Wesley Sneijder

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Thom

Bericht door Thom » vr aug 10, 2007 8:14 pm

LouisXIV & co schreef:Zou Van der Vaart trouwens geen leuke vervanger zijn? :headbang.gif:
Denk je dat Sylvie nog eens om de twee weken voor de hoer van Amsterdam uitgescholden wil worden? Die komt nooit meer terug. Danny beslist voor Johan en Sylvie voor Rafael.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr aug 10, 2007 9:05 pm

Jöhnk schreef:
joey schreef:Zei jij niet dat Huntelaar daardoor beter uit de verf kwam?
Nee, dat zei/zeg ik.

Van mij mag Sneijder ook best verkocht worden voor de bedragen die nu genoemd worden. Zo spreid je de exodus een beetje en bovendien denk ik dat Ajax er als geheel niet slechter van wordt.
Fijn, zo'n medestander. De enige die twijfel en onrust brengt is (de omgang met) de scouting. Want er moet nu echt uit een ander vaatje getapt worden dan Rommedahl en Delorge. Tegen dit geld kan Ajax geen nee zeggen, maar Ajax kan het ook niet laten om het weer te investeren. Je moet nu een uitstekende vervanger halen en bovendien een middenvelder en een verdediger op de groei kopen. En dan heb ik het over grote talenten. Met dit geld is veel mogelijk en daar moet je je voordeel uit halen.

Als ik Ajax was zou ik Real overigens tot een hoger bedrag pushen. Sneijder is ons creatief brein op het middenveld en helpt ons over dode punten heen. De eventuele schade na een uitschakeling door Slavia mag er uit voorzorg bij berekend worden.
Mr. Ajax schreef:Hoe zit het met die Braziliaan Elano ofzo?
Heeft al getekend bij Manchester City.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr aug 10, 2007 9:18 pm

joey schreef:Defour is een schakelspeler.
:yes.gif: :eusa_pray.gif:

Is Aissati ook trouwens. Eventueel kan Martin ook een balletje opgooien bij Bruins.
Peter schreef:Defour is 3 weken terug benoemd als de nieuwe aanvoerder van Standard. Blijkbaaar is hij toch wel degelijk een 'grote meneer', want anders word je niet op je 19e aanvoerder.
Natuurlijk. Supertalent.
Marillion schreef:Ik zat net even op de website van Real Madrid te kijken naar hun selectie. Misschien dat zij nog een leuke speler voor ons hebben die we in de transfer kunnen betrekken. Maar dat valt eigenlijk vies tegen. Daar hoeven we wat mij betreft niet te shoppen.
Mwah, Gago. :excited.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » vr aug 10, 2007 10:18 pm

Luigi Bruins als opvolger van Sneijder? Yeah right.

Ten eerste is hij niet goed genoeg, ten tweede wordt hij ook niet goed genoeg voor Ajax en ten derde is hij net bij Feyenoord. Die mag volgens de nieuwe regels toch niet naar een andere club?
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr aug 10, 2007 10:57 pm

Bruins, alstublief zeg.. dan heb ik nog liever die lul van Twente.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » vr aug 10, 2007 11:00 pm

Demosthenes schreef:Toch niet Engelaar??????????????????????
Jongens wat ik gisteren ook al schreef zo'n bod laat Sneijder niet gaan. Ajax vraagt 30, real bied 24 komen dus elkaar tegen op 25 en een leuk extra of zo...

Dus met veel pijn in mijn ajax hart word het weer een jaar van opbouwen.. Davids ligt eruit tot nov/dec. Stam is nu al geblesseerd begonnen aan het seizoen. Ga je dus vaak missen. Sneijder weg en Babel weg. Nu heb je voor Babel suarez maar Sneijder, dat gaat een heel ander verhaal worden. Daarnaast moet je maar hopen dat ondanks zijn geringe aantal doelpunten in de voorbereiding dat Huntelaar niet geblesseerd geraakt of dat opeens een Italiaanse club met een goed bod komt. Wie in mijn ogen Sneijder mogen en kunnen vervangen zijn dus ook Engelaar maar ook een T. Janssen. Deze laatste kan ook voor nu een Davids vervangen.
Weer op zoek naar een Interim coach..

