Wat is er geworden van....

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » vr aug 17, 2007 7:31 pm

Van der Meyde op non-actief bij Everton
De clubleiding van Everton heeft Andy van der Meyde op non-actief gesteld. De oud-speler van Ajax kwam niet opdagen op de training van afgelopen zondag, hetgeen resulteerde in een sanctie.

De Engelse club heeft de Nederlander een week op non-actief gesteld en hij moet volgens de club een boete betalen.

Of Van der Meyde het nu verder kan vergeten bij Everton is niet bekend. Manager David Moyes zegt dat hij volgende week over de toekomst van de aanvaller zal beslissen.

Hoor overigens steekt vaker dat andy daar de cocaine heeft ontdekt, erg jammer allemaal.

elliquido

Bericht door elliquido » za aug 18, 2007 11:42 am

Everton midfielder Andy van der Meyde is likely to be released by Everton next week. (Various)
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za aug 18, 2007 4:17 pm

Hansa Rostock [1 - 2] Nurnberg

17' [0 - 1] T. Galasek

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za aug 18, 2007 6:16 pm

Na kwartier kan Martin Jol al weer lachen

18/8/2007 18:14

Martin Jol is weer een gelukkig man bij Tottenham Hotspur. Ahmed Hossam en Denny Landzaat scoorden voor respectievelijk Middlesbrough en Wigan.

Tottenham Hotspur-Derby Country 4-0
Overtuigend heeft Tottenham Hotspur een dreigende crisis de kop ingedrukt. Na twee nederlagen moest Derby County er flink aan geloven. Na een kwartier was het pleit in Londense voordeel beslecht. Steed Malbranque deed manager Martin Jol in de eerste zes minuten twee keer lachen. Jermaine Jenas en Darren Bent maakten daarna het Tottenham-feest compleet.

Reading-Everton 1-0
Everton moest de eerste teleurstelling van het nog jonge seizoen slikken. Na twee zeges maakte Reading een einde aan de succesreeks van The Toffees. Steve Hunt was de beul voor de ploeg van David Moyes.

Birmingham City-West Ham United 0-1
Mark Noble was de gevierde man bij West Ham United. De Engelse jeugdinternational maakte halverwege de tweede helft uit een strafschop de enige treffer op St. Andrew's.

Fulham-Middlesbrough 1-2
Ahmed Hossam luisterde zijn debuut voor Middlesbrough op met een treffer. De goal van de Egyptische spits wiste de voorsprong van Fulham weg. In een enerverende slotfase greep Middlesbrough zelfs de drie punten. Waar Lee Cattermole de 2-1 voor Boro scoorde, weerhield Boro-keeper Mark Schwarzer David Healy van een late gelijkmaker voor Fulham. Althans volgens de scheidsrechter, want op de televisiebeelden was te zien hoe de bal de doellijn wel was gepasseerd.

Wigan Athletic-Sunderland 3-0
Denny Landzaat droeg zijn steentje bij aan de ruime zege van Wigan Athletic, dat Sunderland met 3-0 resoluut terugwees. De Nederlandse middenvelder tekende vanaf de strafschopstip voor de 2-0. Zes minuten later liet hij eenzelfde buitenkans over aan Antoine Sibierski, die ook geen fout maakte.

vi.nl

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za aug 18, 2007 8:38 pm

vi.nl:
Kanu geeft Bolton Wanderers het nakijken

Sammy Lee maakt moeilijke tijden door bij Bolton Wanderers. De 3-1 nederlaag tegen Portsmouth vergroot de druk op de opvolger van Sam Allardyce.
Ondanks een snelle treffer van Nicolas Anelka zakte Bolton tegen Portsmouth voor de derde keer door het ijs. Nwankwo Kanu was de grote man bij thuisploeg.

De oud-Ajacied tekende voor de gelijkmaker, bereidde de 2-1 van John Utaka voor en versierde een strafschop die de nekslag was voor Bolton. Een tweede treffer van de Nigeriaanse routinier werd om onduidelijke redenen afgekeurd.
Maar wij hebben Urzaiz! :sad.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

LucaS

Bericht door LucaS » zo aug 19, 2007 10:48 am

Maar Kanu is al 54 en kan daarom niet meer mee in Nederland! :1evil.gif:
I think I lost my fucking headache

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo aug 19, 2007 10:49 am

Kanu wil helemaal niet naar Nederland. Kanu is een broodvoetballer.

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » zo aug 19, 2007 5:26 pm

Welke AjaxTalker heeft er nog een plekje vrij voor Suurbier?

Natuurlijk heeft ie z'n problemen aan zichzelf te wijten, maar zeg nou zelf: bij Johan Derksen in huis wonen gun je toch je ergste vijand niet?
Johan Derksen schreef:'Wim Suurbier mag niet dakloos worden'

Als het echt nodig is koop ik een ticket voor hem en ik heb ook een logeerkamer thuis, maar er moet een structurele oplossing komen.

