Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » do aug 09, 2007 9:29 am

Geen aanmerkelijke sportieve verbetereing. :drecul.gif:

Was te verwachten... maar het blijft grappig om te lezen.
Ben heel benieuwd met welke geweldige speler van Geel op de proppen komt nu dit plan is mislukt. Want hem alsnog voor 9 miljoen ophalen zou wel een beetje raar staan natuurlijk, aangezien ze hem dat dus niet waard vonden. Maarja... hij moet wat. Of zou hij toch nog een mooie trick up z'n sleeve hebben?
Op naar de vierde ster!

LucaS

Bericht door LucaS » do aug 09, 2007 9:30 am

En dat is maar goed ook. Anders zou elke Ajacied die via de arbitragecommissie naar Spanje, Engeland of Italie wil, in het gelijk worden gesteld
I think I lost my fucking headache

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do aug 09, 2007 9:31 am

Ik vind het toch wel terrecht. Misschien niet leuk voor Ajax maar dat is een ander verhaal. Je tekent nu eenmaal een contract voor een aantal jaren en als je daar geen clausule in laat zetten met een vaste transfersom kun je hier mee te maken krijgen.

Nu afwachten wat Ajax doet. Alsnog over de brug komen met het geld of over naar plan B?

Overigens kun je je signature aanpassen Joey. Nilsson is als ik het goed heb begrepen verkocht aan St. Etienne.
Laatst gewijzigd door Marillion op do aug 09, 2007 9:32 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 09, 2007 9:31 am

@Luuk: Klopt, daarom begrijp ik niet dat Ajax aan zo'n zaak meewerkt.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do aug 09, 2007 9:38 am

Bon, let's give it a positive spin. Jammer, maar de uitspraak komt Ajax misschien dan toch wel op de lange duur ten goede. En de kans bestaat natuurlijk nog steeds dat het nu loopt zoals het vaker is gelopen, namelijk dat Suarez alsnog vertrekt voor een bedrag lager dan 9 miljoen.

Anywho, Ajax zou weer wat vertrouwen terug kunnen winnen door met een goede speler op de proppen te komen als plan B.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do aug 09, 2007 9:43 am

Ik heb de geruchten van tijdens mijn vakantie een beetje doorgelezen. Daar stond op een gegeven moment iets over interesse in Elmander. Ik mag toch aannemen dat die niet de 2e keuze is?

Hij heeft zo'n onuitwisbare indruk op mij gemaakt dat ik niet eens meer weet of hij aan de linkerkant kan spelen. Maar ik ben een beetje bang voor een aankoop uit die categorie.
Nil volentibus arduum

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » do aug 09, 2007 9:44 am

Goed speler als plan B. Het is mogelijk, maar ik neem aan dat ze die dus lager inschatten als plan A Suarez.

Ik vind dat van Geel sowieso nu op zijn bek gaat. Een bedrag lager dan 9 miljoen zie ik bij Groningen nu niet gebeuren. Die genieten ervan dat ze het grote (gelijkwaardige :smallgrin.gif: ) Ajax terecht konden wijzen middels een uitspraak van de AC.

Als we die 9 miljoen betalen vind ik dat een afknapper, veel meer betalen dan dat je een speler waard vind.

Gaan we voor plan B dan betekent dat waarschijnlijk een mindere speler dan speler A, ergo... we gaan er niet op vooruit.

Ik blijf hopen dat er een mooi plan B klaar ligt wat nog mooier blijkt te zijn dan plan A, maar ik vrees met grote vrezen.
Op naar de vierde ster!

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 09, 2007 9:44 am

Thomas schreef:Bon, let's give it a positive spin. Jammer, maar de uitspraak komt Ajax misschien dan toch wel op de lange duur ten goede. En de kans bestaat natuurlijk nog steeds dat het nu loopt zoals het vaker is gelopen, namelijk dat Suarez alsnog vertrekt voor een bedrag lager dan 9 miljoen.
Hoezo? Groningen heeft gewonnen, dus waarom zou het Suárez voor minder laten gaan? De enige reden zou kunnen zijn dat Suárez zich gaat misdragen, maar of je dat moet willen?

