Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo aug 15, 2007 5:42 pm

Gelukkig niet pissig dus. Komende zomer halen, nu alvast vastleggen. 7 miljoen oid.

Echter, dit stemt mij in één klap bijzonder negatief over komend seizoen.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 15, 2007 5:43 pm

Hoezo? Kunnen we niet zonder Defour?
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo aug 15, 2007 5:46 pm

Nee. Defour is van uitzonderlijke klasse en de ideale speler om ons middenveld aan te vullen.

columbus

Bericht door columbus » wo aug 15, 2007 6:01 pm

Ach, voor een zak geld zwicht iedere voetballer.

Sneijder zou ook hoe dan ook het seizoen afmaken bij Ajax....

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 15, 2007 6:02 pm

Ik vind het wel apart. Vorig jaar ging hij dwars door de muur om naar Ajax te kunnen en nu doet hij formeel.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo aug 15, 2007 6:06 pm

Waarschijnlijk toch gepikeerd.

Hoe dan ook, ik word hier niet vrolijk van. De eerste keuzes willen niet. Dan kom je uit op minder materiaal en dat is normaal gesproken geen goede zaak.

Toppie

Bericht door Toppie » wo aug 15, 2007 6:09 pm

Jöhnk schreef:Waarschijnlijk toch gepikeerd.

Hoe dan ook, ik word hier niet vrolijk van. De eerste keuzes willen niet. Dan kom je uit op minder materiaal en dat is normaal gesproken geen goede zaak.

Moeten we dan toch Engelhaar aanschaffen :excited.gif:

Daniel

Bericht door Daniel » wo aug 15, 2007 6:10 pm

Toppie schreef:
Jöhnk schreef:Waarschijnlijk toch gepikeerd.

Moeten we dan toch Engelhaar aanschaffen :excited.gif:
Dat nooit, HTC heeft gelukkig ook gezegd dat Engelaar niet in beeld is.. :excited.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 15, 2007 6:12 pm

Kut. En het was al een kutdag! Kut kut kut!

Toppie

Bericht door Toppie » wo aug 15, 2007 6:12 pm

Vanavond dik winnen is veel belangrijker :onfire.gif:

Daniel

Bericht door Daniel » wo aug 15, 2007 6:15 pm

Áls we vanavond dik winnen denk ik dat Ajax' positie op de transfermarkt wel eens zou kunnen veranderen. Dat Defour zich misschien even bedenkt of Riera toch ja zegt. Ach wat zeg ik nu, het zal wel Medunjanin worden ofzo. :00001595.gif: :icon_evil.gif: :tranen.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 15, 2007 6:16 pm

Dan maar met 20 miljoen aankloppen bij PSV. Dan piept Reker wel anders.

Maar dit is een cruciaal moment. We MOETEN nu een topper hebben.

Toppie

Bericht door Toppie » wo aug 15, 2007 6:17 pm

Bertje schreef:Dan maar met 20 miljoen aankloppen bij PSV. Dan piept Reker wel anders.

Maar dit is een cruciaal moment. We MOETEN nu een topper hebben.
Inclusief de Cl deelname inkomsten, houden we nog ruim over :aai.gif:

columbus

Bericht door columbus » wo aug 15, 2007 6:18 pm

Als je met 20 miljoen in Luik aan komt zetten gaat men ook daar nadenken.

Toppie

Bericht door Toppie » wo aug 15, 2007 6:40 pm

Scherrer schreef:Het bericht:
Het moment is niet opportuun om te gaan"

wo 15/08/07 - Ajax heeft Steven Defour gepolst om naar Amsterdam te verhuizen. De Nederlandse bekerwinnaar is immers op zoek naar een opvolger voor Wesley Sneijder. Maar de kapitein van Standard bedankte. Voor dit seizoen dan toch.
"Ajax nam eind vorige week telefonisch contact met me op", zegt Paul Stefani, manager van Defour, aan Sporza. (Belga) "Het zoekt een vervanger voor Sneijder (die naar Real vertrok, red) en Defour kwam meteen in beeld. Ik heb met Steven gesproken en hij was er snel uit: hij vindt het gewoon niet kunnen om nu Standard te verlaten."

