Basketball

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Kaboem

Bericht door Kaboem » zo jul 01, 2007 2:42 pm

Heb jij eigenlijk een seizoenkaart, Frank?
Bertje for President!

Frank

Bericht door Frank » zo jul 01, 2007 2:49 pm

Een seizoenkaart van Eiffeltowers, terwijl ik in Almere woon?

Nee, ik ga af en toe naar wedstrijden kijken, soms in Den Bosch en soms in Almere.

Kaboem

Bericht door Kaboem » zo jul 01, 2007 3:04 pm

Ach, ja, ik was Almere even vergeten.
Bertje for President!

Frank

Bericht door Frank » zo jul 01, 2007 5:48 pm

Kaboem schreef:
Frank schreef: Is Joakim Noah een senior bij Florida of niet? Hij beviel me goed in de wedstrijd tegen Oregon.
Noah is een junior. En zoon van Yannick. Wel een aardige basketballer. Sterk en blijft steeds hard werken. Z'n sterkste punt is de manier waarop hij positie neemt onder de basket (tesamen met z'n energie). Vaak weet hij als aanvaller zo'n goede postite te bemachtigen dat hij een aanvallende rebound pakt doordat hij juist zijn verdediger uitboxt in plaats van andersom. Als hj naar de basket gaat dan gaat hij zonder twijfel!
Maar hem ga je niet in Den Bosch zien hoor, Frank. Hij staat hoog genoteerd in de draftvoorspellingen. Zal mij niets verbazen als hij aankomend seizoen al zijn opwachting maakt in de NBA.
Je had gelijk, hij is als 9de gedraft door Chicago.

Heb je trouwens nog wat opdrachtjes van Nederlandse clubs gekregen om te gaan shoppen in de USA?

MvBH

Bericht door MvBH » zo jul 01, 2007 7:46 pm

Frank schreef:Een seizoenkaart van Eiffeltowers, terwijl ik in Almere woon?

Nee, ik ga af en toe naar wedstrijden kijken, soms in Den Bosch en soms in Almere.
En in het vervolg ook alle wedstrijden van de nationale teams???
Heb je trouwens nog wat opdrachtjes van Nederlandse clubs gekregen om te gaan shoppen in de USA?
Ben erg benieuwd naar 't antwoord
Hmm, dan zal Den Bosch toch een goede vervanger van Leon Rodgers moeten halen. Ze steunde wel heel nadrukkelijk op hem tijdens de Uleb.
Heb Rodgers een wedstrijd zien spelen in de ULEB-SummerLeague en hij deed daar erg zijn best moet ik zeggen. Speelde geen verkeerde pot. Stelde overigen niet zo veel voor dat tournooi. Uit overlevering vernomen dat het er zowel bloedsaai als bloedheet was. Dat het basketbal slecht was (maar dat was op Eurosport 2 ook te zien) en dat er bijna geen kip op de tribune zat (ook dat was goed te zien op ES2).

Frank

Bericht door Frank » zo jul 01, 2007 9:12 pm

Als ik de site ulebcup.com moet geloven heeft Rodgers ook alleen de eerste wedstrijd gespeeld. De andere 3 wedstrijden staat hij niet op de sheets.

Geblesseerd of zo?

MvBH

Bericht door MvBH » zo jul 01, 2007 11:23 pm

Frank schreef:Als ik de site ulebcup.com moet geloven heeft Rodgers ook alleen de eerste wedstrijd gespeeld. De andere 3 wedstrijden staat hij niet op de sheets.

Geblesseerd of zo?
Bevreemde mij ook omdat hij de wedstrijd die hij speelde leuk bezig was. Heb hem zelfs een hele wedstrijd goed zien verdedigen, iets wat ik hem in Den Bosch zelden of nooit heb zien doen. Het :1evil.gif: -tje in mij fluitert dan meteen; misschien was hij hierdoor wel zo moe dat hij de andere wedstrijden ineens niet meer kon spelen :smallgrin.gif:

jabu

Bericht door jabu » ma jul 02, 2007 8:22 am

Ondertussen gaan er ook heel wat toppers in de NBA (mogelijk) van club veranderen. Thomas zijn sterspeler Chauncey Billups gaan gebruik maken van zijn transfervrije status en gaat Detroit verlaten.

De geruchten blijven bestaan dat Garnett naar de Lakers komt om Kobe te assisteren. Daar hebben ze alleen wel de hulp van Indiana (O'Neal) en Boston voor nodig. Alleen lijkt O'Neal net als Garnett niet naar Boston te willen en lijkt Ainge tevens O'Neal niet te willen. Pierce die wil perse een grote ster erbij, anders vertrekt hij ook uit Boston.