Ik mag hopen dat Ajax dit heeft zien aankomen.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do aug 09, 2007 9:45 am

Dat wil ik niet, maar het lijkt me sterk dat Groningen en Suarez nu nog lekker op gezonde basis verder kunnen.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do aug 09, 2007 9:47 am

MVG = WANBELEID

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do aug 09, 2007 9:48 am

Zlatan Son of God schreef:MVG = WANBELEID
Nou, dat is me toch even iets te snel hoor. Ok, het was lekker geweest als de selectie al compleet zou zijn. Maar laten we nog even afwachten wat er gebeurd.
Nil volentibus arduum

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do aug 09, 2007 9:52 am

Ben in ieder geval blij dat dit de uitspraak is van de AC.
Op zo'n manier hoef ik geen speler te krijgen en ik wil ook niet dat er op die manier spelers vertrekken.

Nu gaan we zien of Ajax echt slagvaardig te werk kan gaan en of plan B wel bestaat. Wil de echte Martin nu opstaan???

Mano

Bericht door Mano » do aug 09, 2007 9:56 am

En zijn er nu nog steeds mensen die denken dat ajax een proffesioneel scoutingsbeleid volgt??

:biggrin.gif:

het is 1 brok ad hoc beleid.

nu komt er een noodverbandje van het 2de garnituur
:drecul.gif:

ik lach maar het is eigenlijk te triest voor woorden...of ze halen Suarez voor die 9miljoen en dat is misschien nog wel zieliger.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do aug 09, 2007 10:02 am

FC Groningen is al wel (zo goed als?) rond met die Berg. Die moet wel betaald worden natuurlijk. Ik weet niet wat zij op hun rekening hebben staan maar je moet niet uitsluiten dat er alsnog zaken worden gedaan.

Ik ben nog steeds voor mijn variant. 6 tot 6,5 miljoen plus Mitea. Die jongen speelt bij ons toch niet of nauwelijks meer. Een ander alternatief is dat we iets doen met een percentage bij doorverkoop. Maar daar ben ik zelf nooit zo'n voorstander van. Als die jongen zich spectaculair zou ontwikkelen moet je daar voor de volle 100 procent van kunnen profiteren.
Nil volentibus arduum

Aristides

Bericht door Aristides » do aug 09, 2007 10:03 am

LucaS schreef:En dat is maar goed ook. Anders zou elke Ajacied die via de arbitragecommissie naar Spanje, Engeland of Italie wil, in het gelijk worden gesteld
Zal anders zijn, de competities staan veel hoger aangeschreven, welke speler wil na één seizoen al weg bij Ajax (perez en ???) en de verdiensten liggen er veel hoger (zie salaris Babel)

De uitspraak is op zich misschien niet eens in het nadeel van Ajax en wel in het voordeel van Groningen? Suarez zal niet blij zijn en kan gaan dwarsliggen. Dat kost Groningen op den duur een hoge transfersom, vrees ik.

Ajax kan op zoek naar een echte(?) buitenspeler die volgens Thomas en Wimpey zo te vinden zijn. Ik kan me de door hen genoemde namen niet herinneren, maar twee van het rijtje van Wimpey waren al verkocht aan Portsmouth en een ploeg in Spanhe (Real Sociedad?) en een derde naam was een Chileen bij Liverpool? Is dat degene die in twee jaar drie even heeft mogen meedoen?

Ajax heeft sinds KJH veel meer geld ontvangen dan uitgegeven, m.a.w. er moet en zal iemand worden gehaald, ben benieuwd wie. Welke (bijna vergeten) Nederlands sprekende buitenspeler speelt nu in het buitenland?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » do aug 09, 2007 10:35 am

Demosthenes schreef:Zal anders zijn, de competities staan veel hoger aangeschreven.............
Dat argument hielp Frank en Ronald de Boer ook niet.
Op naar de vierde ster!

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » do aug 09, 2007 10:43 am

Ik hou mn hart vast voor de volgende aanvaller... dat ie komt daar lijkt geen twijfel over mogelijk, maar ik krijg zo'n naar gevoel dat het cisse van Roda gaat worden...
Pompiedom

jabu

Bericht door jabu » do aug 09, 2007 10:50 am

Waarom?