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr aug 10, 2007 11:04 pm

Die dikke pad mag van mij 1 x per jaar de Arena in en dat is als Vitesse op bezoek komt.

thaumaturgy

Bericht door thaumaturgy » vr aug 10, 2007 11:23 pm

’Voor grote klasse moet je betalen’
Door SJOERD MOSSOU
AMSTERDAM - Wesley Sneijder staat op de drempel van een transfer naar Real Madrid. De Spaanse topclub legde een bod neer van 24 miljoen euro bij Ajax, dat inziet dat de middenvelder nu echt niet meer te houden is. ,,We zijn al bezig met een leven zonder Wesley.’’

De voetballer zelf beet gistermiddag vastbesloten op zijn lippen. Wesley Sneijder leerde van zijn flirt met Valencia dat het weinig zin heeft om je rijk te rekenen zolang het licht nog niet definitief op groen staat.

Dus liep hij om een uur of twaalf zwijgend van het veld in de Arena, waarschijnlijk voor het laatst in een Ajax-tenue.

Even later schoven trainer Henk ten Cate en technisch directeur Martin van Geel aan in de Amsterdamse perskamer. Om te vertellen dat ze samen heus wel op één lijn zitten over het spelersbeleid, maar vooral om duidelijkheid te verschaffen over Sneijder.

,,Er ligt een openingsbod van 24 miljoen euro van Real Madrid,’’ zei Van Geel. ,,Dat is een fors bod van een heel grote club. Maar wij willen 30 miljoen en dat betekent dat we nog wel een stevig robbertje moeten stoeien. We zullen veel doen om Wesley te behouden.’’

Dat laatste zei de directeur vooral voor de vorm, want Ajax beseft dat Sneijder nu echt niet meer te houden is. Technisch directeur Pedrag Mijatovic van Real Madrid is vastbesloten dit weekeinde tot een akkoord te komen met Ajax.

Mijatovic is al sinds woensdag in Nederland, waar hij eerst met Feyenoord onderhandelde over Royston Drenthe.

Gisteren nam de Real-directeur zelfverzekerd plaats aan de Amsterdamse onderhandelingstafel. Een akkoord is binnen handbereik.

,,Ik ben al bezig met een leven zonder Wesley,’’ zei Ten Cate gistermiddag. ,,Natuurlijk is dit een erg ongelukkig moment, maar bij een club als Ajax weet je dat de beste spelers altijd kunnen vertrekken.

,,En dit is niet niks hè. Dit is een toptransfer. Niet alleen in Nederland, maar in heel Europa. Zoiets moet je ook met trots vervullen. Als dergelijke topclubs zóveel geld neer willen leggen voor een zelf opgeleide speler, is dat ook een compliment aan Ajax.’’

Toch wordt de Amsterdamse club vlak voor het eerste voorronde-duel in de Champions League met Slavia Praag voor een fors probleem gesteld. Ajax moét zich plaatsen voor het miljoenenbal en zonder de uitzonderlijke kwaliteiten van Sneijder wordt die missie hoe dan ook lastiger. En dan is er nog de strijd om de landstitel, waarin Sneijder een sleutelrol moest gaan spelen.

,,Zoals elke goede club werken wij met een schaduwlijst,’’ aldus Ten Cate.

,,Ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat we hier een antwoord op vinden.’’

Dat betekent niet automatisch dat Ajax op zoek gaat naar eenzelfde type speler. Spelmakers van het niveau Sneijder zijn uiterst zeldzaam en voor een Nederlandse club zijn dergelijke spelers vrijwel onhaalbaar.