De deal zou er als volgt uitzien:
If the four teams involved agreed to the deal as discussed yesterday, the Celtics would send Theo Ratliff, Gerald Green, Sebastian Telfair, and the No. 5 pick to the Timberwolves and receive just O'Neal in return. Kevin Garnett would go from Minnesota to the Lakers. The Timberwolves would receive big man Kwame Brown and the No. 19 pick from the Lakers. The Pacers would take Lakers forward Lamar Odom and young Lakers center Andrew Bynum to complete the transaction.

Vince Carte zal waarschijnlijk in New Jersey blijven.

De kans dat Shawn Marion Phoenix zal verlaten is wel aanwezig.

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma jul 02, 2007 8:45 am

MvBH schreef:
Ben erg benieuwd naar 't antwoord
Waarom ben jij erg benieuwd naar het antwoord, MvBH? Ben je soms op zoek naar informatie over jouw cluppie?

Het is mijn werk. Zou een beetje sneu zijn als ik geen opdrachten zou hebben. Ik heb dus wel wat opdrachten liggen. Niet alleen uit Nederland overigens. Ben dus zogezegd met een aantal clubs 'in gesprek', maar de concurrentie is moordend. Er zijn clubs waar je niet binnenkomt omdat ze een 'huisleverancier' hebben. De komende maanden zal duidelijk worden wat mijn investeringen en mooie praatjes hebben opgeleverd.
Bertje for President!

MvBH

Bericht door MvBH » di jul 03, 2007 1:21 pm

Kaboem schreef:Waarom ben jij erg benieuwd naar het antwoord, MvBH? Ben je soms op zoek naar informatie over jouw cluppie?
Ben natuurlijk erg benieuwd naar de Amerikanen waarmee 'mijn cluppie' aan komt zetten. Probeerde je gewoon een beetje uit de tuin te lokken. Beetje tegen beter weten in omdat ik lang genoeg meeloop om te weten dat zowel spelers als clubbestuurders als agents in deze tijd weining los laten over transfers en eventueel nieuwe spelers.
Er zijn clubs waar je niet binnenkomt omdat ze een 'huisleverancier' hebben.
Neem aan dat Eiffel een van de Nederlandse teams is waar je niet binnen komt omdat ze daar gebruik maken van een huisleverancier. Ben erg benieuwd waar hij dit jaar mee aan komt zetten. Ben niet erg gecharmeerd van de keuzes die hij maakt maar dit ter zijde.

Kaboem

Bericht door Kaboem » di jul 03, 2007 1:40 pm

MvBH schreef: Ben natuurlijk erg benieuwd naar de Amerikanen waarmee 'mijn cluppie' aan komt zetten. Probeerde je gewoon een beetje uit de tuin te lokken. Beetje tegen beter weten in omdat ik lang genoeg meeloop om te weten dat zowel spelers als clubbestuurders als agents in deze tijd weining los laten over transfers en eventueel nieuwe spelers.
Ik weet wel iets, maar dat ga ik inderdaad niet vertellen. Vooralsnog vind ik de berichten die ik verneem veelbelovend.
Neem aan dat Eiffel een van de Nederlandse teams is waar je niet binnen komt omdat ze daar gebruik maken van een huisleverancier. Ben erg benieuwd waar hij dit jaar mee aan komt zetten. Ben niet erg gecharmeerd van de keuzes die hij maakt maar dit ter zijde.
Volgens mij heeft Eiffel geen huislevrancier, hoor. Ik doelde meer op clubjes als Den Helder, Weert en Leiden. Clubjes in de marge zogezegd. Zij doen alleen maar zaken met Jan Lugtenburg.

Wie denk jij dat de huisleverancier van Eiffel is dan? En met welke spelers was je niet content, Michel?
Bertje for President!

MvBH

Bericht door MvBH » di jul 03, 2007 8:06 pm

Ik weet wel iets, maar dat ga ik inderdaad niet vertellen. Vooralsnog vind ik de berichten die ik verneem veelbelovend.
Lekkere jongen ben jij, nu word ik natuurlijk nog nieuwsgieriger :wink.gif: Ga je niet vragen een tipje van de sluier op te lichten want dat ga je natuurlijk niet doen. Zal moeten wachten op een officieel Eiffel-statement.
Wie denk jij dat de huisleverancier van Eiffel is dan? En met welke spelers was je niet content, Michel?
Volgens mij heeft Peter Vogelaar een hele dikke vinger in de pap als het om aantrekken van nieuwe (Amerkaanse) spelers gaat.

