Luis Suárez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Suarez gaat weg voor 1 februari

Ja
13
100%
Nee
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 13

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 10, 2007 12:03 pm

Suárez: ‘Veel dank verschuldigd aan FC Groningen’

Vanochtend heeft Luis Suárez afscheid genomen van de spelersgroep en staf van FC Groningen. Daarna vertrok de Uruguayaan richting Amsterdam. Vanmiddag wordt hij gepresenteerd als de nieuwe spits van Ajax.

Suárez had geen trek in interviews, maar wilde exclusief voor de website van FC Groningen een reactie geven op zijn toch nog plotselinge en snelle vertrek naar Ajax. “De laatste weken waren heel moeilijk voor me”, bekent de 20-jarige publiekslieveling van het afgelopen seizoen. “Veel zaken zijn gelopen via mijn zaakwaarnemers. Ik had moeite met de arbitragezaak, maar vanaf het moment dat ik hoorde dat Ajax serieuze interesse in mij had, wilde ik die kans grijpen. Hoewel ik nog heel jong ben, krijg je in je carrière niet veel kansen en de mogelijkheid om naar Ajax te gaan wilde ik heel graag grijpen.”

Begrip
Suárez hoopt dat de supporters van FC Groningen begrip hebben voor het feit dat hij nu alsnog de overstap naar Ajax maakt, hoewel hij in eerdere publicaties heeft gezegd nog minimaal een jaar bij de Trots van het Noorden te zullen blijven. “Dat was aan het einde van het vorige seizoen en iedereen was uitgelaten over de afloop en het behalen van Europees voetbal. Op dat moment waren er ook geen signalen dat een club als Ajax zich voor mij zou melden. Bovendien had ik het goed naar mijn zin bij FC Groningen. Dat meende ik ook. Maar als bijvoorbeeld Real Madrid zich had gemeld, was de situatie anders geworden. Nu was het Ajax en ik had daar een goed gevoel bij. Het is in deze fase van mijn carrière een prachtige kans.”

Niet mijn manier
Ajax zat vanaf dat moment in het hoofd van Suárez en ging er ook niet meer uit. “Ik merkte dat ik toch wel heel graag naar Ajax wilde. De wijze waarop het is gegaan, is niet mijn manier. Ik vond de hele situatie zeer vervelend. Ik heb geen enkel probleem met mijn ploeggenoten, met de trainers, met de mensen van de club en de supporters. Integendeel. Ik ben ze allemaal heel veel dank verschuldigd. Maar ik wilde naar Ajax en van deze transfer wordt iedereen beter. Ik maak een nieuwe stap en gun alles en iedereen bij FC Groningen het allerbeste voor de toekomst.”
www.fcgroningen.nl
Het stinkt aan alle kanten!

Toppie

Bericht door Toppie » vr aug 10, 2007 12:05 pm

joey schreef:
LucaS schreef:Ach, ik ben ervan overtuigd dat allen hier volop commentaar geven op zaken die buiten hun vakgebied liggen. Je kunt natuurlijk prima beoordelen of iemand naar jouw mening zijn werk goed doet. Als ik zeg dat Babel een prutser is, houdt dat niet in dat ik beter kan voetballen dan Babel.
Mee eens. Als de chirurg een schaar in mijn buik laat zitten en ik ben daar boos over, wil dat nog niet zeggen dat ik de operatie beter had kunnen uitvoeren.
Dit is een voetbalforum. Iedereen mag hier Ajax of (nog liever) andere clubs naar hartelust bekritiseren.
Ambitie :smallgrin.gif:

Thom

Bericht door Thom » vr aug 10, 2007 12:10 pm

LucaS schreef:Ach, ik ben ervan overtuigd dat allen hier volop commentaar geven op zaken die buiten hun vakgebied liggen. Je kunt natuurlijk prima beoordelen of iemand naar jouw mening zijn werk goed doet. Als ik zeg dat Babel een prutser is, houdt dat niet in dat ik beter kan voetballen dan Babel. Net zo is het dus met onze scouting/technische verantwoordelijken; als ik beweer dat ze slechte aankopen doen, beweer ik niet dat ik het beter zou doen. Ik neem niet aan dat jij, als je kritiek hebt op een speler, daarmee beweert een betere voetballer te zijn?
Als jij zegt dat Suarez een prutser is, dan betekent dat niet dat jij het beter kan nee. Dat lijkt me nogal kachel.

