Davids wordt hij ook niet slechter, denk ik. Ik zou dus liever Maduro of Vertonghen op de plek van Heitinga zien.Jöhnk schreef:Dat denk ik ook:
Defour
Riera, Gabri
Heitinga
Zou een fantastisch middenveld zijn.
-------------------Suarez---Huntelaar
----------Riera---Defour---Gabri---Kennedy
Emanuelson--Vermaelen--Stam--Van der Wiel
---------------------Stekelenburg
Hangt ervan af. Heitinga kan als geen ander een directe tegenstander uitschakelen. Maar je kunt flink varieren inderdaad. Is alleen maar goed.Thomas schreef:Volgens Bertje zou Maduro weer beter tot z'n recht komen met Defour in de ploeg in plaats van Sneijder. En van Riera voor Davids wordt hij ook niet slechter, denk ik. Ik zou dus liever Maduro of Vertonghen op de plek van Heitinga zien.
-------------------Suarez---Huntelaar
----------Riera---Defour---Gabri---Kennedy
Emanuelson--Vermaelen--Stam--Van der Wiel
---------------------Stekelenburg
- Ajaciedjuh
Uit het Parool:
Tsja, je had natuurlijk al veel eerder kunnen weten of je spelers uit die categorie haalbaar waren.Jullie maken in elk geval winst komend boekjaar, ook als je de CL niet haalt.
" Dat klopt, maar we moeten ook nog nieuwe spelers kopen en we zullen er alles aan doen dat de komende twee weken te bewerkstelligen. Maar als dat niet lukt met spelers uit de eerste categorie dan moeten we geduld hebben tot de winterstop. Winst maken is geen doelstelling, want het is zinloos geld op te potten. Je kunt beter winnen dat levert uiteindelijk meer op.
Vandaag staat er een interview van twee pagina's met MVG in Het Parool. Een aantal citaten:
Waarom moest/mocht Perez weg?
Daar is een afspraak over en ik vind dat Ajax dat naar buiten moet brengen. Want als ik door de grachten vaar hoor ik dat ik het zo goed heb gedaan, Senijder voor de hoofdprijs weg, maar ik hoor tegelijkertijd: en nu wel effe wat binnenhalen, hè? De mensen denken dat we die vijftig miljoen bijna volledig kunnen herinvesteren maar dat is dus niet zo. Maar we zijn nog niet zover dat we ook vertellen hoeveel we willen herinvesteren.[/quote]
Real Madrid dus.Kenneth Perez, Tom de Mul en Ryan Babel waren al vrij vroeg weg. Met Kennedy en Rommedahl hebben we meer variatie gekregen. Voor Babel op de linkervleugel is Suárez gekomen die misschien wel meer scoort. Daarnaast zijn Vertonghen en Schilder teruggekomen en is Laurent Delorge voor de breedte gehaald. Als supersub kwam Urzaiz. Maar dan belt Real Madrid...
Een dreigement dus.Woensdag op de Open Dag ben ik, zonder overdrijven, tien keer gebeld door Sören Lerby, de zaakwaarnemer van Wesley. En hij stond zeven keer op de voicemail. Terwijl ik gezellig handen sta te schudden, krijg ik José Angel Sanchez aan de lijn, de algemeen directeur van RM. 'We zijn wellicht geïnteresseerd in Sneijder', zegt hij, in het Engels. Ik zeg: 'Wellicht geïnteresseerd? Laat ons lekker met rust alsjeblieft, als je het niet zeker weet.'
Woensdag om zeven uur, ik was net thuis, krijg ik een sms: 'We hebben een bod gestuurd, per fax.' Ik dacht: 'Verdomme nog aan toe.' Ik rijd meteen naar kantoor en zie die fax. Bod van 24 miljoen. Ik wist: we hebben de poppen aan het dansen.'
We hebben Valencia tot vervelens toe van ons af kunnen houden toen ze Wesley wilden. Maar toen Madrid kwam, heeft Wesley hemel en aarde bewogen. Hij zei: 'Ik kan het niet meer opbrengen als ik moet blijven, dan wordt het niks dit jaar.'En zijn zaakwaarnemer hangt de hele dag aan de lijn en zegt: 'Dit moet doorgaan, een unieke kans, hij speelt niet meer voor Ajax.'
