Thomas Vermaelen
Moderator: mods
Ajax.nlVermaelen tevreden na rentree
Mijdrecht, 05 apr 2007
Thomas Vermaelen heeft donderdagavond zijn rentree gemaakt in het Ajax-shirt. De Belgische verdediger was als Jong Ajacied een uur van de partij in het oefenduel tegen hoofdklasser Argon. Vermaelen stond de afgelopen twee maanden buitenspel met een knieblessure.
,,Ik heb de test doorstaan, ben er fit uitgekomen’’, stelde Vermaelen tevreden. Opererend als centrale verdediger maakte hij moeiteloos de zestig minuten vol; de vooraf afgesproken tijdspanne waarin het gewricht getest werd. Begin februari beschadigde Vermaelen de binnenband van zijn rechterknie tijdens de interland van België tegen Tsjechië. Na het onfortuinlijk verlopen duel wachtte de Belg een stevig revalidatieprogramma op de Toekomst. Deze week trainde hij voor het eerst weer mee met de A-selectie. In Mijdrecht, waar Jong Ajax het matige oefenduel met 2-0 verloor, ging Vermaelen gretig de duels aan. De Ajacied schuwde het fysieke werk duidelijk niet. Alles ongetwijfeld tot tevredenheid van assistent-trainer Alfons Groenendijk, die de wedstrijd bijwoonde namens de trainersstaf van het eerste elftal.
,,Het voelde allemaal goed’’, keek de verdediger terug. Vermaelen besloot in Mijdrecht een donkere periode van tegenslag. ,,Ook conditioneel ging het prima. Ik heb de afgelopen twee maanden vooral met Pim van Dord hard getraind. Het is nu belangrijk om zoveel mogelijk wedstrijdritme op te doen. Ik sta absoluut te popelen om weer échte wedstrijden te spelen. Op het veld staan is toch het leukste dat er is. Dat heb ik vanavond weer gemerkt. Hoe nu verder? Misschien kan de trainer me zondag bij het eerste gebruiken. We zien wel hoe het loopt.’’
- Ajaciedjuh
Vandaag een uitgebreid interview met Vermaelen in de VI. Hij praat daarin over De Fout ('Heel erg confronterend, dan besef je pas goed wat voor gevolgen één bal kan hebben'), over Ajax in de plee-offs ('We hebben de CL verdiend'), over de spitsen waar hij graag tegen speelt ('Alves, maar vooral VoH, lekkere duels'), en zijn toekomst. Hij voelt zich naast Jaap Stam nog een kleine jongen, zegt hij, en voor de PL is het nog te vroeg. Qua tempo en explosiviteit komt hij nog tekort.
Hij legt dan uit dat hijzelf, Tom de Mul en Jan Vertonghen bij Ajax zijn opgegroeid. Dat is het verschil met de situatie van bijvoorbeeld Wesley Sonck.Bovendien moet je pas naar het buitenland gaan als je er echt bovenuit steekt, zoals Wesley Sneijder dit seizoen. Niet voor niets heb ik mijn contract bij Ajax ook verlengd tot medio 2010. Ik zit pas twee jaar bij de kern van Ajax. Het eerste seizoen was goed, het tweede wisselvallig. Ik moet constant gaan presteren en, nu Grygera weggaat, volgend seizoen echt een basisplaats afdwingen. Bovendien wil ik helemaal niet weg. Ik ben gewend aan de manier van voetballen en het leven hier. Ik voel me thuis in Amsterdam. De mensen zijn open, sociaal endurven ook onbekenden aan te spreken.
Wij hebben in de luwte en zonder veel verwachtingen kunnen acclimatiseren. Sonck werd voor veel geld gehaald, moest direct op hoog niveau presteren voor vijftigduizend kritische mensen op de tribune. Dat is een andere insteek.
Los daarvan vind ik dat het nooit aan je omgeving ligt, maar altijd aan jezelf. Het individu moet zich aanpassen aan het collectief. Ik vind bescheidenheid een voorname vorm van schoonheid van de mens, maar je moet je nooit ondergeschikt maken. Ik zal niet graag een grote mond hebben, maar ik laat me in de kleedkamer wél gelden. In het veld zeker, daar moet je met allure spelen, laten zien dat je er bent. De mentaliteit mag hier hard zijn, ik houd er wel van. Gewoon zeggen waar het op staat. Dat heb ik liever dan dat mensen niets zeggen of dat achter je rug om doen, zoals in Belgié nog wel eens gebeurt. Dan weet je nooit waar je aan toe bent. Als je kritiek krijgt, kun je wat terugzeggen en krijg je in elk geval een discussie en dat is goed. Dan denk je na over het spel en zo word je beter.
Het stinkt aan alle kanten!
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
VI signaleert een geblesseerde Ajacied:
Vermaelen mist de rest van het EK Onder-21
14/6/2007
Thomas Vermaelen kan alleen nog maar toekijken op het EK Onder-21 in Nederland. De verdediger van Jong België is uitgeschakeld voor de rest van het toernooi. Een schouderblessure noopt hem tot drie weken rust.
Na die periode zou Vermaelen weer probleemloos aan de slag moeten kunnen. Een operatie lijkt niet nodig. De Ajacied was tot nog toe in beide duels de volle negentig minuten van de partij. Laurent Ciman lijkt hem te gaan vervangen.
België heeft in het laatste groepsduel met Jong Oranje nog een punt nodig om zeker te zijn van plaatsing voor de halve finale en de Olympische Spelen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
ParoolThomas Vermaelen heeft gisteravond geblesseerd het trainingsveld moeten verlaten. De verdediger van Ajax had opnieuw last van zijn schouder. Even werd gevreesd dat hij weken uit de roulatie zou zijn, maar dat bleek mee te vallen. Dezelfde kwetsuur hield de Belg al eens vier weken aan de kant.
Waarschijnlijk zal Vermaelen het duel met Falkirk uit voorzorg missen, maar is hij voor het begin van het nieuwe seizoen hersteld.
Het stinkt aan alle kanten!
- Ajaciedjuh
Ajax wil contract Thomas Vermaelen openbreken
Ajax wil het tot 2010 lopende contract van verdediger Thomas Vermaelen opwaarderen en verlengen. De club is uitermate tevreden over de ontwikkeling van de Belgische Ajacied. Ajax biedt hem salarisverhoging en contractsverlenging, waarschijnlijk met één jaar, waardoor het contract een geldigheidsduur tot de zomer van 2011 zal hebben.
Dat verdiend hij!
Ajax wil het tot 2010 lopende contract van verdediger Thomas Vermaelen opwaarderen en verlengen. De club is uitermate tevreden over de ontwikkeling van de Belgische Ajacied. Ajax biedt hem salarisverhoging en contractsverlenging, waarschijnlijk met één jaar, waardoor het contract een geldigheidsduur tot de zomer van 2011 zal hebben.
Dat verdiend hij!
- Giacomo Puccini
-
- AT Toto winner 15/16
Ik denk ook dat hij de meeste hier gaat verrassen. Altijd al meer gezien in Vermaelen dan Heitinga, bijvoorbeeld. Hopelijk speelt hij het hele seizoen zoals afgelopen woensdag.Rishi schreef:Toekomstige topper. Ben ik van overtuigd. Heeft alles in zich om een uitstekende centrale verdediger te worden.
Maar laat hem alsjeblieft in z'n zone blijven. Die lopende duels blijven een bitch. En het moment voor de lange bal moet hij veel beter timen.