Het punt is dat ik niet zonder kennis van zaken kritiek heb op een speler; jij brandt een speler al of voor hij ook maar iets gedaan heeft; ik noem dat onzinnig. Helemaal als je ook nog de vergelijking maakt met erkend prutser Rosenberg. Ik noem hem prutser omdat ik gezien heb wat hij gepresteerd heeft bij Ajax. En da's niet veel.

jabu

Bericht door jabu » vr aug 10, 2007 12:12 pm

LucaS heeft Suarez toch bij Groningen zien spelen?

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » vr aug 10, 2007 12:20 pm

LucaS schreef:Ach, ik ben ervan overtuigd dat allen hier volop commentaar geven op zaken die buiten hun vakgebied liggen. Je kunt natuurlijk prima beoordelen of iemand naar jouw mening zijn werk goed doet. Als ik zeg dat Babel een prutser is, houdt dat niet in dat ik beter kan voetballen dan Babel.
joey schreef:Mee eens. Als de chirurg een schaar in mijn buik laat zitten en ik ben daar boos over, wil dat nog niet zeggen dat ik de operatie beter had kunnen uitvoeren.
Dit is een voetbalforum. Iedereen mag hier Ajax of (nog liever) andere clubs naar hartelust bekritiseren.
Tuurlijk zijn we allemaal een stelletje amateurs en lullen we maar wat in de ruimte. Maar dat is wat anders om binnen deze discussie in een keer je handen ervan af te trekken en zeggen 'ja, ik heb er ook geen verstand van hoor'. Dat is een zwaktebod. Dat is weglopen voor je genomen stelling.

Je mag een speler niet goed vinden voor Ajax en je mag vinden dat de koop van Suarez kut is of duur. Maar roepen dat het wanbeleid is, omdat ze beter een andere linksbuiten hadden kunnen kopen, zonder ook zelf maar enig idee te hebben wie, dat is dus wél zwak.

Ik hoop dat een goede verstaander het verschil ziet.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Aristides

Bericht door Aristides » vr aug 10, 2007 12:22 pm

Een mening mag en een ieder bepaalt zelf op basis waarvan hij tot die mening komt.

Mijn mening is dat ik pas echt over een speler kan oordelen als ik hem heb zien voetballen (en ik heb al vele malen duidelijk gemaakt dat ik bedoel: live, niet op tv en zeker niet in een samenvatting)

Je zult mij niet horen beweren dat Suarez onze verlosser is. Wel ben ik blij dat er een opvolger is voor Babel. Hem een prutser noemen? Ik heb hem één keer gezien en eerlijk gezegd meer op Ajax dan op hem gelet.

Wie van jullie heeft hem tien keer zien voetballen (alleen live!)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

999

Bericht door 999 » vr aug 10, 2007 12:25 pm

Ik, en ik vind dat Live op Tv je gewoon een goede indruk kan geven van een speler ..
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » vr aug 10, 2007 12:41 pm

Thomvak425 schreef:
LucaS schreef:Ach, ik ben ervan overtuigd dat allen hier volop commentaar geven op zaken die buiten hun vakgebied liggen. Je kunt natuurlijk prima beoordelen of iemand naar jouw mening zijn werk goed doet. Als ik zeg dat Babel een prutser is, houdt dat niet in dat ik beter kan voetballen dan Babel. Net zo is het dus met onze scouting/technische verantwoordelijken; als ik beweer dat ze slechte aankopen doen, beweer ik niet dat ik het beter zou doen. Ik neem niet aan dat jij, als je kritiek hebt op een speler, daarmee beweert een betere voetballer te zijn?
Als jij zegt dat Suarez een prutser is, dan betekent dat niet dat jij het beter kan nee. Dat lijkt me nogal kachel.

