Luis Suárez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Suarez gaat weg voor 1 februari

Ja
13
100%
Nee
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 13

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 09, 2007 8:35 pm

Hij heeft in ieder geval wel de assists en doelpunten van Babel en Leonardo bij elkaar. :ajaxsmiley.gif:

999

Bericht door 999 » do aug 09, 2007 8:37 pm

Bertje schreef:Hij heeft in ieder geval wel de assists en doelpunten van Babel en Leonardo bij elkaar. :ajaxsmiley.gif:
Tja Bertje als jij niet snapt dat Groningen en AJAX ieder hun eigen manier van voetballen hebben ........ dat een tegenstander van AJAX zich heel anders opsteld dan een tegenstander van Groningen ...
Blij met de punten ...

Zuidema

Bericht door Zuidema » do aug 09, 2007 8:41 pm

Bertje schreef:Hangt er vanaf wat je van je linksbuiten vraagt, hè? In principe moet hij als linksbuiten erg vaak één tegen één komen te staan. Nou, dat kan hij uitstekend uitspelen. Daarnaast heeft hij een aardig overzicht en kan hij iemand vrijspelen. Wat wil je nog meer?
Ik hoop van harte dat je gelijk krijgt, Bertje. Het wordt anders een behoorlijk duur grapje. Nou ja, misschien kunnen we hem nog als hangende spits achter KJH gebruiken als Sneijder na volgend seizoen vertrekt.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » do aug 09, 2007 8:42 pm

Suarez is in mijn ogen een overschatte speler die niet past bij Ajax. In alles is hij net niet. Hopelijk gaat hij bij Ajax mijn ongelijk aantonen, maar ik moet het nog maar zien.

Ten opzichte van Babel gaan we er qua scorend vermogen niet op vooruit, want bij Fc Groningen draaide alles om Suarez maar toch heeft hij er maar tien kunnen inschieten. Qua snelheid ga je er fors op achteruit. Fysiek en technisch vind ik Suarez ook een stuk minder dan Babel. Een teamspeler is het ook niet echt. Maargoed, we zullen het gaan zien. 9 Miljoen voor Huntelaar vond iedereen ook te veel maar die is 100% meegevallen.

Wat me nog het meest zorgen baart is dat hij volgens mij niet uit de voeten kan als linksbuiten, hij is een typisch spitsje voor 4-4-2. Een Kezmannetje.
Ajax!

elliquido

Bericht door elliquido » do aug 09, 2007 8:47 pm

kezman was 10x beter

maar goed, eerst zien wat het manneke doet.
juichen blijven we natuurlijk wel en aanmoedigen ook

1 voordeel

we krijgen een paar pingels meer dit seizoen:-)
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » do aug 09, 2007 8:53 pm

elliquido schreef:kezman was 10x beter
Zeer zeker. Kezman is vooral trefzekerder. Maar ik doel vooral op het type dat ze zijn. Als Ajax Kezman als nieuwe linksbuiten had gehaald was dat ook niet goed afgelopen...
Ajax!

LucaS

Bericht door LucaS » do aug 09, 2007 8:55 pm

Bertje schreef:Hangt er vanaf wat je van je linksbuiten vraagt, hè? In principe moet hij als linksbuiten erg vaak één tegen één komen te staan. Nou, dat kan hij uitstekend uitspelen. Daarnaast heeft hij een aardig overzicht en kan hij iemand vrijspelen. Wat wil je nog meer?
Een echte linksbuiten, die maakt dat Huntelaar goed rendeert!
I think I lost my fucking headache