,,We zullen dat anders in moeten vullen,’’ beseft Ten Cate. ,,Wesley is niet zomaar een middenvelder. Maar ook dat wisten we al langer. We moeten er ook niet al te dramatisch over doen, want als de één weggaat, staat er altijd weer een ander op. En Ajax is méér dan alleen Wesley Sneijder.’’

Tot dinsdagnacht kan Ajax zijn spelerslijst aanpassen voor de dubbele ontmoeting met de Tsjechen.

Zou Sneijder spelen tegen Slavia Praag, dan mag Real Madrid hem dit seizoen niet meer opstellen in de Champions League. ,,Dat ligt dus bij Real,’’ aldus Van Geel.

Ten Cate: ,,Want wij stellen hem woensdag gewoon op hoor.’’

Nog maar drie weken geleden ontkurkte Ajax in De Lutte een fles champagne, om te vieren dat Sneijder nog een jaar in Amsterdam bleef.

De middenvelder wilde rust en liet een persconferentie beleggen. ,,Nog één jaar, dan maak ik de stap,’’ beloofde de middenvelder toen. ,,Dat was destijds op initiatief van Wesley,’’ aldus Ten Cate.

,,Maar ik kan goed begrijpen dat hij nu openstaat voor de belangstelling. Real Madrid is één van de allergrootste clubs ter wereld.’’

De Koninklijke hoopt met Sneijder en Royston Drenthe zo snel mogelijk twee Nederlandse spelers tegelijk te presenteren . Van het lijstje namen waar voorzitter Ramon Caldéron mee schermde, is alleen de jonge Feyenoorder pas definitief vastgelegd.

Nadat de onderhandelingen met Chelsea over Arjen Robben vastliepen, verlegde Real Madrid zijn aandacht razendsnel naar Sneijder. ,,Heel jammer, maar wel begrijpelijk,’’ vindt Ten Cate.

,,Ik ben ervan overtuigd dat Wesley een nóg beter seizoen gaat spelen dan vorig jaar. Hij kan deze stap aan, absoluut. Sneijder is een klassespeler. En voor grote klasse moet je betalen.’’
AD
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » za aug 11, 2007 12:50 am

Toppie schreef:Toen Suarez dreigde weg te gaan bij Ajax had men al een opvolger bij die Boeren. Maar Ajax gaat het op elf en dertigst.
Inderdaad, bij Ajax is alles kut, en bij de rest gaat alles goed. Net zoals het overal mooi weer is, behalve in Nederland en net zoals de treinen overal op tijd rijden, behalve in ons land. Jij staat zeker ook altijd in de verkeerde kassarij?

Stelletje irrationale jankerds.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

999

Bericht door 999 » za aug 11, 2007 7:30 am

VERBIJSTERING BIJ AJAX-FANS

Real lokt Wesley Sneijder met 24 mln. euro

VAN DROOM NAAR HET GROTE GELD

AMSTERDAM, zaterdag

Nog geen maand geleden liet Wesley Sneijder publiekelijk weten Ajax trouw te blijven, maar ook hield hij de deur op een klein kiertje. „Omdat je in de voetballerij niets moet uitsluiten.” Door dat kiertje dreigt de international tot verbijstering van de Ajax-fans heen te kruipen. De international viel voor de grootheid van Real Madrid en de droom om in Spanje te spelen, waardoor hij besloot zijn belofte weer in te trekken. De Spaanse kampioen heeft 24 miljoen over voor Sneijder.

Ajax houdt inmiddels serieus rekening met het snelle vertrek van Sneijder, omdat de Koninklijke uit Madrid zich officieel in Amsterdam meldde. „Wesley heeft ons laten weten deze kans met beide handen te willen aangrijpen”, aldus technisch directeur Martin van Geel, die de komende dagen moet zorgen dat de definitieve transfersom in de buurt gaat komen van de vraagprijs van dertig miljoen euro. Trainer Henk ten Cate gaat er reeds vanuit dat hij zonder zijn beste speler aan het seizoen moet beginnen. „Ik ben al bezig met het leven zonder Sneijder.”