Met welke spelers was ik niet content. Laat ik het zo zeggen; ik vindt het aankoopbeleid van Eiffel (lees: Vogelaar) erg afhankelijk van het statuur van de speler. Het lijkt wel of men denkt dat grote namen (lees: ex-NBA-spelers) per definitie goed zijn.

Daarnaast vind ik zijn logica vaak ver te zoeken. Een opsomming:
- Nate James, raakt geblesseerd waaraan PV natuurlijk niets kan doen, maar speelde daarvoor nu ook niet echt de pannen van het dak.
- Ray Weathers: de man blijkt meer geblesseerd dan dat hij speelt (iets wat PV mijns inziens had kunnen weten. Een speler wordt niet voor niets een yourneyman en verslijt niet voor niets een paar clubs per seizoen). In plaats van dat er bij de verantwoordelijken van Eiffel een lichtje gaat branden als de man vaak geblesseerd is biedt men na een paar weken al een tweejarig contract aan.
- De nieuwe center (ben zijn naam vergeten) die aan het begin van afgelopen seizoen binnen kwam werd na zijn eerste en enige oefenwedstrijd linea recta terug gezet op het vliegtuig omdat hij uit conditie was en veel te zwaar.
- als vervanger daarvan wordt Sharone Wright aangetrokken, een center die (jawel) helemaal uit conditie blijkt te zijn en veel en veel te zwaar.
- Diezelfde Weathers, die bij aankoop aangekondigd wordt als zijnde combo-guard, blijkt volgens Wiel cs helemaal niet op de 1 te kunnen spelen (Vreemd: je trekt een combo-guard aan die helemaal niet op de 1 kan spelen. Goede scouting!!)
- Doordat Weathers volgens Wiel geen combo-guard was en dus niet op de 1 kon spelen en doordat Young ineens ook geen guard meer scheen te kunnen spelen (vreemd heb hem bij Groningen regelmatig hele goede wedstrijden zien spelen op die plek) moest er ineens een nieuwe guard gehaald worden. Berkovitz wordt de gelukkige.

Het is mijn mening dat Eiffel door deze move de 2e ronde van de ULEB gemist heeft. Op het moment dat die guarddiscussie speelde (begin/half december 2006) had Eiffel dringend versteking nodig op de centerpositie. Wright bleek door zijn gebrek aan conditie èn het teveel aan kilo's vrijwel geen factor in de ULEB-strijden die toen gespeeld werden en van Marcel kan en mag je m.i. (nog) niet verwachten dat hij de ULEB-kar gaat trekken. Het aantrekken van een guard was mijns inziens overbodig. Young of Weathers hadden mijns inziens makkelijk als stand-inn voor Jones kunnen fungeren en het zegt veel over Wiel dat hij met name Weathers niet zover kon krijgen dat hij in het guard-keurslijf kon (lees: wilde???) spelen. In plaats van de extra guard had er veel beter een extra center aangtrokken kunnen worden. Ben ervan overtuigd dat Eiffel dan een heel eind richting 2e ronde van de ULEB had kunnen komen.

MvBH

Bericht door MvBH » do jul 05, 2007 12:03 pm

NBA voor Rodgers via Washington Wizards

pic WASHINGTON – De MVP van de Nederlandse Eredivisie gaat bij de ploeg uit de hoofdstad van Amerika proberen een plek in de NBA te veroveren. Leon Rodgers is een van de vijftien spelers die zijn geselecteerd voor het team van de Wizards dat gaat spelen in de NBA Summerleague. Het gaat om vijf duels die in Las Vegas worden gespeeld tegen andere NBA-ploegen. De 27-jarige forward (die volgens de site van de Wizards pas 22 is) heeft eerder al laten weten hij alleen wilde spelen voor een ploeg die bij zijn
–aanvallende- stijl past. In de NBA ranglijst van het afgelopen seizoen voor meest aanvallende teams staat Washington op de vierde plaats. De wedstrijden zijn half juli.

Bron: debasketballsitevannederland
Zou het hem dan toch gaan lukken?

Frank

Bericht door Frank » ma jul 09, 2007 7:33 pm

Rotterdam heeft twee spelers uit het Rotterdam United Talent Team van vorig seizoen doorgeschoven naar de hoofdmacht voor de komende competitie. Het gaat om forward-center Richard Hageman (27, 2.02) en center Michiel Vermeer (20, 2.03).
Bron: Rubriek De Wandelgangen op DBSVN

27 en dan nog in het talenten team spelen??

