Ajax - Slavia Praag 15-08-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Beloki

Bericht door Beloki » wo aug 15, 2007 10:51 pm

Nee, daarvoor zat ik teveel te schelden. Het is maar goed dat ik even alleen zat. Ik heb nooit zoveel ranzige taal uit mijn mond gekregen in anderhalf uur...
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo aug 15, 2007 10:52 pm

Monkey Tonk schreef:
Op YouTube. Rotterdam. Inter Milan 1972.

Zo mooi wordt het toch niet meer, dus ik draai af en toe lekker een oude film a la the Godfather, en voor de rest zoeken ze het maar uit.

:ajaxsmiley.gif: :drecul.gif:
Hehe... Maar misschien heb je wel gelijk, MT. Is in ieder geval beter voor hart en bloedvaten. Kutzooi!

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » wo aug 15, 2007 10:53 pm

Monkey Tonk schreef:
Zuidema schreef: Waar is AJAX gebleven???
Op YouTube. Rotterdam. Inter Milan 1972.

Zo mooi wordt het toch niet meer, dus ik draai af en toe lekker een oude film a la the Godfather, en voor de rest zoeken ze het maar uit.

:ajaxsmiley.gif: :drecul.gif:
op de beurs :ajaxscarf.gif:
Weer op zoek naar een Interim coach..

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » wo aug 15, 2007 10:54 pm

Net thuis. Zelfs het 'met-maten-in-de-kroeg-oppep-biertje' heeft niets uitgehaald.
Ik ben woedend.
Colin, Rommedahl.
Een elftal zonder ballen.
Een trainer die Europees altijd faalt.
En voor de optimisten: Liefde maakt blind.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo aug 15, 2007 10:55 pm

Tering... wat een kutwedstrijd. Er zijn een hoop speler gigantisch door het ijs gezakt!!!!!!

WE ZIJN HET LACHERTJE VAN EUROPA.

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » wo aug 15, 2007 10:56 pm

GangstaRiB schreef:Tering... wat een kutwedstrijd. Er zijn een hoop speler gigantisch door het ijs gezakt!!!!!!

WE ZIJN HET LACHERTJE VAN EUROPA.
Inderdaad. Alleen vermaelen krijgt een hoog cijfer, de rest was flut. En dat tegen een van de slechtste teams die ik europees in tijden heb gezien

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » wo aug 15, 2007 10:58 pm

Eens: AAN-VALLUHHHH!!!

Nu: AAN-DELUHHHH!!!!

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » wo aug 15, 2007 10:59 pm

Monkey Tonk schreef:Eens: AAN-VALLUHHHH!!!

Nu: AAN-DELLUHHHH!!!!
Waar zijn de jank smilies op at, je hebt volkomen gelijk

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo aug 15, 2007 11:06 pm

Ik heb trouwens genoten van het trio: Vermaelen, Stam en Heitinga die als een hecht vriendengroepje op de middenlijn bleven kutten.

Ajax onwaardige wedstrijd gezien. De techniek is nu helemaal uit het team gesloopt.

Lionel

Bericht door Lionel » wo aug 15, 2007 11:10 pm

Colin
Stam
Vermaelen
Gabri
Heitinga
Rommedahl
Suarez
KJH

Waar is de techniek gebleven?
IK GELOOF!!!!!!

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » wo aug 15, 2007 11:11 pm

Rishi schreef:Colin
Stam
Vermaelen
Gabri
Heitinga
Rommedahl
Suarez
KJH

Waar is de techniek gebleven?
In Alkmaar.

Nihad

Bericht door Nihad » wo aug 15, 2007 11:18 pm

Ajax had zijn kansen moeten afmaken. Daar schortte het vandaag aan. Huntelaar die een pingel mist, Suarez die 1 op 1 mist. Je had met behoorlijke cijfers kunnen winnen. Dat hele Praag kreeg geen 1 kans. Geen één! En dan zo'n lullige pingel!

Ik denk dat we over 2 weken in Praag kunnen winnen. No problemo.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » wo aug 15, 2007 11:19 pm

mattie schreef:laat me raden over de persconferentie: Sneijder bla bla.. Vond dat Ajax veel en veel beter was... Dat het eigenlijk 3 of 4-0 had moeten worden. De penalty was die ajax tegen kreeg onterecht...
Man word wakker en kijk eens naar jezelf :1evil.gif:
Ha Ha ik mag denk ik wel doorgaan voor voorspeller kijk maar eens. Gelezen op Nu.nl

Het was absoluut geen strafschop'
Uitgegeven: 15 augustus 2007 23:20
Laatst gewijzigd: 15 augustus 2007 23:59

AMSTERDAM - Na het zien van de vertraagde tv-beelden wist Ajax-trainer Henk ten Cate het zeker. "Het was absoluut geen strafschop. Heel jammer dat die scheidsrechter hem wel gaf", zei de teleurgestelde coach na de 0-1 in de ArenA tegen Slavia Praag.