Johan Derksen
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma aug 20, 2007 1:36 pm

Sonck naar Club Brugge
BRUGGE - Oud-Ajacied Wesley Sonck keert terug naar zijn vaderland. De Belgische spits heeft een tweejarig contract getekend bij Club Brugge, zo meldde de club uit de hoogste Belgische voetbaldivisie maandag.
De 29-jarige aanvaller komt over van de Duitse tweedeklasser Borussia Mönchengladbach, waar hij ondanks een doorlopend contract weg mocht. Sonck verruilde Ajax begin 2004 voor de Duitse club.

(ANP)

gaizka

Bericht door gaizka » ma aug 20, 2007 9:21 pm

Valencia biedt miljoenen extra voor Van der Vaart

20/8/2007 20:30

Valencia blijft trekken aan Rafael van der Vaart. De Spanjaarden zijn bereid 22 miljoen euro over te maken op de bankrekening van Hamburger SV. Dat is acht miljoen meer dan Valencia eerder bood.
Of de extra miljoenen HSV kunnen verleiden, is nog maar de vraag. De club van coach Huub Stevens heeft bij herhaling laten weten dat het Van der Vaart niet wil laten gaan. Zelf ziet de aanvoerder een vertrek naar Spanje juist wel zitten. Hij poseerde zelfs al met het shirt van Valencia in de hand.

'Het zal moeilijk worden', zei Van der Vaart voor de camera's van de NOS toen hij zich meldde voor het trainingskamp van het Nederlands elftal voor de oefeninterland tegen Zwitserland. 'Ik blijf vechten om naar Valencia te kunnen.' Bij HSV is de 44-voudig international nog in het bezit van een contract tot medio 2010.

Zondag antwoordde Van der Vaart met de winnende treffer tegen Bayer Leverkusen (1-0) op alle commotie die de afgelopen weken rond zijn persoon was ontstaan. Aanvankelijk haalde het HSV-publiek de aanvoerder binnen als verrader, maar door zijn sterke spel en een benutte strafschop snoerde Van der Vaart zijn criticasters de mond.
Dan krijgen wij dus de helft van (22-5) 17 miljoen, is 8.5 miljoen, zou mooi zijn![/list]

Daniel

Bericht door Daniel » ma aug 20, 2007 9:27 pm

Nee, wij krijgen 20% van alles boven de 10 miljoen. Dus 12 * 0,20 = 2,4. Dus 2,4 miljoen..

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 21, 2007 8:11 am

Plus opleidingsvergoeding
I think I lost my fucking headache

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di aug 21, 2007 8:26 am

Ik dacht 20/100 van alles boven de zes miljoen??

Hoe dan ook, ik gun Hsv deze klapper wel. :hypocrite.gif:

Aristides

Bericht door Aristides » di aug 21, 2007 12:08 pm

Waar hebben jullie gelezen dat Ajax boven ... € krijgt? Ik weet wel dat daar over is geschreven, maar bladen als VI zijn niet zo betrouwbaar, die zien echt niet alle contracten.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di aug 21, 2007 12:13 pm

Jöhnk schreef:Ik dacht 20/100 van alles boven de zes miljoen??

Hoe dan ook, ik gun Hsv deze klapper wel. :hypocrite.gif:
Yep, want volgend jaar mag hij voor slechts 1,5 miljoen of zo weg (dan is 20% niet meer zoveel).

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 21, 2007 12:58 pm

Nee, het jaar daarop.
Het stinkt aan alle kanten!

gaizka

Bericht door gaizka » di aug 21, 2007 7:34 pm

Adriaanse analyticus bij NOS

Co Adriaanse treedt vanaf 1 september in dienst van de NOS als voetbalanalyticus. De voormalig coach van onder meer Ajax en AZ gaat analyses verzorgen rond wedstrijden in de Champions League, de UEFA Cup en het EK.

Het EK in Zwitserland en Oostenrijk staat voor de zomer van 2008 op het programma. Adriaanse zal ook als deskundige te zien zijn in het programma Studio Voetbal.

Adriaanse zit momenteel zonder club. Vorig seizoen was hij werkzaam bij Metalurg Donetsk in Oekraïne. Mocht hij een interessante aanbieding krijgen om alsnog ergens als trainer aan de slag te kunnen, is hij volgens de NOS 'vrij om te gaan en te staan waar hij wil'.
Goed zaak, ik luister graag naar Co. Altijd iets zinnigs te vertellen en spraakmakend.