Binnen enkele dagen hoopt Ajax twee versterkingen te presenteren, een middenvelder en een extra aanvaller. „Het kampioenschap blijft onze doelstelling, maar dit is een forse aderlating. Sneijder is een unieke voetballer. En een speler van zijn kaliber vervang je niet zomaar”, aldus Ten Cate.

Miljoenendeal met Real Madrid kwestie van dagen

SNEIJDER TOCH DROOM ACHTERNA

AMSTERDAM, zaterdag
Het vertrek van Wesley Sneijder is nog slechts een kwestie van dagen. Gisteren bevestigde Martin van Geel dat Real Madrid een officieel bod van 24 miljoen euro heeft uitgebracht op de spelbepaler. „We zullen nog een stevig robbertje gaan vechten met Real en dit bod niet zomaar nederig accepteren”, zei de technisch directeur, die nu wacht op een tweede fax uit Spanje met hogere bedragen. Trainer Henk ten Cate rekent er al niet meer op dat zijn beste speler blijft. „Ik ben al bezig met het leven zonder Sneijder.”

Een dag na de eigenaardige overgang van Luis Suárez is de onrust in Amsterdam dus nog steeds niet voorbij.

Nog geen maand geleden verklaarde Sneijder – op eigen initiatief – tijdens een inderhaast belegde persconferentie dat hij dit seizoen Ajax trouw zou blijven. Valencia had zestien miljoen voor hem geboden, Ajax vroeg dertig en Sneijder wilde rust. Overigens maakte hij een klein voorbehoud, door te stellen dat er tot 31 augustus misschien nog wat zou kunnen gebeuren. Maar in de euforie van het moment vergaten veel mensen die toevoeging alweer snel.

De laatste weken hebben aangetoond dat zaken in de voetbalwereld inderdaad sneller veranderen dan het tij. Gestreeld door de belangstelling en bevangen door zijn droom, stapte Sneijder naar het bestuur. „Wesley heeft ons verteld dat hij Real Madrid een prachtige club vindt. Hij staat open voor een vertrek. Wij zien dat liever niet gebeuren, maar er staat nu wel erg veel druk op. En niet van de eerste de beste”, doelde Van Geel op het machtsblok uit Madrid.

Zonder slag of stoot zal het niet gaan, haastte hij zich te zeggen. „In eerste instantie kijken we naar het belang van Ajax. Maar er zijn altijd omstandigheden die dat proces beïnvloeden.” Zoals geld. Ajax dacht hoog in de boom te zitten met de vraagprijs. Algemeen directeur Maarten Fontein vertelde donderdag echter al hoe het mechanisme werkt. „Het begint altijd bij de grote clubs, met allerlei verschuivingen bij de overige clubs tot gevolg.” Resumerend: Real Madrid of Chelsea zet in op de grote namen en de sneeuwbal gaat rollen.

Maar in dit geval zat het de Spaanse landskampioen niet bepaald mee. Ze zijn het in de hoofdstad niet gewend dat verscheidene topvoetballers onhaalbaar blijken te zijn. Cesc Fabregas bleef bij Arsenal, Michael Ballack wilde Chelsea niet verlaten, AC Milan wist Kaká te behouden en het gesteggel over Arjen Robben hield lang aan. Dan maar shoppen in Nederland, waar de spelers staan te springen. „De bal ligt nu bij Real Madrid”, zei Van Geel, die toegaf dat er voor woensdag wel duidelijkheid zal ontstaan. Als Sneijder immers ook maar een minuut speelt tegen Slavia Praag, kan hij de rest van het seizoen bij Real toekijken. „En we stellen hem echt op, dus ik denk dat ze haast gaan maken”, aldus Ten Cate.

