Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Frank

Bericht door Frank » ma aug 13, 2007 10:54 pm

joey schreef:Dat willen de supporters nu eenmaal horen. Stel Farfan komt binnen bij PSV en hij roept: 'PSV doet me weinig, ik hoop zo snel mogelijk bij een betere club te kunnen spelen', dan zal hij zichzelf niet populair maken. Je kunt het de spelers verwijten, maar de supporters denken ook in cliché's.
De meeste wel, ja. Niet iedereen gelukkig.
joey schreef:Neem nou VDV (terug OT)
Ik ben me niet bewust dat ik offtopic gegaan was? :blush.gif:
joey schreef:die heeft het nu gedaan in de ogen van de HSV-achterban. Maar wat hadden ze dan gedacht? Dat VDV als kind in zijn bedje lag te dromen van Hamburg? Natuurlijk wil die de kans pakken als hij hogerop kan.

En jij denkt dat VDV als kind wel in zijn bedje van Valencia lag te dromen? Keep on dreaming... :icon_razz.gif:

Wat een oppervlakkig wereldje is het ook eigenlijk, dat voetbal...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 13, 2007 11:02 pm

Wel van een Spaanse club. Maar ja, toen hij klein was, stelde Deportivo bijvoorbeeld nog heel wat voor. Nu is dat Valencia.

Natuurlijk is het een oppervlakkig wereldje. Maar ook een fascinerend wereldje, vind ik.
Het stinkt aan alle kanten!

Frank

Bericht door Frank » ma aug 13, 2007 11:07 pm

hmm, ik heb toch liever een wereldje waar men ook zegt wat men bedoeld en waar men de waarheid spreekt.

Dat schijnt door de grote sommen geld die er tegenwoordig rondgaan niet meer mogelijk te zijn.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 13, 2007 11:11 pm

Ik zou er niet in willen zitten, begrijp me goed. Het is net een aquarium vol piranha's. :icon_evil.gif: Maar dat maakt het wel interessant.

jabu

Bericht door jabu » di aug 14, 2007 7:26 am

Volgens mij komt Vd Vaart zijn Spaanse kant van de familie uit de omgeving van Valencia. Het zou dus heel goed kunnen dat Vd Vaart daadwerkelijk als kind in zijn bedje lag te dromen over Valencia.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo aug 15, 2007 7:51 am

Lerby schiet Rafael te hulp

HAMBURG - Sören Lerby, de zaakwaarnemer van Rafael van der Vaart, gaat vandaag met de leiding van Hamburger SV om de tafel zitten om een doorbraak te creëren in de onderhandelingen tussen Valencia en de Duitse topclub. ,,Ik wil kijken of we een oplossing kunnen vinden, want Rafael wil erg graag naar Spanje,’’ zei Lerby gisteravond.

Lerby heeft in de gesprekken met Van der Vaart inmiddels wel begrepen dat de speler ten koste van alles een transfer naar Valencia wil afdwingen.

De Oranje-international heeft in Hamburg in harde bewoordingen laten weten dat hij wil vertrekken bij HSV en dat hij ook recht heeft op een grote transfer naar de Spaanse Primera Division.

,,Het is arrogant dat de club niet eens heeft willen praten,’’ vertelde Van der Vaart toen hij van het trainingsveld kwam. ,,Ik heb een droom en die wordt nu verstoord.’’

De middenvelder en aanvoerder van HSV voert daarbij ook emotionele redenen aan. ,,In Valencia wonen mijn grootouders. Die zijn 80 jaar en die dromen ervan om mij daar nog te zien voetballen.’’

De transfer zal gemakkelijker plaats kunnen hebben als Valencia het bod van 14 miljoen verhoogt. ,,Ik hoop dat Valencia het nog niet opgeeft en tot het bittere einde om mij strijdt,’’ aldus Van der Vaart.

Het bestuur van HSV probeert de speler al 48 uur duidelijk te maken dat het niet om meer geld te doen is. ,,We willen hem gewoon niet kwijt. Hij is onverkoopbaar en te belangrijk voor de ploeg,’’ zegt sport-directeur Dietmar Beiersdorfer.

De Nederlandse spelers bij HSV hebben ook een beroep op Van der Vaart gedaan om te blijven. ,,Ik zou alles proberen om hem hier te houden. Hij is veel waard voor de ploeg,’’ zegt Nigel de Jong.

En Joris Mathijsen: ,,We hopen met z’n allen dat hij niet vertrekt.’’

Van der Vaart begrijpt de smeekbedes van zijn medespelers én van trainer Huub Stevens, die zijn ploeg rond de veel scorende middenvelder heeft gebouwd. Daarom zegt hij de deur bij zijn Duitse club ook niet dicht te willen smijten.