"Ajax belde hem maandag dan zelf op, maar Steven heeft Ajax gewoon uitgelegd dat het te kort dag was. Het seizoen is pas begonnen met Standard, hij is kapitein en hij voelt zich gewoon heel gelukkig in Luik."

"De Nederlanders hadden daar alle begrip voor. Trouwens, Ajax is een klasseclub. Sinds vorig seizoen al belt het bestuur regelmatig met Defour. Hij kreeg ook een sms voor zijn verjaardag." "Spelen open kaart met Standard"Defour heeft na dit seizoen nog een contract voor drie jaar op Sclessin. "Komt Ajax nog eens aankloppen op het einde van dit seizoen, dan is dat een andere zaak natuurlijk", zegt Stefani.

"Trouwens, we hebben deze week open kaart gespeeld met Standard. De club weet van de gesprekken met Ajax."

Bron: http://www.sporza.be
Ik begin het langzanerhand steeds somberder in te zien. En dan lees je in de topic over wie er kampioen gaat worden dat Ajax er deze zomer sterker op is geworden. Hilarisch en diep triest te gelijk.

Standaard ook al zo'n club met weinig club historie , wat is er toch aan de hand 2x zoveel verdien misschien CL ik snap er niks meer van :confused.gif: :confused.gif:

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo aug 15, 2007 6:55 pm

Wat quotes van ANN samengeplakt tot een post die ik zelf had kunnen schrijven:
an·ti·ci·pe·ren op (ww.)
1 vanuit een bepaalde verwachting handelen => prejudiciëren op, vooruitlopen op

Hierbij is Ajax omgedoopt tot AFC: Als het kalf verdronken is, dempt men de put.

WAT een amateurisme, beschamend.

Defour had je verdomme 2 maanden terug kunnen halen, al had Sneijder gebleven had dat ook geen probleem geweest. Die jongen had rustig een seizoen wat minder kunnen spelen als Sneijder wél had gebleven, dat had helemaal geen probleem geweest, hij is pas 19. En hij had anders ook heus wel genoeg minuten gemaakt.

Amateurisme ten top. Ongelooflijk.

Als we eens ophouden met spelers kopen van 5 miljoen die constant floppen (Charisteas, Rosenberg, Escudé) en de juiste talenten op de juiste momenten vastleggen? Kwestie van inventief en goed scouten, en op 't goede moment komen voor een speler, niet vlak nadat je 50 miljoen aan transfergeld binnen hebt gehaald...

Hoewel ik v.Geel nog steeds hoog heb zitten, valt er gewoon niet anders te concluderen dan dat ze door eigen toedoen deze hele zomer al achter de feiten aanlopen.. vanavond zullen we voor het eerst merken wat voor gevolgen dat heeft, en als we pech hebben zitten we daar het hele seizoen mee...
Laatst gewijzigd door Michael_B op wo aug 15, 2007 6:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 15, 2007 6:57 pm

Defour kost een flinke zak geld. Te veel om te halen voor het vertrek van Sneijder.

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo aug 15, 2007 6:58 pm

Defour kost maximaal 8 miljoen. Zeker 2 maanden terug. Die verkoop je voor een Sneijder bedrag.

jabu

Bericht door jabu » wo aug 15, 2007 6:59 pm

Maar waar had hij moeten spelen en nog belangrijker waar had Ajax het geld vandaan moeten halen als Sneijder niet weg was gegaan?

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo aug 15, 2007 7:01 pm

Zoals ik zeg, die jongen is pas 19, alsof het zo'n ramp zou zijn een jaartje wat minder te spelen op die leeftijd. In tegendeel, bij een club als Ajax is het juist ideaal als je dan rustig de club leert kennen, de speelstijl, het niveauverschil. En van jongens als Davids en Stam leert die jongen zat op trainingen. En zoals ik al zei had hij anders ook heus wel zijn minuten gemaakt. En dan had hij er volgend jaar gestaan.. ik zie het probleem niet.