Dan volgt het verhaal dat we de afgelopen week al uitgebreid hebben kunnen horen. Het ultimatum, de afwijzing, de hervatting van de onderhandelingen en uiteindelijk de transfer. MVG is tevreden over het geld, maar hij had liever Sneijder behouden. Niet omdat Ajax verloren heeft van Slavia Praag, maar omdat hij wist met welke problemen hij geconfronteerd zou worden. Er was niets aan te doen, zegt hij, Ajax kón Sneijder simpelweg niet behouden. Dat sommige supporters zich belazerd voelen, begrijpt hij daarom niet. Bij Ajax worden altijd spelers weggekocht en Ajax komt er altijd weer bovenop. Het debuut van Suarez vond hij hoopgevend. Ajax zal de doelstellingen niet bijstellen, 'dan ben je niet met topsport bezig.'Het hoort bij het spel, het wordt heel hard gespeeld. Er komen veel emoties bij kijken, en veel geld. Ik heb de vader van Wesley ook nog aan de lijn gehad.
Waarom moest/mocht Perez weg?
Ajax moet meegaan met de ontwikkelingen in het voetbal, vindt MVG. Ajax leidt geen buitenspelers meer op, dus moet je het jezelf niet te moeilijk maken door per se met buitenspelers te willen spelen. De mening van LVG dat Ajax alleen kan presteren door anders te zijn deelt hij niet.Henk heeft steeds gezegd dat het niet persoonlijk was, dus daar ga in van uit. Henk stelt zijn beste team op, dat weet ik zeker. Henk zag Perez niet als basisspeler, ook niet het komend seizoen. Ook niet als we Sneijder en Babel zouden verkopen. En met die rol kon Kenneth absoluut niet omgaan.
Hoe gaat het volgend seizoen?De beste manier om structureel bij de beste zestien clubs van Europa te komen is: geft de trainer de tactische vrijheid die geënt is op de kwaliteiten van het spelersmateriaal. Een trainer hoeft van mij niet iemand tegen zijn opvatting in op een plek neer te zetten omdat het systeem het verlangt, terwijl die speler maar tot 70% van zijn kwaliteiten komt. Wel moet Ajax zoveel mogelijk dominant spelen.
Een andere manier om die doelstellingen te bereiken is je budget verhogen, want je zult wel redelijk moeten blijven meedoen met de Europese clubs. Het verschil overbruggen zul je nooit, maar dan komt de inventiviteit van Ajax om de hoek kijken: de aanwezige spelersgroep versterken met gerichte aankopen en het talent uit de jeugdopleiding de ruimte geven.
Wij moeten het niet hebben van de Motta's en de Riquelmes. Dat soort spelers komt niet naar Nederland, want ze zijn niet te betalen. Ik heb ook geïnformeerd naar Rafaël van der Vaart, hij zou een prima opvolger zijn van Wesley, maar hij vindt het nog veel te vroeg voor een terugkeer. En hij verdient een salaris dat Ajax niet kan betalen.
Hoeveel geld mag Ajax nu herinvesteren?We willen voorkomen dat er veel contracten aflopen, zoals dat twee seizoenen geleden bij Ajax is gebeurd, maar we moeten altijd voorbereid zijn op het vertrek van spelers.
Na dit seizoen stopt Jaap Stam en wellicht ook Edgar Davids, al hoop ik van niet. We oriënteren ons nu al op opvolgers. Misschien is Gregory van der Wiel volgend seizoen al klaar voor de opvolging van Stam. En misschien kan Vertonghen op termijn Davids opvolgen.
We weten ook dat Klaas-Jan en Heitinga na dit seizoen om zich heen zullen kijken, maar die liggen lang vast, zodat je stevig aan de onderhandelingstafel zit.
Daar is een afspraak over en ik vind dat Ajax dat naar buiten moet brengen. Want als ik door de grachten vaar hoor ik dat ik het zo goed heb gedaan, Senijder voor de hoofdprijs weg, maar ik hoor tegelijkertijd: en nu wel effe wat binnenhalen, hè? De mensen denken dat we die vijftig miljoen bijna volledig kunnen herinvesteren maar dat is dus niet zo. Maar we zijn nog niet zover dat we ook vertellen hoeveel we willen herinvesteren.[/quote]
Het stinkt aan alle kanten!