Frank

Bericht door Frank » di jul 10, 2007 3:35 pm

MvBH schreef:
NBA voor Rodgers via Washington Wizards

pic WASHINGTON – De MVP van de Nederlandse Eredivisie gaat bij de ploeg uit de hoofdstad van Amerika proberen een plek in de NBA te veroveren. Leon Rodgers is een van de vijftien spelers die zijn geselecteerd voor het team van de Wizards dat gaat spelen in de NBA Summerleague. Het gaat om vijf duels die in Las Vegas worden gespeeld tegen andere NBA-ploegen. De 27-jarige forward (die volgens de site van de Wizards pas 22 is) heeft eerder al laten weten hij alleen wilde spelen voor een ploeg die bij zijn
–aanvallende- stijl past. In de NBA ranglijst van het afgelopen seizoen voor meest aanvallende teams staat Washington op de vierde plaats. De wedstrijden zijn half juli.

Bron: debasketballsitevannederland
Zou het hem dan toch gaan lukken?
Blijkbaar niet, voordat de eerste summerleague wedstrijd gespeeld is, is hij van de lijst gehaald (ontslagen, volgens DBSVN; hoe dat kan als je niet eens een contract hebt weet ik niet). Geen idee waarom hij van de lijst gehaald is, kan het niet terugvinden. Het lijkt me logischer als Leon het in Italie of Spanje gaat proberen, daar heeft hij meer kans.

jabu

Bericht door jabu » wo jul 18, 2007 2:11 pm

@ Kaboem: hier Bodiroga met de enige echte Bobe-move! :headbang.gif:

Kaboem

Bericht door Kaboem » wo jul 18, 2007 8:03 pm

:biggrin.gif:

:worshippy.gif:
Bertje for President!

jabu

Bericht door jabu » wo aug 08, 2007 9:11 am

Kevin Garnett speelt overigens vanaf nu voor de Boston Celtics.

Frank

Bericht door Frank » do aug 09, 2007 10:45 pm

Nog een nieuwe speler voor de Celtics?
Reggie Miller overweegt terugkeer NBA bij Celtics

Uitgegeven op donderdag 09 augustus 2007 om 21:22:19

(Novum) - Reggie Miller overweegt om komend seizoen zijn rentree te maken in de NBA. De bijna 42-jarige guard, die twee jaar geleden zijn carrière na achttien seizoenen beëindigde, is door Boston Celtics gevraagd een comeback te maken. De voormalige NBA-ster denkt op dit moment na over het aanbod van de Celtics. De competitie gaat 30 oktober van start.

Miller zelf liet in een verklaring weten dat hij gevleid is door de aandacht van de Celtics, maar dat hij op dit moment geniet van zijn rol als analist bij televisiezender TNT. "Maar ik heb enkele gesprekken met de Celtics gehad over wat ik zou kunnen betekenen voor de club." Celtics laat weten op korte termijn met de ex-speler van Indiana Pacers te gaan praten.

De Celtics zijn hard bezig om de belangrijkste kandidaat te worden voor het winnen van de NBA-titel. De afgelopen weken lijfde Boston, dat de afgelopen jaren een bijrol speelde in de competitie, sterspelers Kevin Garnett en Ray Allen in. Daarnaast had de club met Paul Pierce al een ervaren topper in huis. De laatste keer dat de legendarische club, recordhouder met zestien titels, een kampioenschap won is al ruim twintig jaar geleden.

Miller nam in 2005 afscheid van de NBA als een van de belangrijkste spelers in de historie. De basketballer speelde 1389 wedstrijden in de profcompetitie, waarmee hij in de top tien staat van spelers met de meest gespeelde duels. Daarnaast maakte hij in zijn carrière ruim 25 duizend punten. Slechts twaalf spelers scoorden meer. Ook bezet hij de eerste positie wat betreft gemaakte driepunters.

In 2000 bereikte de vijfvoudige All-Star, samen met de Nederlander Rik Smits, de finale van de NBA. Daarin verloren de Pacers met 4-2 van Los Angeles Lakers.
Bron: nieuws.nl

jabu

Bericht door jabu » vr aug 10, 2007 4:34 pm

Selectie Nederlands team bekend

10 08 2007 ALMERE - Marco van den Berg heeft zijn selectie bekend gemaakt waar hij de komende kwalificatiewedstrijden mee gaat spelen. Doel van het team is om promotie naar de A-Groep te bewerkstelligen.

Vanavond speelt het Nederlands team in Almere om 19:30 een oefenduel tegen de East Coast All Stars, een selectie van jonge Amerikanen.

Point Guard: Rogier Jansen, Vincent Krieger en Aron Roye.

Shooting Guard: Kees Akerboom, Ties Theeuwkens, Arvin Slagter en Thijs Vermeulen.

Small Forward: Robin Smeulders, Sjors Besseling en Stefan Wessels.

