Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008
Moderator: mods
- Ajaciedjuh
Als het bericht klopt, dan gaat Ajax zijn 1ste bod echt niet met 7 miljoen! verhogen als de speler zelf niet wil. Verder heeft MvG gezegd dat ze al sinds vorige week woensdag in gesprek te zijn met spelers (zaakwaarnemers), dan zullen ze toch wel weten of een speler naar Ajax toe wil.Demosthenes schreef:Mij staat bij dat Riera zelf ook niet zo veel zin had in een overgang naar Ajax! Kan MvG zich niet beter op een ander richten?
De T.Ajax vangt bot bij Espanyol
AMSTERDAM, woensdag
Ajax heeft bij Espanyol een bod van zes miljoen euro uitgebracht op Alberto Riera. De Spaanse club weigert echter de onderhandelingen te openen. Na het vertrek van Walter Pandiani (Osasuna) en Gorka Iraizoiz (Bilbao) wil Espanyol de 25-jarige Riera, die vaak hangend op links speelt, niet laten gaan.
„De meeste clubs komen in de fase dat ze hun selectie bijeen willen houden. Zo hebben wij na het vertrek van Wesley Sneijder ook bepaald dat er nu niemand meer weggaat. Het zal dus steeds moeilijker worden om in het buitenland goede spelers aan te trekken”, aldus technisch directeur Martin van Geel. Desondanks blijft hij hopen dat de UEFACupfinalist van vorig seizoen alsnog over de brug zal komen.
Blij met de punten ...
- Ajaciedjuh
De berichtjes op een rijtje zetten, zijn ze ondanks ' het niet verkopen' toch verder gegaan bij deze speler. Uiteraard is elke speler te koop, maar of Riera 13 miljoen (en waarschijnlijk nog iets meer) waard is!?Voetske schreef:De T.Ajax vangt bot bij Espanyol
AMSTERDAM, woensdag
Ajax heeft bij Espanyol een bod van zes miljoen euro uitgebracht op Alberto Riera. De Spaanse club weigert echter de onderhandelingen te openen. Na het vertrek van Walter Pandiani (Osasuna) en Gorka Iraizoiz (Bilbao) wil Espanyol de 25-jarige Riera, die vaak hangend op links speelt, niet laten gaan.
„De meeste clubs komen in de fase dat ze hun selectie bijeen willen houden. Zo hebben wij na het vertrek van Wesley Sneijder ook bepaald dat er nu niemand meer weggaat. Het zal dus steeds moeilijker worden om in het buitenland goede spelers aan te trekken”, aldus technisch directeur Martin van Geel. Desondanks blijft hij hopen dat de UEFACupfinalist van vorig seizoen alsnog over de brug zal komen.
Betwijfel het... hij is 25 jaar en zat begin van vorrig seizoen nog vaak op de bank als invaller bij zowel ManC als Espanyol. Eerlijkheid gebied wel te zeggen dat dit een echte Ajax speler is met een goeie individuele actie en redelijke voorzet.Uiteraard is elke speler te koop, maar of Riera 13 miljoen (en waarschijnlijk nog iets meer) waard is!?
Pompiedom
- LouisXIV & co
En zomaar een week weggegooid want hun standpunt had wel eerder kunnen weten. Ze zijn toch al vanaf vorige week woensdag bezig?Jöhnk schreef:Ik begrijp dit niet hoor. Ten eerste kan ik deze aankoop totaal niet plaatsen. Een hangende linksbuiten, wat moeten we daarmee? Ten tweede is Espanyol geen FC Groningen. Als Espanyol nee zegt is het ook gewoon nee. Of wil Ajax echt 15 miljoen gaan betalen?
Die Riera is echt geen 13 miljoen waard, evenals Prieto geen 6 miljoen waard is.
Aub ook niet zoveel Spanjaarden, een aantal is leuk hoor, maar ze moeten wel echt beter zijn dan wat er in Nederland (en Belgie) rondloopt.
Liever El Hamdaoui en Defour dus dan 2 bovengenoemde.