Klinkt goed van de kant van Van Geel. Ik heb het Van Geel ook nooit kwalijk genomen dat hij Sneijder heeft verkocht. Nog los van het geweldige geldbedrag kan Ajax hier niets tegen doen. Dat blijkt maar weer uit de reactie van Sneijder.Woensdag op de Open Dag ben ik, zonder overdrijven, tien keer gebeld door Sören Lerby, de zaakwaarnemer van Wesley. En hij stond zeven keer op de voicemail. Terwijl ik gezellig handen sta te schudden, krijg ik José Angel Sanchez aan de lijn, de algemeen directeur van RM. 'We zijn wellicht geïnteresseerd in Sneijder', zegt hij, in het Engels. Ik zeg: 'Wellicht geïnteresseerd? Laat ons lekker met rust alsjeblieft, als je het niet zeker weet.'
Woensdag om zeven uur, ik was net thuis, krijg ik een sms: 'We hebben een bod gestuurd, per fax.' Ik dacht: 'Verdomme nog aan toe.' Ik rijd meteen naar kantoor en zie die fax. Bod van 24 miljoen. Ik wist: we hebben de poppen aan het dansen.'
We hebben Valencia tot vervelens toe van ons af kunnen houden toen ze Wesley wilden. Maar toen Madrid kwam, heeft Wesley hemel en aarde bewogen. Hij zei: 'Ik kan het niet meer opbrengen als ik moet blijven, dan wordt het niks dit jaar.'En zijn zaakwaarnemer hangt de hele dag aan de lijn en zegt: 'Dit moet doorgaan, een unieke kans, hij speelt niet meer voor Ajax.'
Van Geel is bijzonder gecharmeerd van de voetballer Perez en had hem het liefst bij Ajax gezien. Als hij dit zegt over Perez, is dat voor mij genoeg. Men kan twisten over de keuze van Ten Cate om Perez geen basisplaats te geven (ik heb er geen slapeloze nachten van), maar Perez is dus degene die weg wilde.En met die rol kon Kenneth absoluut niet omgaan.
Ajax moet meegaan met de ontwikkelingen in het voetbal, vindt MVG. Ajax leidt geen buitenspelers meer op, dus moet je het jezelf niet te moeilijk maken door per se met buitenspelers te willen spelen.
Heeft hij dit letterlijk gezegd? Dit klinkt namelijk alsof Ajax het opleiden van buitenspelers opgeeft, maar ik neem aan dat MvG bedoelt dat het Ajax de laatste jaren niet is gelukt om goede buitenspelers op te leiden.
Van Gaal vindt dat Ajax alleen kan presteren door anders te zijn in de zin van 4-3-3? Dat geldt dan blijkbaar weer niet voor AZ....?De mening van LVG dat Ajax alleen kan presteren door anders te zijn deelt hij niet.
Van het beleid na Sneijder ban ik wel even geschrokken, maar het doet me goed dat Van Geel in alle opzichten met de club bezig is. Jammer genoeg voor hem zullen de verbeteringen met betrekking tot de begroting, de scouting en de jeugdopleiding waarschijnlijk pas op de lange termijn te zien zijn, terwijl het hoog tijd wordt voor prestaties op het veld op de korte termijn. Hopelijk gooit hij niet alles op de toekomst.Een andere manier om die doelstellingen te bereiken is je budget verhogen, want je zult wel redelijk moeten blijven meedoen met de Europese clubs. Het verschil overbruggen zul je nooit, maar dan komt de inventiviteit van Ajax om de hoek kijken: de aanwezige spelersgroep versterken met gerichte aankopen en het talent uit de jeugdopleiding de ruimte geven.
Wij moeten het niet hebben van de Motta's en de Riquelmes. Dat soort spelers komt niet naar Nederland, want ze zijn niet te betalen. Ik heb ook geïnformeerd naar Rafaël van der Vaart, hij zou een prima opvolger zijn van Wesley, maar hij vindt het nog veel te vroeg voor een terugkeer. En hij verdient een salaris dat Ajax niet kan betalen.
Dat is duidelijk. Van Geel weet wat hem te wachten staat. Een situatie zoals met TD Van Gaal gaat ons niet overkomen.We willen voorkomen dat er veel contracten aflopen, zoals dat twee seizoenen geleden bij Ajax is gebeurd, maar we moeten altijd voorbereid zijn op het vertrek van spelers.