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 09, 2007 8:56 pm

Voetske schreef:
Bertje schreef:Hij heeft in ieder geval wel de assists en doelpunten van Babel en Leonardo bij elkaar. :ajaxsmiley.gif:
Tja Bertje als jij niet snapt dat Groningen en AJAX ieder hun eigen manier van voetballen hebben ........ dat een tegenstander van AJAX zich heel anders opsteld dan een tegenstander van Groningen ...
Als je ziet hoe Suárez zijn tegenstanders passeert zie je ook dat hij daarvoor niet meer ruimte nodig heeft dan de spelers van Ajax krijgen. Sterker nog: bij Ajax speelt hij meer op de helft van de tegenstander, waardoor hij minder meters hoeft te maken en dus meer energie kan steken in zijn acties. Ik verwacht dat hij het bij Ajax nog beter gaat doen dan bij Groningen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 09, 2007 8:56 pm

LucaS schreef:
Een echte linksbuiten, die maakt dat Huntelaar goed rendeert!
Een echte voetballer, die maakt dat Huntelaar goed rendeert!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do aug 09, 2007 8:56 pm

Waar vind je die? een echte linksbuiten dan.
YNWA

LucaS

Bericht door LucaS » do aug 09, 2007 8:57 pm

Tja, daar word ik niet voor betaald. Ik ken ook niet zo heel veel competities zo goed dat ik daarover een oordeel kan vellen. ik geloof sowieso al niet in televisiescouting. Maar Wimpey en thomas hadden volgens mij suggesties!
Laatst gewijzigd door LucaS op do aug 09, 2007 9:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do aug 09, 2007 9:01 pm

Ik ook niet hoor maar naar wat ik ervan begrijp is Ajax nog 1 van de weinige die met drie spitsen speelt dus een echte linksbuiten…. Die zal je zelf moeten opleiden IMO.
YNWA

LucaS

Bericht door LucaS » do aug 09, 2007 9:07 pm

Ik had ook net zo lief Goossens daar gezien. En ik ben ervan overtuigd dat tegen december Mitea en Leonardo (mits fit) Suarez voorbij gestreefd zullen zijn in de rangorde der linksbuitens

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » do aug 09, 2007 9:11 pm

LucaS schreef:Ik had ook net zo lief Goossens daar gezien. En ik ben ervan overtuigd dat tegen december Mitea en Leonardo (mits fit) Suarez voorbij gestreefd zullen zijn in de rangorde der linksbuitens
Kun Huntelaar ook met een gerust hart vertrekken in de winterstop :biggrin.gif:
Weer op zoek naar een Interim coach..

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » do aug 09, 2007 9:12 pm

Bertje schreef:
Voetske schreef:
Als je ziet hoe Suárez zijn tegenstanders passeert zie je ook dat hij daarvoor niet meer ruimte nodig heeft dan de spelers van Ajax krijgen. Sterker nog: bij Ajax speelt hij meer op de helft van de tegenstander, waardoor hij minder meters hoeft te maken en dus meer energie kan steken in zijn acties. Ik verwacht dat hij het bij Ajax nog beter gaat doen dan bij Groningen.
Ik ben niet zo onder de indruk van de passeeracties van Suarez, vind het maar gerommel op goed geluk. Meestal mond het uit op niets, tenzij hij tegen een prutser van een verdediger staat. Als hij er een keertje langs is gerommeld is de voorzet meestal slecht. Voor een speler met zo weinig specifieke kwaliteiten die bij Ajax passen vind ik dat Ajax wel erg veel geld voor hem heeft betaald. Had je beter Rigters bijna gratis op kunnen halen.
Ajax!

Wim
Site Admin

Bericht door Wim » do aug 09, 2007 9:13 pm

Heb je het over Babel?
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

LucaS

Bericht door LucaS » do aug 09, 2007 9:13 pm

Precies rommelen doet Suarez. Hennie Meyer II

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do aug 09, 2007 9:21 pm

Ik ben er wel blij mee eerlijk gezegd. Nu nog een linkermiddenvelder en we kunnen aan de bak!