De coach is niet te benijden, aangezien hij onlangs al aangaf dat een eventueel vertrek van Sneijder gevolgen zou hebben voor de doelstelling. Aan de andere kant doet hij waar alle topmanagers in het bedrijfsleven voor worden aangesteld: goudgeld verdienen voor de toko. Tot de aankoop van Suárez had hij pas voor ongeveer twee miljoen euro gewinkeld, nu voor tien. Het vertrek van Ryan Babel, Tom de Mul, Kenneth Perez en straks Sneijder brengt circa vijftig miljoen in kas. „Dat Wesley vertrekt, is doodzonde. Het is je beste speler en het moment komt zeer ongelukkig. Maar we kunnen er heel dramatisch over doen; ik draai het liever om. Het vervult mij met trots dat spelers van Ajax zo in trek zijn en zo enorm veel geld opbrengen.”

De trainer en de directie blijven achter met de wetenschap dat ze de achterban, die laveert tussen hoop en wanhoop, koest moeten houden. Ten Cate: „Het is onze taak het niveau van de selectie te waarborgen. Op de achtergrond zijn we al geruime tijd bezig met de opvolging van Sneijder.” In tegenstelling tot Van Geel is hij tamelijk stellig over de verkoop van Sneijder. „Dat is toch logisch? Als je een jonge speler bent en er komt zo’n gerenommeerde club, dan spring je op die trein. We zijn niet gek en weten dat onze spelers goed in de markt liggen. Daardoor worden we gedwongen voortdurend bezig te blijven.”

Binnen enkele dagen hoopt Ajax twee aankopen te presenteren: een middenvelder en een extra aanvaller. In Nederland zagen Ten Cate en zijn scouts geen alternatieven. Dit weekeinde wordt er in Amsterdam al onderhandeld, ten teken dat de club inderdaad niet stil heeft gezeten. Zo prijken er op de bij de UEFA ingediende spelerslijst alvast twee open plekken.
De T.
Blij met de punten ...

Aristides

Bericht door Aristides » za aug 11, 2007 8:05 am

Zo prijken er op de bij de UEFA ingediende spelerslijst alvast twee open plekken.
!!!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za aug 11, 2007 8:14 am

Demosthenes schreef:
Zo prijken er op de bij de UEFA ingediende spelerslijst alvast twee open plekken.
!!!
Viel mij ook op, toen ik vanochtend de Telegraaf las. Volgens de info die de laatste dagen rondging, kan Ajax maar 1 persoon toevoegen/wijzigen.

thaumaturgy

Bericht door thaumaturgy » za aug 11, 2007 8:26 am

Er is in de media zoveel voorbijgekomen wat onzin is.Zo had ik ook ergens gelezen dat er alleen maar spelers die van een andere Nederlandse club kwamen nog op de lijst mocht worden gezet. Maar is geen limiet op het aantal wijzigingen (Je mag natuurlijk niet meer dan 25 spelers op de a-lijst zetten dus zul je plaatsen open moeten laten)
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!

Toppie

Bericht door Toppie » za aug 11, 2007 8:40 am

Wat ik ook las in de telegraaf dat er dus 12 spelers zijn vertrokken of verhuurd en ze hebben sneijder er ook maar bijgezet.

Ik denk dat vandaag het Bod nog wordt verhoogd tot 27 miljoen en de weg is vrij voor Wesley. Kan die vanavond of Dinsdag afscheid nemen bij de club en hopelijk als het nu eindelijk wel een keer snel gaat de 2 nieuwe aanwinsten presenteren. Defour en ??? Ik hoop het ieder geval.

Nou Wesley veel succes ik heb van je mogen genieten afgelopen jaar en
Hasta la vista :sad.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za aug 11, 2007 9:09 am

Volgens mij zit Ajax in een goede onderhandelingspositie vanwege de wedsrtijd van woensdag. Real mag dus echt de volle pond behalen.

Gaan we er nu toch achter komen dat er wel degelijk een plan B was? Een plan dat getuigt van professionalisme? :eusa_pray.gif:

Toppie

Bericht door Toppie » za aug 11, 2007 9:11 am

Thomas schreef:Volgens mij zit Ajax in een goede onderhandelingspositie vanwege de wedsrtijd van woensdag. Real mag dus echt de volle pond behalen.