Na dit seizoen stopt Jaap Stam en wellicht ook Edgar Davids, al hoop ik van niet. We oriënteren ons nu al op opvolgers. Misschien is Gregory van der Wiel volgend seizoen al klaar voor de opvolging van Stam. En misschien kan Vertonghen op termijn Davids opvolgen.
We weten ook dat Klaas-Jan en Heitinga na dit seizoen om zich heen zullen kijken, maar die liggen lang vast, zodat je stevig aan de onderhandelingstafel zit.
Thomas schreef:Heeft hij dit letterlijk gezegd? Dit klinkt namelijk alsof Ajax het opleiden van buitenspelers opgeeft, maar ik neem aan dat MvG bedoelt dat het Ajax de laatste jaren niet is gelukt om goede buitenspelers op te leiden.
Haha, dacht ik er met een samenvatting af te komen, komt Thomas weer...Van Gaal vindt dat Ajax alleen kan presteren door anders te zijn in de zin van 4-3-3? Dat geldt dan blijkbaar weer niet voor AZ....?

Die opvattting van LVG: Ajax kan internationaal alleen succes boeken als de club zich qua speelwijze onderscheidt van clubs met meer geld. Tja, dat gaat niet op voor AZ (blijkbaar), maar AZ is Ajax niet, hè?Je maakt het jezelf onnodig moeilijk als je vasthoudt aan het systeem. Het blijft dat de echte buitenspelers amper op te leiden zijn. Andy van der Meijde is uit de eigen jeugd op rechts, en Tom de Mul. Op links kan ik eigenlijk niemand noemen. Misschien is de huidige jeugdtrainer Bryan Roy wel de laatste zelfopgeleide linksbuiten. In het buitenland vind je ze ook niet.

Het stinkt aan alle kanten!
Bron: www.AT5.nlwww.ajaxonline.org schreef:AT5: Ajax in de weer met Motta, Barend kritisch over beleid
--------------------------------------------------------------------------------
19 augustus 2007
Ajax is bezig met een overgang van Thiago Motta van FC Barcelona, zo meldt AT5. Eerder ontkende trainer Henk ten Cate in De Telegraaf dat Ajax een poging waagt Motta aan te trekken. Volgens AT5 is ook Albert Riera van Espanyol nog immer nadrukkelijk in beeld. Daarnaast zou Juan Román Riquelme met Ajax in verband worden gebracht. Sportjournaliste Barbara Barend betwijfelt of Ajax ertoe in staat is om een van de drie genoemde namen naar Amsterdam te lokken.
"Ik weet niet of ze bereid zijn uit Spanje te gaan verhuizen naar Nederland", zegt Barend over Motta en Riera. "Ik betwijfel of dat haalbaar is. Maar als het lukt, prima." De kans dat Riquelme de overstap van Villarreal naar Ajax maakt lijkt al helemaal nihil. "Als Riquelme naar Ajax gaat, dan koop ik een seizoenkaart", verklaart de presentatrice. "Ik vind dat zó'n geweldige voetballer, dus dat zou heel mooi zijn voor Ajax." Ajax heeft nog tot en met 31 augustus de tijd om de selectie te versterken.
Net als Hugo Borst vindt Barend het trouwens onbegrijpelijk dat Ajax Kenneth Perez naar PSV heeft laten gaan. "Eén ding begrijp ik niet, namelijk dat Kenneth Perez is vertrokken. Babel is vrij vroeg verkocht en je kon er rekening mee houden dat Sneijder ook wegging. Perez kan hangend aan de linkerbuitenkant uit de voeten of achter de spitsen. Die twee posities zijn nu onderbezet, dus ik begrijp die verkoop vooral niet."
Voor de camera van AT5 had Barend ook nog enkele tips in petto voor Ajax' technisch directeur Martin van Geel. "Aissati vind ik erg bij Ajax passen, die vind ik nog beter dan Afellay. Hij kan het vertrek van Sneijder invullen. Wat ik ook een hele goede vind, is Mounir El Hamdaoui van Willem II. Feyenoord zit nu achter hem aan, maar dat is ook een jongen die kan scoren en die op meerdere posities uit de voeten kan. Zeker gezien het verleden van Van Geel bij Willem II moet het lukken om hem in te lijven."
Toch met Motta bezig?
- Giacomo Puccini