ANP
Ajax verliest van Slavia Praag

Ten Cate vond de strafschop een kwartier eerder voor Ajax wel terecht. "Suarez werd duidelijk bij zijn nek gepakt. Jammer dat Huntelaar miste."

"Hij schoot heel slecht in. Ook zijn aanloop, met een bochtje, zag er niet best uit."

Vertrouwen

"Maar ja, hij is onze eerste man. Als hij die bal pakt, heeft hij kennelijk vertrouwen en moet hij hem ook nemen."

De spits kwalificeerde de wedstrijd zelf als "een slecht begin. Hier had niemand op gerekend, maar het kwam er niet uit bij ons."

Kansen

"Toch zijn er nog kansen genoeg om het hoofdtoernooi van de Champions League te halen. Het is zeker niet onmogelijk om van deze ploeg in Praag te winnen", aldus Huntelaar.

Ten Cate keek met gemengde gevoelens terug op het debuut van Luis Suarez. "Hij heeft goed, maar ongelukkig gespeeld."

"Als hij echt goed had gespeeld, had hij tenminste één keer gescoord. Hij heeft drie prima kansen gehad."

Geluk

Volgens Ten Cate ontbrak het Ajax vooral aan geluk. "Anders hadden we wel gescoord. We hebben legio kansen gehad."

"Zondag zal het waarschijnlijk tegen De Graafschap wel lukken. Deze wedstrijd mag onze ouverture in de competitie niet bederven. We moeten waken voor een downstemming."
Weer op zoek naar een Interim coach..

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo aug 15, 2007 11:21 pm

Tuurlijk Nihad.

Ik vind het gewoonweg schandalig. Vorig jaar tegen Kopenhagen ook al, maar nee dat zou nu niet meer gebeuren, nee we hadden toen wel zo veel pech dat gebeurd nu echt niet meer en Kopenhagen zou veel beter zijn dan Slavia.. nou nou.. we zien het. Ik vond AJAX helemaal niet veel beter dan Slavia, wel wat meer kansen maar die gasten konden gewoon leuk meeballen en hebben wel degelijk wat kansjes gehad Nihad.

Maargoed we hebben wel mooi 50 miljoen op de bank! :headbang.gif:

Trek gvd die portemonnee open en heel rap!!

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » wo aug 15, 2007 11:23 pm

mattie schreef:
mattie schreef:laat me raden over de persconferentie: Sneijder bla bla.. Vond dat Ajax veel en veel beter was... Dat het eigenlijk 3 of 4-0 had moeten worden. De penalty was die ajax tegen kreeg onterecht...
Man word wakker en kijk eens naar jezelf :1evil.gif:
Ha Ha ik mag denk ik wel doorgaan voor voorspeller kijk maar eens. Gelezen op Nu.nl

Het was absoluut geen strafschop'
Uitgegeven: 15 augustus 2007 23:20
Laatst gewijzigd: 15 augustus 2007 23:59

AMSTERDAM - Na het zien van de vertraagde tv-beelden wist Ajax-trainer Henk ten Cate het zeker. "Het was absoluut geen strafschop. Heel jammer dat die scheidsrechter hem wel gaf", zei de teleurgestelde coach na de 0-1 in de ArenA tegen Slavia Praag.

ANP
Ajax verliest van Slavia Praag

Ten Cate vond de strafschop een kwartier eerder voor Ajax wel terecht. "Suarez werd duidelijk bij zijn nek gepakt. Jammer dat Huntelaar miste."

"Hij schoot heel slecht in. Ook zijn aanloop, met een bochtje, zag er niet best uit."

Vertrouwen

"Maar ja, hij is onze eerste man. Als hij die bal pakt, heeft hij kennelijk vertrouwen en moet hij hem ook nemen."

De spits kwalificeerde de wedstrijd zelf als "een slecht begin. Hier had niemand op gerekend, maar het kwam er niet uit bij ons."

Kansen

"Toch zijn er nog kansen genoeg om het hoofdtoernooi van de Champions League te halen. Het is zeker niet onmogelijk om van deze ploeg in Praag te winnen", aldus Huntelaar.