Toppie

Bericht door Toppie » wo aug 22, 2007 8:13 am

Op Ajax.nl is een overzicht van alle mooie doelpunten die zijn gemaakt door Rafael van der Vaart. Ga ik kijken , zie je 10 doelpunten en welke zit er niet bij, die achteromhaal tegen Feyenoord. Wat een domme samensteller die dit heeft gemaakt.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr aug 24, 2007 8:53 pm

Hmmmm.... Niets nieuws onder de zon.
Zdenek Grygera mist ouverture met Juventus

Zdenek Grygera ontbreekt als Juventus komende zaterdag zijn eerste competitiewedstrijd speelt. De Tsjechische verdediger hield een blessure over aan de interland tegen Oostenrijk van afgelopen woensdag.
Grygera blijkt een spier in zijn linkerkuit te hebben verrekt. De medische staf van Juventus verwacht dat de voormalig Ajacied drie tot vier weken nodig zal hebben om te herstellen. Hij mist hierdoor komend weekeinde in ieder geval het thuisduel met Livorno.

www.vi.nl
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di aug 28, 2007 11:42 am

Musampa houdt conditie op peil bij AZ

Dinsdag 28 augustus 2007 - VOETBAL - Kiki Musampa houdt zijn conditie op peil bij AZ. De 30-jarige oud-Ajacied is op zoek naar een nieuwe club, sinds hij kort geleden vertrok bij de Turkse club Trabzonspor.

Dat Musampa met Jong AZ meetraint is 'een vriendendienst, meer niet', zegt Marcel Brands. Een transfer van Musampa naar AZ is volgens de directeur voetbalzaken niet aan de orde.

Musampa speelde één seizoen voor Trabzonspor en vertrok er onlangs na een conflict.

"Ze kwamen hun verplichtingen niet na", zegt Musampa. De wereldvoetbalbond FIFA stelde de speler in het gelijk en gaf hem een transfervrije status. "Daarom ben ik niet afhankelijk van de transferperiode. Ik kan ook in september nog naar een nieuwe club."

Musampa kwam uit voor Ajax, Bordeaux, Malaga, Atletico Madrid en Manchester City.

Bij Ajax debuteerde de kleine, aanvallende middenvelder in het seizoen 1994-1995 in het eerste elftal onder leiding van Louis van Gaal, tegenwoordig trainer van AZ.

Wat meteen verklaart waarom de in Kinshasa (Congo) geboren Nederlander in Alkmaar mee mag trainen.

In 1997 zocht hij zijn heil in het buitenland en verkaste naar Girondins Bordeaux.
www.bndestem.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 28, 2007 12:19 pm

En wij hebben er ook een:

Kluivert traint mee bij Ajax

AMSTERDAM - „Het voelt heerlijk om weer bij Ajax te zijn.” Dat waren dinsdagochtend de eerste woorden van Patrick Kluivert (31), nadat hij van het trainingsveld op sportcomplex De Toekomst afstapte. Om zijn conditie op peil te houden en in afwachting van een nieuwe club traint de topscorer aller tijden van het Nederlans elftal mee met de club waar hij naam maakte. „Dit is mijn debuut voor Jong Ajax”, grapte hij. „Na de A1 ben ik gelijk naar het eerste gegaan.”

Tijdens de training onder leiding van Adrie Koster en Aron Winter maakte Kluivert een uiterst fitte indruk en liet hij zien zijn techniek en het scoren nog niet te zijn verleerd. „Het ging wel lekker, ja.”

Nadat PSV zijn contract niet verlengde, is de Amsterdammer clubloos. „Ik heb een aantal aanbiedingen gehad, waarbij het geld wél, maar mijn gevoel niet goed was. Ik wacht op de club die bij me past.”

De laatste weken werkte hij zich in het zweet in de sportschool. „Mijn basisconditie is goed, maar een voetbalconditie is toch wat anders. Daarom heb ik Ajax gevraagd mee te mogen trainen met het tweede. Het is ontzettend lekker om weer met de bal aan de slag te gaan.”
Telegraaf

Leon

Bericht door Leon » di aug 28, 2007 1:30 pm

Ik snap nog steeds niet dat men Kluivert niet heeft genomen als pinchitter. Ik bedoel, hij is toch echt niet slechter dan Urzaiz?
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 28, 2007 1:38 pm

Ja,fantastische pinch-hitter was hij vorig seizoen. Toen het erop aankwam, uit tegen Utrecht, liet Koeman liever een junior invallen.
Kluivert is al zo lang niet meer serieus met zijn sport bezig.

gaizka

Bericht door gaizka » di aug 28, 2007 2:12 pm

joey schreef:Ja,fantastische pinch-hitter was hij vorig seizoen. Toen het erop aankwam, uit tegen Utrecht, liet Koeman liever een junior invallen.
Kluivert is al zo lang niet meer serieus met zijn sport bezig.
Volgende de 2 alinea valt dat wel mee:

'Tijdens de training onder leiding van Adrie Koster en Aron Winter maakte Kluivert een uiterst fitte indruk en liet hij zien zijn techniek en het scoren nog niet te zijn verleerd. „Het ging wel lekker, ja.” '

Ik zou hem er opzich wel bij willen hebben met een prestatiecontract.

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 28, 2007 2:16 pm

Hij is is zo blessuregevoelig dat hij om de haverklap uit de roulatie zou zijn. Hoeveel wedstrijden heeft hij voor PSV gespeeld? Echt, wat daar staat is maar een momentopname, gebaseerd op een traininkje van niets. Kluivert kan allang niet meer mee op het hoogste niveau.

Alleen heeft hij dat zelf niet door. Hij leeft in het verleden.

Gesloten