Vervanger Sneijder

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Plaats reactie
Aristides

Bericht door Aristides » ma aug 13, 2007 9:25 pm

gertjuh410 schreef:Joao Moutinho..

Verreweg de beste speler van Sporting.
Zou fantastisch zijn als deze speler naar ajax zou komen.
Als er 1 speler is die Sneijder op zou kunnen volgen is hij het wel.
Groter talent dan Nani e.d. .. Maar wil hij naar ajax?

1000000x liever Moutinho dan Motta in ieder geval, ook al moet ik heel eerlijk zeggen dat ik Motta weinig heb zien spelen dus ik ga nu wel af op wat ik over Motta lees.

Zou fantastisch zijn als van Geel Joao Moutinho naar Ajax weet te halen!!
Ken de goede man niet, maar als het klopt wat jij schrijft dan komt hij niet, nani kostte al een vermogen en hij is "nog" beter?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » ma aug 13, 2007 9:32 pm

De aanvoerder van Sporting kopen? Die z'n contract twee maanden geleden tot 2013 heeft verlengd? Lijkt me qua transfersom en salaris totaal niet realistisch. Sporting wil de hoofdprijs vangen en ik kan me ook niet voorstellen dat Moutinho zelf naar Ajax wil.

Bovendien scoort ie niet zo vaak, dus of ie nou een goede vervanger voor Sneijder is...
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma aug 13, 2007 9:33 pm

Als het verreweg de beste speler van Sporting is, dan komt ie echt niet naar Ajax.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

gertjuh410

Bericht door gertjuh410 » ma aug 13, 2007 9:33 pm

Ik geloof er ook helemaal niks van dat hij komt maar toen ik zijn naam zag staan begon m'n hart wel even te kloppen(net als toen Alexander ons vertelde over Chivu;-))

Joao Moutinho is gewoon al TE goed.. Ik geloof dat hij een tijd geleden al in de belangstelling stond van Arsenal en Barcelona.
Ondanks dat speelt hij nog steeds bij Sporting en geloof me.. Elke wedstrijd die ik van hem gezien heb was het genieten.

Ik snap niet dat iemand zo'n bericht verzint als back-up(LEES: 2e keus) achter Motta want deze jongen is echt heeeeel erg goed.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma aug 13, 2007 9:38 pm

De Dominee schreef:Hij heeft geen interesse omdat hij naar een grotere competitie wilt dan de Nederlandse. Dromer.

Medunjanin moet zover mogelijk bij de ArenA vandaan blijven.
Boussoufa ook, trouwens.

elliquido

Bericht door elliquido » ma aug 13, 2007 10:01 pm

laten we het hebben over haalbare spelers?

hebben we niet ergens een leuke fin/zweed/noor lopen?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 13, 2007 10:09 pm

666 schreef:De aanvoerder van Sporting kopen? Die z'n contract twee maanden geleden tot 2013 heeft verlengd? Lijkt me qua transfersom en salaris totaal niet realistisch. Sporting wil de hoofdprijs vangen en ik kan me ook niet voorstellen dat Moutinho zelf naar Ajax wil.
Zal voor niet veel minder bij Sporting vertrekken dan Sneijder Ajax heeft opgeleverd. Deze speler komt echt niet.
Het stinkt aan alle kanten!

columbus

Bericht door columbus » ma aug 13, 2007 10:09 pm

elliquido schreef:laten we het hebben over haalbare spelers?

hebben we niet ergens een leuke fin/zweed/noor lopen?
Tja, bij Rosenborg loopt een goede rechtsbuiten. Braaten. Maar daar hebben we niet zoveel aan.

Zou echt geen idee hebben wie Sneijder zal gaan vervangen. Een heleboel namen krijg ik de kriebels, Engelaar of Medunjanin hoef ik (met alle respect) niet in een Ajax shirt te zien. Gourcuff, tja onhaalbaar lijkt me, we een vreselijk goede voetballer. Wat houden we dan over. Motta? van Geel zei dat salarissen een groot struikelblok is. Prieto, een aantal weken terug waren ze daar nog enthausiast over. Denk eigenlijk ook dat het zo'n soort aankoop wordt.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 13, 2007 10:44 pm

Even een paar mensen uit de droom helpen. Geen Riquelme of andere grote naam.