,,Als het er op uitdraait dat ik hier moet blijven, zal ik werkelijk honderd procent voor HSV geven. Zo zit ik in elkaar. Ik laat het elftal echt niet in de steek.’’

De Duitse club hoopt morgen te weten wat die woorden waard zijn. HSV speelt in Boedapest tegen Honved voor de UEFA Cup. De vrees bestaat dat Van der Vaart zich voor dat duel terugtrekt met een ‘blessure’ zoals Khalid Boulahrouz dat een jaar geleden deed kort voor zijn overgang naar Chelsea. Speelt hij wel, dan kan hij voor zijn nieuwe club niet meer Europees in actie komen.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 15, 2007 10:14 am

Zaakwaarnemer Van der Vaart zet HSV onder druk

Søren Lerby, de zaakwaarnemer van Rafael van der Vaart, wil Hamburger SV op andere gedachten brengen over het vertrek van de aanvoerder bij de Bundesligaclub. 'Ik wil kijken of we een oplossing kunnen vinden.'
De mogelijke transfer van Van der Vaart blijft de gemoederen bezighouden. In Duitsland, waar de boulevardkrant Bild vandaag 'Wie speelt vals?' kopt, maar óók in Nederland. Lerby, ook zaakwaarnemer van Wesley Sneijder, vindt dat HSV zijn pupil niets in de weg mag leggen bij een transfer naar Valencia.

De oud-speler van onder meer Ajax, PSV en Bayern München, wil bij een HSV-delegatie aandringen op een soepeler houding. 'Ik wil kijken of we een oplossing kunnen vinden, want Rafael wil erg graag naar Spanje', zegt Lerby in het Algemeen Dagblad.

De poging van Lerby lijkt weinig kans van slagen te hebben, omdat HSV zich tot nu toe onverzettelijk opstelt. HSV-coach Huub Stevens op de site van de club: 'Spelers met de kwaliteiten zoals Rafael die heeft, zijn veelgevraagd, zeker aan het eind van de transferperiode. Maar hij heeft een contract, dat heeft de club hem nog eens meegedeeld.'

Stevens verder over zijn aanvoerder: 'Rafael en ik hebben een gesprek onder vier ogen gehad. Hij heeft zijn licht op de situatie laten schijnen, ik heb hem de visie van de club voorgelegd. Er was aan beide kanten veel begrip. Daarbij komt dat Rafael de laatste dagen niet altijd correct is geciteerd.'

Van der Vaart lijkt zich al te hebben neergelegd bij een langer verblijf in Hamburg. In het Algemeen Dagblad zegt hij: 'Als het erop uitdraait dat ik hier moet blijven, zal ik werkelijk honderd procent voor HSV geven. Ik laat het elftal echt niet in de steek.'

HSV speelt donderdag in de tweede voorronde van het UEFA Cup-toernooi tegen Honved. Van der Vaart is nog een vraagteken. Volgens De Telegraaf is hij thuis door zijn rug gegaan bij het optillen van zijn zoontje Damian.
Mocht Van der Vaart toch nog naar Valencia vertrekken, dan is zijn huidige lichamelijke ongemak een prettige bijkomstigheid voor de Spaanse topclub. In dat geval is de international dit seizoen ook in Europees verband meteen inzetbaar, omdat hij in het seizoen 2007/08 nog geen Europese duels voor HSV heeft afgewerkt.

Ook de aanwezigheid van Joris Mathijsen in Budapest is zeer twijfelachtig, omdat zijn hoogzwangere vrouw in een Hamburgs ziekenhuis verblijft. Van Stevens hoeft de verdediger niet mee te reizen naar de Hongaarse hoofdstad.
VI

Hahaha, komt dat even goed uit! :drecul.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo aug 15, 2007 10:19 am

Inderdaad zeg, erg toevallig:
De Duitse club hoopt morgen te weten wat die woorden waard zijn. HSV speelt in Boedapest tegen Honved voor de UEFA Cup. De vrees bestaat dat Van der Vaart zich voor dat duel terugtrekt met een ‘blessure’ zoals Khalid Boulahrouz dat een jaar geleden deed kort voor zijn overgang naar Chelsea. Speelt hij wel, dan kan hij voor zijn nieuwe club niet meer Europees in actie komen.
Als hij donderdag niet speelt, dan zal hij inderdaad wel gaan, denk ik zo.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 15, 2007 12:22 pm

Hij valt wel op.