Zoveel geld uitgeven voor betrekkelijk oude spelers waar iedereen wel van kan zien dat het geen exceptioneel grote talenten zijn is niet des Ajax.
Zlatan, Chivu... daar kan je geld aan uitgeven!
Aub ook niet zoveel Spanjaarden, een aantal is leuk hoor, maar ze moeten wel echt beter zijn dan wat er in Nederland (en Belgie) rondloopt.
Liever El Hamdaoui en Defour dus dan 2 bovengenoemde.
Zoveel geld uitgeven voor betrekkelijk oude spelers waar iedereen wel van kan zien dat het geen exceptioneel grote talenten zijn is niet des Ajax.
Zlatan, Chivu... daar kan je geld aan uitgeven!

Volgens het Spaanse AS komt een vertegenwoordiger donderdag of uiterlijk vrijdag naar Spanje om te onderhandelen over Espanyol. De Spaanse club heeft al aangegeven dat er niet te onderhandelen valt. Ajax heeft echter toch hoop Espanyol te kunnen overtuigen. Volgens AS zou Ajax in totaal 13 miljoen euro over hebben voor de jonge aanvaller.
Ajax Netwerk
Tegenover De Telegraaf bevestigde Martin van Geel in ieder geval dat Ajax blijft hopen dat Espanyol alsnog te overreden is om Riera te laten gaan
AN
Ajax Netwerk
Tegenover De Telegraaf bevestigde Martin van Geel in ieder geval dat Ajax blijft hopen dat Espanyol alsnog te overreden is om Riera te laten gaan
AN

Die vertegenwoordiger hoeft niet meer naar Spanje te vliegen en Van Geel hoeft niet meer te hopen:
voetbalzoneRiera ziet af van transfer Ajax
Ajax maakt geen kans om Albert Riera aan de selectie toe te voegen. De vleugelaanvaller van Espanyol heeft woensdagmiddag op een persconferentie laten weten niet uit te zijn op een vertrek.
De Amsterdammers deden eerder deze week een officieel bod van zes miljoen euro, maar het bestuur van Espanyol wil de 25-jarige Mallorcaan absoluut niet kwijt. Volgens AS was een delegatie van Ajax van plan om donderdag of vrijdag de Catalaanse voetbalmetropool aan te doen, maar dat lijkt na de verklaringen van de speler geen nut meer te hebben.
“Ik ben zeer tevreden over het feit dat Espanyol mij niet wil verkopen”, vertelde Riera. “Dat is een teken dat Espanyol vertrouwen in mij heeft. Bovendien heb ik op geen enkel moment er over nagedacht om voor een andere club uit te komen. Ik ben hier gelukkig, de toekomstplannen zijn uiterst interessant en ik wil helemaal niet weg.”
“Espanyol heeft mij enkele weken geleden een contractverlenging aangeboden en we zijn nog steeds in onderhandeling. De club wil eerst er zeker van zijn dat de huidige selectie intact blijft en wil pas daarna mijn situatie bespreken. Daar heb ik absoluut geen problemen mee. Ik ben niet uit op een vertrek”, aldus Riera.
Ook trainer Ernesto Valverde was zeer blij met de uitspraken van Riera. “Een vertrek van Albert had mijn plannen in de war geschopt. De selectie is nu compleet en ik hoop dat geen enkele speler vertrekt. Het is een goed teken dat grote clubs interesse tonen in onze spelers, maar het is nog positiever dat wij ze niet laten gaan.”
- thaumaturgy
- Ajaciedjuh
Als het waar is (voetbalzone
), dan is het een raar verhaal. Lijkt me dat Ajax geen verhoogd bod gaat doen, als de speler zelf niet wil. Of de speler speelt een spelletje (ze zijn bezig met contract openbreken volgens hetzelfde verhaal).
Hopelijk snel, een ander (die wel wil, mits het verhaal klopt).

Hopelijk snel, een ander (die wel wil, mits het verhaal klopt).
Ik vind dat nogal voorbarig. Sneijder heeft zelfs champagne gedronken op het niet weg gaan.