Ajax: geen haast met aankopen

AMSTERDAM - Door het vertrek van Wesley Sneijder en eerder Ryan Babel heeft Ajax miljoenen te besteden op de transfermarkt, maar de Amsterdamse club wenst zijn zoektocht naar versterking niet te overhaasten. En op al te grote namen hoeft de achterban niet te rekenen, zeker niet voor het duel met Slavia Praag van morgen.
Met een afstandsbediening op schoot zat Martin van Geel zaterdagmiddag voor de televisie, teletekstpagina 801 voortdurend binnen handbereik.

,,Ik hoopte vurig dat Real Madrid snel een nieuwe aanvallende middenvelder zou aantrekken,’’ vertelt de technisch directeur van Ajax, ,,zodat ze definitief zouden afhaken voor Sneijder en wij verder konden met waar we gebleven waren. Want begrijp me goed: iedereen bij Ajax wilde dat Wesley zou blijven.’’

Al te veel keus hadden de Amsterdammers niet toen Real Madrid afgelopen weekeinde zijn zak vol miljoenen op tafel legde. De speler zelf wilde dolgraag en markttechnisch is 27 miljoen euro een niet te weerstaan bedrag voor een Nederlandse voetbalclub.

,,Dat maakt het allemaal heel dubbel,’’ aldus Van Geel. ,,Dit is een fantastische transfer voor een zelf opgeleide speler. Maar sportief plaatst het ons voor een probleem.’’

Morgen treedt Ajax aan in de voorronde van de Champions League tegen Slavia Praag. Een wedstrijd van groot belang voor de Amsterdammers, die het miljoenenbal vorig jaar misliepen na een nederlaag tegen FC Kopenhagen. Nieuw verlies zou sportief en financieel een ramp betekenen. ,,Het vertrek van Wesley maakt de opdracht tegen Slavia zeker niet makkelijker,’’ weet Van Geel. ,,Ook daarom wilden we zo dolgraag dat hij zou blijven.’’

Ajax heeft een forse bak geld te besteden voor nieuwe spelers, maar wenst zich niet te overhaasten. ,,Voor woensdag nog een speler halen, is onmogelijk,’’ aldus de technisch directeur. ,,Die druk moeten we onszelf ook niet opleggen. We hebben tot 31 augustus de tijd om ons te versterken en dat gaan we ook zeker doen. Twee aanwinsten, dat is het uitgangspunt. Dat proces hebben we vorige week al in gang gezet en een schaduwlijst hebben we al veel langer. Daarbij zoeken we niet naar een tweede Wesley Sneijder, want die bestaat niet. We zullen het anders gaan oplossen.’’

Orlando Engelaar (FC Twente), Ismail Aissati (PSV) en Thiago Motta (FC Barcelona) zijn op het oog haalbare opties, maar Van Geel weigert te reageren op namen. ,,De mensen moeten in elk geval niet rekenen op gevestigde namen uit het internationale voetbal. Die zijn voor Ajax simpelweg niet haalbaar, het is niet anders. Kijk alleen maar naar de salarissen. Nog los van de vraag of ze in de Nederlandse competitie zouden willen spelen. Ajax heeft het altijd moeten hebben van jonge en zelf opgeleide spelers, die hier de stap naar de top hebben gemaakt. Die weg zullen we ook nu volgen.’’

De 27 miljoen euro die Wesley Sneijder heeft opgebracht, stroomt zo goed als volledig binnen op de bankrekening van Ajax. Bij de transfer van Ryan Babel (17 miljoen euro naar Liverpool) lag dat anders, omdat de voetballer in zijn contract bij Ajax een clausule had bedongen. Als de aanvaller boven de 12 miljoen euro verkocht zou worden, had hij recht op een fors deel van de meersom. ,,Het transferbedrag van Sneijder zul je vrijwel volledig terugzien in de jaarcijfers,’’ aldus Van Geel. ,,Daar zitten geen haken en ogen aan.’’

