ANIn de eerste helft van het duel tegen PSV liep de Roemeen Ogararu een hamstringblessure op. Hij moest zich vervolgens laten vervangen door Van der Wiel. De ernst van de blessure is op dit moment nog onduidelijk. In de rust wisselde Henk ten Cate uit voorzorg ook Jaap Stam met het oog op de derde voorronde van de Champions League komende week. [reageer]
George Ogararu
Moderator: mods
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Hij heeft zo z'n aardige wedstrijden gehad, maar hij blijft verdedigend gezien pertinent dingen fout doen. Verkeerd positie kiezen, te laat knijpen. Daarnaast loopt hij niet op met de bal wanneer er ruimte voor hem ligt en plakt hij bij balbezit van een medespeler nog teveel aan de zijlijn, zelfs wanneer er een tegenstander vlakbij hem staat.
Van der Wiel!
Van der Wiel!

Ogararu vier weken uitgeschakeld
Amsterdam, 14 aug 2007
George Ogararu is vier weken niet inzetbaar. De Roemeense rechtsback raakte in de strijd om de Johan Cruijff Schaal, tegen PSV, geblesseerd aan zijn linker hamstring.
Ogararu moest zich in het met 1-0 gewonnen duel al na 25 minuten laten vervangen door Gregory van der Wiel. De 27-jarige verdediger mist door zijn blessure de start van de competitie. De Amsterdammers openen het Eredivisie-seizoen zondag met een uitwedstrijd tegen De Graafschap. Ook de twee duels tegen Slavia Praag, om plaatsing voor de Champions League, komen te vroeg voor Ogararu.
Ajax.nl
Amsterdam, 14 aug 2007
George Ogararu is vier weken niet inzetbaar. De Roemeense rechtsback raakte in de strijd om de Johan Cruijff Schaal, tegen PSV, geblesseerd aan zijn linker hamstring.
Ogararu moest zich in het met 1-0 gewonnen duel al na 25 minuten laten vervangen door Gregory van der Wiel. De 27-jarige verdediger mist door zijn blessure de start van de competitie. De Amsterdammers openen het Eredivisie-seizoen zondag met een uitwedstrijd tegen De Graafschap. Ook de twee duels tegen Slavia Praag, om plaatsing voor de Champions League, komen te vroeg voor Ogararu.
Ajax.nl
- Daily Blind
Zo even deze topic omhoog kicken om nu toch echt mijn gal te spugen over George.. Hij mag dan geliefd zijn om zijn domme hakjes op gevaarlijke plekken of om zijn verre ingooien, maar verdedigend is het een grote prutser. Gisteren was hij bij beide doelpunten wederom de schuldige. Bij de 1-1 vind Ogarau het weer eens neit nodig om mee te springen en verliest als zo vaak het luchtduel.
Bij de 3-2 staat meneer zoals altijd dramatisch te verdedigen door zijn man alle tijd en ruimte te geven om de bal voor te geven. Ik vraag mij werkelijk af hoeveel krediet hij heeft. Het zal vast een leuke en aardige knul zijn, maar het tergelijekrtijd wel een hele zwakke schakel achterin de verdediging.
Bij de 3-2 staat meneer zoals altijd dramatisch te verdedigen door zijn man alle tijd en ruimte te geven om de bal voor te geven. Ik vraag mij werkelijk af hoeveel krediet hij heeft. Het zal vast een leuke en aardige knul zijn, maar het tergelijekrtijd wel een hele zwakke schakel achterin de verdediging.
Ik heb echt het gevoel dat men bij Ajax niet ziet hoe slecht hij wel niet is. Wat mij betreft stelt Koster Colin op tegen Feyenoord, aangezien Delorge nog niet fit is.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op ma nov 05, 2007 3:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hij is een drama, Lucas. Hij knijpt niet, verdedigt op te grote afstand waardoor alle voorzetten langs hem vliegen, hij schuift vaak niet op de juiste momenten in waardoor hij te weinig doet met de ruimte voor hem, hij kan totaal niet 1 op 1 verdedigen, hij is niet snel, positioneel zwak, kan matig koppen en is fysiek ook niet bijzonder sterk.