Ten Cate keek met gemengde gevoelens terug op het debuut van Luis Suarez. "Hij heeft goed, maar ongelukkig gespeeld."

"Als hij echt goed had gespeeld, had hij tenminste één keer gescoord. Hij heeft drie prima kansen gehad."

Geluk

Volgens Ten Cate ontbrak het Ajax vooral aan geluk. "Anders hadden we wel gescoord. We hebben legio kansen gehad."

"Zondag zal het waarschijnlijk tegen De Graafschap wel lukken. Deze wedstrijd mag onze ouverture in de competitie niet bederven. We moeten waken voor een downstemming."
Hier kan ik zo godverdomde pissig van worden. Weken lang ging alles om de voorronde CL, alles moest er voor wijken, alles was er op afgestemd. Als het dat zo'n godvergeten aanfluiting is, mag je de hand in eigen boezem steken Henk.
Gadverdamme

generaal

Bericht door generaal » wo aug 15, 2007 11:24 pm

Huntelaar stond op een eiland dankzij Rennis Dommedahl en zijn Zuid-Amerikaanse equivalent. Ik verwacht dat Ajax er uit vliegt over 2 weken: Gunstig voor PSV.

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo aug 15, 2007 11:24 pm

GangstaRiB schreef:Ik heb trouwens genoten van het trio: Vermaelen, Stam en Heitinga die als een hecht vriendengroepje op de middenlijn bleven kutten.
Inderdaad, nog eentje erbij (Colin?) en dan kunnen ze gaan klaverjassen. Doen ze toch nog wat nuttigs.
Ajax onwaardige wedstrijd gezien. De techniek is nu helemaal uit het team gesloopt.
Mee eens. Ik ben beslist voor een team dat van zich af kan bijten en zijn hakken in het zand kan zetten als het moet. Een ploeg die ook met een enorm stuk dynamiek kan spelen. Ajax is op die terreinen vaak zwaar onder de maat geweest. Maar we slaan nu echt teveel door. Ten Cate maakt zo van Ajax meer en meer een ordinaire knokploeg met nog maar heel weinig voetbal erin en amper nog techniek en creativiteit.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo aug 15, 2007 11:26 pm

Jöhnk schreef: Maar Ajax redt dit wel hoor. Er is nog een return.
Zeiden we vorig jaar ook Johnk.
En dan die Collin, man hoe kun je zo'n gast een contract geven, zodra ie de middenlijn overkomt is het balverlies en die Rommedahl zie je ook niet.
Dit AJAX zakt steeds verder weg naar de spelonken van het europees voetbal.

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » wo aug 15, 2007 11:26 pm

Zuidema schreef:
GangstaRiB schreef:Ik heb trouwens genoten van het trio: Vermaelen, Stam en Heitinga die als een hecht vriendengroepje op de middenlijn bleven kutten.
Inderdaad, nog eentje erbij (Colin?) en dan kunnen ze gaan klaverjassen. Doen ze toch nog wat nuttigs.
Mee eens. Ik ben beslist voor een team dat van zich af kan bijten en zijn hakken in het zand kan zetten als het moet. Een ploeg die ook met een enorm stuk dynamiek kan spelen. Ajax is op die terreinen vaak zwaar onder de maat geweest. Maar we slaan nu echt teveel door. Ten Cate maakt zo van Ajax meer en meer een ordinaire knokploeg met nog maar heel weinig voetbal erin en amper nog techniek en creativiteit.
Ten Cate maakt van Ajax een elftal waar de gemiddelde utrecht supporter zijn vingers bij aflikt.

Net zoals na de verkoop van Sneijder, zijn mijn reacties gefrustreerd ( en nog dronken ook).

Jesse

Bericht door Jesse » do aug 16, 2007 12:09 am

Hoeren, nichten tyfuszooi!
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » do aug 16, 2007 12:40 am

[Neefkens]

Vorig jaar 0-2, dit jaar 0-1...

...als we in Praag hetzelfde resultaat neerzetten als vorig jaar in Kopenhagen gaan we door naar de CL.

[/Neefkens]
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Khraa

Bericht door Khraa » do aug 16, 2007 1:09 am

Huntelaar ging pas vcoetballen nadat ie de strafschopo had gemist,
Urzaiz????????????????
Suarez was de enige aanvaller met een beetje dreiging in de eerste 60 minuten..

