Exact.brigade zuid schreef:En de realititeit is dat we verloren hebben van ene slavia praag, daar moet je als AJAX zijnde ten alle tijden van winnen Sneijder of geen Sneijder.
Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!
Moderator: mods
Wat ik dus niet begrijp is waarom er niet na het eerste bod op Sneijder van Valancia de alarmbellen zijn gaan rinkelen.En op zijn minst een belletje is gegaan naar de zaakwaarnemers van de spelers die AJAX op het oog zou hebben mocht Sneijder alsnog vertrekken.Gewoon informeren, is speler X haalbaar, en tot wanneer is speler X bereid de overstap te maken.Dan had je, mijn inziens, veel daadkrachtiger kunnen reageren ....
Het lijkt nu dat AJAX pas nadat Sneijder vertrok is gaan informeren of de betreffende spelers op het eventuele lijstje ook echt haalbaar zijn, haalbaar kwa transfer vergoeding, maar ook haalbaar in de zin van dat een speler naar AJAX wil komen ..
Het lijkt nu dat AJAX pas nadat Sneijder vertrok is gaan informeren of de betreffende spelers op het eventuele lijstje ook echt haalbaar zijn, haalbaar kwa transfer vergoeding, maar ook haalbaar in de zin van dat een speler naar AJAX wil komen ..
Blij met de punten ...
Het lijkt erop (maar goed, we horen niet alles, dus misschien valt het mee), dat het harde werk van van Geel over wat te doen bij vertrek van sneijder, beperkt is gebleven tot brainstormen en gesprekken met mensen binnen Ajax, en niet met eventuele opvolgers en hun club.
I think I lost my fucking headache
Een waarheid als een koe.Maar helaas mochten we weer genieten van een wanvertoning van AJAX.Tegen 11 Galásekkies .......brigade zuid schreef:En de realititeit is dat we verloren hebben van ene slavia praag, daar moet je als AJAX zijnde ten alle tijden van winnen Sneijder of geen Sneijder.
Blij met de punten ...
Daar lijkt het zeker op. Die vervanger had er al moeten zijn.LucaS schreef:Het lijkt erop (maar goed, we horen niet alles, dus misschien valt het mee), dat het harde werk van van Geel over wat te doen bij vertrek van sneijder, beperkt is gebleven tot brainstormen en gesprekken met mensen binnen Ajax, en niet met eventuele opvolgers en hun club.
Het stinkt aan alle kanten!
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Bron: voetbalprimeur.nlVerdeeldheid in Ajax-leiding over Boakye
Het aantrekken van Jürgen Colin heeft ervoor gezorgd dat Emmanuel Boakye deze zomer naar Heracles Almelo mocht vertrekken. Dat schrijft Voetbal International.
Volgens het weekblad heerste er verdeeldheid binnen de clubleiding van Ajax over het perspectief van de verdediger. Zo zouden scouts en technisch directeur Martin van Geel wel degelijk vertrouwen hebben in Boakye, maar was het coach Henk ten Cate die aandrong op het contracteren van Jürgen Colin.
Boakye tekende deze zomer voor drie seizoenen bij Heracles. Ook sc Heerenveen was geïnteresseerd in de rechtervleugelverdediger. Vorig seizoen werd de back al een jaar door Ajax uitgeleend aan Heracles.
Achteraf misschien toch beter geweest om Boakye te houden, maarja dat is wel erg makkelijk om dat zo te zeggen nu.
Tjonge, wat een verdeeldheid tussen Van Geel en Ten Cate. Over Boakye nog wel, die vanwege zijn prima prestaties nu onder contract staat bij Heracles! Met andere woorden, dit gaat toch nergens over. 
Overigens geeft de salgvaardigheid op de transfermarkt wel aan dat Ajax erg slecht voorbereid was op het vertrek van Babel en Sneijder. En dat mag Van Geel (en de scouting) zich wel aantrekken. Dat lijkt me belangrijker dan het al dan niet houden van Boakye.

Overigens geeft de salgvaardigheid op de transfermarkt wel aan dat Ajax erg slecht voorbereid was op het vertrek van Babel en Sneijder. En dat mag Van Geel (en de scouting) zich wel aantrekken. Dat lijkt me belangrijker dan het al dan niet houden van Boakye.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
-
Iets beter anticiperen op het vertrek van Sneijder? Ik weet nog wel dat HtC zei dat Wesley voor 99% zekerheid naar Real zou vertrekken, terwijl MvG echt dacht dat Real niet meer terug zou komen. Ten Cate had het goed ingeschat, want die wist hoe Wesley erover dacht. Van Geel gokte erop dat Sneijder zou blijven.Jöhnk schreef:Je kunt nu eenmaal niet alles van tevoren arrangeren omdat in de voetballerij niets te plannen valt. Naar verluidt heeft Ajax het hele jaar contact onderhouden met Defour, wat kun je meer doen dan dat?
Defour geeft aan dat Ajax eigenlijk te laat is begonnen, want nu het seizoen in Belgie al is begonnen, is het al een stuk moeilijker voor een speler om zomaar over te stappen.
Ajax heeft de entourage van Defour al gepolst toen Sneijder nog niet eens verkocht was, dus wat je stelt gaat niet op.GangstaRiB schreef:Iets beter anticiperen op het vertrek van Sneijder? Ik weet nog wel dat HtC zei dat Wesley voor 99% zekerheid naar Real zou vertrekken, terwijl MvG echt dacht dat Real niet meer terug zou komen. Ten Cate had het goed ingeschat, want die wist hoe Wesley erover dacht. Van Geel gokte erop dat Sneijder zou blijven.Jöhnk schreef:Je kunt nu eenmaal niet alles van tevoren arrangeren omdat in de voetballerij niets te plannen valt. Naar verluidt heeft Ajax het hele jaar contact onderhouden met Defour, wat kun je meer doen dan dat?
Defour geeft aan dat Ajax eigenlijk te laat is begonnen, want nu het seizoen in Belgie al is begonnen, is het al een stuk moeilijker voor een speler om zomaar over te stappen.
Natuurlijk hopen wij supporters dat de vervanger van Sneijder binnen een vloek en een zucht binnen is, maar dat is niet realistisch. We zijn Real Madrid niet en op spelers als Engelaar die wel op hun knieen naar Ajax komen zitten we niet te wachten.
Kortom: dit wordt weer een loodzware bevalling. Maar dan hebben we ook wat.