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » do aug 09, 2007 10:52 am

Waarom?
De meestel snelle aankopen bij Ajax zijn zeer matig, en Roda heeft er net een spits bij, dus ze zullen er niet om rouwen dat cisse vertrekt. Het is ook een typische speler van MvG van houdt. Nogmaal ik hou mn hart vast.
Pompiedom

999

Bericht door 999 » do aug 09, 2007 10:53 am

Suárez mag niet naar Ajax

ZEIST - De arbitragecommissie van de KNVB heeft bepaald dat FC Groningen-aanvaller Luis Suárez niet naar Ajax mag overstappen. Dat heeft de voetbalbond donderdag bekendgemaakt. Nadat beide voetbalclubs niet tot overeenstemming waren gekomen spande de Uruguyaanse spits een arbitragezaak aan om alsnog een transfer te bewerkstelligen.

Suarez (20) heeft nog een contract tot de zomer van 2011 bij de Groningse eredivisionist. De speler voerde positieverbetering, zowel sportief als financieel, aan als belangrijkste argument om zijn overgang af te dwingen. De beroepscommissie oordeelde dat Ajax en FC Groningen in dezelfde (beker)competitie spelen en beide in Europees verband uitkomen maar dat de resultaten van Ajax uit het verleden beter zijn dan die van Groningen en de toekomstige ambitie in Amsterdam hoger ligt.

„De verschillen tussen de recente prestaties van beide clubs zijn echter niet zodanig dat sprake is van een onmiskenbare aanmerkelijke sportieve verbetering”, aldus de commissie in een toelichting.

De zaak werd maandagavond in Zeist behandeld waarbij met name Ajax haast had. De Amsterdammers moeten voor vrijdag hun spelerslijst voor de Champions League inleveren en hoopten Suarez nog te kunnen opstellen. Suarez zag in de ArenA gouden bergen. De aanvaller verdient bij FC Groningen 279.000 euro per seizoen. Ajax bood hem de komende vier seizoenen een loon dat oploopt. Hij zou starten met een jaarloon van 850.000 euro en in zijn vierde jaar 1,1 miljoen euro opstrijken. De leiding van FC Groningen gaf maandag aan dat de aanvaller inmiddels een salarisverbetering van 150.000 euro in het vooruitzicht is gesteld.

Ajax had 6,5 miljoen euro geboden voor de aanvaller, Groningen vroeg 9,5 miljoen. de adviseurs van Suarez vonden dat onredelijk. Hij was een jaar eerder voor slechts 1,5 miljoen
De t.
Blij met de punten ...

Aristides

Bericht door Aristides » do aug 09, 2007 10:54 am

Amsterdam Pride schreef:
Demosthenes schreef:Zal anders zijn, de competities staan veel hoger aangeschreven.............
Dat argument hielp Frank en Ronald de Boer ook niet.
De reden dat zij niet naar Barcelona mochten had te maken met het contract dat zij hadden getekend, zij hadden ervoor getekend voor een bepaalde periode/tijdstip Ajax niet te verlaten en daar wilden de broertjes zich aan onttrekken (info NRC en ergens hier door mij gepost)

Suarez wordt er nu ook op aangesproken dat hij heeft gezegd (paar maanden geleden? voor de mogelijke transfer) het naar zijn zin te hebben bij Groningen er er te willen blijven. Om die reden vind ik het vreemd dat feyenoord niet wacht tot de arbitrage, drente heeft hetzelfde verteld, bijna iedere dag.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » do aug 09, 2007 10:54 am

Voetske dat was al bekend.. check maar de vorrige pagina.
Pompiedom

999

Bericht door 999 » do aug 09, 2007 10:56 am

Dan is het nu nog meer bekend :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » do aug 09, 2007 10:57 am

Nou, schaduwelftallen opgelet. Here comes AJAX ... Wat een soap, ga er bijna van janken ...
Blij met de punten ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do aug 09, 2007 10:59 am

Deze uitspraak was volkomen te verwachten natuurlijk. Nou MvG kom maar op met je plan B.

Gesloten