Het doelpunt van Slavia (geen penalty, de overtreding was buiten de 16) was een fout van Emanuelson. Jezus wat speelde die slecht vandaag. Er kwam 1 pass goed van zijn voeten (kans Suarez) de rest was zwaar k*t.

Mja, vorig jaar was het 0-2 thuis, dus er is vooruitgang. GRMBL
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do aug 16, 2007 1:34 am

Jabu schreef:Waarom Sarpong (middenvelder) voor Rommedahl (aanvaller)?
Ten Cate heeft Sarpong in de voorbereiding ook al een aantal keer op de vleugel gebruikt.

PS Doe geen moeite om Frank te overtuigen over Heitinga. Kansloze zaak. Frank verveelt zich de laatste tijd een beetje, geloof ik.
Jöhnk schreef:Uitstekende wedstrijd gezien. Kennedy was de beste maar Huntelaar, Vermaelen en Suarez waren ook goed. Slavia maakte helemaal niets klaar waar Ajax kans na kans kreeg. Domme pech, itt. vorig jaar, toen Kopenhagen gewoon BETER was.

Ik zie het nog wel goedkomen in Praag.
Ik vond Ajax ook helemaal niet zo slecht als de meesten hier beweren. We moeten er naast Kennedy, Urby en Suarez inderdaad een technisch verfijnde speler bij op de nummer 10 positie (ook om te waken voor het doorslaan naar 'vechtvoetbal'), maar Ajax creëerde een aantal uitgelezen mogelijkheden en gaf eigenlijk niets weg. Op een andere dag was dit minimaal 2-0 geworden en hadden we het nergens meer over gehad.

Persoonlijk vond ik Vermaelen overigens de beste. Hij dichtte veel gaatje achterin, was keihard in de duels, ging zwoegend als een jonge Chivu tekeer en kwam ook in technisch opzicht weer eens prima voor de dag. Ik weet niet of hij het verst gaat komen, maar uit het rijtje Vlaar, Donk, Da Costa, Vermaelen vind ik Thomas op dit moment de beste.

Bij Suarez merkte je dat hij het spel uitstekend zag en graag de combinatie aanging. Hij had ook een aantal zeer goede momenten, die hij jammer genoeg afwisselde met een aantal mindere momenten. Die eerste kans op een doelpunt was echter stukken moeilijker dan men beweert en voor het aantal ballen dat hij niet goed aan wist te nemen is maar één verklaring: zenuwen. Geen speler op dit niveau laat in één wedstrijd 4 keer een bal onder z'n voet door glippen.

Colin was natuurlijk in opbouwende zin uitermate zwak, maar hij was niet alleen. Van de rechter helft van de verdediging hoeven we in opbouwend opzicht weinig te verwachten, wat het spel automatisch constant naar de linkerkant laat swingen (het geeft niet dat je de kracht van je medespelers kent hoor, Vermaelen) en het spel voorspelbaarder maakt.
Daarnaast vond ik het vreselijk om te zien dat een jeugdspeler van Ajax één van de grootste dissonanten was in het positiespel. Ik hamer er al de hele voorbereiding op, maar Heitinga speelde weer eens ontstellend statisch bij balbezit van de backs en andere medespelers. Die heeft op die momenten nog geen honderd meter afgelegd. Werkelijk dramatisch.

And last but not least was Urby natuurlijk weer veel te nonchalant. Na één of twee goede acties en gejuich van de supporters kan je al je geld wel zetten op een gemakzuchtig moment van Urby.

Huntelaar liep iedere keer prima vrij en gaat ook profiteren van het loopwerk van Suarez, denk ik. Hopelijk kan Ajax volgende week beginnen met Suarez op links en Kennedy op rechts, want dat lijken toch hun beste posities. Een rechterkant met Colin, Gabri en Rommedahl herbergt me toch wel iets te weinig techniek en voetbalintelligentie.
Jöhnk schreef:Wat was die commentator trouwens slecht. Hij noemde Suarez Urzaiz, Sarpong Boussabon, Bakircioglu Bakkericioglu en zat Slavia Praag de hemel in te prijzen terwijl die ploeg helemaal niets deed.
Kreeg meteen na de wedstrijd een telefoontje van m'n broertje uit Aruba met die boodschap. Ik mag dus blij zijn dat ik die vent heb gemist. Maar troost je, het commentaar na afloop van de gemiddelde stadionbezoeker is ook niet altijd om vrolijk van te worden. :smallgrin.gif:
Giacomo Puccini schreef:Ik vond die 4256387 corners en vrije trappen van Bakkericioglu juist heel weinig opleveren. Maar misschien verwacht ik wel gewoon te veel omdat ik Sneijder gewend ben..
Grappig. Ik vond Sneijders corners over het algemeen onder de maat. Die van Kennedy kunnen me veel meer bekoren, al hoeven ze niet zo ver naar de tweede paal.
Jabu schreef:Vreemd vond ik bovendien dat Sarpong er in kwam voor Rommedahl. Die jongen is het hele vorig jaar niet in de plannen van Ten Cate voorgekomen en moet het nu op zo'n belangrijk moment doen? Dat was vorig jaar ook al zo met Vertongen. Colin die had nu rust natuurlijk ook niet meer terug mogen komen. Zet dan Vd Wiel of Maduro er in.
Een beetje een tegenstrijdige reactie. Je had liever gezien dat Sarpong er niet in was gekomen en vergelijkt het met vorig seizoen toen Vertonghen in zo'n belangrijke wedstrijd mocht spelen, maar Van der Wiel was weer geen probleem geweest. Sarpong heeft nog meer eerste elftal ervaring dan Gregory.