Edit:Lees net dit topic en wat een gezeik op een jongen die nog geen bal geraakt heeft in een Ajax shirt. Straks ook niet stiekem juichen als ie weer scoort he? :yelclap.gif:

Aristides

Bericht door Aristides » do aug 09, 2007 10:12 pm

Spijker schreef:Ik ben er wel blij mee eerlijk gezegd. Nu nog een linkermiddenvelder en we kunnen aan de bak!

Edit:Lees net dit topic en wat een gezeik op een jongen die nog geen bal geraakt heeft in een Ajax shirt. Straks ook niet stiekem juichen als ie weer scoort he? :yelclap.gif:
Mee eens.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik Suarez niet zo ken; tegen Ajax was hij erg dreigend en vaker heb ik hem niet gezien. Van mij weinig positiefs en weinig negatiefs, eerst maar eens een paar keer een wedstrijd van hem zien.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr aug 10, 2007 1:35 am

generaal schreef:
Alexander schreef:8 miljoen, wat een geld wat een beleid.
En dat voor Suarez :drecul.gif: .
Wedden dat Suarez Ajax meer gaat opbrengen dan Lazovic PSV gaat opbrengen?
Jöhnk schreef:Absoluut. Goed in de kleine ruimte, individuele actie, behoorlijk rendement: echt een vooruitgang tov. Babel.
Zeker weten. Ajax zocht iemand met een bepaald profiel. Met diepgang en snelheid, maar toch met meer voetbalintellect en rendement. Suarez past daar prima in. Als men op zoek was gegaan naar een typische linksbuiten had ik iemand anders aangeraden, maar in dit geval een uitstekende keuze.
joey schreef:Volgens Hans Nijland kunnen we ons opmaken voor een sensatie. 'Zo' n speler hebben ze in Amsterdam sinds Johan Cruijff niet meer gezien.'
Mooie woorden van Nijland. Het mag ook wel gezegd woorden dat naar mijn weten al z'n uitlatingen na de transfer keurig zijn geweest. Hij is totaal niet rancuneus geweest richting Suarez of Ajax en heeft Luis zelfs succes gewenst bij onze club. :biggthumpup.gif:
Peter schreef:Had liever een echte linksbuiten gezien, maar hij zal ook wel als opvolger van Huntelaar gehaald zijn. Een smak met geld, waarbij ik wel mijn vraagtekens zet, hoor. Dergelijke aankopen kan ik als TD ook wel doen.
Qua uitgaven zit Van Geel nog heel netjes hoor. Alleen aan Huntelaar werd meer dan 3 miljoen uitgegeven.
Peter schreef:Prima aanval, inderdaad. Misschien leert Ajax nu ook om in andere landen te scouten. Deze Suarez was een jaar geleden voor 1.5 miljoen op te halen uit Uruguay.
Exactomundo, Pietro. Net zoals er een bepaalde Argentijns international voor een absoluut prikkie op te pikken was bij Racing. Hopelijk gaat er volgende zomer eindelijk eens iets gebeuren op dat gebied. Dat scheelt toch een hoop geld.
LucaS schreef:Tja, daar word ik niet voor betaald. Ik ken ook niet zo heel veel competities zo goed dat ik daarover een oordeel kan vellen. ik geloof sowieso al niet in televisiescouting. Maar Wimpey en thomas hadden volgens mij suggesties!
At your service. :pukey.gif:

Aristides

Bericht door Aristides » vr aug 10, 2007 7:22 am

Nijland?????????? Heeft zeker nooit van Van Basten gehoord, om over andere namen maar te zwijgen.

Namen van toekomstige (Europese) spelers zeggen mij niet zo veel, want als er veel namen worden genoemd zal er altijd wel een ster bij zitten.

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr aug 10, 2007 8:38 am

Allereerst zeg ik natuurlijk :Suarez :welcome:
Iedere speler die gekocht wordt is wat mij betreft dus altijd welkom.
Het is aan hem om zich te bewijzen. En aan de Technische staf om hem goed te gebruiken zodat wij van hem kunnen gaan genieten.