Het punt is dat ik niet zonder kennis van zaken kritiek heb op een speler; jij brandt een speler al of voor hij ook maar iets gedaan heeft; ik noem dat onzinnig. Helemaal als je ook nog de vergelijking maakt met erkend prutser Rosenberg. Ik noem hem prutser omdat ik gezien heb wat hij gepresteerd heeft bij Ajax. En da's niet veel.
Tja, blijkbaar kunnen meningen ernstig verschillen. Wat je ook over erkend prutser Rosenberg vindt, hij was volgens mij zowel qua assists als doelpunten veel effectiever dan erkend europees topper Babel.

Ik brand Suarez helemaal niet af. Ik geef op een forum mijn mening over dingen. Maar goed, het is me al eerder opgevallen dat veel AT'ers er niet zo van houden als je te vaak te negatief bent in hun ogen. Als ik Suarez persoonlijk spreek zal ik hem dat afbranden niet aan doen hoor. dan zal ik hem heel veel succes wensen.

Demo zegt het perfect; ik ken van alle voetbalcompetities in de wereld alleen de Nederlandse goed, en een paar ons omringende landen oppervlakkig. Als je het niet erg vindt, is het dus onzinnig om te veronderstellen dat ik op de hoogte ben van alle linksbuitens in de wereld. maar ik kan me werkelijk niet voorstellen dat er in de wereld geen betere rondloopt dan Suarez. Sterker nog, ik ben ervan overtuigd dat zelfs erkend prutser Rosenberg het beter heeft gedaan dan Suarez dadelijk zal gaan doen. En het leuke is, je kunt me hierover over een jaartje wellicht hartelijk uitlachen. het is maar een mening, nietwaar?
I think I lost my fucking headache

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » vr aug 10, 2007 1:17 pm

LucaS schreef:En het leuke is, je kunt me hierover over een jaartje wellicht hartelijk uitlachen. het is maar een mening, nietwaar?
Dat zullen we dan ook zeker niet nalaten! :smallgrin.gif:

Serieus: ik heb werkelijk geen flauw idee hoe goed Suarez is. We zullen het allemaal wel zien. Heb wel redelijk veel vertrouwen in Van Geel (daarin verschillen wij). Maar dat ie geen echt goede verdediger koopt, snap ik op mijn beurt weer niet. Geef eerlijk toe dat ik ook niet weet wie hij zou moeten halen (daar word ik niet voor betaald :hypocrite.gif: ). Chivu was te duur geloof ik...

Maar ik voorspel jullie dat we komend seizoen nog veel gaan schelden op onze verdediging en dat we blessures en schorsingen van Stam slecht kunnen opvangen. Maar ook dat is maar een mening, dus lach me gerust uit als ik ongelijk heb. Iets wat ik uiteraard hoop!

LucaS

Bericht door LucaS » vr aug 10, 2007 1:19 pm

Wij zijn het dan ook over de verdediging niet eens. Maar goed, je bent het toch hopelijk met me eens dat we mogen verwachten dat de scouting van Ajax veel meer spelers kent dan jij en ik?

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » vr aug 10, 2007 1:23 pm

LucaS schreef:Maar goed, je bent het toch hopelijk met me eens dat we mogen verwachten dat de scouting van Ajax veel meer spelers kent dan jij en ik?
Inderdaad, en daarom vertrouw ik er ook op dat ze met Suarez de best mogelijke beslissing hebben genomen. Passend binnen budget en beschikbaarheid. Ik heb geen reden om daaraan te twijfelen. Juist omdat ik geen alternatieven ken.