-
Waarom zegt Defour dan zo stellig dat hij dit jaar nog bij Standard wil blijven? Als Ajax het goed had gespeeld, was hij inderdaad in een vloek en een zucht gekomen. Tot nu toe heeft Ajax spelers gepolst die openlijk in de pers verklaren dat ze liever niet komen......Jöhnk schreef:Ajax heeft de entourage van Defour al gepolst toen Sneijder nog niet eens verkocht was, dus wat je stelt gaat niet op.GangstaRiB schreef:Iets beter anticiperen op het vertrek van Sneijder? Ik weet nog wel dat HtC zei dat Wesley voor 99% zekerheid naar Real zou vertrekken, terwijl MvG echt dacht dat Real niet meer terug zou komen. Ten Cate had het goed ingeschat, want die wist hoe Wesley erover dacht. Van Geel gokte erop dat Sneijder zou blijven.Jöhnk schreef:Je kunt nu eenmaal niet alles van tevoren arrangeren omdat in de voetballerij niets te plannen valt. Naar verluidt heeft Ajax het hele jaar contact onderhouden met Defour, wat kun je meer doen dan dat?
Natuurlijk hopen wij supporters dat de vervanger van Sneijder binnen een vloek en een zucht binnen is, maar dat is niet realistisch. We zijn Real Madrid niet en op spelers als Engelaar die wel op hun knieen naar Ajax komen zitten we niet te wachten.
Kortom: dit wordt weer een loodzware bevalling. Maar dan hebben we ook wat.
Omdat? Ajax kan die jongen toch niet dwingen? Ik begrijp dat je iemand of iets de schuld wilt geven, maar ik vind dat niet terecht. De situatie is gewoon waardeloos.GangstaRiB schreef:Waarom zegt Defour dan zo stellig dat hij dit jaar nog bij Standard wil blijven? Als Ajax het goed had gespeeld, was hij inderdaad in een vloek en een zucht gekomen.
En nogmaals, als je een speler graag wil hebben, zul je daar moeite voor moeten doen. En als-ie dan ECHT niet wil, tja, dan houdt het op. Maar iets zegt me dat Defour best wil als Ajax en Standard eruit komen.
-
Laten we het hopen. Ik wil niemand de schuld geven, want tot nu toe ben ik wel tevreden over de gang van zaken. Het enige waar ik me over verbaas zijn de woorden van Van Geel over z'n schaduwlijst, die niet veel voorstelt. Het komt erop neer dat we het volle pond voor de komende aankopen gaan neerleggen. Het komt op mij een beetje onvoorbereid over.Jöhnk schreef:Omdat? Ajax kan die jongen toch niet dwingen? Ik begrijp dat je iemand of iets de schuld wilt geven, maar ik vind dat niet terecht. De situatie is gewoon waardeloos.GangstaRiB schreef:Waarom zegt Defour dan zo stellig dat hij dit jaar nog bij Standard wil blijven? Als Ajax het goed had gespeeld, was hij inderdaad in een vloek en een zucht gekomen.
En nogmaals, als je een speler graag wil hebben, zul je daar moeite voor moeten doen. En als-ie dan ECHT niet wil, tja, dan houdt het op. Maar iets zegt me dat Defour best wil als Ajax en Standard eruit komen.
Waar ik me over verbaas is dat op het enen moment er uitspraken zijn van " voor woensdag gaat denk ik niet lukken en een speler moet toch wel een paar keer hebben meegetraind " o.i.d. van van Geel, waarmee ie toch net doet alsof dan in ieder geval donderdag een speler wordt gepresenteerd.LucaS schreef:Ik denk dat die niet te koop is
En op het andere moment " we doen het rustig aan, we hebben tot 31 augustus de tijd "
Schaduwlijstje , m'n hoela !!
Blij met de punten ...
Shaduwlijstje van niet haalbare spelers bedoel jeJöhnk schreef:Dat schaduwlijstje is er heus wel, maar het wordt gewoon een heidens karwei om deze spelers te halen. Daarom lukt het niet binnen 3 dagen. MVG zal tot het uiterste moeten gaan.

Blij met de punten ...