Power Forward: Gerrit Brigitha en Patrick Hilliman.

Center: Francisco Elson, Peter van Paassen en Henk Norel.
Basketballsite

De selectie loopt niet echt over van kwaliteit....

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » za aug 11, 2007 10:49 pm

Wordt er binnen de ajaxtalk-gelederen ook zo uitgekeken naar het EK Basketbal over een paar weken?
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di aug 14, 2007 4:26 am

Volgens mij ben jij de enige. En dan nog alleen omdat jouw avatar gesponsord wordt door E.K?

jabu

Bericht door jabu » di aug 14, 2007 1:28 pm

Deli schreef:Wordt er binnen de ajaxtalk-gelederen ook zo uitgekeken naar het EK Basketbal over een paar weken?
Ik heb er zin in! Hier de officiële site.

Voorafgaande aan dit EK, heeft Servië op diverse jeugdtoernooien deze zomer al 4 gouden medailles behaald:
U16, U18 en U20 zijn Europees kampioen geworden, terwijl U19 Wereldkampioen is geworden!

Als je dan de gemiddelde leeftijd ziet van het team waarmee ze aan dit EK gaan meedoen, dan kan je alleen maar concluderen dat de toekomst er voor hen rooskleurig uit blijft zien.

Frank

Bericht door Frank » do aug 16, 2007 1:24 am

Jabu schreef:
Selectie Nederlands team bekend

10 08 2007 ALMERE - Marco van den Berg heeft zijn selectie bekend gemaakt waar hij de komende kwalificatiewedstrijden mee gaat spelen. Doel van het team is om promotie naar de A-Groep te bewerkstelligen.

Vanavond speelt het Nederlands team in Almere om 19:30 een oefenduel tegen de East Coast All Stars, een selectie van jonge Amerikanen.

Point Guard: Rogier Jansen, Vincent Krieger en Aron Roye.

Shooting Guard: Kees Akerboom, Ties Theeuwkens, Arvin Slagter en Thijs Vermeulen.

Small Forward: Robin Smeulders, Sjors Besseling en Stefan Wessels.

Power Forward: Gerrit Brigitha en Patrick Hilliman.

Center: Francisco Elson, Peter van Paassen en Henk Norel.
Basketballsite

De selectie loopt niet echt over van kwaliteit....
Kan de keuzes van MvdB eerlijk gezegd ook niet echt volgen op sommige plekken vind ik de selectie zelfs zwaar onderbezet. Op de PG-positie vormen de uiterst blessuregevoeligheid van Krieger en bij tijd en wijle de eigenzinnigheid van Janssen m.i. een gevaar. Op de SG-positie maakt hij het zo mogelijk nog bonter; Theeuwkens en Vermeulen selecteren terwijl die bij hun clubs maar een uiterst beperkt aantal minuten krijgen (al dan niet terecht) vindt ik erg twijfelachtig.

Eigenlijk kun je concluderen dat we eigenlijk alleen op de centerpositie goed vertegenwoordigd zijn. Heb beide oefenwedstrijden tegen de East Coast All Stars gejureerd en het is uiterst duidelijk dat Elson en van Paassen de kar moeten gaan trekken!

MvBH

Bericht door MvBH » do aug 16, 2007 1:29 am

Frank schreef:Kan de keuzes van MvdB eerlijk gezegd ook niet echt volgen op sommige plekken vind ik de selectie zelfs zwaar onderbezet. Op de PG-positie vormen de uiterst blessuregevoeligheid van Krieger en bij tijd en wijle de eigenzinnigheid van Janssen m.i. een gevaar. Op de SG-positie maakt hij het zo mogelijk nog bonter; Theeuwkens en Vermeulen selecteren terwijl die bij hun clubs maar een uiterst beperkt aantal minuten krijgen (al dan niet terecht) vindt ik erg twijfelachtig.

Eigenlijk kun je concluderen dat we eigenlijk alleen op de centerpositie goed vertegenwoordigd zijn. Heb beide oefenwedstrijden tegen de East Coast All Stars gejureerd en het is uiterst duidelijk dat Elson en van Paassen de kar moeten gaan trekken!
Oeps, vorige post was van mij. Had even niet in de gaten dat ik broertjes laptop gebruik en dat hij bij openen van deze site automatisch ingelogd wordt. Heb dus per ongeluk bovenstaande post onder zijn naam geplaatst. Heb hem inmiddels even uitgelogd (op deze computer dan) en mezelf weer ingelogd en ben weer helemaal mezelf. Bovenstaande is dus mijn mening over de selectie van MvdB en niet die van Frank.

Plaats reactie