En ik moet er daarom maar op vertrouwen dat Colin het beste alternatief voor de verdediging was. Maar ik ben bang dat dat een HTC-aankoop is, en daar heb ik nu eenmaal minder vertrouwen in (zie: Leonardo). Al blijft Van Geel m.i. eindverantwoordelijk voor die aankoop.

We zullen zien: we zijn het in elk geval eens dat we hopen dat Ajax kampioen wordt! Toch? :icon_wink.gif:
Laatst gewijzigd door LouisXIV & co op vr aug 10, 2007 1:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr aug 10, 2007 1:24 pm

We gaan waarschijnlijk een bar slecht seizoen tegemoet, maar gelachen dat we hebben... :drecul.gif: :rofl.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » vr aug 10, 2007 1:25 pm

Het is maar een spelletje! :1evil.gif:
LouisXIV & co schreef:We zullen zien: we zijn het in elk geval eens dat we hopen dat Ajax kampioen wordt! Toch? :icon_wink.gif:
Uiteraard! Hoewel ik dat zonder Sneijder niet zie gebeuren. Ik heb namelijk nauwelijks vertrouwen in de kwaliteit van onze scouting.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr aug 10, 2007 1:28 pm

LouisXIV & co schreef: En ik moet er daarom maar op vertrouwen dat Colin het beste alternatief voor de verdediging was.
Waarom zou je daar op moeten vertrouwen? Ook al ken ik de markt niet weet ik wel zeker dat er betere opties waren geweest.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 10, 2007 1:30 pm

LouisXIV & co schreef:En ik moet er daarom maar op vertrouwen dat Colin het beste alternatief voor de verdediging was. Maar ik ben bang dat dat een HTC-aankoop is, en daar heb ik nu eenmaal minder vertrouwen in (zie: Leonardo).
Davids, Gabri en Urzaiz zijn ook Ten Cate-aankopen.
Wat je ook van HtC vindt, hij smijt het geld niet over de balk zoals Koe dat deed.

Al blijft Van Geel m.i. eindverantwoordelijk voor die aankoop.
Uiteraard. En aangezien MVG van de daken schreeuwt dat het aankoopbeleid teamwork is, zullen we er maar van uitgaan dat hij alle aankopen heeft goedgekeurd.

We zullen zien: we zijn het in elk geval eens dat we hopen dat Ajax kampioen wordt! Toch? :icon_wink.gif:
Uiteraard. Maar we maken wel een valse start op deze manier.

jabu

Bericht door jabu » vr aug 10, 2007 1:35 pm

joey schreef:
LouisXIV & co schreef:En ik moet er daarom maar op vertrouwen dat Colin het beste alternatief voor de verdediging was. Maar ik ben bang dat dat een HTC-aankoop is, en daar heb ik nu eenmaal minder vertrouwen in (zie: Leonardo).
Davids, Gabri en Urzaiz zijn ook Ten Cate-aankopen.
Wat je ook van HtC vindt, hij smijt het geld niet over de balk zoals Koe dat deed.
Inderdaad. En dat Ten Cate komt met spelers die hij goed kent valt alleen maar te prijzen. Van Geel is er echter voor aangenomen om verder te kijken dan zijn neus lang is.

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » vr aug 10, 2007 1:53 pm

joey schreef:Davids, Gabri en Urzaiz zijn ook Ten Cate-aankopen.
Urzaiz ken ik (nog) niet. Maar wat Davids en Gabri betreft hebbie gelijk!
joey schreef:Wat je ook van HtC vindt, hij smijt het geld niet over de balk zoals Koe dat deed.
Begrijp me niet verkeerd: ik heb tien keer liever HTC dan Koetje! Was ook groot voorstander van het binnenhalen van Henk. Denk alleen dat hij in sommige zaken wat halsstarrig is. Zo hield hij krampachtig de hand boven het hoofd van Leonardo (wat ten koste ging van Huntelaar) en weigerde hij Perez in de basis te zetten. En dan praat ik maar even niet over zijn domme redenaties en dramatische mediaperformance. Dat is me allemaal wel van hem tegengevallen. Misschien opereert hij toch beter in de luwte van een goede hoofdcoach. Laat niet onverlet dat ik denk dat hij wel aardig werk heeft verricht en dat ik wel denk dat hij met Sneijder en nog een verdediger kampioen kan worden.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 10, 2007 5:10 pm