We hebben nu dus nog een alternatief voor de Hunter als het nodig mocht zijn. En ik zie ook wel potentie in hem als hij samen met Urzaiz wat moet rommelen en forceren. :antlers.gif:

Verder is dit een openbare vernedering voor Ajax. Ajax komt in een slecht daglicht te staan om de wijze waarop deze transfer is afgerond.
Ze hadden ofwel meteen de portemonnee moeten trekken zodat er geen AC nodig was geweest, of ze hadden na de uitspraak Suarez in Groningen moeten laten. Maar dit slaat kant noch wal.

Veel succes :bryan.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 10, 2007 9:21 am

Twee stukjes tekst, geplukt van www.fcgforum.nl:

’Ik ben trots, dit is een supertransfer’

FC Groningen-directeur Hans Nijland vindt vertrek van Luis Suárez naar Ajax de beste oplossing voor alle partijen

Luis Suárez vertrekt toch bij FC Groningen. ’s Morgens was de 20-jarige Uruguayaan nog in mineur nadat hij had vernomen dat de arbitragecommissie hem in het ongelijk had gesteld. ’s Middags kon hij een gat in de lucht springen. FC Groningen en Ajax hadden toen een akkoord bereikt over de transfer. Verslag van een hectische dag.

De ochtendtraining van FC Groningen op het veld van de v.v. Haren is in volle gang als Ron Jans een cameraploeg en een paar verslaggevers aan ziet komen lopen. Hij loopt naar Luis Suárez en neemt de Uruguayaan even apart. ”Ik zag dat er wat reuring rond het veld was en wilde niet dat Luis van de media zou vernemen dat hij door de arbitragecommissie in het ongelijk was gesteld.”

Somber kijkend hervat Luis Suárez de hersteltraining met fysiotherapeut Erik Damhof - hij ondervindt hinder van een liesblessure - en gaat daarna naar binnen. Hij blijft ruim een uur in de kleedkamer, weigert vervolgens een reactie te geven op de uitspraak van de arbitragecommissie en vraagt de verslaggevers daarvoor om begrip.

Tussen de middag praten algemeen directeur Hans Nijland en manager technische zaken Henk Veldmate van FC Groningen met Suárez. ”Luis”, zegt Nijland, ”gaf ons toen nogmaals aan per se naar Ajax te willen.” FC Groningen en Ajax hebben de zo stroef verlopen onderhandelingen dan al weer opgestart. Nijland: ”Direct nadat de uitspraak van de arbitragecommissie bij ons bekend was geworden hebben we via een tussenpersoon direct weer contact met elkaar gezocht. We hebben Luis ook verteld dat we weer met Ajax in gesprek waren.”

Opgefleurd vertrekt Suárez naar zijn huis In de Thorbeckestraat in de Groninger wijk Helpman. Nijland en Veldmate gaan naar hun kantoor in de Euroborg, waarna de algemeen directeur de mobiele telefoon bijna niet meer van zijn oor heeft gehad. Zijn gesprekspartner aan de andere kant van de lijn is Maarten Fontein, algemeen directeur van Ajax. En er is ook voortdurend telefonisch verkeer met Daniël Fonseca, de zaakwaarnemer van Luis Suárez. ”De gesprekken zijn in uitstekende harmonie verlopen”, laat Nijland weten. In een eerder stadium van de onderhandelingen waren de verhoudingen tussen beide beleidsbepalers nog koel geweest.