Ajax kan morgen tegen de Tsjechen wél beschikken over Luis Suárez, die voor een kleine acht miljoen euro overkwam van FC Groningen. De Uruguayaan trainde gisterochtend mee met de selectie. ,,Dat ziet er goed uit, die kan spelen,’’ aldus Van Geel. ,,Met Luis als opvolger van Babel hadden we de selectie naar tevredenheid rond, maar dat ligt nu weer anders.’’

Proefspeler Andrés Mendoza is voor Ajax een serieuze optie, maar de Peruviaans international is in elk geval geen beoogde opvolger van Sneijder. De linkeraanvaller stond de laatste jaren onder contract bij Metalurg Donetsk en speelde daarvoor bij Club Brugge. In België maakte hij naam als een goede, maar in disciplinair opzicht lastige speler.

,,Dat is ons bekend, maar we hebben nauw contact met iemand die intensief met Mendoza heeft samengewerkt de laatste jaren,’’ aldus Van Geel. ,,Die was zeer positief over hem. Hij heeft absoluut kwaliteiten, we nemen rustig de tijd om hem te beoordelen.’’
AD

Beloki

Bericht door Beloki » ma aug 13, 2007 10:46 pm

joey was net iets eerder. ;)
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 13, 2007 10:47 pm

Ik vind het geen slecht bericht. Op een speler als Riquelme zit ik niet te wachten. Liever een jonge speler die gretig is en beter wil worden. Alhoewel enige ervaring op het hoogste niveau natuurlijk wel een pré is.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » ma aug 13, 2007 10:50 pm

Leuk zo'n verhaal, maar tis toch wel te hopen dat die namen dan ook maar verzinsels zijn ...
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 13, 2007 10:50 pm

MVG heeft het over jonge spelers. Dan valt Engelaar hopelijk af.

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 13, 2007 10:52 pm

Gewoon voor 1x gek doen en Riquelme halen. Die wilt vast wel bij Ajax voetballen! Anders wordt het bankie voor hem heel het jaar.

Ik heb verder geen idee wie ze moeten halen.

Moutinho is onhaalbaar. Punt.

Defour? Hij speelt 'maar' bij Standard dus hij moet toch wel te halen zijn?
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » ma aug 13, 2007 10:52 pm

Dan zal hetwel richting België worden ...
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 13, 2007 10:59 pm

In Nederland zie ik weinig mogelijkheden, behalve bij de concurrentie. Maar als Ajax spelers van die clubs had willen hebben, hadden we dat inmiddels waarschijnlijk al geweten. MVG heeft immers aangegeven dat er werd gesproken met spelers én clubs. PSV heeft expliciet laten weten niet benaderd te zijn en als Ajax AZ (Schaars?) of Feyenoord (De Guzman) had benaderd, hadden die waarschijnlijk moord en brand geschreeuwd (zeker AZ).
Zal dus wel een speler uit het buitenland worden. België? Misschien, maar het blijft wel erg stil. Standard zal niet staan te springen om Defour te verkopen, bijvoorbeeld. Je zou denken dat dat wel zou uitlekken.

Nihad

Bericht door Nihad » ma aug 13, 2007 10:59 pm

Aissati!!!! :headbang.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Daniel

Bericht door Daniel » ma aug 13, 2007 11:02 pm

Die Jan van PSV heeft al aangegeven Aisatti niet te laten gaan..

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 13, 2007 11:04 pm

Ene Wesley had ook aangegeven dat hij zou blijven.....

Als Ajax met 10 miljoen komt is Aissati weg.....
IK GELOOF!!!!!!

Vossie

Bericht door Vossie » ma aug 13, 2007 11:25 pm

Defour lijkt me de ideale kandidaat om het middenveld te versterken. Voor Aissati geld eigenlijk hetzelfde, al acht ik de kans dat die komt kleiner.
Haal ze gewoon beide, we kunnen namelijk wel wat creativiteit op het middenveld gebruiken.
MvG geeft aan dat er 2 komen en mogelijk die Mendoza daar dus bij. Al ben ik daar niet zo happig op. Zal ook wel wat willen verdienen en willen spelen waarschijnlijk, lastige jongen schijnt... maja, we hebben Mitea, Leo, Manu en Goossens ook nog. Eigen jeugd komt er natuurlijk nooit aan als je dergelijke transfervrije spelers blijft oppikken. In die categorie lopen er namelijk genoeg.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di aug 14, 2007 12:13 am