Apart dat Lerby niet ingrijpt nu VDV zich van dit soort trucs bedient.

jabu

Bericht door jabu » vr aug 17, 2007 1:30 pm

HSV grijpt zelf al in:
HSV stuurt brief naar FIFA omtrent VdV

Hamburger SV is het gepush van Valencia meer dan zat en gaat maatregelen nemen. De Duitsers hebben een brief naar zowel Valencia als de FIFA gestuurd met een verzoek niet meer aan te kloppen bij Rafael van der Vaart.

HSV's technisch directeur Dietmar Beiersdorfer zou volgens het Duitse sportbald Der Kicker een brief hebben opgesteld, waarin staat dat wanneer Valencia nogmaals contact opneemt met Van der Vaart, er strafrechtelijke procedures zullen volgen. HSV is dan ook niet van plan toestemming te geven aan de spelmaker om over een vertrek naar Valencia te praten.

Het is voor clubs niet toegestaan om met spelers te gaan praten, als deze geen toestemming heeft van de club. Valencia zou achter de schermen druk bezig zijn geweest om een langdurig contract aan Van der Vaart aan te bieden, zonder dat HSV daar enig idee van zou hebben.

Van der Vaart zelf gaf eerder deze zomer aan dat hij het seizoen bij Hamburger SV wilde afmaken, maar dat veranderde toen Valencia aanklopte. Zijn familie komt uit de streek en daarom zou het voor de veelvoudig international de perfecte overstap naar een Spaanse club zijn.

HSV kan volgend jaar voor de Heemskerker een aanzienlijk transferbedrag vragen, dat momenteel tussen de vijftien en twintig miljoen euro ligt. In 2009 heeft Van der Vaart een gelimiteerde som in zijn contract opgenomen en mag hij te zijner tijd voor anderhalf miljoen euro uit Noord-Duitsland vertrekken.
voetbalzone

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 17, 2007 6:43 pm

Alles uit de kast voor die transfer:

Sylvie: 'Ik durf de straat niet meer op'
door onze redactie

AMSTERDAM - Voetballer Rafael van der Vaart ziet een overstap van de club Hamburger SV naar FC Valencia wel zitten, maar met die uitspraak heeft hij zijn trouwe fans in Duitsland woedend gemaakt. Vrouwlief Sylvie is bang en durft de straat niet meer op met hun 1-jarige zoontje Damian.

Woede heeft zich omgezet in haat. De beledigingen zijn inmiddels niet meer te tellen en het gezin wordt zelfs bedreigd. "Verlaat Hamburg, of anders..."

"Het gaat van kwaad tot erger. Ik ben bang en maak me vooral zorgen om de kleine Damian. Vooral als Rafael niet thuis is", aldus een verdrietige Sylvie.

jabu

Bericht door jabu » za aug 18, 2007 10:09 am

Uit welk roddelblad heb je dit?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za aug 18, 2007 11:27 am

Stevens verdedigt 'simulant' Van der Vaart

18/8/2007 10:15

Rafael van der Vaart mag het dan hebben verbruid bij de HSV-aanhang, trainer Huub Stevens staat vierkant achter de international.

Stevens kent geen twijfel over de fysieke ongemakken van zijn spelmaker: 'Hij was en is geblesseerd. Hij heeft HSV nooit in de steek gelaten en heeft mij verzekerd dat hij zich honderd procent zal inzetten als hij weer fit is.'

Alle speculaties over het simuleren van een blessure om een transfer naar Valencia af te dwingen werpt Stevens ver van zich. 'De vraag of hij echt geblesseerd is , is te gek voor woorden. Het is ongelooflijk wat hier in Hamburg allemaal gebeurt.'

Hoewel Van der Vaart liever vandaag dan morgen afreist naar Valencia, houdt HSV zijn poot stijf. Van een transfer is en zal geen sprake zijn, zo herhaalde manager Dietmar Beiersdorfer vrijdag nog maar eens.

Of Van der Vaart zondag tegen Bayer Leverkusen kan spelen is nog onzeker. De Oranje-international heeft nog last van rugklachten, die hem ook aan de kant hielden voor het UEFA Cup-treffen tegen Honved Boedapest. 'Maar het gaat steeds beter', aldus Stevens.
vi.nl

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za aug 18, 2007 1:13 pm

[bild]

Das ist der Gipfel der Unverschämtheit
Van der Verrat posiert mit Valencia-Trikot

Bitte lächeln: So ließ sich Rafael van der Vaart für die Sportzeitung „AS" ablichten

Wenn die HSV-Fans gedacht haben sollten, das Theater um Rafael van der Vaart und seinen Wechsel-Wunsch nach Valencia könnte nicht schlimmer werden, dann wissen sie es jetzt besser....

Unfassbar: Jetzt posiert van der Vaart schon mit dem Valencia-Trikot!