Zou Suárez al gepresenteerd zijn? Ik kan Ajax.nl niet op, jullie wel?

LucaS

Bericht door LucaS » vr aug 10, 2007 5:13 pm

Ik wel
Ajacied Suárez blij en opgelucht

Amsterdam, 10 aug 2007
Luis Suárez is vanaf vandaag definitief Ajacied. De Ajacied tekende om 17.21 uur een vijfjarig contract. Suárez draagt dit seizoen het rugnummer 16.

Nadat hij zijn contract had voorzien van de nodige handtekeningen toverde de 20-jarige Uruguayaan een brede glimlach tevoorschijn. ,,Een droom is werkelijkheid geworden’’, was de eerste reactie van de aanvaller. ,,Ik ben blij en trots dat ik bij een van de mooiste clubs in Europa mag spelen.’’ Naast trots toonde Suárez zich ook opgelucht. Vandaag werd een lange, onzekere periode afgesloten. De komende seizoenen verdedigt hij definitief de clubeer van Ajax.

Suárez zal met rugnummer 16 aan het seizoen beginnen.
,,Mijn doel voor de komende seizoenen? Ik wil zoveel mogelijk spelen in het Ajax-shirt. Hopelijk leveren de komende jaren veel mooie momenten op. De afgelopen dagen waren spannend. Gelukkig is er nu duidelijkheid.’’

Technisch directeur Martin van Geel toonde zich uitermate tevreden over de aanwinst in de selectie. De van FC Groningen overgenomen speler kan zich in de toekomst nog flink doorontwikkelen. Vooral op links wacht de Zuid-Amerikaan een mooie Ajax-toekomst, zo lijkt het. ,,Luis kan in meerdere systemen spelen, de trainer kan dus alle kanten met hem op’’, lichtte Van Geel de transfer toe. ,,Hij heeft scorend vermogen en is een moedige speler. Met moedig bedoel ik dat hij er altijd voor gaat en niet onder de indruk raakt van welke entourage ook. We zijn heel blij met de komst van Suárez.’’

Bekijk ook het interview met Luis Suárez op Ajax TV.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 10, 2007 5:20 pm

Dank, Luuk!

Suarez heeft tenminste geen hartkwaal. Dat is wat.

jabu

Bericht door jabu » vr aug 10, 2007 5:45 pm

En gelukkig hebben we de foto's nog.....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

LucaS

Bericht door LucaS » vr aug 10, 2007 5:46 pm

De opvolger van Sneijder is er al! Vandaag heeft van Geel immers wel tijd!

Aristides

Bericht door Aristides » vr aug 10, 2007 6:16 pm

LucaS schreef:De opvolger van Sneijder is er al! Vandaag heeft van Geel immers wel tijd!
Klopt, ben wel benieuwd wie.

Toppie

Bericht door Toppie » vr aug 10, 2007 6:19 pm

Komt helemaal goed, kijk maar even

http://nl.youtube.com/watch?v=YGAN4fSqWxA

Aristides

Bericht door Aristides » vr aug 10, 2007 6:32 pm

Toppie schreef:Komt helemaal goed, kijk maar even

http://nl.youtube.com/watch?v=YGAN4fSqWxA
Alleen maar gekeken of hij iets met links kan en dat blijkt zo te zijn. Een voorkeur voor rechts, maar met links kan hij ook scoren.

Plaats reactie