joey schreef:Defour scoort haast nooit, dus ik neem aan dat Ajax, mocht hij komen, ook zal investeren in een scorende middenvelder. En Prieto is geen scorende middenvelder.
Dat maakt op zich niet uit. In de aanval zit met Suarez, Huntelaar en Kennedy veel scorend vermogen en met een beter draaiend team gaat er sowieso meer gescoord worden. We zoeken juist geen goalgetter als Sneijder.

Ajax doet er goed aan een nummer 10 te halen. Alles op Kennedy gooien zou te link zijn. Wellicht dat Prieto, die ook op rechts en achter de spitsen uit de voeten kan, uitkomst biedt.
Jack Reynolds schreef:Misschien is Medunjanin wel die extra middenvelder die Ten Cate wou hebben. Ik ga er vanuit dat de opvolger van Sneijder een grotere naam zal zijn.

Maar het bericht komt van Voetbalzone, niet de meest betrouwbare site.
Medunjanin is een aanvaller, in mijn ogen. Net zoveel middenvelder als Perez.
Columbus schreef:Tja, bij Rosenborg loopt een goede rechtsbuiten. Braaten. Maar daar hebben we niet zoveel aan.
Is al naar Bolton voor 2,5 miljoen kronen.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di aug 14, 2007 5:57 am

Proefspeler Andrés Mendoza is voor Ajax een serieuze optie, maar de Peruviaans international is in elk geval geen beoogde opvolger van Sneijder. De linkeraanvaller stond de laatste jaren onder contract bij Metalurg Donetsk en speelde daarvoor bij Club Brugge. In België maakte hij naam als een goede, maar in disciplinair opzicht lastige speler.

,,Dat is ons bekend, maar we hebben nauw contact met iemand die intensief met Mendoza heeft samengewerkt de laatste jaren,’’ aldus Van Geel. ,,Die was zeer positief over hem. Hij heeft absoluut kwaliteiten, we nemen rustig de tijd om hem te beoordelen.’’
Adriaanse :hypocrite.gif:

Leon

Bericht door Leon » di aug 14, 2007 6:54 am

Ajaciedjuh schreef:

Adriaanse :hypocrite.gif:
Toen ik dat las, dacht ik meteen hetzelfde, hier zit Co achter..

Goed, ik heb de naam van Kahlenberg al een keer laten vallen, en ik denk dat die een goede opvolger zou kunnen zijn. Heb hem afgelopen jaar slechts 1x gezien, dus ik kan niet beoordelen hoe hij door is ontwikkeld. Wat ik voorheen van hem gezien heb (niet alleen een jeugdtoernooi) stemt mij positief. Nu zie ik zijn statistieken bij auxerre en ik moet zeggen, hij scoort weinig. Bij Brondby scoorde hij veel meer. Maar goed, ik denk dat hij niet boven de 10 miljoen moet gaan kosten, dus misschien te proberen...
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

Toppie

Bericht door Toppie » di aug 14, 2007 6:54 am

http://www.rcdespanyol.com/ Met Albert Rieira daar wordt momenteel over onderhandeld volgens de spaanse kranten met Ajax.

Ajax wordt FC Torremolinos :smallgrin.gif:

Volgens de Spaanse krant Sport heeft Ajax een bedrag van zes miljoen euro geboden op de aanvaller Albert Riera van Espanyol. Henk ten Cate zou Riera er heel graag bij willen hebben. De verwachting wordt dan ook uitgesproken dat Ajax snel het bod zal verhogen. Espanyol wil Riera echter helemaal niet laten gaan en de club zou minimaal 15 miljoen euro willen vangen. Riera speelt als vleugelaanvaller of linkermiddenvelder bij Espanyol. De naam van Riera werd al op het forum genoemd als gerucht.
Ajax Netwerk

Aristides

Bericht door Aristides » di aug 14, 2007 7:13 am

Voor 15 miljoen???????? Zoek wat mij betreft maar elders.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Plaats reactie