Opvallend, ik ben een van degenen met het minst vertrouwen in van Geel, maar als hij zegt voorwerk gedaan te hebben, ben ik er wel van overtuigd dat deze deur niet 100% dicht is. Anders zouden ze het inderdaad niet eens hebben geprobeerd.
Opvallend, ik ben een van degenen met het minst vertrouwen in van Geel, maar als hij zegt voorwerk gedaan te hebben, ben ik er wel van overtuigd dat deze deur niet 100% dicht is. Anders zouden ze het inderdaad niet eens hebben geprobeerd.
I think I lost my fucking headache
We weten natuurlijk sinds Suarez wel dat bij Van Geel nee niet zomaar nee is. Misschien denkt Espanyol daar gewoon niet hetzelfde over als Groningen en Van Geel. Ik neem aan dat voetbalzone namelijk niet verzint dat deze Riera een persconferentie belegt. Het zou dus goed kunnen dat het van begin af aan een kansloze zaak was, of zoals Joey stelt heeft deze speler misschien wel gewoon de interesse van Ajax gebruikt om een beter contract te krijgen. Volgens mij heeft die Xabri Prieto van Sociedad een tijdje geleden hetzelfde gedaan. De laatste optie is natuurlijk dat Riera goed bij Sneijder heeft afgekeken hoe dat werkt met persconferenties.
Geen zin: zoals al eerder ergens was geschreven.
Ik heb geen idee, maar heeft MvG bekend gemaakt een hoger bod voor te bereiden of om naar Spanje te gaan? of staat het ergens in een krant/op een website? Jan Reker kwam ook met een mededeling over Aissatti enz. zonder dat er van de kant van Ajax (officieel) sprake was van belangstelling.
Benieuwd wie er wel komt.
Ik heb geen idee, maar heeft MvG bekend gemaakt een hoger bod voor te bereiden of om naar Spanje te gaan? of staat het ergens in een krant/op een website? Jan Reker kwam ook met een mededeling over Aissatti enz. zonder dat er van de kant van Ajax (officieel) sprake was van belangstelling.
Benieuwd wie er wel komt.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
-
- AT Toto winner 10/11
Het bericht:
Ik begin het langzanerhand steeds somberder in te zien. En dan lees je in de topic over wie er kampioen gaat worden dat Ajax er deze zomer sterker op is geworden. Hilarisch en diep triest te gelijk.Het moment is niet opportuun om te gaan"
wo 15/08/07 - Ajax heeft Steven Defour gepolst om naar Amsterdam te verhuizen. De Nederlandse bekerwinnaar is immers op zoek naar een opvolger voor Wesley Sneijder. Maar de kapitein van Standard bedankte. Voor dit seizoen dan toch.
"Ajax nam eind vorige week telefonisch contact met me op", zegt Paul Stefani, manager van Defour, aan Sporza. (Belga) "Het zoekt een vervanger voor Sneijder (die naar Real vertrok, red) en Defour kwam meteen in beeld. Ik heb met Steven gesproken en hij was er snel uit: hij vindt het gewoon niet kunnen om nu Standard te verlaten."
"Ajax belde hem maandag dan zelf op, maar Steven heeft Ajax gewoon uitgelegd dat het te kort dag was. Het seizoen is pas begonnen met Standard, hij is kapitein en hij voelt zich gewoon heel gelukkig in Luik."
"De Nederlanders hadden daar alle begrip voor. Trouwens, Ajax is een klasseclub. Sinds vorig seizoen al belt het bestuur regelmatig met Defour. Hij kreeg ook een sms voor zijn verjaardag." "Spelen open kaart met Standard"Defour heeft na dit seizoen nog een contract voor drie jaar op Sclessin. "Komt Ajax nog eens aankloppen op het einde van dit seizoen, dan is dat een andere zaak natuurlijk", zegt Stefani.
"Trouwens, we hebben deze week open kaart gespeeld met Standard. De club weet van de gesprekken met Ajax."
Bron: http://www.sporza.be