Gaan we er nu toch achter komen dat er wel degelijk een plan B was? Een plan dat getuigt van professionalisme? :eusa_pray.gif:
Thomas plan B is prima maar wel met waardige spelers en geen bejaarde spanjaarden of de net niet generatie. :hypocrite.gif:

Dit zijn trouwens wel de leukste transfer perikelen die ik in m'n hele Ajax leven hebt mee gemaakt. Behalve de Jonk/Bergkamp verkoop.

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 11, 2007 9:19 am

Toppie schreef:Dit zijn trouwens wel de leukste transfer perikelen die ik in m'n hele Ajax leven hebt mee gemaakt. Behalve de Jonk/Bergkamp verkoop.
Allemaal leuk en aardig, maar Madrid had een maand geleden moeten komen. Nu zitten we in tijdnood. Ik vind er weinig aan.
Het stinkt aan alle kanten!

Toppie

Bericht door Toppie » za aug 11, 2007 9:53 am

'Real en Ajax zijn het al eens over Sneijder'

11/8/2007 10:35

Real Madrid lijkt succes te hebben met de poging Wesley Sneijder naar Santiago Bernabéu te halen. Volgens Marca zijn De Koninklijke en Ajax het al eens over een transfersom.
Volgens het Spaanse dagblad, dat altijd scheutig is met berichten, hebben Real en Ajax ingestemd met een transfersom van 25 miljoen euro voor de 23-jarige middenvelder. Alleen Sneijder zelf moet nog tot overeenstemming zien te komen met de Spaanse kampioen.

Een transfer van Sneijder naar Real lijkt sowieso erg waarschijnlijk. De Oranje-international heeft te kennen gegeven erg graag naar de topclub te willen vertrekken. De Madrilenen zijn bovendien bereid te voldoen aan de financiële eisen van Ajax. Niet voor niets liet Ajax' technisch dirceteur Martin van Geel al weten dat de Amsterdammers 'ernstig rekening houden' met een transfer van Sneijder.

VI

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 11, 2007 9:55 am

Madrid biedt 24 en Ajax gaat akkoord met 25? Dat noem ik niet een robbertje vechten! :smallgrin.gif:

Zal dus wel iets meer worden.
Het stinkt aan alle kanten!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » za aug 11, 2007 10:07 am

Dan zou van Geel toch niet al te slim onderhandeld hebben, denk dat het 27 miljoen euro gaat worden.

Arthur

Bericht door Arthur » za aug 11, 2007 10:13 am

Ik geloof best dat het al rond is, maar dat ze nog even wachten totdat Ajax een vervanger heeft aangetrokken.

Aristides

Bericht door Aristides » za aug 11, 2007 10:17 am

Thijs schreef:Dan zou van Geel toch niet al te slim onderhandeld hebben, denk dat het 27 miljoen euro gaat worden.
Nog een paar uur? en we weten het.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Vossie

Bericht door Vossie » za aug 11, 2007 10:38 am

Vanavond Wes maar ff uitzwaaien dan, als het dan al bekend is.
Anders uit volle borst: EN WESLEY NOG EEN JAAR! :ajax.gif:

Izmailov

Bericht door Izmailov » za aug 11, 2007 10:39 am

joey schreef:Madrid biedt 24 en Ajax gaat akkoord met 25? Dat noem ik niet een robbertje vechten! :smallgrin.gif:

Zal dus wel iets meer worden.
Er zal wel weer een doorverkoopclausule bijzitten.

Toppie

Bericht door Toppie » za aug 11, 2007 10:39 am

Demosthenes schreef:
Thijs schreef:Dan zou van Geel toch niet al te slim onderhandeld hebben, denk dat het 27 miljoen euro gaat worden.
Nog een paar uur? en we weten het.
Wil liever weten wie de opvolgers worden :wals.gif:

Plaats reactie