Toppie

Bericht door Toppie » do aug 16, 2007 6:38 am

KKKKKKKKKKKKKKOOOOOOOOOPPPPPPPPPPPPPPPEEEEEEEEEEEENNNNNNNNNN

davince31

Bericht door davince31 » do aug 16, 2007 6:40 am

Ik ben hier een paar keer per week om gezellig mee te lezen en posten ben ik eigenlijk al een tijd geleden mee gestopt maar de frustratie is zo hoog dat ik het er echt uit moet gooien.
Wat is die Ten Cate een ontzettende incompetente man. Hij is een prima coach voor een subtopper zoals NAC, Vitesse. Hij is ook prima als assistent bij een willekeurige club maar hij heeft totaal geen kwaliteit om van een gevallen topclub weer een topclub te maken. Hij mag nog niet eens de thee inschenken van een Co of Louis.
Huntelaar
Als je kijkt naar hoe hij met Klaas Jan omgaat. Pfff.... daar zakt mijn broek van af. Die jongen heeft al geen vertrouwen meer sinds Ten Cate bij Ajax binnen kwam. Kijk maar naar de uitstraling die Klaas had op en buiten het veld in het eerste half jaar. Hij scoorde uit alle hoeken en standen, puur op gevoel en nu durft hij niets meer. Ten Cate heeft hem nu al kapot gemaakt en pas als hij weer de ruimte krijgt om vanuit zijn gevoel te spelen zal hij weer los komen.

Colin:
Niets te zoeken bij Ajax. Het lijkt wat snel om zo te oordelen op een paar wedstrijden. Bij sommige spelers zie je bijvoorbeeld al aan hoe ze lopen of een bal aanraken dat ze een goddelijk talent hebben. Bij Colin is het andersom. Je kan aan alles zien dat het een typische Ten Cate voetballer is. Prima voor NAC maar hij heeft het gewoon niet in zich. Sneu voor hem. Weer iemand die door Ten Cate wordt kapot gemaakt, althans de persoon. Kijk maar wat Colin in de kranten over zich heen krijgt.

Sneijder / Perez,
Ten Cate houdt ik persoonlijk verantwoordelijk voor het gat op 10. Nog geen paar maanden geleden heb je zowel Sneijder als Perez bij Ajax rond lopen. Dat Sneijder deze zomer weg zou gaan was alwel zo goed als zeker. Daar moet je gewoon vanuit gaan als topclub. Als je dan weet dat je Perez hebt, heb je een ieder geval een goede creatieve aanvallende speler (met zeer hoog rendement) die een heel groot gedeelte van het gat kan opvangen. Maar nee...... Meneer TC kan niet met Perez overweg (en andersom) en mag zo goed als gratis naar PSV. Dus de concurrent sterker maken + jezelf met een levensgroot gat op 10 opzadelen.

Ik kan nog even doorgaan maar moet nu naar mijn werk.

Ten Cate is in mijn ogen niet geschikt voor de top. Wellicht laat Van Geel hem express zwemmen, en stemt hij in met een aankoop als Colin om hem zelf in te laten zien dat hij er geen fluit van kan.
Ik wil gvd CL voetbal zien MET Ajax dit jaar en als dat niet gebeurt dan mag hij wat mij betreft zijn spullen pakken en hoop ik dat Co weer terugkeert.

2008/2009 Ajax wint CL - met Co als coach
2010 Nederland wereldkampioen met Foppe als coach.....

Plaats reactie