Für ein Interview mit der spanischen Sportzeitung „AS" ließ sich der Noch-Mittelfeldstar des HSV in seiner Wohnung schon mit dem weißen Trikot der Spanier ablichten.

Und lässt die spanischen Leser wissen: „Hoffentlich kann ich mir das Trikot bald zum Spielen anziehen. Ich werde dafür kämpfen, dass das mein Trikot wird.“

Und: „Ich denke weiter, dass ich bei Valencia spielen werde. Ich werde vor dem 1. September da sein.“

VAN DER VERRAT! So unverschämt hat noch kein Bundesliga-Profi seinen Wechsel forciert.

Dabei hatte HSV-Coach Stevens bis zuletzt seinem Landsmann den Rücken gestärkt.

Stevens: „Die Frage nach seiner Verletzung ist eine Frechheit. Rafael war und ist verletzt. Er hat den HSV nie im Stich gelassen und wird das auch nicht tun. Mir hat er in einem Gespräch gesagt, wenn er fit ist, wird er wieder alles für den Verein geben.“

Den Fans müssen diese Worte jetzt wie Hohn in den Ohren klingen.

Unvorstellbar, dass Disziplin-Fanatiker Stevens van der Vaart nach dieser Provokation am Sonntag für den HSV gegen Leverkusen auflaufen lässt.

[/bild]

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za aug 18, 2007 2:06 pm

Straks twee aansprekende affiches in Duitsland:

15:30 Schalke - Borussia Dortmund

15:30 Werder Bremen - Bayern Munich

Wordt het nog ergens live uitgezonden op de buis?

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 18, 2007 2:19 pm

Het is ook schunnig wat VDV doet! :1evil.gif:

Dit kun je toch niet maken? Ik snap het ook niet, HSV is altijd goed voor hem geweest.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za aug 18, 2007 4:01 pm

Weet ik, maar ik moet altijd zo lachen om die Duitse sensatiepers. Overigens zet ik zeer mijn vraagtekens bij de kwaliteit van dit interview en lijkt die foto me bewerkt.

Bayern staat trouwens met 0-2 voor in Bremen. Ribery en Toni zijn de doelpuntenmakers. Kampioen Stuttgart wankelt in Berlijn; 2-1.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op za aug 18, 2007 4:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel

Bericht door Lionel » za aug 18, 2007 4:07 pm

Goed team hoor dat Bayern. Echt 1 van de beste ploegen ( op papier dan) van Europa
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » za aug 18, 2007 4:14 pm

En dat is 4 ...
Blij met de punten ...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za aug 18, 2007 4:16 pm

Die van Werder staan wel flink te prutsen. Woensdag kon zelfs Bosko Ballenbad scoren tegen ze.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za aug 18, 2007 4:20 pm

Ik zal het nog maar een keer herhalen: er is maar één titelkandidaat in Duitsland. De rest van de uitdagers gaan een kansloze missie tegemoet. In Spanje (Real Madrid) of Engeland (Chelsea) kan het nog voorkomen dat de biggest spender het niet redt, maar dat gaat Bayern in de Bundesliga niet overkomen. Daarnaast is dit team, in tegenstelling tot bijvoorbeeld het sterrenensemble van Real van een paar jaar terug, wel degelijk in balans dankzij evenwichtige spelers als Ze Roberto en de geweldige Altintop. Het moet een genot zijn om die laatste speler in je team te hebben.

Bayern gaat dit seizoen op z'n sloffen kampioen worden. Daar zorgen Ribèry en Toni wel voor. Die spelen allebei geweldig. Klose is eigenlijk overbodig.

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 18, 2007 4:23 pm

Hoe speelde Rosi? Of speelde hij niet? Ik begrijp dat hij flink onder druk staat?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za aug 18, 2007 4:27 pm

Hij speelde niet. Volgens mij is hij geblesseerd.

Onder wat voor druk staat hij, Joey?

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 18, 2007 4:29 pm

Zware kritiek van de trainer, die vindt dat hij maar eens moet gaan presteren. En van de supporters.

http://www.bild.t-online.de/BTO/sport/b ... 15728.html
Laatst gewijzigd door joey op za aug 18, 2007 4:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za aug 18, 2007 4:32 pm

Oh, dat heb ik gemist. Z'n doelpuntengemiddelde is uitstekend. Des te opvallender is het dat hij niet standaard in de basis staat. Vandaag kregen Almeida en Sanogo de voorkeur. :aai.gif:

Normaal gesproken zou je zeggen dat Werder het beste met 'geweldenaren' Carlos Alberto en Rosenberg kan spelen. Zet dat maar af tegen de aanval van Bayern. Sneu, hoor.

Plaats reactie