En tijdens de arbitragezaak maandagavond op het KNVB-sportcentrum in Zeist haalde mr. Wim Entzinger namens FC Groningen ook nog hard uit naar de Amsterdamse club. Hij vergeleek Ajax toen met een roofvogel die in een nest met vogelgebroed pikte. Nijland: ”Wij hebben ons hoofd koel kunnen houden. Het werd alleen nog even heel spannend toen Daniël Fonseca de 35 procent die hij zou opstrijken van de meeropbrengst van de koopprijs niet wilde laten vallen. Alleen dan kon de transfer succesvol worden afgerond. Uiteindelijk heeft hij toch wat water bij de wijn gedaan. Hoeveel procent hij heeft laten vallen zeg ik niet.” FC Groningen kocht Suárez voor 1.585.000 miljoen euro van Nacional Montevideo.

Hij is opgelucht dat de kogel eindelijk door de kerk is, zegt Nijland. ”Ik denk ook dat dit voor alle partijen de beste oplossing is. Ajax heeft de spits die het graag wil hebben, Luis vertrekt naar de club waar hij graag naar toe wil en wij hebben financieel een goede slag kunnen slaan. Al is het natuurlijk jammer dat een heel goede voetballer als Luis Suárez niet meer bij ons speelt en onze supporters maar een jaar van hem hebben kunnen genieten.”

Nijland vertelt ’persoonlijk’ ook nog een wat emotioneel gevoel te hebben bij het vertrek van Luis Suárez. Hij beschouwde de jonge Zuid-Amerikaan toch een beetje als zijn oogappel. ”Een jaar geleden nog maar zaten Henk Veldmate en ik voor hem in Uruguay op de tribune. En nu is hij alweer vertrokken. Het kan hard gaan.”

Nijland zit dan al in de auto, samen met Marieke, de vrouw met wie hij op 6 september in het huwelijk treedt. ”We gaan ringen kopen”, vertelt Nijland, ”en daarna gaan we uit eten. Ik vind dat we dat verdiend hebben. Ik ben hartstikke trots dat de transfer uiteindelijk toch zijn beslag heeft gekregen. Jammer dat er een arbitragezaak aan te pas heeft moeten komen, maar dit is een supertransfer. De grootste in de geschiedenis van FC Groningen.” (bron: DvhN)

Opvallend. Het was dus Fontein die de onderhandelingen deed en niet Van Geel.

En waarom heeft Groningen Suárez uiteindelijk laten gaan?
’Luis zat met zijn hoofd al bij Ajax’

Ron Jans zegt Luis Suárez ’het allerbeste’ toe te wensen bij Ajax. ”Ik hoop dat zijn ontwikkeling zich doorzet bij Ajax en dat hij het daar heel goed gaat doen. Ik wens hem veel succes. Alleen niet tegen ons als wij tegen Ajax spelen.” De trainer van FC Groningen vindt het vertrek van Suarez naar Amsterdam de beste oplossing van de lang durende onderhandelingen tussen beide clubs. ”Luis zat met zijn hoofd al bij Ajax. Hij was niet meer dezelfde Luis.”
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides

Bericht door Aristides » vr aug 10, 2007 10:36 am

Wie heeft nou wie benaderd???????????
Tussen de middag praten algemeen directeur Hans Nijland en manager technische zaken Henk Veldmate van FC Groningen met Suárez. ”Luis”, zegt Nijland, ”gaf ons toen nogmaals aan per se naar Ajax te willen.” FC Groningen en Ajax hebben de zo stroef verlopen onderhandelingen dan al weer opgestart. Nijland: ”Direct nadat de uitspraak van de arbitragecommissie bij ons bekend was geworden hebben we via een tussenpersoon direct weer contact met elkaar gezocht. We hebben Luis ook verteld dat we weer met Ajax in gesprek waren.”

LucaS

Bericht door LucaS » vr aug 10, 2007 10:38 am

Ik heb Nijland een faxje gestuurd waarin ik schreef dat Fonteijn graag met hem wilde praten, en ik heb Fonteijn een faxje gestuurd dat Nijland graag met hem wilde praten. :hypocrite.gif:
Als we op daadkrachtige actie van van Geel hadden moeten wachten, hadden we nu nog niets gehad!

Plaats reactie