En nu helemaal, had hij dus alsnog gewoon basisspeler geworden, en had hij al een deel van de aanpassingsperiode achter de rug gehad.

Het is gewoon stom, onbegrijpelijk, dat Ajax niet eerder Defour gehaald heeft.

Natuurlijk kan je dat niet voor iedere positie doen, maar wel voor een sleutelpositie, zoals in dit geval, en van een positie waarvan je weet dat de kans groot is dat de speler die daar in eerste instantie staat alsnog weg gaat.

Dit is gewoon dramatisch gevoerd beleid, want dit hebben we allemaal zien aankomen.

jabu

Bericht door jabu » wo aug 15, 2007 7:03 pm

En heeft Ajax denk je 8 mijloen euro in kas om een wisselspeler te halen?

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo aug 15, 2007 7:06 pm

Liever 8 miljoen voor deze 'wisselspeler' (die broodnodig was aangezien er uberhaupt geen vervanger van Sneijder was in de selectie en bovendien de kans dat hij wegging 90% was en spelers aan Ajax moeten wennen) dan volgende zomer 15 miljoen voor dezelfde speler.

Nu komt Ajax op het verkeerde moment bij veel clubs en betaal je de hoofdprijs voor een B keus (want de A keus wil niet). Een dergelijke investering betaalt zichzelf terug. Kies jij maar.

Zelfde geldt voor KJH dit jaar: waarom niet alvast een jonge spits in de selectie?! Davids en Stam zijn vervangbaar door Vertonghen en Wiel, maar denk nou eens vooruit en handel!

jabu

Bericht door jabu » wo aug 15, 2007 7:11 pm

Je kan wel alvast een jonge spits voor KJH halen voor een flink bedrag, maar wat doe je als KJH dit jaar zijn been breekt en dus helemaal niet weggaat? Dan krijg je de zelfde situatie als bij PSV die alvast Lazovic aantrekt in de hoop Koné te kunnen verkopen, maar Koné is helemaal niet van plan te vertrekken. Ik denk dat Ajax pas grote bedragen kan uitgeven op het moment dat men het transfergeld binnen heeft.

Daniel

Bericht door Daniel » wo aug 15, 2007 7:12 pm

De Dominee schreef:Liever 8 miljoen voor deze 'wisselspeler' (die broodnodig was aangezien er uberhaupt geen vervanger van Sneijder was in de selectie en bovendien de kans dat hij wegging 90% was en spelers aan Ajax moeten wennen) dan volgende zomer 15 miljoen voor dezelfde speler.

Nu komt Ajax op het verkeerde moment bij veel clubs en betaal je de hoofdprijs voor een B keus (want de A keus wil niet). Een dergelijke investering betaalt zichzelf terug. Kies jij maar.

Zelfde geldt voor KJH dit jaar: waarom niet alvast een jonge spits in de selectie?! Davids en Stam zijn vervangbaar door Vertonghen en Wiel, maar denk nou eens vooruit en handel!
Ik denk dat Suarez is gehaald als toekomstig vervanger van Huntelaar.

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo aug 15, 2007 7:20 pm

Jabu schreef:Je kan wel alvast een jonge spits voor KJH halen voor een flink bedrag, maar wat doe je als KJH dit jaar zijn been breekt en dus helemaal niet weggaat? Dan krijg je de zelfde situatie als bij PSV die alvast Lazovic aantrekt in de hoop Koné te kunnen verkopen, maar Koné is helemaal niet van plan te vertrekken. Ik denk dat Ajax pas grote bedragen kan uitgeven op het moment dat men het transfergeld binnen heeft.
En hoe groot acht jij die kans? Het is de investering waard, alleen al omdat je dan altijd goede spelers achter de hand hebt en je die volgend jaar kan laten spelen terwijl ze al aan het team en de club gewend zijn. Ik heb het ook niet over het halen van twijfelachtige spelers voor spelers die misschien weggaan, maar het halen van een 95% zekerheidje als vervanger voor een speler die 95% zeker weggaat.

Ajax heeft zichzelf voor het blok gezet. Gegokt en verloren. Domme gok bovendien.

Gesloten